ROLLER COASTER.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ROLLER COASTER.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ROLLER COASTER....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Januari 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja het lijkt wel een achtbaan die geen eindpunt heeft, zal er een keer een week komen waarin er niet zoveel gebeurt...
Nou maandagmorgen stond er niets op het programma, en dat was wel eens heel fijn, Steef kwam om de boekhouding te doen, maar dat verliep ook allemaal heel vlotjes en Peter ging op de hometrainer, want om buiten te lopen was het wel heel koud.
s Middags kwam Robert zomaar eventjes met Sien en samen gingen we Peter wakker maken, hij was heel blij verrast dat Sientje er zomaar was, maar al gauw moest Peter weg, want hij had een afspraak bij de kapper en hij ging er toch alleen naar toe, wel moest ik de auto ruiten schoon krabben en effe checken of alles in orde was. Eindelijk had ik effe tijd om Toos te bellen die al een week geleden de enkel gebroken had en nu dus in de lappenmand zat. Gezellig zitten kletsen aan de telefoon en na een half uur was Peter alweer terug. Hij maakte zelf de loods deuren open en zette de auto binnen, en toen kwam hij zo snel als hij kon naar binnen, want het was heel koud en dan verkrampt toch nog zijn rechterkant. Maar ik stond er versteld van hoe snel hij binnen was. Natuurlijk moest hij vertellen wie er bij de kapper was en ook had hij weer een nieuwe afspraak gemaakt.
Dinsdagmorgen moesten we op tijd op om naar de fysio in Venray te gaan, Peter vertelde dat het niet zo goed ging omdat het buiten veel te koud was , maar daar merkten wij niets van want het ging super goed. Hij moest weer op de rug gaan liggen voor de grondoefeningen en dan zijn knieen omhoog, voeten op de grond, het bekken omhoog en dan de voorvoet op en neer bewegen, eerst links, toen recht en als laatste beide voeten tegelijk en... dat lukte. Richard en ik keken elkaar aan... WAUW!! Weer iets selectief bewegen!! oh dit is zo mooi om te zien, ja dat is kicken!! Na de fysio naar huis, soep warm maken en naar de Peuterspeelzaal Sien ophalen, effe wachten en toen Pierke en Joep uit school gehaald. Allemaal aan de keukentafel en dan komen er hele gesprekken, ik vroeg wie er balletjes in de soep wilde, ja zei Pierke wie wil moet de vinger opsteken. Ja opa jij moet ook de vinger opsteken, Peter zat een beetje te kijken en te luisteren, want in een hand had hij de lepel vast... Opa kijk zo en Joep en Pierke staken de vinger op. Ik heb maar een hand zei Peter, Nou zei Joep, opa moet je goed kijken hoe Pierke en ik dat doen, gewoon je vinger opsteken!! Maar jij moet nog een beetje oefenen en dan... dan kun jij ook met 2 handjes de vinger opsteken en weet je zei Joep tegen Pierke.. als opa met 2 handjes kan, kan hij met mij op de grote HAnomagtractor.... Ja daar droomt Joep van, met Opa op de tractor!! Samen brachten we de kinderen weer naar school en Peter ging slapen en Sien die deed een hazeslaapje, Pierke en Joep weer uit school gehaald en toen was het tijd voor spelletjes, maar was maar kort want Johan was er al op tijd en Robert nam de kinderen om 5 uur al mee en zo kon ik s avonds nog gaan lopen met Willemien en Annemarie.
Woensdagmorgen was het ook nog heel rustig en ging Peter weer op de hometrainer en ik had even tijd om van alles uit te zoeken, de PGB formulieren nog eens nagekeken en de verzekering gebeld. De formulieren waren allemaal hetzelfde gebleven en ik kon ze downloden en uitprinten.... maar ze waren allemaal anders... hihi... maar wel eenvoudiger en wat bredere hokjes om alles in te vullen. s Middags kwam Wil om met Peter te gaan zwemmen en dat had weer supergoed gegaan, Peter had een beetje last van een stijve nek, maar dat was tijdens het zwemmen helemaal over gegaan, nou heel mooi!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afsiecentrum en ik moest boodschappen doen, en op heel veel plekken zijn, naar de apotheek voor Peters medicijnen en gelukkig waren die compleet. want met al die publiciteit over de medicijnen zag ik de bui al hangen. In een redelijk tempo deed ik de rest van de boodschappen en thuis alles opgeruimd en bijgewerkt, nog wat administratie.... en toen kwam er een telefoontje van Peter D over de renteswap..... pofff... of ik dinsdag mee ging naar den Haag om een petitie aan te bieden aan de tweede kamer namens de gedupeerden van de renteswap!!! Pfffff kan dit niet op een andere dag??? nee dat ging niet!! Nou maar even in beraad en hoe dat het dan allemaal moet!! Nou na een uur tolde mijn hoofd, bellen checken, programma hier omgooien, Robert vond dat ik wel moest gaan , ikzelf vond dat eigenlijk ook, maar om hier alles geregeld te krijgen. Om 4 uur kwam Peter thuis van het afasiecentrum en natuurlijk moest ik hem gelijk vertellen over de swap. Jij gaan, ik niet. Ik blijf thuis. Ja ik ga Joep bij school halen.... Nou dat lijkt me niet zon strak plan. ... Claudi kon geregeld krijgen dat Joep dan naar andere oma gaat en Robert zou zorgen dat het vlees opgehaald wordt... dus ik kan gaan... Maar helemaal zeker wist ik het eigenlijk nog niet... toch nog maar een nachtje over slapen. Peter D belde weer en hoopte toch echt dat ik mee zou gaan en ik mocht ook iemand meenemen. Nou dat klinkt ietsje veiliger.... Annemarie gevraagd en na veel heen en weer geapp met iedereen lieek het vrijdagmorgen toch allemaal geregeld!!! Ja en vrijdagmorgen leek het mij ook wel erg leuk om naar den Haag te gaan, naar de tweede kamer en de kans om vragen te stellen aan het ninisterie van financien . Natuurlijk werd er vrijdag over bijna niets anders meer gepraat en belde Peter D weer of ik mee wilde werken aan een intervieuw in Het Algemeen Dagblad ook weer over de banken en de renteswaps... Nou daar had ik toch wel niet zo heel veel zin in, maar of ze mij dan toch telefonisch mochten benaderen om een paar vragen te stellen... nou oke dan. Vrijdagavond was ik helemaal op, de pijp leeg en nadat ik Marleen tevergeefs had gebeld, nestelde ik me op de bank om het LVK te kijken, effe lekker relaxen!!
Zaterdagmorgen kwam John om met Peter te gaan zwemmen en belde Marleen terug, broer Peter was de eerste keer een dagje thuis en even later had ik hem aan de lijn. Heel erg fijn en hij was weer enorm vooruit gegaan. Willemien kwam om de voeten te pedicuren, eerst die van mij en ondertussen kwamen Peter en John terug van het zwemmen, de erwtensoep had ik tussendoor warm gemaakt, Peters voeten werden gedaan en om 1 uur was het effe rustig in Huize Nouwen. Na het middagslaapje vroeg ik of Peter nog ergens naar toe wilde, ja naar Eindhoven naar Toos, en zo gingen we nog op de zaterdagavond naar Eindhoven, waar we heel erg gezellig en fijn hebben zitten praten, SUPER
Nou en Peter rijdt dan zo relaxed door de regen, door het drukke verkeer, dat vind ik zo super, dan kan ik effe uitrusten.
En vanmorgen waren we redelijk op tijd op en was er even tijd om naar Steef te gaan, effe lekker een kop koffie en met Pierke en Sien gespeeld en toen belde ze van het Algemaan Dagblad, of ik dus mee wilde werken aan een intervieuw.... ja een beetje telefonisch vanavond, ja misschien met foto??? Nou nee hoor hoor, daar heb ik niet zoveel zin in, dan zou er vanmiddag even een fotograaf langs komen... nou nee hoor laat nu die roller coaster toch maar even stoppen, en gaan we strakjes even van Joep en Mees genieten..... Effe kiezen voor onszelf en genieten!!!

WAT IS TALENT.....
VOLGENS MIJ IS HET EEN KARRETJE DAT JE KRIJGT
EN WAAR JE AAN MOET DUWEN....

Veel liefs Marlies

• 24 Januari 2016 - 15:58

Christel:

Oh, een echte roller coaster! Marlies, ga ervoor. Ook al wil je niet op de voorgrond......iemand, die het aan den lijve heeft ondervonden, moet het verhaal vertellen. En jij bent iemand, die zich niet zomaar af laat schepen. Ik kijk dinsdag extra goed naar het nieuws. Misschien wordt je ná schrijfster ook nog onze eigen heldin. Jij blijft toch jezelf. En dat is het fijne van jou. Effe spannend. Oh, ik kijk nu al uit naar je verslag van volgende week.

• 24 Januari 2016 - 20:38

Jan-Thea Dorssers:

Wat weer een week!ga maar lekker door.
    Heel veel groetjes uit Reuver.

• 24 Januari 2016 - 20:52

Hein Oet Wieërt:

Wow, inderdaad wat een rollercoaster en ik begrijp het wel dat je dat van het AD niet echt ziet zitten. ik ga je heel veel plezier en succes wensen voor dinsdag en voor jullie beiden een hele fijne week

• 25 Januari 2016 - 12:02

Ans Lehane:

Wat een geweldig bericht. Of het ooit rustiger wordt in Huize Nouwen, betwijfel ik. Ik wens je veel succes morgen Marlies. Niemand die dat beter kan dan jij. Maak er gewoon een gezellige dag van. Groetjes
    Ans

• 25 Januari 2016 - 17:16

Marlies:

Hallo Marlies en Peter,

• 25 Januari 2016 - 17:22

Marlies:

Hallo Marlies en Peter,
    Wat weer een verhaal zeg! Maar geweldig Marlies, dat jij toch mee kunt naar Den Haag.
    Jij bent een ervaringsdeskundige bij uitstek. En jij bent net een terriër.
    Als die eenmaal beet heeft...... Dan laat hij niet meer los!
    Wij wensen jou morgen een fijne dag, en heel veel succes.
    Groetjes uit Tegelen.

• 31 Januari 2016 - 10:16

Hanny Houben:

hoi Peter en Marlies

nou dat is nog eens nieuws,nog even marlies en je bent beroemd,ha ha, maar zo zie je maar weer ,de aanhouder wint,dat er nu maar eens een einde aankomt.

grtjes hanny