APRIL 2012 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu APRIL 2012 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

APRIL 2012

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 April 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja het is alweer april, april 2012, het is al bijna 4 jaar geleden dat Peter het infarct kreeg... Jesus wat gaat de tijd dan snel!!!
Vorige week zondag was het prachtig weer en na het middagslaapje wilden we wel een stukje gaan rijden met de auto, zomaar.... Ja waar zullen we eens zomaar naar toe rijden, we hadden allebei wat voorstellen en toen besloten we om naar de Neerkant te rijden, kijken waar Herman(chauffeur bij Frans Janssen) en Truus woonden. Zonder een goed adres of telefoonnummer gingen we op pad. Frans had me een keer een straatnaam vertelt, maar ik kon hem niet meer herinneren. Ja zegt Peter, maar ze hebben een camper en die vinden we wel. ja dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. In de Neerkant op een informatiebord gekeken of er een straatnaam op stond die een link zou geven. Ja misschien... straatje links straatje rechts, oeps Neerkant is toch wel ietsje groter. Nog een straatje door, ehhh Wolterstraat, JA dit is de straat, maar oeps wel veel huizen en geen camper en geen bekende auto. Peter werd een beetje pissig, dat ik het adres niet wist... Ja sorry, nou dan gaan we maar wat rondtoeren... we kwamen ergens uit waar ik nog nooit geweest was... maar Peter wel, ja 40 jaar geleden hier een machine gekocht voor achter de tractor, een heel gepuzzel voor mij, want zoveel machines voor achter de tractor liggen niet vers in mijn geheugen...
Daar kwamen twee fietsers aan, misschien konden we hun wel vragen waar Herman en Truus woonden... Tot onze grote verbazing waren het Herman en Truus!!! Nou wat een toeval!! En het was inderdaad de Wolterstraat, maar de camper stond achter het huis. Wij omgedraaid en Herman en Truus op de fiets naar huis. Nog even buiten een kop koffie gedronken en toen nog een hele tijd binnen zitten kletsen, er waren zoveel raakvlakken en zoveel te vertellen. Herman snapte meteen welke machine het was voor achter de tractor, een "sniewell" oftewel in het Nederlands een schijveneg. Pas tegen 8 uur gingen we naar huis. Peter helemaal total los, zoveel informatie had hij te verwerken gekregen, maar toch ook weer zelf rijden!! Klasse, wat een gezellige prachtmiddag, en wat voelde ik een geluk toen we naar huis reden!!!
Maandagmorgen ging Peter aleen naar de fysio in de Kronenberg, ik had nog het een ander te doen en smiddags kwam de relatiebeheerder van de bank. Robert had de oude loader op Marktplaats gezet en Peter vond het helemaal super dat er zoveel mensen op gereageerd hadden, misschien wel verkocht... want er kwam ook iemand kijken.S Middags gesprek met de bank en dit was heel positief. Peter zat er zo relaxed bij en praatte met alles heel goed mee. En tijdens het gesprek kwamen ze de loader al ophalen. Zo dat ging lekker snel!! Na het eten kwam Claudi nog met Joep gelopen, want die was s middags niet geweest en hij moest toch even knuffelen met Opa en Oma!!
Dinsdagmorgen kwamen Steef en Pierke later, ze gingen eerst boodschappen doen in Panningen. Na het middagdutje kwamen Wil en Marian op de fiets, kop koffie gedronken en even zitten kletsen, want Peter en ik moesten naar Asten om het vlees te halen. Ja nu reed hij er helemaal naar toe zonder aanwijzingen. Oh dit voelt zo goed, zo super!! S Avonds ging ik lopen met Annemarie op de Schatberg, heerlijk was het, lekker fris lenteweer. Toen ik terugkwam zag ik dat Peter een bloes had aangetrokken. Ja een beetje koud, alleen T shirt... ja zelf naar boven gelopen en bloes uit de kast gehaald!!WAUW!! Ja het zijn de kleine dingen die steeds gewoner worden, maar dit vind ik dus zo SUPER!!!
