SPANNEND....... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu SPANNEND....... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

SPANNEND.......

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 November 2019 | Nederland, Grashoek


Hallo lieve mensen



Ja lieve mensen zo langzamerhand wordt het weer heel spannend hier. Vorige week dinsdag belde ik met Peter D. onze woordvoerder, contactpersoon over de rechtszaak van de rentederivaten. Weer heel veel uitleg gekregen hoe het een en ander in zijn werk gaat en wat we ervan mogen verwachten. Het is een heel ingewikkelde procedure en complexe materie. Komende vrijdag dient het hoger beroep en daarna zouden we nog naar de hoge raad kunnen gaan. Feit is dat bv in Engeland de banken veroordeeld zijn tot het volledige bedrag terug te betalen aan hun clienten die ze renteswaps hebben verkocht en dat komt hier in Nederland nu ook, alleen er gaat een langere tijd overheen. Wij zijn er nu al ruim 4 jaar mee bezig en je moet dus een lange adem hebben. Gelukkig hebben we ons aan kunnen sluiten bij een Claim partij en kost het ons tot nu toe nog niets, dus kun je het financieel ook wel behappen. Ik heb er een hele poos niets mee gedaan, ik had er geen energie voor en met Peter ging dat ook niet meer, maar nu is het tijd dat ik me er weer in ga verdiepen en alle feiten boven water zien te krijgen. Gelukkig heb ik indertijd wel alles goed opschreven na de rechtszaken en de wraking. Heel goed zelfs kwam ik achter en hoef ik het maar door te lezen en alles komt weer heel dichtbij… maar pfffff wat was het allemaal emotioneel !! Je leest dan de stukken van de bank door, hun pleidooi in de rechtbank en hoe ze dan over Peter praten… tjee wat deed dat pijn om dat allemaal te lezen, dat ze hem bijna ontoerekeningsvatbaar verklaren en dat ik zeg dat Peter in dit soort zaken heel erg helder is en alles wat er nu gezegd wordt heel goed snapt. Ze vertellen dan ook dat Peter niet kan verklaren dat het zijn handtekening niet is op de betwiste formulieren, terwijl Peter dat heel goed kon. De bank heeft toen een bureau ingeschakeld om de echtheid van de handtekening te laten onderzoeken, het bureau verklaart dat het waarschijnlijk is dat de heer Nouwen de handtekening wel heeft gezet op het bewuste papier, weliswaar aan de hand van een kopie en de handtekening wijkt op 7 punten af, maar toch zou deze door de heer Nouwen zelf gezet zijn. Nou ik weet voor 100 % zeker dat Peter hem niet heeft gezet en dat het ook absoluut Peters handschrift niet is. Ik heb toendertijd een ander bureau gebeld en de kwestie voorgelegd , nou zij wilde de handtekening wel onderzoeken maar dan moesten ze het origineel hebben, maar dat heb ik niet en dat is er dus ook niet. De bank wil het niet geven. Dit bureau verklaarde dat je aan de hand van een kopie niet de echtheid van een handtekening kunt onderzoeken dus dat de bank met hun bureau daar ook geen uitspraak over kunnen doen.
En dat lees ik nu dus allemaal weer terug en dat roept zoveel emoties op bij mij. Want nu kan ik vrijdag in hoger beroep niet meer zeggen mijn man is er wel en hij weet alles heel goed….. Nee mijn Peter is er niet meer, helaas heeft hij de ongelijke strijd tegen die vreselijke ziekte verloren… Ja wat had ik veel steun aan mijn maatje, al moest ik feitelijk alles alleen doen, maar wat gaf hij mij kracht om vol te houden.
Maar gelukkig waren er ook weer hele mooie dagen de afgelopen weken. Ik ging maar eens op pad om wat nieuwe kleren aan te schaffen en zo kwam ik bij Modehuis Theelen terecht. Daar trof ik Mieke de verkoopster en al gauw raakten we aan de praat. Ze condoleerde mij met het verlies van Peter en vertelde dat ze het niet in de gaten had gehad dat Peter zo ziek was geworden.. haar laatste contact met Peter was van maart 2016 op de verjaardag van Tineke en daar moest ze vaak aan terugdenken. Hoe goed Peter toen was en wat hij allemaal kon en wat hij in al die jaren verbetert was, bijna een normaal gesprek met voeren en hoe positief en vrolijk hij in het leven stond. Ik werd helemaal warm en blij van binnen, wat fijn om dat allemaal te horen. Uiteindelijk kocht ik ook nog een mooi vest en trui en helemaal blij ging ik naar huis, ja mooie herinneringen geven zoveel kracht!!!
Zaterdags ging ik uit eten met Steef, Lonneke en Claudi. Was een verjaardagscadeautje voor mij…. S middags had ik het even heel moeilijk, Ja hoe leuk is het om samen met je drie dochters te gaan uit eten… maar oh, de waterlanders kwamen want ik dacht aan september 2015… Zandvoort…. Hoe we daar samen met onze drie dochters gingen eten aan de vooravond van de bruiloft van Lonneke en Jaap, hoe we genoten van elkaar en van een prachtig zeezicht met ondergaande zon en dat ik na afloop van deze avond tegen Peter zei, wat er verder ook nog gebeurt deze dagen, voor mij is het al 100 % geslaagd en het werd alleen maar mooier dat hele weekend en de bruiloft van Lonneke en Jaap. Maar ik werd deze zaterdag om 17.30 uur opgehaald door Claudi en samen haalden we Steef op en in Meijel kwam Lonneke erbij . Ook deze avond werd een mooie avond met herinneringen aan vroeger, lekker eten en genieten van elkaar. Na afloop bracht Lonneke mij naar huis en ondanks het gemis van Peter was het een super fijne avond !!!
Zondag morgen kwamen Steef, Robert, Pierke en Sien ontbijten, heel gezellig en na het ontbijt ging Robert naar de varkens en besloten Steef en ik om met Pierke en Sien naar Leurs in Venlo te gaan, de kerstshow te gaan bekijken, nou dat hadden meer mensen bedacht en het was er heel druk, mar we hadden er niet echt last van, hele mooi nieuwe ideeen opgedaan voor mijn winterwonderland, maar oh ook dan schiet ik weer even helemaal vol… winterwonderland… dan was Peter toch zo trots op mij, dat vond hij helemaal geweldig als ik het ging opbouwen… ja en dat ga ik dus dit jaar zeker wel doen… het winterwonderland opbouwen….
Zondagmiddag waren we bij Piet en Maria uitgenodigd om naar de zuivelafdeling te komen kijken. Claudi, Johan, Joep, Mees en Niene haalden mij op en reden we samen naar Kessel, eerst dronken we koffie en toen gingen we op de zuivelafdeling kijken, Joep en Mees waren helemaal gefascineerd van de machines, de vulmachine, de lopende band waar de doppen erop werden gedaan, maar ook de grote flessenwasmachine. Mega interessant was het voor de jongens en later nog kaas door snijden en natuurlijk kaas proeven. Super gezellig allemaal!!!
Maandagmorgen was Niene de hele morgen hier en dat kleine meisje geeft zoveel afleiding en vreugde, heerlijk met haar naar de paarden en pony Nozum wortelen brengen, ik heb er alle tijd voor… ja dat kan nu allemaal zomaar… ik hoef niets anders op dat moment , kan en mag er helemaal voor haar zijn. Tegen 12.00 uur breng ik haar dan naar huis en we kwebbelen samen aan een stuk door…en s avonds ging ik weer naar Claudi om daar te eten. Ook heel gezellig.
Dinsdag had ik het heel druk, vlees halen in Deurne en oh wat had ik veel klanten en veel verkocht. Peter zou beretrots op mij zijn geweest, zelfs vier nieuwe klanten erbij. Gelukkig had Anneke vrij en konden we het met zijn tweeen doen, anders was ik echt niet om 20.00 uur klaar geweest, maar nu lukte het allemaal.
Donderdag stond er een dagje uit gepland, de kinderen hadden een studiedag en we zouden samen naar Monkey Town in Blerick gaan. Ik was een beetje vroeg wakker en bedacht dat ik dan ook wel eens wat stukken door kon lezen van de rechtszaak. Ik scrolde op de iPad… daar schreef ik ook altijd kleine aantekeningen op over Peter , een uitspraak die hij deed of als er wat speciaals gebeurt was op een dag. Ik scrolde en de iPad viel stil op 1 januari 2019 …… Ik maak als aantekening dat we een mooi oudjaar hebben gevierd en tot 9.30 uur geslapen hebben, s nachts maar 2 x uit bed geweest, maar dat maakte niet uit, we hadden het fijn gehad, vervolgens schreef ik dat Lonneke appte dat ze met Zoe kwam en of de rest ook kwam en een uur later zitten we allemaal in de keuken, oliebollen een champignonstaartje, we hebben broodjes vlees, een en al gezelligheid en om 14.00 uur is iedereen weer naar huis. SUPER !!! En dan vraag ik aan Peter of hij ook genoten heeft … en dan antwoord hij … ICH BIN SO GLUCKLICH !!! Lieve mensen toen ik dit dus donderdagmorgen las, liepen de tranen over mijn wangen… Peter die afgelopen nieuwjaarsmorgen dit zegt …en ik zie hem zo weer voor mij zitten aan de keukentafel.... ICH BIN SO GLUCKLICH !!! WAUW !!! Ja wat heb ik veel mooie, dierbare herinneringen aan hem, zoveel om dankbaar voor te zijn !!! Van het lezen over de rechtszaak kwam niet veel meer van en met Steef, Claudi, Pierke , Joep, Sien, Mees en Niene naar Monkey Town was een goede afleiding, maar toen ik thuiskwam was er de weemoed… het verlangen naar… en kon ik nog maar even met je praten… och al was het maar heel even… En staand bij de urn, mijn handen warmend besloot ik om meteen nieuwe rozen te gaan halen, hij moet er op zijn minst mooi bij staan toch !!!
Vrijdag viel er veel te regelen, veel telefoontjes en samen met Annemarie de rechtszaak doorgenomen en al spittend in alles kwamen we weer tot bijzondere conclusies. Ja die van de bank zijn helderziend en wondermannetjes, die kunnen brieven al klaar hebben over een gesprek en daarin schrijven wat er gezegd is, terwijl het gesprek nog moet plaatsvinden dat is toch wel heel knap en bijzonder, ja eigenlijk een beetje lachwekkend toch… maar goed nu moet een rechter dat ook doorzien.
Zaterdagavond nog een heel gezellig eten gehad met Herm en Joze en Coen, ja dat deden we ieder jaar… maar eigenlijk altijd met zijn zessen…. Maar het was heel mooi en bijzonder en heel fijn zitten kletsen en vanmorgen kwamen nu eens niet Steef en Robert met Pierke en Sien ontbijten, maar Claudi en Johan met Joep, Mees en Niene en dat was ook heel gezellig wel een extra pan spek moeten bakken voor Joep en Mees, maar dat maakt niet uit, het was lekker en gezellig !!!
En nu me verder voorbereiden op de rechtszaak daar gaan we vrijdag met 5 personen naar toe, in alle vroegte met de trein naar Amsterdam, dan zie ik ook weer veel mensen terug waar we in de afgelopen 4 jaar toch een band mee hebt opgebouwd… HEEL SPANNEND en zeker ook emotioneel… maar dat mag…. ALLES KOMT GOED !!!



OVERAL LIGT GELUK VERBORGN
WANT ER KOMT STEEDS EEN NIEUWE MORGEN……..



Veel liefs Marlies

  • 03 November 2019 - 17:05

    Sylvia Postma:

    Lieve Marlies,
    Ik begrijp niet zo goed wat er met de bank is maar snap wel dat het boeven zijn. Is inderdaad heel knap van de mannen van de bank als ze bij voorbaat al brieven klaar hebben over een gesprek die nog gevoerd moeten. Het probleem is dat ik veel tekst niet meer goed in me op kan nemen dus ik hoop dat je het mij niet kwalijk neem als zo goed reageer op het reisverslag. Doe mijn best.
    Fijn dat je veel leuke dingen doet met je familie en vrienden maar ook fijn dat je met al die mensen ook samen verdriet kunnen en mogen hebben. Is een zegen.
    Veel liefs Sylvia

  • 03 November 2019 - 18:51

    Tr Jeucken:

    Lieve Marlies voor vrijdag veel succes en hoop maar op n goede afloop
    Groetjes van ons

  • 04 November 2019 - 10:07

    Marlies:

    Lieve Marlies, heel veel sterkte en succes met de voorbereidingen voor aanstaande vrijdag.
    Hopelijk komt er nu na zo'n lange periode eindelijk eens gerechtigheid!!!!!!
    Wij steken vrijdag een kaarsje op.
    Hou je goed en een dikke knoevel vanoet Tegelen.

  • 04 November 2019 - 10:07

    Marlies:

    Lieve Marlies, heel veel sterkte en succes met de voorbereidingen voor aanstaande vrijdag.
    Hopelijk komt er nu na zo'n lange periode eindelijk eens gerechtigheid!!!!!!
    Wij steken vrijdag een kaarsje op.
    Hou je goed en een dikke knoevel vanoet Tegelen.

  • 05 November 2019 - 21:22

    Hein Oet Wieërt:

    Heel veel sterkte en succes vrijdag Wij duimen

  • 10 November 2019 - 11:16

    Christel:

    Spannend; wéér naar Amsterdam. Wat zullen ze nou weer uit de hoge hoed toveren? Maar inmiddels zijn ze wel wat meer op hun hoede voor mevrouw Nouwen. Want die is niet voor de poes. Hahaha. Sta je mannetje Marlies! En hopelijk komt er snel een bevredigend einde aan dit debacle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 690816

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: