HAARLEM AMSTERDAM - Reisverslag uit Zieuwent, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HAARLEM AMSTERDAM - Reisverslag uit Zieuwent, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HAARLEM AMSTERDAM

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 November 2015 | Nederland, Zieuwent

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen op tijd op, douchen alle oefeningen doen en ook al op tijd naar Baarlo voor de fysio, een half uur eerder als gewoonlijk, maar alles was toch gelukt. Terwijl we even zaten te wachten werden we al gelijk aangesproken door een mevrtouw, waar we al wel vaker mee hadden gepraat, dat Peter toch zoveel was vooruit gegaan, haar zus had ook een CVA gehad, maar zat maar een beetje in de rolstoel, ja zegt die mevrouw, ik haal jullie altijd als voorbeeld erbij en vertel ze dan hoeveel Peter nog steeds naar al die jaren vooruit gaat!!. Nou mooie opsteker. Richard tapete de schouder van Peter en bemerkte hierin ook steeds meer vooruitgang, de houding wordt steeds beter!! Na het tapen en de arm hand losmaken gingen we naar de grote zaal en snel werd ik door 2 clienten aangesproken, ze hadden ons een poosje gemist, ik vertelde dat we om de week naar Venray gingen voor de grondoefeningen... oh ze dachten al dat er iets aan de hand was, maar nu ze Peter weer zagen vonden ze wel dat hij weer enorm vooruit was gegaan.... Hoezo volgens de deskundigen niet genoeg vooruit gegaan!! Wat fijn dat medeclienten je hierop aanspreken en wel de enorme vooruitgang zien!!
s Middags had Peter een afspraak bij de kapper, maar deze keer kon hij me toch niet duidelijk maken wie er nog meer was geweest, ja het was ook iemand die niet uit Grashoek kwam, maar wel Robert kende.... tja en dat kunnen er wel heel veel zijn. Toen hij terug kwam ging hij toch nog maar eventjes grasmaaien, het was zulk mooi weer.
s Avonds keek hij op mijn vleesbriefjes, ja die ken ik en die komt iedere 6 weken en die was allang niet meer geweest... fijn dat hij dat allemaal nu kan lezen en ook onthoudt, oh wat hebben we hier de eerste jaren een moeite mee gehad en ook toen vonden we dat hij steeds een klein stapje vooruit ging, maar door steeds te blijven oefenen en herhalen zijn er de laatste tijd grote sprongen gemaakt.
Dinsdagmorgen werd Joep al op tijd gebracht, herfstvakantie en zou Joep de hele dag blijven, eerst even knutselen aan de keukentafel en toen naar buiten, bladeren en eikels bij elkaar rapen en met de kruiwagen wegbrengen, na een poosje vond Joep het wel welletjes en vond hij dat opa gras moest gaan maaien, ja dat deed opa Peter en omdat Joep alleen was mocht hij de hele tijd bij opa op de grasmaaier, oh dit is zo heerlijk. Samen buiten bezig zijn en weten dat ze allemaal plezier hebben!!
s Middags gingen we samen met Joep vlees halen en was er onderweg een heleboel te vertellen en uit te leggen, Peter vertelde aan Joep wie er overal woonde en wat tractors op het land aan het doen waren.gelukkig kwam Anneke ook helpen en schoten we flink op, en doordat het vakantie was kwam Claudi alweer op tijd met Mees om Joep op te halen. s Avonds kwamen er nog mensen vlees ophalen en was Peter ook steeds heel alert. En een berichtje van Joost, heel erg leuk, ik vertelde het Peter en die ging het gelijk op de iPad lezen, doet hij altijd als er iemand een berichtje heeft geplaatst en dat wordt zeer gewaardeerd!!
Woensdagmorgen nog eventjes aan het vlees en kwam Marlies uit Tegelen haar vlees ophalen en natuurlijk koffiedrinken, want dat hadden we allang niet meer gedaan. Tijdens het eten werd er veel met Robert gepraat , keigoed hoe dat allemaal loopt en na het eten was Peter ook weer een poosje buiten en in de loods en s avonds stond er zwemmen met John op het programma terwijl ik ging lopen met Willemien, er moest veel verteld worden over hun Australie reis en na het lopen en zwemmen dronken we samen koffie op de Schatberg.
Donderdagmorgen op tijd op, Peter ging met de taxi naar het afasiecentrum en ik werd om 10 uur opgehaald om een oude traditie weer in ere te herstellen, shoppen met de kids in de herfstvakantie, Ja Maria lekker genieten van de eerste herfstvakantie met de kleintjes. Vroeger gingen we altijd shoppen met de meiden en dan ging Peter ook mee om de tassen te dragen... en eigenlijk w3ilden we Peter ook deze keer meenemen maar gezien het drukke programma besloten we toch om het op de donderdag te doen en dan zonder Peter. We gingen ook lekker dicht bij huis naar Panningen, winkel in winkel uit met 4 van die kleine donderstenen... keilleuk.. maar heel vermoeiend voor oma!! Nadat we toch aardig geslaagd waren gingen we lunchen bij Da Kapello waar het stervensdruk was en we nog net een tafel konden bemachtigen en na de heerlijke lunch werd ik naar huis gebracht en konden de kleintjes nog net een middagslaapje doen... nou daar was ik eigenlijk ook wel aan toe...
Om 4 uur kwam Peter terug van het afasiecentrum en vroeg hij gelijk aan mij hoe het was geweest en of we heel veel hadden gekocht, nou dat viel wel mee en de volgende keer ging hij ook weer mee!! En s avonds kwam Willemien nog om onze voeten te pedicuren, ja dat was door hun reis een poosje geleden, maar de voeten zagen er toch heel goed uit, geen nagel ingescheurd en geen plekken, heel mooi alles, wat een verschil met een jaar geleden, zaten de voeten van Peter helemaal onder de smetplekken!!
Vrijdagmorgen kwam Anneke om te helpen en gingen we de vloer in de kamer schoonmaken, nou dat vond Peter niet zo leuk... dan ging hij maar grasmaaien, en toen hij tegen 12 uur weer binnen kwam waren wij bijna klaar en Peter had alle gras gehad en dat zou dan wel de laatste keer zijn voor dit jaar, en s avonds kwam John nog om te zwemmen en dat had heel goed gegaan, ja John bespeurde toch ook weer vooruitgang.
Zaterdagmorgen een beetje op tijd op, want ze kwamen de mais dorssen en wij hadden ons weekendje Haarlem gepland. Jammer dat ze ook net nu de mais kwamen dorssen, maar ja we kunnen niet alles tegelijk doen en voor hetzelfde geld was het dorssen pas maandag geweest, want toen wij om 10 uur vertrokken was er nog niemand te zien. De reis naar Haarlem verliep heel voorspoedig en Lonneke had weer een heerlijke lunch verzorgt en tijdens het eten keken we de fotos van de bruiloft op het grote televisiescherm. Hele mooie fotos!! Tegen 2 uur liepen Peter en ik naar het hotel, en tja wellicht de laatste keer in Tulip gelogeerd, want Lonneke en Jaap zijn op zoek naar een ander huis en staat hun huis te koop. Peter was wel heel moe en ging gauw slapen en na een een kwartiertje kwam Lonneke en gingen wij samen de stad in....van alles gekocht en om half 5 weer terug, effe een beetje opfrissen, weer lopend naar Lonneke en Jaap om van daaruit naar Amsterdam te gaan. Bas de vader van Jaap had ons uitgenodigd om daar te komen eten. Peter vond het helemaal geweldig. Kei leuk om daar te gaan eten. En het was me toch gezellig... WAUW.. Bas had heerlijke soep gemaakt en op een petroleumstelletje een heerlijk vleespruttel gemaakt, we zaten heel gezellig te kletsen, eigenlijk de eerste keer dat we echt met Bas praatte, we hadden hem al wel vaker ontmoet, maar geen gesprek gevoerd, maar nu was het praten en lachen, maar ook Bas merkte op dat Peter zoveel kon en toen moesten we hem toch duidelijk maken dat dit 7 jaar geleden wel anders was geweest en dat Peter toen amper kon praten.. Nou dan ben je toch wel heel veel vooruit gegaan!! Tegen 10 uur namen we weer afscheid en nodigde Peter Bas uit om ook eens naar Limburg te komen, samen met zijn broers en dan moest Marlies voor hun koken, want tja dat kon Peter niet met ein bein!!
Na een heerlijke nachtrust en overheerlijk ontbijt namen we afscheid bij Tulip en gingen we weer naar Lonneke en Jaap, waar we met Lonneke nog wat huizen gingen kijken en de verschillende wijken kijken ... oei zei Peter wat staan hier veel huizen, wat is het allemaal duur en ook wel allemaal een beetje klein..... tja een beetje anders dan op het limburgse platteland!! En toen was het ook weer tijd om afscheid van Lonneke en Jaap te nemen en reden we linea recta naar huis en was Peter heel nieuwsgierig naar de maiskuil.... tjs die was een beetje kleiner als vorig jaar... jammer maar niets aan te doen. Volgend jaar weer beter!!