Woensdag was Pierke er al op tijd en de kleine man wilde s morgens niet slapen, ja dan maar niet, maar ik had mijn vlees, dus was een poosje bezig, geen probleem Peter past wel op Pierke, buiten in de wandelwagen of binnen in de box, en dan hebben ze een lol samen.
Er moest vlees naar Annemarie en ik had met haar afgesproken dat Peter dit s middags zou brengen. Peter vond het helemaal geweldig, hij kon nu echt iets voor mij en voor Wil en Annemarie doen. Ja en ook dit is zo mooi, Peter alleen op pad met een bestelling SUPER!!En met het volgende verhaal kwam Peter thuis... Met de pols van Wil ging het een stuk beter en hij was waarschijnlijk toch niet gebroken, alleen zwaar gekneusd, en ze zouden vrijdag weer gaan zwemmen.
Donderdag morgen met de taxi naar de afasiegroep in Blerick. Ik ging naar Panningen boodschappen doen en tussen de middag (thuis) geluncht met Erik. Tegen 4 uur was Peter terug,eerst koffiegedronken met Robert en Erik ja en toen was het kaarsje even op..maar toch weer naar buiten want ik was de aardappelen aan het poten in de moestuin. Tijdens het avondeten kwamen de verhalen. Ja een groepje met 4 mannen, smorgens met de begeleidsters, Lino en Brigitta, ja en een van de 2 heeft iets met kunst te maken, maar met de 4 mannen oefeningen gedaan en toen pakte Peter zijn blaadjes wat ze hadden gedaan..ik ben dan toch ook nog steeds verbaasd hoe makkelijk hij nu alles uitspreekt en de oefeningen vrijwel iedere keer foutloos maakt. Het gaan dan om synoniemen zoeken en woordbetekenissen. Wat een vooruitgang en wat zat ik pakweg 2 jaar geleden dan met tranen te kijken naar die blaadjes... dan waren er misschien 4 van de 16 woorden ingevuld, de rest had hij dan niet af, zo langzaam ging het toen.. en toch waren we toen al heel blij met die 4 woordjes, maar zo zie je dus nog steeds heel veel vooruitgang. S Avonds was er nog een mailtje van Lino en een berichtje van Brigitta op de site. Ja geweldig wat het afasiecentrum doet!! Petje af voor deze vrijwilligers!!
Vrijdagmorgen zouden we samen naar de Sligro in Venlo gaan, inkopen voor de paaspakketten. We stonden op het punt te vertrekken toen Robert binnen kwam en vroeg of Peter zin had om mee te gaan naar Kessel. Daar hadden ze op een veiling een brandweerslang gekocht, beetje hilarisch en een lang verhaal, maar deze vrijdag moest die slang worden opgehaald en wellicht vond Peter het leuk om mee te gaan. Ja dat vond hij leuker als naar de Sligro, dus Peter met Robert op pad en Claudi wilde wel met mij naar de Sligro. Wij namen Joep mee, maar die mocht helaas niet naar binnen. Jammer, kort uiitstapje.
Tegen 12 uur waren we allemaal weer thuis en Peter had veel te vertellen.
S Avonds stond er zwemmen op het programma, ze gingen het toch maar proberen. Peter had niet veel zin... beetje moe... Maar toen ze terugkwamen, was hij heel blij dat ze gegaan waren en ik voel dan al gauw de soepelheid in de arm/hand. Ja dat zwemmen heeft ons al heel veel goeds gebracht en heeft hij nog steeds heel erg nodig om nog verder te komen!!
Zaterdagmorgen gingen we even bij Steef kijken naar de geverfde kamer en even zitten kletsen. Ja en s avonds wilden we wel ergens naar toe, niet thuis blijven... maar na het middagslaapje hadden we allebei geen zin om weg te gaan, dus wat zitten te suffen, want buiten was het koud en om 6 uur vroeg ik aan Peter of we toch niet ergens naar toe zouden gaan, Ja toch wel... ja naar Jaan de buurvrouw.. Zo gezegd zo gedaan en het was een erg gezellige avond!!
En vanmorgen stelde ik voor om toch even buiten te lopen... samen over het erf... ik hield de stok met 2 handen(dwars)vast en Peter ook, ik loop dan achteruit en Peter vooruit en dat ging me toch een potje goed, grote passen en snel... WAUW!!Samen zingend over het erf... links rechts..links rechts...



DE GELUKKIGSTE MENSEN
HEBBEN NIET HET BESTE VAN ALLES
MAAR ZIJ MAKEN VAN ALLES HET BESTE



Veel liefs Marlies


  • 01 April 2012 - 14:23

    Tineke:

    Hoi Peter en Marlies
    Jullie maken er samen het beste van GEWELDIG,Kijk vooruit er is nog zoveel te halen.
    Ik vind dat je van al die verhalen best een boek of iets dergelijks kan maken,er zal vast iemand op je pad komen die wel weet hoe dat moet.Heel veel succes en nog een fijne Zondag.

  • 01 April 2012 - 14:57

    Thea & Jan:

    Wat weer een verhaal,het is geweldig om dit te lezen,ga maar lekker door .
    Wij wensen jullie alle fijne pasen en goed weer ,en veel eieren.
    Groetjes uit Reuver

  • 01 April 2012 - 19:09

    Marianne Hollaar:

    hallo beiden,

    ik vind het heel leuk om de verslagen te lezen.
    Fijn dat het zo goed gaat op donderdag.
    ik ben op de weken dat Peter er niet is.
    Ik vind het toch heel fijn om met alles op de hoogte te blijven

    groetjes
    Mariannne Hollaar

  • 01 April 2012 - 19:18

    Herman En Truus:

    hoi marlies en peter ja wat een toeval dat we elkaar tegen kwamen we vonden het gezellig dat jullie er waren lieve groetjes van ons

  • 01 April 2012 - 21:11

    Brigitta V.d.Velden:

    Hallo Peter en Marlies,
    Ik zal het even toelichten. Mijn man is Sjer Jacobs, hij is kunstenaar. We hebben een galerie in Tegelen. Maar belangrijk nu is dat Sjer deelnemer is aan de Floriade. Hij heeft op 600 m2 een tuin gerealiseerd met grote beelden die gemaakt zijn van potgrond. Ik laat op donderdag af en toe foto's zien van het proces. Het resultaat is zeer de moeite waard geworden.
    Wat fijn om weer over de vooruitgang op alle fronten te lezen, in dagelijkse dingen, lopen, spreken, zwemmen.
    Ik heb zaterdag een cursus gehad over afasie. Er werd gevraagd naar eigenschappen van het " ideale paar" jaja, en ik moest, ondanks dat ik jullie niet zo goed ken, toch vaak aan jullie denken. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden. Maar jullie ervaringen zijn heel waardevol voor andere mensen, denk ik.
    Hartelijke groet en fijne week gewenst. Ik mag woensdagavond met Sjer naar de opening van de Floriade.
    Brigitta

  • 02 April 2012 - 05:57

    Hein Oet Wieërt:

    Even reageren op Brigitta. Ik ben jaloers omdat je naar de opening mag van de Floriade. Ik had dat spektakel ook graag meegemaakt als grote fan van ons Limburgs bandje maar er zijn ergere dingen.

    Wat weer een heerlijk verslag en ik heb het met plezier gelezen. De reactie die ik al direct in mijn hoofd had is afkomstig van mijn favobandje ROWWEN HÈZE uit het liedje MOEI:
    't Leave is moei,moei, zo moei

  • 02 April 2012 - 10:22

    Christel:

    bijna 4 jaar geleden.............stortte jullie wereld in. Onzeker, zoekende, boos en wat voor emoties nog meer, hebben jullie pad gekruist, de afgelopen 4 jaar? Door heel veel liefde, wilskracht en doorzettingsvermogen zijn jullie waar je nu bent. En door al deze verslagen, help je zoveel andere mensen, die in hetzelfde (of een ander) bootje zitten. Een heel groot compliment voor Marlies!!!!! Wat jij wel niet allemaal bereikt hebt. Want eerlijk is eerlijk: JIJ BENT DE GROOTSTE DRIJFVEER. Ik wens jullie allemaal het allerbeste.

  • 04 April 2012 - 17:34

    Kleine Neef Joost:

    He keigoed zeg met peter. Ben heel benieuwd naar het weekend, daar is een leuk klein zwembad gaan we een stukje zwemmen en een balletje gooien. Als iemand dan tegen iemands vreemd tegen het hoofd gooit zeggen we gewoon dat het gemikt was ;).
    Tot volgende week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 690882

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: