LANDGOED t LOO Oldenbroek - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu LANDGOED t LOO Oldenbroek - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

LANDGOED t LOO Oldenbroek

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Juni 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zo dit is de eerste keer in 7 jaar dat ik 2 hele weken niet heb geschreven.... er was genoeg te vertellen, maar helaas GEEN TIJD!!
Ik zal proberen om toch alles een beetje op te schrijven...
Maandag 15 juni gingen we samen naar de fysio in Baarlo en dat ging weer supergoed. De arm/hand werden getapet en daarna de oefeningen, weer een nieuwe erbij. Op een krukje zitten en dan selectief de rechterknie naar buiten brengen. Dit is heel moeilijk voor mensen als Peter om van de aangedane kant een selectieve beweging te maken, maar het lukte goed. Je ziet dan hier ook de enorme vooruitgang. Een paar jaar geleden als hij dan bv alleen de knie moest beweggen dan bewoog zijn hele rechterkant en nu lukte het om alleen de knie op en neer te laten gaan. Het lopen ging ook supergoed, maar smiddags had hij wel spierpijn... s Middags had ik nog contact met de Swapschade en helaas was de rechtszaak nog niet door kunnen gaan, maar er waren wel positieve ontwikkelingen.
Dinsdagmorgen haalden we samen Pierke uit school en na het eten ging Peter een slaapje doen en brachten Robert en ik Pierke weer naar school en reden door naar Deurne waar we een afspraak hadden bij de slager. Tja wat moet ik daar over zeggen, een nieuw afzetkanaal, maar ze willen wel een bepaalde klasse varken. Robert was niet heel positief, maar later overlegden we met Peter en dan zou Peter wel eens mee de stal in gaan en de varkens mee uitzoeken. s Avonds mog gezwommen met Wil en ik gelopen met Willemien en dat ging ook al helemaal goed!!
Woensdagmorgen was ik druk met het vlees en klanten en om kwart voor 11 zei Peter ik ga naar de stal want om 11 uur moet ik met Robert 5 super varkens uitzoeken.. tja en Robert loopt wel wat sneller, dus loop ik alvast naar de stal... Wauw Super toch!! Tegen 12 uur kwam Peter weer binnen , helemaal enthousiast, hij was 4 afdelingen door gelopen en ze hadden allebei de 5 beste eruit gezocht en het belangrijkste, ze hadden allebei dezelfde varkens uitgezocht!!En nu maar afwachten of het de goede zijn!! Maar het meest positieve was nog het enthousiasme van Peter, het zag er allemaal zo netjes uit in de stallen en varkens lagen er zo goed bij, misschien ... misschien kan ik het over een paar jaar wel weer een paar dagen alleen, als Robert vakantie heeft...
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest boodschappen doen, salades maken, vlees marineren, nog effe superdruk en om half 4 kwam Steef met Pierke en Sien om de boekhouding te doen en Peter kwam om 4 uur thuis van het afasiecentrum en toen wilden Pierke en Sien toch ook nog wel een spelletje monopoly doen met Opa en ja hoor dat doet Peter dan, heel gezellig, maar s avonds was hij helemaal doodop..
Vrijdagmorgen nog een buffetje afgewerkt en kwam Bert bbq-vlees halen, en tussendoor ging Peter uit zichzelf op de hometrainer, want voor andere buitenaktiviteiten was het te koud. Bah bah wat een slecht weer en dat zo net voor onze vakantie... s Middags kwam John om met Peter te gaan zwemmen, het buffet werd opgehaald , het laatste vlees weggewerkt en toen ... de koffers inpakken....
Zaterdagmorgen op tijd op, douchen, ontbijten , koffers in de auto, alles nachecken en om kwart voor 10 reden we aan, tomtom aan en genieten, ondanks het koude weer, tijdens de reis werd er veel gepraat, over vakanties van vroeger, met wie we ergens in de buurt waren geweest, heel gezellig en voorspoedig verliep de reis en zo waren we net na half 12 op het park, Landgoed t Loo, waar Claudi, Johan, Joep en Mees vrijdag al naar toe waren vertrokken. Ik belde met Claudi waar we moesten zijn en zij wees ons de weg, maar helaas we mochten er niet met de auto door, dan maar lopen, gelukkig kwam Johan eraan om te helpen, want we hadden nogal wat mee te slepen. Het was een prachtig klein, autovvrij park en het was nog geen 5 minuten lopen naar het huisje van Claudi en Johan. Joep en Mees waren door het dolle heen dat opa en oma er waren. Na de lunch deden Peter en Mees een middagslaapje en Joep wilde graag dat ik met hem alleen naar het strand en speeltuin ging. Nou dan doen we dat toch, heerlijk genieten, lekker langs het meertje gelopen, maar ook met Joep in de binnenspeeltuin.Nadat we in het huisje koffie haddden gedronken gingen we naar het centrum want daar was Bollo de Beer en dat was ook leuke animatie. Het was droog dus we besloten om toch buiten te bbq-en en ondanks de wind en de kou was het een heerlijke bbq.
Zondagmorgen zou er veel regen komen en na een heerlijk ontbijt besloten we om te gaan zwemmen. Peter wilde eigenlijk niet in het water maar dat kon toch echt niet voor Joep en Mees, Opa moest ook in het water, maar het was er nogal druk en na een poosje wilde Peter er liever uit. Tja hoe gingen we dat aanpakken, bij het kleine badje stonden stoelen, maar met de rolstoel er naar toe.... er waren nogal wat trappen... Och dan loop ik wel... en WAUW.. ik had een dikke brok in mijn keel, wat oh wat een vooruitgang!!! op blote voeten met stok liep Peter langs het zwembad, trapje op, trapje af, langzaam maar o zo goed, dat kon hij een jaar geleden echt niet!! Oh mijn vakantie kon niet meer stuk!!Wat weer een overwinning!!SUPER!!
Na de lunch en middagslaapje was het weer redelijk weer en we besloten om naar Hattem te gaan, waar we een leuk restaurant gevonden hadden, we waren aan de vroege kant en gingen even bij een speeltuintje pauzeren. Ik vroeg of Peter in de rolstoel wilde.. nee hij liep wel.. maar dan moest hij een flink stuk over gras lopen...oh geen probleem, dan waren er banken waar hij kon zitten. Joep en Mees konden even lekker uitrazen, glijden en op een kabelbaan en na een klein uurtje gingen we naar ons restaurant, heerlijk gegeten en een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. s Avonds zaten we heel gezellig in het huisje te kletsen en toch ook weer op tijd naar bed.
Maandagmorgen riepen Joep en Mees al op tijd opa, oma ben je wakker, en ja hoor daar kwamen ze de trap af om bij ons in bed te kruipen, maar Mees heeft dan echt de slaap uit en al gauw veranderde onze slaapkamer in een tractorkamer, maar och wat maakt het uit!! Het regende flink en we besloten om maar weer te gaan zwemmen. Nu wilde Peter toch echt niet in het water, en bleef aan de kant kijken, hoe wij het hele zwembad voor ons alleen hadden... oh wat was dat heerlijk. Joep en Mees genoten, plons erin, eruit, plons erin. Na een poosje wilde Peter in het centrum gaan zitten, daar lagen kranten en die wilde hij graag lezen en toen wij na een klein uurtje in het centrum kwamen, vertelde Peter mij dat hij een kop koffie had gedronken en dat ik die maar even bij die aardige juffrouw moest gaan betalen. In de middag kreeg ik een appje van Robert, een dikke duim en pluim, want Peter en hij hadden de perfecte varkens uitgezocht. Ik vertelde het aan Peter en ook hij werd er vrolijk van, ja zie je wel dat ik het nog kan!! s Avonds aten we in het restaurant op het park, en ondanks het kleine ongeluk van Mees, hij viel uit de kinderstoel was het een gezellige lekker maaltijd, nog een grote ronde om het meer gewandeld en met een handvlot over het meertje gestoken, want het was droog!!! Joep en Mees op tijd naar bed en wij met de verwarming aan en een glaasje rose heel fijn zitten praten.SUPER!!
Dinsdagmorgen regende het pijpestelen, nou nou we dachten dat het slechte weer voorbij was, maar nu was het wel heel erg. Joep en Mees bij Peter in de rolstoel en zo gingen we naar het huisje van Bollo de Beer, daar werden verhaaltjes voorgelezen en geknutselt, heel leuk!! Tijdens het eten zit Joep altijd naast Peter , en al gauw pakt Joep dan een tractor boek, en het is zo mooi om te zien hoe ze dat samen bekijken en erover praten en discusieren, welke tractor, welk merk , welke machine hangt erachter. Oh dit is zo gaaf!!
Na het middagslaapje gingen we naar Elburg een klein vestigingsstadje 11 km verderop. Heel leuk stadje met een kleine haven , met houten zeilbootjes en er was van alles te zien. Alleen vond Peter de kinderkopjes weggetjes niet zo leuk in de rolstoel het hobbelde en bobbelde!! Op de terugweg namen wij Joep en Mees in de auto en Claudi en Johan haalden Pizza en toen...toen was onze vakantie alweer voorbij.. Jammer van het slechte weer, maar ondanks dat waren het superdagen!! Afscheid nemen en naar huis, Peter reed en na een uur zei hij.. ik zou zo nog wel een paar uur door kunnen rijden, heel relaxed!! En zo waren we om 9 uur weer thuis, lekker genoten en de accu een beetje opgeladen!!
Woensdagmorgen weer vol aan de bak, Wim kwam om met Peter te gaan zwemmen en ik had het druk met de was, de post en alles wat was blijven liggen, maar mhet ging allemaal goed. Het zwemmen had supergoed gegaan en Wim had er ook weer een nieuwe oefening bij gedaan, wat natuurlijk een beetje spierpijn veroorzaakte, maar Peter vond het heel positief. Ik moest nog wat telefoontjes plegen en beginnen met de voorbereidingen voor het drukke bbq weekend. s Middags kwam Els nog even en zaten we gezellig te kletsen.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest de boodschappen doen, maar dat ging allemaal heel snel, kwestie van plannen...!! s Middags al wat salades gemaakt en Steef kwam met Pierke en Sien, tijdens het eten vertelde Peter over het afasiecentrum, ja ze waren allemaal naar buiten geweest, zomaar?? Nee er was iets en toch ook weer niet....tjaa...
Vrijdagmorgen had ik het heel druk , saldes maken, vlees marineren , eten koken, maar Peter ging wel grasmaaien, daar was het nu weer voor en hij had al meer als een week niet gemaaid... s middags kwam Anneke helpen en om 5 uur werd de eerste bbq opgehaald.
Zaterdagmorgen superdruk met bbq, uiteindelijk voor 150 personen bbq gemaakt. Wim kwam om met Peter te zwemmen en weer had het heel goed gegaan, snel wat eten, Peter rusten, Lonneke kwam en om 3 uur de eerste bbq wegbrengen naar Overloon. Ja dat is superleuk, Peter en ik samen op pad, naar ergens waar we nog nooit geweest zijn en dan is er zoveel te vertellen en te zien. SUPER!! Nadat we de eerste bbq goed afgeleverd hadden weer terug naar huis, koffie gedronken en de tweede bbq ingeladen en naar Lierop gebracht, ook weer keileuk op onbekende wegen!! En toen waren we om half 7 weer thuis en al gauw kwam Lonneke weer met Pierke en Sien, die een nachtje kwamen slapen, want papa en mama moesten op stap.. tja en oma en opa moesten bbq wegbrengen, maar alles werd goed geregeld, want Lonneke haalde Pierke en Sien op, om vervolgens bij Claudi te eten en bij ons te komen slapen. TOPPIE!! En vanmorgen, na een leuk ontbijt met Lonneke, Pierke en Sien, kwam Claudi nog even met Joep en Mees, beetje vaderdag vieren en Steef Pierke en Sien ophalen en om 12 uur was iedereen weer weg en na een soepie kon Peter zijn middagsdutje gaan doen en ik mijn bericht schrijven...