WANNEER EEN BOOM IN DE WINTER
ZIJN BLADEREN NIET VERLOOR
ZOU HIJ IN DE LENTE
NIET OPNIEUW KUNNEN ONTLUIKEN

Veel liefs Marlies

• 01 November 2015 - 18:09

Truus Verhoijsen:

Haarlem wat een leuke stad. We zijn er vorig jaar voor de eerste keer geweest, smaakt naar meer!
    Hier is de mais al gekneusd we kunnen nu heel ver weg kijken.
    Genieten van het heerlijke weer. We hebben vanmiddag zelfs buiten gezeten, later werd de vuurkorf opgestookt. We hebben de winter gevierd zullen we maar zeggen.
    In Beringe alles goed op de prijzen van de varkens na maar daar hebben alle varkensboeren mee te maken. Iedereen een gezond en wel dat is het belangrijkste.
    John Heeft het redelijk druk in Maastricht ik heb gezegd dat hij maar voor snel internet moet gaan zorgen. De snelheid laat hier te wensen over maar ik kan jullie nog een berichtje sturen!
    Groetjes
    John en Truus

• 02 November 2015 - 19:28

Christel:

Wat leuk, dat het zo gezellig was in Haarlem en Amsterdam. Met zo'n gezellige mensen als jullie kan dat ook bijna niet anders.
    Wat de huizen betreft, zijn wij hier ook wel aardig "verwend". Wij vinden een huis al gauw klein. Maar duizenden mensen kunnen zich er prima in redden. Ben benieuwd of Lonneke en Jaap hun huisje kunnen verkopen en of ze iets van hun gading kunnen vinden. In elk geval, wens ik hun veel succes met hun huizenjacht.
    De herfst heeft zijn intrede gedaan. Prachtige kleuren en tot nu nog lekker weertje. Och, er staan ook weer leuke dingen voor de deur. Over een paar weken Sinterklaas met zijn ZWARTE pieten, dan kerst en oud en nieuw. Genoeg om naar uit te kijken. Geniet van dit moment.

• 03 November 2015 - 13:32

Loes :

Hallo Marlies en Peter
    Wat een gezellig week ,en de afsluiting super leuk in Haarlem en Amsterdam.
    Niet gek ,een dochter in de randstad ,en ook nog in dat prachtige Haarlem.
    ik zag het huis al te koop staan en vroeg me af of ze weg gingen,spannend wel ,ben benieuwd.
    Doe iedereen de groetjes en geniet weer van het volgende ,zonovergoten weekje.Loes

• 03 November 2015 - 16:17

Hein Oet Wieërt:

Een beetje HA ,AH of toch HAH inhoud dit verslag. Inderdaad afkortingen voor Haarlen en Amsterdan. het is mij het weekje wel weer geweest zoals ik kan lezen. Wanneer ik op komende verslag ga reageren weet ik niet want hier ben ik langzaam bezig aan het weekend van het jaar. Inderdaad het Slotconcert van Rowwen Hèze waar ik 3 dagen naartoe trek dus deze week rustig aan doen en vooral ook voorkoken zodat ik het maar uit diepvries hoef te pakken en dus minder energie aan die bijzaken hoef te geven in het weekend. Ook zorgen dat ik bij ben in het huishouden dan kan ik dat een beetje of beter een beetje (heel) veel laten liggen. Ik zie wel wanneer dit schip weer een beetje een rechte koers vaart dus even geduld als ik niet reageer. Fijne week

• 04 November 2015 - 10:25

Hanny Houben:

hoi peter en marlies

wat een drukke maar leuke week weer achter de rug. maar wel heerlijk dat jullie dat samen kunnen doen .blijf genieten van de kleine dingen .maar dat doen jullie,helemaal geweldig.