KERSTMIS 2011 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu KERSTMIS 2011 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

KERSTMIS 2011

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 December 2011 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja het is weer kerstmis, weliswaar een heel andere kerst als vorig jaar. Toen lag er een dik pak sneeuw, met heel veel ongemak, maar het was zo n heerlijk kerstsfeertje!!
Nu moeten we het met regen doen, maar de temperatuur is aangenaam voor de tijd van het jaar.
Zondagavond kwam Joep weer logeren en we hadden met Claudi en Johan afgesproken om hier friet te eten, ja en die ging Peter, samen met mij, halen in Koningslust. Ja dat vindt hij leuk... samen zorgen voor het eten.
Maandagmorgen ging Wim met Peter naar de fysio in de Kronenberg, Peter reed zelf en het had weer super gegaan. De rest van de dag was Joep er en als Peter van hem een stralende lach krijgt is zijn moeheid verdwenen.
Dinsdag was Pierke er en nu vond hij het winterwonderland ook prachtig. Vooral als het kerstmannetje door de lucht gaat en muziek maakt, dan komt al zijn ijver boven om het mannetje te grijpen en Peter weet nu ook waar de aan en uit knop zit en dan hebben ze samen toch plezier!!! Alleen het slapen overdag vindt Pierke niet zo n leuke aangelegenheid, en wil dan nog wel eens aardig krijsen. Ik denk dan dat Peter er last van heeft en niet kan slapen, maar het maakt hem niets uit, hij had gewoon geslapen!!
Vanwege de kerstdrukte kwamen ze mijn vlees al eerder brengen en was ik nogal druk, maar Peter hield Pierke goed bezig, en op een gegeven moment kwam Peter mij vragen of ik Nijntje op de video wilde zetten, dan ging hij samen met Pierke even rustig televisie kijken, en ook dat is zo mooi, Peter zingt dan het liedje en Pierke kijkt vol ijver. s Avonds ging ik nog lopen met Willemien en Annemarie, heerlijk is dat, MIJN loopuurtje, en dan moet het gek gaan, wil ik dit overslaan. Peter blijft dan alleen en dat gaat supergoed!! als ik terugkom zit hij vaak de boerderij te lezen, en uit alles merken we op dat dit steeds beter gaat, moest ik pakweg een jaar geleden de boerderij voor hem lezen en hem uitleggen wat er stond, nu legt hij mij uit wat hij gelezen heeft in zijn eigen bewoordingen en hoef ik zelden een artikel na te lezen of het klopt wat hij zegt. Ja dat is toch super!!
Woensdag was Pierke er niet, want Steef had vakantie, maar was het wel een hele drukte met mensen die vlees kwamen halen en ook veel kerstpakketten kwamen brengen.s Avonds ging Peter nog zwemmen met John, maar had deze keer niet zo goed gegaan, vermoeid en dan komt er meer kramp in het been en daardoor ook in de rest van zijn lijf.
Donderdagmorgen moesten we op tijd op, want we moesten al om half 10 in de Kronenberg zijn voor de kerstviering. Deze was samen met de volksdansgroep en de ouderen gymnastiek. Iedereen deed naar zijn eigen kunnen mee, en dan zie dat er nog heel veel mogelijkheden zijn. WAUW. Na alle inspanningen was het nog heel gezellig koffiedrinken en kerstbrood eten. We zaten samen met een stel, Hadje en Els, te praten, hadden we al vaker mee geklets en de vrouw, kwam me heel bekend voor.. Ja over de Grashoek en waar we woonden, en of we die en die kenden... ja en over Blerick.. ja en of we van Mullekom kenden, ja zij had ook familie in de Grashoek, en ineens wist ik het... Ze was een zus van Nelly, een tante van Nieky. En eigenlijk was ik al langer op zoek naar deze mensen, want uit de verhalen wist ik dat er familie van Nieky ook in de Kronenberg kwam, maar ik dacht dat ze anders heette. Nou en toen zaten we nog heel lang te kletsen....
s Middags ginggen we samen naar Panningen boodschappen doen, Peter bleef in de auto zitten en ik kwam Coen tegen. Hij vroeg naar Peter en ik wees waar de auto met Peter stond, Coen ging even met Peter kletsen en toen ik terugkwam had Peter weer veel nieuws te vertellen.Ja super leuk toch... zo kom je nog eens wat aan de weet!!! Maar er was ook bedrijfsmatig, een minder leuke brief gekomen en dat dreigde mijn positieve gevoel helemaal te overstemmen. Verdorie, 2 nachten amper geslapen!! Maar gelukkig, konden we ook hier samen over praten en het uiteindelijk weer de lichtpuntjes zien.
Vrijdagmorgen werd er weer gezwommen en nu had het stukken beter gegaan als woensdagavond. Er waren maar 2 andere mensen in het zwembad geweest en nu hadden alle oefeningen heel goed gegaan. s Middags waren er veel kerstkaarten met de post en Peter bekijkt ze allemaal, maakt opmerkingen over dat er bepaalde namen niet meer bij staan en vraagt zich af of deze dan op zichzelf wonen... En dat geeft weer veel stof om over te praten.. Ook begon hij weer over donderdag morgen, dat hij het zo fijn had gevonden dat hij mee had kunnen doen met het volksdansen, wel een beetje langzaam, maar wacht maar, nog een jaar verder en dan, en dan, walsen!!!
Zaterdagmorgen had ik het nog druk, gourmetvlees klaarmaken, beenhammen snijden en klaarmaken, maar om 4 uur was toch alles klaar en konden we ons gaan opmaken voor het kerstfeest. Eerst nog even bij Pierkes nieuwe kerststalletje kijken en dan bij Claudi, Johan en Joep gaan eten, alles was heerlijk verzorgt en Peter moest vanmorgen nog vertellen over de soep..ja bijzonder lekker... en hij wist de naam ook nog.. prei courgettesoep met spekjes!! Zo een hele mond vol en hij verbaasde zich erover dat Claudi die zelf kan klaarmaken en ook nog eet!! We praten net over morgen, als de hele familie van Mill komt, ja 18 volwassen en 6 kleine, 3 grote tafels in de kamer!! Ik vroeg Peter of hij dat leuk vond, ja super leuk, heel bijzonder dat ze er allemaal zijn, ik vroeg hem of hij dat niet te druk vond.. nee hoor, heel leuk met allemaal die kindjes erbij en dan doe ik het winterwonderland, de noppers en de duplo en zingen met de kindjes en jij koken!!

We krijgen zoveel reacties op deze site, dat ik iedereen eens uit wil dagen om een kerstgedachte, of zomaar een paar woorden, als reactie via deze site geven.
Tenslotte wens ik iedereen een heel gelukkig en mooi kerstfeest, en maak er allemaal een bijzondere week van.

HET WAS ZO DONKER
DAT IK OPEENS OVERAL LICHTPUNTJES ZAG

Veel liefs Marlies

• 25 December 2011 - 17:52

Peter:

ik wens je allemaal gelukkig kerstfeest en lekker eten en kusje peter

• 25 December 2011 - 20:27

Joyce Cornelissen :

Hallo Peter en Marlies,
    Het is al weer tweede hast geleden dat wij kennis maakten voor een artikel in de Stal&Akker. Iedere week kijk ik weer uit naar de blog om te zien hoe het gaat. Gelukkig vaak vol positiviteit. Dat wens ik jullie ook voor 2012, positiviteit, gezondheid, geluk en liefde.

Groetjes Joyce Cornelissen

• 25 December 2011 - 22:43

Ans:

Hallo familie Nouwen,

Fijne kerstdagen en dan met volle moed het nieuwe jaar in. Alweer zoveel bereikt in 2011 en twee kleinkinderen rijker. Prachtig toch. Zet eens een foto van het winterwonderland op deze site, dan kunnen wij ook mee genieten.

• 26 December 2011 - 13:10

Marie-louise:

Hallo Peter en Marlies

Het was weer een heel bewogen jaar voor jullie, ga zo door

Onthoud van het oude jaar
    Alleen de beste dagen
    en ga met nieuwe moed
    het onbekende tegemoet
    De beste wensen voor het nieuwe jaar

• 26 December 2011 - 19:30

Jaap&Lonn:

Bedankt voor de leuke en gezellige en lekkere dag! Wij zitten weer lekker rustig thuis.. Want pfoeh, 6 kinderen, heel leuk maar ook wel heel vermoeiend, haha! Veel liefs jaap & Lonn

• 27 December 2011 - 12:22

Christel:

yes!! Het berichtje van Peter heb ik gezien en gelezen. Weer een stapje in de goede richting. Het kerstfeest is alweer voorbij. Dus we maken ons maar weer op voor 2012. Vanaf hier wens ik iedereen, die dit leest een gelukkig, maar vooral gezond 2012.

Christel.

• 28 December 2011 - 12:54

Peter Nouwen:

Er staan wat foto's op!

• 29 December 2011 - 09:35

Hein Oet Wieërt:

Eerst en vooral dit. Wat fijn je eigen regel op dezez site hier, Peter en ik neem je kus met dank in ontvangst Hahahaha. Een kus en dikke knuffel terug hoor.
    Wat later dan jullie van mij gewend zijn maar dat heeft zijn redenen en daar kom ik misschien nog wel op terug.
    Het is op velerlei gebied een bijzonder jaar geweest 2011, ook voor mij, en ik ga jullie, ja iedereen die hier aan deze site meewerkt- op wat voor manier dan ook- danken voor alle inspiratie. Ongelooflijk hoeveel positieviteit ik hier uit kan halen. Dank aan allen hiervoor. Een speciale extra dank voor de schrijfSTER van deze reisverslagen, MARLIES. Ja Marlies, een STER, was, ben en blijf jij. Een hele grote en een heel speciale.
    Dan als laatste nog een gelukkig, gezond, vreugdevol en zeer zeker liefdevol jaar gewenst aan allen en allen die jullie dierbaar zijn.
    Hein
    PS vooral blijven ademhalen

• 29 December 2011 - 18:06

Nelly:

Hallo Marlies & Peter,wat weer een heerlijk verslag. Drukke weken voor jullie beiden, helemaal toppy hoe jullie het allemaal steeds weer redden.
    GA ZO DOOR, er is nog steeds veel te behalen.... mooi om te horen/lezen. Leuk dat je mijn oudste zusje Jet en haar man Hadje hebt getroffen. Ze zijn ook erg blij dat ze in de Kronenberg via via terecht zijn gekomen en hebben er veel baat bij. SUPER!!! Hè wij wensen jullie een heel mooi.. inspiratievol, respektvol warm en GELUKKIG & GEZOND 2012!!!

Ondek in de kleine dingen het wonder,
    dat maakt elke dag in het nieuwe jaar bijzonder!!!

Groetjes en liefs Jan & Nelly