En het glas blijft halfvol.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu En het glas blijft halfvol.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

En het glas blijft halfvol....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Maart 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagavond gingen we uit eten met Huub en Hanny, een aantal lunches bijelkaar gevoegd en dan kun je ook gaan uit eten. Op advies van Claudi hadden we bij de Mok in Maasbree afgesproken, en het werd een heerlijke avond, lekker eten en veel gezelligheid. we kregen nog de groeten van Jan en Luus uit Frankrijk en de complimenten voor onze vooruitgang en hoe we met het CVA van Peter omgingen.SUPER!!
Maandagmorgen weer op tijd op, alle oefeningen doen en naar de fysio in Baarlo. Ik was als eerste aan de beurt en liep er een stageaire mee. Leuke meid!! Nadat ik goed was gemasseerd, was Peter aan de beurt. Nou en dat ging me toch een potje goed!! Ik keek met tranen in de ogen naar zijn lopen... voor het eerst sinds -bijna- 6 jaar zag ik dat hij met de rechtervoet afwikkelde.WAUW!! Maar we hadden dan ook heel veel geoefend met het lichte kniebuigen!!Oh wat voelden we ons goed!! Steeds kleine dingen oefenen en dan wordt het een grote!!! We praatte er met Richard over, hoe het allemaal begon en wat er achter zat. In de beginfase werd er niet gekeken hoe hij zich verplaatste, het doel was met de rolstoel tot aan de wc deur en dan 2 passen en dan naar het toilet.... veel verder zou Peter niet kunnen komen!!! Maar we gingen door... oefenen...oefenen.. oefenen, steeds een beetje verder, maar het verkeerde looppatroon werd aangeleerd, tja en hoe kom je dan bij het oude "normale"looppatroon.... De problemen met de schoenen, ontstoken tenen, ach het schoot allemaal geen meter op, steeds terugval... gewone schoenen, weer verbetering, vallen, enkel omgeslagen, paar maanden weer wat minder....maar we gingen door!! Steeds maar weer!!!En nu hebben we het juiste deurtje gevonden in het brein van Peter, de simpele oefening met het licht door de knieen buiigen en dat dan ook de hele week thuis oefenen, en YES hij wikkelt af en dan zie je gelijk een beter looppatroon!! KLASSE Richard en Peter!! Richard gaf veel uitleg aan de stageaire en door ons aller enthousiasme en doorzettingsvermogen bereiken we nu dit resultaat!!SUPER!!
s Middags moesten we naar de verjaardag van Tineke en daar was het ook al heel gezellig, en wat later als gepland waren we thuis, ja en toen was Peter toch wel een beetje moe....
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien, en om 10 uur kwam Willemien om onze voeten te pedicuren. Eerst Peter en lette ik op de kleintjes en bracht Sien naar bed. De voeten van Peter zagen er perfect uit, niks geen ontstekingen of ingegroeide nagels. Nee alles keurig!! Terwijl Willemien mijn voeten deed, speelde Peter met Pierke memorie, en oh wat een ijver bij allebei, ze zijn zo geconcentreert bezig, en hebben zo n plezier samen!! Deze keer had Peter gewonnen en was daar heel blij om!! Na de middag ging Steef met Sien naar huis en bleef Pierke nog een poosje bij ons, samen met Robert op de loader en ook nog een spelletje met opa en oma gedaan.
Woensdagmorgen had ik vlees, maar niet zo veel deze keer en allemaal makkelijke klanten, dus was ik zo klaar. Alle oefeningen gedaan en bij de spiegeltherapie lukte het weer met de arm, oh dit is zo n grote overwinning!! Daar krijg je vleugels van!!! Claudi bracht Joep en Mees, en mocht Peter oppassen!! Maar al gauw werd Mees werd naar bed gebracht en Joep wilde naar buiten, naar de loods en zo, maar dat kan niet met Peter alleen, want Joep loopt weg... Pats... de stroom viel uit... Nou dan kan ik ook niks doen, want alles is hier met stroom, nou dan gaan we maar naar buiten en naar de loods, kaasje voor Joep en Peter, de tractors, de loader, ja super. Na een klein uurtje was er weer stroom en kon ik aan mijn eten beginnen en was Mees ook weer wakker en mocht Peter oppassen... spelen met de duplo, en Mees kruipt de hele kamer rond. Claudi kwam Joep en Mees weer halen en konden wij eten. s Middags nog even gaan stemmen, maar dat deed ik alleen, bij het gemeensschapshuis is een buiten een grote verbouwing en was het moeilijk voor Peter om er te komen en s avonds moest er nog gezwommen worden. Wil ging met Peter zwemmen en Willemien, Annemarie en ik gingen lopen en na afloop weer samen koffie drinken. Frank kwam nog even bij ons staan, hij is altijds erg geinteressert in Peter, en werd er van alles vertelt.
Donderdagmorgen ging Peter weer met de taxi naar het afasiecentrum en ik ging snel de boodschappen doen, want om 2 uur had ik een afspraak met Silvia, zij is econome en veel verstand van bankzaken en het lezen van de kleine lettertjes. Kijken of zij ons kan helpen met het oplossen van onze haat-liefde verhouding met de bank, want daar kan ik ook nog een heel boek over schrijven... jezus christus wat een arrogantie bij die bankjongens!! Het was een heel prettig gesprek, en heel veel wijzer geworden!! ja en daar word ik vrolijk van!!! Dus trek je conclusie maar... Om 4 uur kwam Peter weer thuis en dronken we samen met Silvia nog een kop koffie en werd er nog van alles vertelt. Tijdens het eten moest Peter veel vertellen over het afasiecentrum en hadden ze een nieuwe app op de iPad gezet. Memorie, ja dat wilde hij vrijdag met Pierke spelen. Mooi toch!!
Vrijdagmorgen op tijd op, want het was onze oppasdag!! Peter was nog niet helemaal klaar met douchen toen Steef Pierke en Sien bracht. Sientje had 2 "staartjes" kei Lief en kroop door de keuken. Peter riep Sientje kom maar.. en Sien kroop naar de badkamer en gaf toen zo n big smile naar Peter en keek heel ondeugend!! Peter en ik moesten nog ontbijten en met de twee kinderstoelen tussen ons in, werd het een vrolijk ontbijt!! Na het ontbijt moest er eerst een spelletje memorie op de iPad gespeeld worden en toen pas de oefeningen. Jammer genoeg lukte het nu niet met de spiegeltherapie, beetje te druk. Maar als de kleintjes er zijn hebben we andere prioriteiten... spelen, zingen, praten en vooral heel veel lachen en gezelligheid. Samen cakejes gebakken en er rode paddestoelen met witte stippen van gemaakt, och en dat ziet er dan zo gezellig uit!!!
s Middags kwamen Annie en Frans Pierke en Sien halen en ruimde Peter alle speelgoed op en ging ik me snel omkledden, want we gingen alweer uit eten. Deze keer met Herm en Joze en Coen en Marly, en weer gingen we naar de Mok in Maasbree, en het werd een superleuke avond, oh wat hebben we af en toe gelachen, Peter was de chauffeur en vanuit de Mok gingen we naar het huis van Marly, om nog een afzakkertje te nemen!! Oh het was allemaal zo gelijkwaardig, het leek allemaal zo gewoon, maar wat is het toch bijzonder!!! En de tijd vloog....
Zaterdagmorgen konden we rustig aan doen.. geen zwemmen.. alle oefeningen en yes hoor de spiegel lukte weer, ja supergoed!! Het regende dus ging Peter op de hometrainer, en hij vond dat het wel weer een tandje zwaarder kon.... Nou mooi toch!! Oh wat hebben we nog veel te halen!!
En vanmorgen kwam Wim om te zwemmen met Peter en ook zij kwamen enthousiast terug, Wim voelde nu duidelijk veel meer kracht in Peters arm/hand, en alle oefeningen hadden supergoed gegaan, en Peter had zoveel moeten vertellen... oh ons glas blijft lekker halfvol.... en als er wat uit gaat, schudden we het gewoon weer vol!!!

JE KUNT DE LADDER NAAR SUCCES
NIET BEKLIMMEN
MET DE HANDEN IN JE ZAKKEN !!!

Veel liefs Marlies

• 23 Maart 2014 - 15:27

Lonn:

Mooi verhaal weer mam! Kijk jij ook wel eens naar een verslag van 1 of 2 jaar geleden? Dan zie volgens mij echt wel grote verschillen! Goed bezig!

Kus uit Haarlem

• 23 Maart 2014 - 18:11

Wiel En Ria:

Inderdaad wat een belevenissen allemaal weer, heel goed bezig jullie ,en altijd positief jullie glas gaat toch nog lang niet leeg.
    En zoveel belevingen met de de kids ga zo maar lekker door en je komt steeds verder,super
    En inderdaad laats was ook even terug in de tijd met de berichten van jullie toch zo veel veranderd.
    En zo gaat het verder Succes samen

• 23 Maart 2014 - 19:21

Toos:

maar, maar maar, wat is er weer veel gedaan bij jullie in een tijdsbestek van 1week.en dan zie je de resultaten.

Het blijf maar doorgaan,Ppeter heeft ook zo veel therapeuten:, Baarlo, Zwemmen, en dan niet te vergeten die PIERKE.
    Volgens mij is dat de leukste en beste therapeut!!!En natuurlijk de positiviteit van jullie, geweldig.

Zo zie je maar de aanhouder WINT. VOORAL DOORGAAN!!!!

groetjes Toos.

• 24 Maart 2014 - 20:13

Hein Oet Wieërt:

Zoals altijd weer genoten van het nieuwe reisverslag. Wat kan ik daar nog aan toevoegen. Niks, helemaal niks dus wens ik jullie weer een fijne en vooral leerzame week weer

• 25 Maart 2014 - 08:19

Hanny:

hoi peter en marlies
    wij vonden het ook heel gezellig,dit houden we er maar in een of twee keer per jaar .moet te doen zijn toch.fijn dat het met peter altijd weer iets de goeie kant op gaat, maar marlies zonder jouw was dit niet gelukt ,petje af voor jou

groetjes huub en hanny

• 26 Maart 2014 - 11:37

Christel:

Na dit weekverslag valt er weinig toe te voegen. Een "ga zo door", lijkt me het meeste op zijn plaats.
    Dit kan een reuze opsteker zijn voor alle mensen met een CVA of een andere aandoening. Geef nooit op.

• 28 Maart 2014 - 08:20

Hein Oet Wieërt:

Ja, wat is dit nu zullen jullie wel denken. Nog een reactie van Hein. Nee, niks bijzonders of misschien toch wel? Gezien het te verwachten mooie zonnige weer zou het mooi zijn als ik in het volgende verslag lees dat Jij, Peter een stuk bent gaan fietsen en misschien met een picknickmand achterop, gevuld met heerlijkheden. Inieder geval geneat van ut moeie wear de komende daag. Ps een beetje regen zou volgens mij ook wel mogen maar dan liever s`nachts !!

• 28 Maart 2014 - 13:36

Jan- Thea Dorssers :

positief zijn jullie allemaal, een groot PETJE af,super,we gaan weer door!
    Heel veel groetjes.