DE GELUKKIGSTE MENSEN
HEBBEN NIET HET BESTE VAN ALLES
MAAR ZIJ MAKEN VAN ALLES HET BESTE


Veel liefs Marlies

  • 28 Juni 2015 - 19:14

    Loes:

    Hoi Liesl en Peter,
    Wat een prachtige week ,ik was vanmiddag in Megen[heilig dorpje door al die kloosters] bij een manifestatie waar het ging over veranderingen ,ook bij jezelf,hoe angstig dat is ,en waarom we dat echt niet willen,ook de Paters en de Zustertjes waren er,ze zongen zelfs samen een lied.Ieder mens verandert constant ,dat is ook goed maar o zo moeilijk.
    Als ik jouw verslag lees,hoe prachtig iedere kleine verbetering en ik besef,weer eens,hoe ingrijpend dit voor Peter en jou is geweest,ben ik zo blij en vooral dankbaar dat er met veel geduld en heel veel liefde echt veel valt te bereiken.
    ik wens jullie een superweek,lekker weer en we komen heel gauw richting Grashoek.
    xxxx Loesl en der Marius .

  • 28 Juni 2015 - 22:30

    Hein Oet Wieërt:

    Wat een drukte en Marlies het is je vergeven hoewel ik toch enkele keren gekeken heb of er niet al een verslagje stond. Ik was echt niet een beetje nieuwsgierig maar laat ik het maar gewoon typen: Heel erg Ik wens jullie een prachtige week en hopelijk kunnen jullie tegen die te verwachten hitte. Van mij mag het wel ietsje minder maar ik doe het ermee. Zwem en plons ze daar in de Grashoek

  • 28 Juni 2015 - 23:31

    Brigitta:

    Er was iets en toch ook weer niet, op het afasiecentrum.
    Wat een prachtige omschrijving van de ontruimingsoefening die er geweest is.
    Zodat we weten wat we moeten doen in geval van een calamiteit.
    Ik heb dit zelf gemist, maar ik heb begrepen dat het heel vlot is verlopen.
    En blij dat het niet regende, toen iedereen naar buiten moest.
    Wat een activiteiten weer bij jullie. En het drukke bbq-seizoen is weer begonnen.
    Veel succes met alles.

  • 29 Juni 2015 - 10:24

    Jp.dorssers:

    Ja ,ja wat weer een week ,zo vlieg het weer voor bij ,Super.
    Heel veel groetjes uit Reuver.

  • 29 Juni 2015 - 14:28

    Marlies :

    Hallo luitjes daar in de graashook,

    Gelukkig hebben jullie ondanks het herfstweer tijdens jullie vacantie, er toch weer het beste van gemaakt. En als de vooruitzichten kloppen, dan vallen op het eind van de week de mussen van het dak. Dat zal bij jullie dan wel heerlijk zijn in dat grote zwembad.
    Hou het hoofd koel, en veel plezier deze week.
    Groetjes uit Tegelen.

  • 30 Juni 2015 - 20:31

    Christel:

    Eindelijk.......het wekelijks verslag uit Grashoek bleef maar weg. Al helemaal gewend aan de routine, gooit jullie korte vakantie roet in het eten. Het is je van harte gegund. Jammer van het weer. Maar gelukkig is er genoeg te doen voor de mannekes. Heel onwerkelijk ook nu het hier al zo heet is. Hou je haaks, veel water drinken, niet te druk maken en het hoofd koel houden. Ná deze hitte, komt er ook wel weer verkoeling. Het houdt de gemoederen bezig. Zwem ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 690799

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: