Ut is altijd wat... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Ut is altijd wat... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Ut is altijd wat...

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Februari 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondag had ik al op tijd mijn bericht geschreven want we moesten naar het feest van Wil en Marian, maar ook nog eerst even het schaatsen kijken en Yes hoor Weer GOUD!! Het feest was bij het Kerkeboske en ik was er nog nooit geweest maar Peter wel, ja hij was er een keertje met Herm geweest, want de Moennik is er ook gehuisvest. En ook nu blijkt dat Peter het echt allemaal goed weet!! We kenden op het feest niet zo heel veel mensen maar zaten aan een tafel met Blerickse mensen en het werd supergezellig!! Hele verhalen over vroeger maar ook over de gezondheidszorg nu en er waren heel veel raakvlakken.
Maandagmorgen weer op tijd op en gingen we samen naar de fysio in Baarlo, ik had eerst mijn afspraak en werd er bij mij alles goed losgemaakt in de nek en schouders en toen was Peter aan de beurt. Richard vertelde dat zoveel mensen hem aanspraken over de vooruitgang van Peter, ja echt super en het lopen ging ook weer supergoed!! Ja eigenlijk alles, maar Peter rent nog steeds niet , maar het lopen gaat stees mooier en beter, en dat is een enorme vooruitgang. Om de spanning uit de hand te krijgen gaf Richard het advies om tijdens het tv kijken een stukje regenpijp in de hand te nemen met een klittenbandje erdoor waardoor de hand niet in de kramp kan schieten. Dus s middags een stuk regenpijp gezocht in de loods, op maat gezaagd, een mooie rode strik erdoor en ... schaatsen kijken en oh wat hebben we genoten, weer goud, zilver en brons!!
Dinsdagmorgen kwamen Pierke en Sien, Steef moest een extra dagje werken, en pasten wij op, maar we moesten ook voor controle naar de tandarts en die tijd deed Robert even oppassen. Peter was best wel een beetje zenuwachtig, hij dacht dat het helemaal niet goed was met zijn tanden, maar dat viel reuze mee, van een lies was een stukje af en uit en dat kiesje moest eruit, maar daar moesten we eerst overleg over hebben met de huisarts ivm de bloedverdunners, nou dat vragen we vrijdag wel even na.... Opgelucht gingen we weer naar huis en konden we lekker met Pierke en Sien spelen. Pierke had de grote (foam) puzzel met de wereldkaart meegenomen, ja en dat vond Peter ook heel interessant, en Sientje kruipt rn tettert er tussendoor. Heel gezellig!! En natuurlijk keken we ook weer schaatsen en yes nu brons erbij!!
Woensdagmorgen kwam Wim om te zwemmen en het had supergoed gegaan, de hand was veel meer ontspannen en de oefeningen op de trap ook steeds beter, ja of het nu van het een of het ander komt maar feit is dat er vooruitgang in zit!! En weer goud en brons bij het schaatsen, oh wat is het toch genieten!!s Avonds lekker lopen met Willemien en Annemarie en nog heel veel zitten praten met Peter, ja echt heel goed!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik naar de Sligro, de grote boodschappen doen...pff Tegen 12 uur was ik terug en snerl naar het shorttrack gekeken, maar die wasren snel klaar... Dan maar even de bank bellen, moest ook nog gebeuren, maar oef... daar kreeg ik een enorme aanvaring mee, jezus wat was ik boos!! Nou dan de boekhouder nog maar bellen wellicht dat zij mij beter konden helpen, en inderdaad, bangmakerij van de bank!! Al met al was ik er anderhalf uur mee bezig geweest en het kostte zoveel energie, pffff. Gelukkig bracht het schaatsen me weer op leukere gedachte en toen Peter thuis kwam kon hij nog net de laatse 2 ritten zien, weer zilver en brons!! Bij het afasiecentrum was het erg goed geweest, maar hij was wel een beetje moe.. en dan ook nog mijn verhalen erbij van de bank en boekhouder... Na het eten besloot ik om eventjes naar Claudi te gaan, we hadden Joep en Mees al de hele week niet gezien, Peter was te moe om mee te gaan, maar ik mog gerust alleen gaan. Joep was door het dolle heen en kleine Mees kwam snel aangekropen... Waar is opa vroeg Joep meteen. Ja opa was een beetje moe.. Oh dan moet hij maar even slapen. En Joep zei wel 10 keer Opa is moe, Opa effe slapen. Na een uurtje ging ik weer naar huis en vond Peter het toch wel jammer dat hij niet mee was gegaan.. maar ik had afgesproken dat we Joep vrijdag zouden ophalen en dan met hem naar de bieb gaan.
Vrijdagmorgen moesten we om 10 uur bij de huisarts zijn, Peter heeft al jaren een moedervlek op de rug, en nu kwam er na het douchen, bij het afdrogen soms een beetje bloed uit. Dus toch maar even naar laten kijken. We hoefden niet heel lang te wachten voor we aan de beurt waren en ik had nog van alles gepland om in Panningen te doen, dus... De huisarts keek naar de vlek en dat was niet goed. Oh we moesten nog gelijk naar het ziekenhuis, er moest gelijk een dermatoloog naar kijken, nee dat kon echt niet wachten.. poefff daar zit je dan, de huisarts regelde een afspraak voor smiddags in het ziekenhuis, de papieren, de verwijzing, nou en dan staat effe alles stil... !! Het uitje met Joep naar de bieb ging dus ook niet door, ja en de rest.... Peter deed wel even zijn middagslaapje en om 3 uur gingen we richting Venlo, daar troffen we Ien nog van de taxi, en maakten we even een praatje. Bij de dermatoloog waren we zo aan de beurt, hij keek Peter van top tot teen na, en was er inderdaad alleen die ene vlek, maar die moet wel weggehaald worden en onderzocht worden en het liefst zo snel mogelijk. Bij de secretaresse een afspraak regelen voor komende week, nou dat ging moeizaam... duurde bijna een half uur voordat het geregeld was, dinsdagmiddag in Venray, nou alles op een hoopje, want ik had al 3 afspraken verzet van de dinsdag en nu mag ik er nog een verzetten, want deze gaat voor!! Ja en dan is het afwachten. Nog een kop koffie gedronken in het ziekenhuis en toen naar huis, ik had de pijp helemaal leeg... Poeff wat een dag, ja het is altijd wat, denk je dat je even alles geregeld hebt en dat het nu goed gaat, gebeurt er weer iets!!
s Avonds lekker voor de televisie en het LVK gekeken wat gewonnen werd door de Toddezek uit Griubbenvorst.
Zaterdagmorgen stond er zwemmen met John op het programma en dat kon nu wel doorgaan en dan 2 weken geen zwemmen. Het zwemmen had heel goed gegaan, John lachte ermee, ze hadden vast voor de volgende week mee geoefent!! s Middags weer schaatsen en op een haar na weer goud!!En s avonds gingen we bij Herm en Joze op visite, we waren er al op tijd, zodat we ook op tijd weer naar huis konden gaan, maar oh het was zo gezellig en er was zoveeel te vertellen, over het bedrijf, over onze vakanties, over hun reis naar Australie, aan de hand van het fotoboek hierover kwamen zoveel verhalen los.. en oeps daar was het al bijna 1 uur.. De tijd vliegt!! Maar gezelligheid kent geen tijd!!! Laten we die er maar inhouden voor de komende weken!!

SOMS ZIJN DE DINGEN NIET TE VERANDEREN
MAAR HET IS ALTIJD MOGELIJK
OM TE VERANDEREN HOE JE NAAR ZE KIJKT!!

Veel liefs Marlies

• 16 Februari 2014 - 17:30

Jan Dorssers:

Wat weer een week,we gaan voor zilver,en Goud
    We gaan er voor.
    Heel veel sterkt voor dinsdag,maar alles komt goed .
    Groetjes uit Reuver

• 17 Februari 2014 - 00:15

Ans:

Lieve Peter en Marlies,
    We zullen duimen a.s. dinsdag, een kleine tegenslag, maar ook daar komen jullie weer overheen.
    Alles komt goed, zeker weten.
    Liefs Ans

• 17 Februari 2014 - 10:29

Loes:

Hallo Peter en liesje, Ik duim morgen,komt goed,altijd wat he,geniet van de schaatswonders en veel sterkte.
    Groetjes Aan iedereen en knuffel de kleintjes van tante Sloesje.

• 17 Februari 2014 - 19:55

Tooske:

Hallo lieve mensen,

Ja, dat valt dan tegen he. Maar effe de moedervlek weghalen, en weer verder.
    Gelukkig genoeg afleiding wat de kleinkinderen betreft.
    En dan lekker de 10kilometer schaatsen bekijken en genieten maar.

Groetjes van Ad en Toos.

• 17 Februari 2014 - 23:35

Jennie:

Sterkte morgen! Toch best spannend lijkt me. Groetjes voor jullie allebei.

• 18 Februari 2014 - 10:42

Christel:

Hoi Peter en Marlies. Effe schrikken....naar de dermatoloog en ook nog à la minute. Dat voelt al niet lekker. Maar je kunt er niet snel genoeg bij zijn. Duimen, dat alles goed is/komt.
    Andere zaken gaan wel weer helemaal lekker. Lekker aan optrekken. Want in de tussentijd weten jullie wel, dat je moet genieten van de positieve dingen. En die zijn er iedere week weer zat. Straks weer voor de kijkbuis.......10 kilometer schaatsen. Hoeveel medailles gaat Nederland nu weer binnenhalen?

• 20 Februari 2014 - 10:45

Hein Oet Wieërt:

Sorry maar helemaal vergeten te lezen door die Olympische Spelen. Wat een successen daar en de medailleoogst gaat nog steeds door. Voor mijn hoofd zijn die Spelen wat minder. Ik ben er gewoon teveel mee bezig. heb gewoon last van hoofdpijn maar dat gaat wel weer over.
    Hopelijk komt de uitslag over de moedervlek snel zodat jullie niet te lang in spanning hoeven te zitten. Ben erg benieuwd. Maak er nog een fijne week van