MEI 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu MEI 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

MEI 2016

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Mei 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Grr had ik mijn bericht weer eens klaar, alles weer weg, dus beginnen we gewoon opnieuw…
Maandagmorgen moesten we op tijd bij de fysio zijn. Gelukkig had ik voor mij ook een afspraak kunnen maken, want dat was wel nodig, had veel last van mijn nek en schouders. We waren op tijd bij de fysio en moesten even wachten en praatte met een mevrouw, ja zij bewonderde ons, ze moest ook steeds tegen andere vertellen over ons, want ze vond dat wij nog steeds veel vooruitgingen. Richard kwam mij halen en nu bleek dat er een zenuw bekneld zat en dat moest heel voorzichtig losgemaakt worden. Na een half uur was het Peters beurt en die wilde alleen de duim getapet hebben. De arm werd losgemaakt en toen naar het wandrek, hele intensieve oefeningen en er werd ook nog gelopen. Toen was het even uitrusten en we zaten samen op een bankje, Richard pakte Peters hand en ik vroeg of hij nu misschien de duim kon bewegen. Och zei Richard dat kunnen we toch proberen en hij pakte de duim vast streek er wat over en vroeg toen aan Peter of hij de duim kon bewegen. Goed concentreren en er naar kijken en… daar ging de duim op en neer… WAUW.. de tranen liepen over mijn wangen en ik keek Richard aan, die was ook al stomverbaasd en Peter zei helemaal ontroert Oh na 8 jaar kan ik mijn duim bewegen…SUPER!! Oh dit is zo GAAF!!! Eindelijk!!!Op terugweg in de auto hadden we het er alleen maar over. Dit is echt ongelooflijk!!
Nog wat plantjes gehaald in Kessel en toen naar huis. S Middags nog wat in de tuin gewerkt , maar mijn dag kon niet meer stuk!!Dinsdagmorgen eerst de oefeningen op bed gedaan, al een paar maanden doen we dit , Richard geeft ons steeds nieuwe oefeningen erbij en op het einde ga ik dan bij Peter op bed zitten en doen we samen nog wat oefeningen. Nu moest ik natuurlijk de duim oefening erbij doen, de arm goed los, eerst een paar keer knijpen , ja dat ging ook goed en toen de duim… YES daar ging hij wel 3 keer achter elkaar!!! SUPER!!!
Voor Peter stond er niets op het programma en hij ging zelf een extra rondje om de loods lopen en om 12 uur moesten we Sien en daarna Pierke en Joep uit school halen, we waren alleen met hun en dat was heel gezellig, Sien moest nog vertellen over de prinses van de Efteling dat die haar geen handje had gegeven, ja Roodkapje wel, maar de prinses was zomaar weggelopen. Pierke en Joep aten heel goed, want Joep moest nog 5 cm groeien en dan mocht hij ook in Joris de Draak en Pierke nog 10 cm voor de Python. Kei gezellig allemaal. Na het eten brachten we Pierke en Joep weer naar school en reden we met Sien door naar Deurne het vlees halen. Terwijl ik naar binnen ging bleef Sien gezellig in de auto bij Peter, want buiten liep er een hond en daar heeft Sien het niet zo op. Het vlees thuis in de koeling gezet, Peter naar bed en met Sien een spelletje gedaan en toen was het alweer tijd om Pierke en Joep uit school te halen. Samen wat gedronken, een spelletje gedaan, Peter weer uit bed en toen kon ik aan het vlees beginnen, want Peter paste op de kleintjes , Ze speelden winkeltje, restaurantje en de bank was de bobbaan en oh wat hadden ze een plezier. Ik hoorde ze achter schateren, maar Peter lette goed op en ik kon doorwerken. Om kwart over 6 waren ze allemaal opgehaald en moest ik nog een uurtje werken. Peter ruimde alles in de kamer op en om half 8 waren we allebei helemaal klaar.
Woensdagmorgen kwamen de mensen vlees ophalen en Peter buurtte gezellig mee, maar ook ging hij nog grasmaaien, maar toen zag hij een vreemde auto en kwam hij even naar binnen om te kijken wie er was, het was Flip de oom van Jaap die ook vlees kwam halen, en samen praatte we nog even. S Middags was er een bericht over de Swap, het was 11 mei, Dday voor de bank, voor deze datum moesten zij de conclusie van dupliek(weerwoord) hebben ingediend, de bank had al 6 weken extra uitstel gekregen vanwege de complexiteit, maar nu hadden zij toch hun weerwoord ingediend en kan onze advocaat er nog een keer op reageren en dan doet de rechter vervolgens binnen 8 weken een datum plannen voor de uitspraak, wat uiteindelijk toch wel september zal worden ivm vakanties. Maar we zijn nu in de laatste fase belandt!! S Avonds stond er nog zwemmen op het programma met Wil en ik ging lopen met Willemien en Annemarie, en na afloop dronken we samen nog koffie op de Schatberg. Het zwemmen had heel goed gegaan en ook de knijp en duimoefening!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest snel voor de boodschappen want er was nog een drukke dag voor de boeg, buffet maken voor 50 personen. Maar alles ging super en alles lukte meteen goed, dus… Erik belde of hij alvast wat spullen kon komen halen, ja dat was goed en ik haalde de post uit de brievenbus, brief van de SVB over het PGB… Teveel PGB gebruikt over de eerste 4 maanden. Opgebeld ja uh uh , U hebt teveel PGB gebruikt. Ja maar er was een brief van de gemeente dat de eerste 4 maanden van 2016 nog het oude tarief gold, ja maar bij de SVB was het budget al aangepast naar het nieuwe tarief, 30% minder ook over de eerste 4 maanden. Nou mevrouw als U het daar niet mee eens bent moet U bij de gemeente zijn. Gemeente gebeld, juffrouw van de WMO, uitleg gedaan uh uh uh dat was een taak van de administratie, zij hadden dat zo berekend, ja maar het klopt niet , Kunt U er een mail over sturen, Nee dat kan ik niet!! Ik wil graag iemand van de administratie spreken… Nou dan wordt U volgende week teruggebeld hierover… gr gr gr .. punthoofd!!! Inmiddels was Erik ook gearriveerd en dronken we samen een kop koffie, Peter kwam ook thuis en zaten we gezellig nog even te kletsen.
Vrijdagmorgen deden we natuurlijk weer eerst de duim oefening op bed en jippie het gaat al sneller!! SUPER!! Robert kwam binnen vragen of Peter niet even naar de grond in Beringe wilde gaan kijken hoever ze waren met ploegen, Natuurlijk wilde Peter dat want dat vindt hij kei leuk!! Wat rondgetoerd en ze waren bijna klaar met ploegen en dan kon Robert de laatste bewerking doen en dan kan de mais gezaaid worden. Peter ging nog wat grasmaaien en ik maakte de salades voor het buffet, na de lunch deed Peter zijn middagslaapje en om half 6 was alles klaar, inladen Steef en Robert ophalen en naar Lomm, voor het feest van Erik. Ik moest nog even wat werk doen , alles klaarzetten met hulp van Steef en om 7 uur kon er gegeten worden. Peter wilde tijdens het eten toch wel graag zitten en samen met Steef ging hij aan de grote tafel zitten waar Erik en Matthijs ook bij kwamen zitten en ik stond gezellig buiten, ik kende de mensen eigenlijk niet , maar het kletste heel gezellig weg. Steef en Robert moesten nog naar een ander feestje en zo gingen we op tijd weer naar huis, Peter en ik waren toch wel moe en voor zaterdag stond er weer zwemmen op het programma, en ik moest weer een bbq maken. John kwam om met peter te gaan zwemmen en ook Anneke was weer terug van het schoolreisje naar Rome. Er kwamen nog allerlei mensen ja best wel druk, maar uiteindelijk was het nu ook allemaal gelukt. Broer Peter belde nog zelf op, ja daar gaat het heel goed mee, en later op de middag kwam Willemien nog effe, mat haar praatte we nog over het PGB en al die rompslomp die er bij komt kijken, ja de gemeentes houden geld over van de zorgbudgetten.. is niks gek als 30% korten en dan nog minder gaan betalen als wat ze toezeggen. Maar ook hier wachten we maar af. S Avonds keken we samen naar het songfestival, lekker op de bank en niets doen…. Ja en voor Peter was er een mooie winnaar de Oekraine!! En vanmorgen deden we weer de oefeningen en weer gingen ze beter , SUPER!! WE GELOVEN ERIN!!!

ALS ER EEN GELOOF IS
DAT BERGEN KAN VERZETTEN
DAN IS DAT
HET GELOOF IN EIGEN KRACHT

Veel liefs Marlies

• 16 Mei 2016 - 09:17

Christel:

Eens kijken dan of de reactie geplaatst wordt. Want ook dat loopt de laatste tijd niet altijd vlekkeloos.
    Heerlijk zomerweer, afgelopen week. En ja, dan wil iedereen weer barbecuen. Gezellig. En makkelijk om de hele mikmak bij Marlies te bestellen. En lekker! Maar hou jij jezelf wel in de gaten? Dat je zoveel last hebt van je nek en schouders komt ergens vandaan. Je mag nog zo'n 30 jaar door met dat lijf van je. Dus moet je daar wel een beetje lief voor zijn.

• 16 Mei 2016 - 09:17

Christel:

Er stond nog meer. Maar dat is dus niet geplaatst.

• 16 Mei 2016 - 10:53

Hein Oet Wieërt:

Nu eens niet de eerste en dat is de schuld van die Max. Dat moest ik natuurlijk gaan vieren en dus nu pas om 10.30 op Tweede Pinksterdag het verslag gelezen. Wat een prestatie en wat een onvergetelijk dag uit de sporthistorie van dit kleine landje of een beetje chauvinistischer LIMBURG !!! Trouwens daar is ook een pracht prestatie geleverd dus DUIM OMHOOG en vooral blijven doorgaan en de hoop niet verliezen. Ik denk dat dat schip nog lang doorvaart en misschien wel nooit gaat stranden. Jullie verbazen alle dames en heren deskundigen keer op keer. Het motiveert hopelijk nog vele anderen en zeker ook mij nog steeds enorm om ook niet bij de pakken neer te gaan zitten dus danke, danke, DANKE
    Fijne week