Augustus 2013 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Augustus 2013 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Augustus 2013

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Augustus 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zo weer gewoon op de zondagmiddag, weer eens thuis op de zondag... maar binnenkort zijn we nog een keer een weekendje weg....
Maandagmorgen werd er eerst gedoucht en hierna samen naar de fysio in Baarlo. Ik was al een paar keer niet meegeweest en nu hadden we heel veel te bepraten met Richard. De nieuwe schoenen waar ook Richard heel positief over was, de schoenen hebben hetzelfde efect als het zwachtelen en geven zoveel steun om de enkel dat het lopen veel beter gaat!! Zo en helemaal zelf uitgedoktert zonder speciale schoenenman!!!
De loopoefeningen gingen supergoed, het zag er zo mooi uit dat ik er tranen van in mijn ogen kreeg. WAUW!! En dat na een week vakantie!! ZO goed heb ik hem nog nooit zien lopen en ook nog snel!! WAUW!! Als we dit tempo halen in het gewone lopen.. dan komt alles goed!!!
De oefeningen aan het wandrek gingen ook al super, Richard verontschuldigde zich een beetje, veel oefeningen lijken herhaling, maar het blijkt dat dit steeds nodig is en dan steeds een heel klein stapje verder. Het is zo goed dat Peter nu alles voelt en precies kan zeggen welke spier aanspant en waar hij kracht moet zetten. Dit is echt ongelooflijk, maar wel WAAR!! De arm werd getapet en Peter gaf aan dat hij graag de rechterpols wat rechter zou willen hebben staan, Richard legde een extra tape aan op de pols, ja zo bedoelde Peter dat..KLasse!!
Na de fysio mog even een boodschap en toen snel naar huis, want ik moest nog een bbq klaarmaken en die brachten we om 5 uur samen weg naar Hout Blerick. Op de terugweg reed Peter over Maasbree.. ja langs de mais, want die hadden we de vorige week niet gezien. Ja en ook deze mais stond er heel goed op.
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien, ja Steef moest nog even naar Panningen, maar dat was geen enkel probleem. Peter ging al voor de middag grasmaaien en Pierke en ik waren in de moestuin waar supergrote courgettes stonden, dan maar courgettesoep maken.
s Middags nog lekker in de tuin bezig, terwijl Peter en Sien een slaapje deden, Pierke hoefde niet te slapen vandaag. Om 3 uur gingen we Opa wakker maken en Pierke doet dan altijd helpen, hij pakte de sokken en oma kan dan toveren, van een sok, twee maken. Oh zeg ik tegen Pierke ik heb de rechtse, oh zegt Pierke en ik heb de kromme...
s Avonds ging ik lekker lopen met Willemien en Annemarie en waren we weer lekker bijgepraat.
Woensdag had ik het druk met vlees, maar toch eerst alle oefeningen doen en ook de spiegeltherapie, want die hadden we tijdens de vakantie en kermis een beetje achterwege gelaten, We doen het nu 7 minuten en ik zie steeds meer beweging en nu hebben we de aandacht op de pols gericht. Jammer dat de tape op de pols er al snel vanaf was, maar met het spiegelen zie ik hier steeds meer aktiviteit. Wim kwam om te zwemmen... maar dat was een foutje want volgens het rooster zou Wil s avonds zwemmen.. nou dan maar een kop koffie drinken en even bijpraten. Om half 7 kwam Wil om te zwemmen en dat had supergoed gegaan, Peter kan nu bijna alleen zwemmen, Wil hoeft hem nog maar met een vinger te steunen, ook gaan ze steeds verder met oefeningen op de trap, ja heel goed.
Donderdagmorgen samen boodschappen doen, Peter wilde eerst niet meegaan, maar och het is ook wel gezellig zo samen op sjak, eerst naar Panningen en over Beringe terug, om nog wat koolplantjes te kopen. s Middags de plantjes gepoot en dan besluiten we om toch maar eens te gaan fietsen, het fototoestel moet nog naar Huub en Hanny gebracht worden... maar de fiets is allang niet meer gebruikt en is de accu leeg.. mopper mopper mopper, zoveel gemopper dat we maar terug gaan, want zonder ondersteuning gaat het niet..???? De fiets aan de oplader gezet en na het eten nog maar eens proberen... tja die fiets is een beetje een raar iets, Peter doet het niet graag... Maar na het eten zegt hij uit zichzelf dat we met de fiets naar Huub en Hanny gaan... als we buiten komen regent het Shit... Oh dan gaan we met de auto!!! Wel even gezeliig maar niet wat ik bedoeld had.
Vrijdagmorgen op tijd op, want Huub komt het balkon van onze slaapkamer verven en is het onze oppasdag voor Pierke en Sien. Claudi belt of ze Joep ook even mag brengen, zodat zij met Mees naar het bureau kan.. och gezellig zo... Peter doet toch maar eerst zijn oefeningen en ik ga met Pierke en Joep alvast naar buiten, het is heerlijk weer, al gauw komt ook Peter naar buiten, Pierke heeft het blauwe fietsje, Joep het rode loopfietsje, tja nu Opa nog, ja Opa ook op de fiets, ja en wat ik amper klaar krijg, krijgen de kleine mannekes in een handomdraai klaar, Opa op de grote driewieler, nou dat is gezellig, Joep wil ook wel bij Opa achterop, en hij past precies in het mandje, nou dat is een leuk gezicht!!! Joep blijft parmantig zitten, en Peter voelt zich heel trots, fietsen met zijn kleinzoon!!! Ze fietsen rondjes door de loods, kleine deur eruit, grote deur erin, en een lol dat ze hebben!! Tegen 11 uur gaan we naar binnen en is Sien ook weer wakker geworden, flesje geven en Peter speelt met haar in de box.
Na het middagslaapje gaan we met Pierke en Sien naar de bibliotheek, waar Peter een boek meeneemt over Rusland, ik twee boeken en Pierke er 8 uitzoekt, ja ook een boek van Bob de Bouwer voor Joep. Dan brengen we Pierke en Sien naar Oma Annie en gaan wij naar huis, ja de pijp leeg.. eten .. Huub komt nog terug om met het steiger de trespa en de rolluiken af te wassen, gaat de waterkraan op het kantoor niet meer dicht.... ook dat nog!!! Maar goed, Peter weet waar de afsluiter zit en kunnen we hem dicht krijgen.
Zaterdagmorgen weer op tijd op om te zwemmen, en Huub komt om alles af te lakken, een hele drukte maar dan ziet alles er weer mooi uit. Het zwemmen had super gegaan en de arm komt steeds losser.
Om half 4 brengen Claudi en Johan Joep en Mees, die een nachtje blijven slapen. We besluiten om eerst cake-jes te gaan bakken, hebben we met Joep nog niet gedaan, alles klaar gezet, maar Joep wil het liefst meteen eten.... maar uiteindelijk lukt het toch om 12 mini cake-jes te bakken en ook te versieren. Mees valt in het wipstoeltje in slaap en Joep wil naar buiten, dan Mees maar in de kinderwagen, Joep geeft Opa de stok en pakt het fietsje en zegt Kommaar, kommaar Opa, naar buiten, tja en wat doet Opa dan, naar buiten. In de loods wijst Joep naar de driewieler, oke dan gaat Opa maar weer fietsen , en weer hebben ze heel veel lol!!
We eten samen en na het eten wordt er nog gespeelt, om 8 uur Mees flesje gegeven en die valt in slaap,.. ja Joep wil ook wel naar bed... en zo liggen ze allebei om kwart voor 9 in bed. Als ik weer beneden kom, heeft Peter alles opgeruimd. SUPER, want het was me toch een bende...Ik bedank Peter hiervoor en zeg dat ik dat heel fijn vind, dat hij alles heeft opgeruimd, tja zegt hij, jij bent ook een beetje moe....(SLIK SLIK)
Claudi en Johan komen nog even eten ophalen voor het feeste bij Steef en Robert en dan gaan wij ook op tijd naar bed.
Om 7 uur vanmorgen hoor ik Mees een beetje pruttelen, fiepje gegeven en hij is even stil, 10 minuten later begint Joep te murmelen, effe kijken, fiepje geven, even stil, 5 minuten staat Joep rechtop in bed, Oma... Dan Joep maar even bij ons in bed, lachen, want die heeft de slaap uit... Dan begint Mees echt te huilen, die heeft honger.. tja hoe gaan we dit allemaal doen, Joep blijft bij Opa in bed, en ik ga het flesje van Mees klaarmaken en dan boven op ons bed geven.. maar na een paar minuten is Joep het zat in bed, hij wil eruit, dan Mees maar neerleggen in de kussens en kan Peter het flesje geven en Joep ratelt aan een stuk door en haalt alles naar onze slaapkamer, om het aan Opa te laten zien.. SCHITTEREND!! JA DIT IS GENIETEM!!!!

GA NIET WAAR DE WEG JE LEIDT,
MAAR GA WAAR GEEN PAD IS
EN LAAT JE EIGEN SPOOR ACHTER

Veel liefs Marlies

PS Wat fijn dat er bij het vorige bericht zoveel reacties waren!!!DANK JE WEL!!

• 25 Augustus 2013 - 21:07

Tineke:

Hoi Peter en Marlies
    Ook maar weer eens reageren op jullie verhaal .Geweldig om te lezen dat het zo goed gaat.
    Groetjes Tineke

• 26 Augustus 2013 - 10:43

Jan-Thea:

Wat weer super week,met de kleiinkinderen ,geniet er maar LEKKER van ze zijn zo groot.

• 26 Augustus 2013 - 14:11

Hein Oet Wieërt:

Wat is het toch een genot om die verslagen iedere keer weer te lezen of kan ik beter zeggen dat het steeds weer GENIETEN is. Geweun schooën, schooën, schooën. Maak er weer een fijne en genietbare week van

• 26 Augustus 2013 - 16:23

Christel:

Door alle drukte heen, toch nog tijd vinden voor het grote weekverslag. Volgens mij kan jij echt toveren. En tover jij zomaar 12 uur per dag erbij. Hoe doe je dit allemaal? Menigeen zou dit echt niet klaar krijgen. Maar Marlies..........die kan alles. En vooral genieten van alle goeie dingen. De vooruitgang en de kleinkinderen blijven de grootste drijfveren. Ga zo door.

• 27 Augustus 2013 - 11:41

Joyce Cornelissen:

Hoi Marlies,

Ik ben net terug van vakantie en heb juillie blog's weer gelezen. Wat fijn dat jullie zo'n mooie tijd hebben gehad in Duitsland. De bedrijven die jullie bezocht hebben spreken me alleen al op basis van de informatie die je geeft aan. We zijnj namelijk telkens op zoek naar Nederlanders die over de grens hun geluk gezocht hebben. Is het mogelijk om mij wat meer conctrete informatie te sturen (achternamen, adressen?)Dan kunnen we hen benaderen voor een reportage.
    Alvast bedankt!