OH HEERLIJK AVONDJE... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu OH HEERLIJK AVONDJE... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

OH HEERLIJK AVONDJE...

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 December 2017 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen na het ochtendritueel ging Peter voor het eerst sinds lange tijd weer alleen op pad. Hij had een afspraak bij Anke de kapster en dat kon hij best wel alleen!! Ik benutte de tijd om allerlei telefoontjes te plegen. Er was een oproep gekomen van de dermatoloog voor de jaarlijkse controle, maar dat zag ik niet zitten om daar naar toe te gaan. We zijn onder goede behandeling en controle in Maastricht dus waarom nog extra een afspraak in Venlo. Na een klein uurtje kwam Peter terug van Anke en hij had veel te vertellen, ja over de baby van Lonneke en hij had verteld dat Zoe zon mooi lief babytje was, maar noemt haar wel nog steeds Zoa!!
S Middags moesten we naar de fysio in Baarlo, ik had eerst een afspraak en dat was ook nodig, ik had van last van mijn nek en schouders, maar Richard masseerde heerlijk al mijn spieren los en natuurlijk moest ik heel veel vertellen. Daarna was het Peters beurt en ik had een flesje wietemulsie mee genomen. Ik was hier al lange tijd mee bezig had er veel over gelezen maar kon het nergens krijgen en nu had ik het de vorige week bij de drogist in Panningen kunnen bemachtigen. In overleg met Richard werden de spieren in de onderarm en de muis van de duim gemasseerd. Het rook een beetje wietachtig met eucalyptis . We hadden er veel lol om en andere therapeuten kwamen eens kijken wat we aan het doen waren. Het zou de spieren activeren en een beetje opwarmen en… baadt het dan schaadt het niet!! Nadat de spieren dus goed gemasseerd waren moest Peter lopen met de kruk en dat ging supergoed!!
Dinsdagmorgen deden we een beetje van alles en ik masseerde de arm/hand maar nu zonder wietolie, maar ook oefenden we het lopen weer met de kruk. Gelijk na het eten reden we naar Deurne om het vlees te halen en waren we lekker op tijd terug en schoot ik ook goed op. Anneke kwam nog helpen en zo waren we om 18.00 uur helemaal klaar en konden de mensen hun bestelling ophalen. Wim kwam om Peter te behandelen en hij deed het nu ook met de Wietolie. Op de een af andere manier krijgt Wim dan de arm en hand helemaal los en kan Peter daarna knijpen en de vingers een beetje bewegen. Oh super dat gaat ook nog lukken!! S Avonds stuurde Ron een berichtje dat hij woensdag weer niet de chauffeur was.. tja we zouden wel zien wie het dan wel was, in ieder geval, niet degene die ons een paar weken geleden reed, want die was ziek.
Woensdagmorgen dronken we gezellig koffie met Robert en er was veel te vertellen, we aten op tijd warm eten en zo konden we om 13.00 uur naar Maastricht vertrekken. Arna was de chauffeur en het was een duitser die sinds 5 jaar in Nederland woonde en erg goed Nederlands sprak, we hadden best wel veel lol op de heenweg, en vooral door de spraak van Peter met Duits accent, hetzelfde als Arno. Om 14.00 uur waren we in Maastricht en vrij snel aan de beurt bij het bloedprikken, even koffiedrinken en wachten, we werden op tijd geroepen naar nivo 4 voor de kuur en ook het aansluiten van het infuus ging zonder problemen. Peter viel gelijk in slaap en ik ging even naar buiten om Arno te vertellen hoe het er voor stond en hoe laat we ongeveer klaar zouden zijn. Alles ging goed en zo waren we net na 17.00 uur klaar en konden we terug naar de Grashoek.
Oeps…. voordat we de A2 op konden was het al file, muurvast stond het verkeer. Gelukkig stonden we nog net niet op de oprit en kon Arno nog keren voor het stoplicht en we besloten om dat te doen en dan maar kijken hoe ver we zouden komen. Het ging eigenlijk best wel heel goed, Links om de stad heen en zo kwamen we door allerlei kleine dorpjes, maar we konden nergens de A2 op, dan nog maar steeds de alternatieve route volgen en zo reden we op een goede N weg langs de A2. We zagen dat het daar nog steeds muurvast stond en wij reden lekker door en bij Geleen konden we de A2 op. Er waren wat incidenten geweest bij de DSM en een tankwagen was wat mis mee. En eenmaal op de A2 konden we redelijk goed doorrijden en zo waren we net voor 19.00 uur weer thuis. Toch wel moe van alles maar we hoefden ook niets meer te doen.
Donderdagmorgen deed ik alleen de boodschappen, hoefden niet zo heel veel , maar toch wel in 5 winkels zijn, maar goed alles was gelukt en toen ik thuis kwam zei Peter dat ik toch eerst zijn arm/hand moest masseren met de wietolie. Dus dat eerst gedaan en toen de boodschappen opgeruimd, eten gekookt en tijdens het eten zei Peter , mijn hand voelt zo anders, lekker warm en helemaal soepel. Doordat ik de hand masseer en hij warmer wordt is Peter er ook veel meer mee bezig en hij blijft zijn hand strelen en eigenlijk zelf masseren. SUPER!!
Het is 30 november 2017, precies 10 jaar geleden begon de ellende met de renteswap, en van 30 november 2007 dateren de documenten met de valse handtekeningen, ja heel raar allemaal en tijdens het eten praten we hier veel over.
Om 15.15 uur moest ik Joep en Mees uit school halen, ik had gauw wat zwarte Pietjes neergelegd en een cadeautje op tafel gezet. Joep en Mees hadden hier nog niet geslapen in de Sint tijd en dus geen schoentje gezet maar nu losten we dat zo op. Bij school vertelde ik Joep en Mees dat oma de deur had opengelaten. Ja maar opa was toch thuis en als er boeven kwamen zou opa dat wel oplossen, maar oma moest maar snel rijden. Joep en Mees gingen naar binnen en riepen er liggen zwarte Pietjes op de grond…. En ze volgden de Pietjes tot in de keuken. He er lag een brief…en cadeautjes oh Zwarte Piet was geweest !! Ze gingen naar boven om te vragen of opa iets gehoord of gezien had. Nee opa had niets gezien…… Joep had het kaartspel pesten en Mees een kwartetspel. Ja dat moesten we samen gaan doen en oh wat hadden ze een plezier. Ja dat was leuk!!!
S Avonds ging ik lopen met Willemien en dat was heerlijk het hoofd leeg maken!! Lekker gewandeld en heerlijk koffie gedronken en met allerlei personeel van de Schatberg zitten kletsen.
Vrijdagmorgen was er al op tijd een appje van Lonneke ABN AMRO verliest zaak rentederivaten bij het hof!!!! Oh WAUW !!! Ik keek snel in het Financieel Dagblad of er iets over in stond. JAAAA een groot artikel… oh supergoed nieuws. Het Hof, is hoger beroep, besliste in het voordeel van de MKBer. De bank had niet aan de zorgplicht voldaan en toen deze MKBer de swap afsloot ging hij voor een financiering en niet voor beleggingen of derivaten. Daar had de bank niets over voorgelicht en dat er zulke hoge risicos aan vast zaten ook niet en dat had volgens het hoger beroep wel gemoeten. De bank had specifiek op de risicos moeten wijzen. Nou dat is precies waar het bij ons ook over gaat , je zou bij alles gewoon onze naam in kunnen vullen… Nou dat ziet er dus heel erg goed voor ons uit. En nu maar hopen dat de rechtbank er ook zo over denk dan kan het in januari helemaal afgerond worden. Onze advocaat wees de rechter erop dat er al 6 zaken in hoger beroep gewonnen waren door het Mkben, de bank gaf toen als antwoord dat dat andere zaken waren en niet te vergelijken waren, maar volgens onze advocaat kwam het op hetzelfde neer, ze hebben niet voldaan aan de zorgplicht en onvoldoende of niet op de risicos gewezen. En nu is er dus een bijna identieke zaak door het Mkb gewonnen in hoger beroep!!! Natuurlijk moest er heel wat geappt en gebeld worden en oh wat een ove4heerlijk gevoel was dat…. Peter D appte dat het geen chocolade munten waren voor Sinterklaas!!
Wil kwam om Peter te gaan zwemmen en ik maakte tussendoor de verse erwtensoep warm, mmmm die was lekker!! Peter en Wil smulden ervan en het zwemmen had heel goed gegaan, alleen bij het douchen waren ze net ingezeept toen het water er mee stopte en moesten ze terug in het zwembad om af te spoelen!!
Na het middagslaapje gingen we even naar de kaasboerderij om de kaasletters op te halen en effe gezellig koffie drinken , natuurlijk weer veel te kletsen en om 18.00 reden we terug, nog even bij de Jan Linders wat op halen, want ik had nog wat leuks bedacht voor de pakjesavond. Terwijl Peter voor de televisie zat maakte ik alles klaar voor pakjesavond, maar alles heel relaxed, want oh wat had ik een euforie stemming!!
Zaterdagmorgen hoefde Peter niet zwemmen en kon hij ook alles heel relaxed doen en ik ging met Anneke aan de slag, cadeautjes allemaal in zak, een grote tafel in de keuken erbij, alles gezellig neergezet , een lange tafel gemaakt waar 13 personen aan konden gourmetten, zwarte Pietjes erop…
Om 12.30 uur was alles klaar en kwamen ze van Vlees Unique de gourmetspullen brengen en een grote Tomahawk. Ja die zag er gaaf uit, die had ik precies nodig voor Lonneke en Jaap. Die hadden me laatst fotos laten zien hoe dat in Argentinie ging en oh als ik toch eens kon zorgen voor zon groot stuk vlees met bot eraan. De Tomahawk zat mooi vacuum verpakt en ik deed hem nog in een doos en samen met Peter maakten we er een mooi cadeau van. Peter ging naar boven voor zijn middagslaapje en ik bakte nog een stokbrood af, oeps Lonneke appte, file… maar ze waren omderweg, maar of ze 16.00 uur haalden… Want de Pieten zouden net na 16.00 uur komen…..
Om 15.15 uur ging ik Peter wakker maken en helpen met aankleden en toen ik weer in de keuken kwam moest ik effe een traantje wegpinken… oh wat zag het er allemaal gezellig uit, zo’n lange tafel in de keuken… wat een gezin, wat een rijkdom!!! En toen Peter beneden kwam zei hij …. Oh wat mooi!! Wat zijn we RIJK!!!
We dronken nog een kop koffie met banketstaaf en toen kwamen Claudi, Johan, Joep , Mees en Niene er aan, de eerste en al gauw daarna kwamen Lonneke en Jaap met de kleine Zoe, wat een klein schatje, ze had de hele weg geslapen,,, En daar waren de Zwarte Pieten al en ja hoor Steef, Robert Pierke en Sien waren precies op tijd. Pierke had nog eerst zwemles gehad in Venlo.. dus dat was de vraag of ze op tijd waren, maar dat waren ze en toen kon het feest beginnen. De zwarte Pieten waren super en de kinderen vonden het zo leuk!!Niene kroop bij de Pieten op schoot, ja die hadden lekkers in hun zak. Er werd gedanst en dat vond Sien helemaal te gek,. Dansen met de Zwarte Piet en toen ging het polonaise door de kamer en keuken en kleine Zoe sliep overal doorheen. De kinderen kregen allemaal een zakje met puzzelstukken en als ze de puzzel samen in elkaar hadden, konden ze zien waar de cadeautjes waren. Die lagen in de boot bij het zwembad, oh hoe gaaf was dat. Alle cadeautjes werden naar binnen gebracht en mocht iedere een cadeautje samen met de Pieten openmaken. Kei Gaaf!! Lonneke ging Zoe voeden en daarna gingen we gourmetten en oh hoe gezellig was dit allemaal, Peter en ik genoten, de kleintjes vonden het prachtig om zelf hun eten te maken en het was allemaal zo lekker. We ruimden samen alles op en de kinderen hielpen met de stoeltjes naar de kamer brengen en toen was het allemaal pakjes openmaken. Jaap was helemaal verrast met de grote Tomahawk, helemaal hilarisch, want dat had helemaal niet op zijn lijstje gestaan, ja en hoe kwam Sinterklaas hieraan, maar ook de andere cadeautjes waren helemaal oke, en voor opa en oma was ook goed gezorgd. Peter kreeg een speelgoed Mestton voor achter de tractors en dat vonden Joep en Mees helemaal gaaf, ja die had zwarte Piet ook bij de boerenbond gehaald, ja want opa had die geen en nu konden ze tenminste ook bij opa en oma mestrijden. Ja super leuk, want Peter was altijd van het mest rijden, op de een of andere manier had hij daar altijd veel mee op, en nu heeft hij dus een grote speelgoed mestton!! En toen alle cadeautjes uitgepakt waren was het nog supergezellig. De kinderen speelden en wij genoten. Om 22.00 uur gingen de Grashoekse naar huis en Lonneke en Jaap met Zoe bleven hier slapen… Die gingen ook bijna gelijk naar bed en Peter was ook moe, maar ik….. ik was nog zo aan het genieten van alles en Steef appte nog en Claudi appte een heleboel kei leuke fotos door… tja en dan kun je toch niet gaan slapen, dan wil je toch nog meer genieten.
En vanmorgen nog heel gezellig ontbeten met Lonneke en Jaap, nog even geknuffeld met Zoe en toen was het heerlijke avondje voorbij. En toen we net aan de soep zaten zei Peter weer… Wat zijn we RIJK he, wat is het toch heerlijk zo samen, en dat we er SAMEN van kunnen genieten, wie had dat gedacht dat 2017 toch zo positief zo eindigen!! WAUW SUPER!!!!!

SAMEN GENIETEN
IS HET GROOTSTE GELUK

Veel liefs Marlies

• 03 December 2017 - 18:44

Ria:

Geweldig wat een feest, en inderdaad wat een rijkdom.zo met zijn alleen . Nu maar hopen op de goede afloop en voortgang van de swapp. Wat leuk ook met de kleine zoe dan is een week weer zo voorbij veel geluk en tot ziens

• 03 December 2017 - 20:28

Hein Oet Wieërt:

Wat een lang reisverhaal maar meer dan de moeite waard Inderdaad wat een rijkdom en het kan alleen maar rijker worden. Geniet nog lekker na van het mooie sinterklaasfestijn en maak er weer een pracht week van

• 03 December 2017 - 21:21

Toos.:

hallo rijke familie,Het kan niet op daar in de grashoek. wat een gezellige zaterdagavond, met de hele familie.Inderdaad Marlies en Peter wat zijn jullie rijk. pluimpje voor de organisator. Nu nog in januari de grote slag slaan. En daar maken wij dan een groot feest van,!Liefs van ons,en een dikke pakkerd.

• 04 December 2017 - 14:35

Christel:

Ja, wat valt er nog over te zeggen....een en al euforie. Dat 2018 dan óók maar een heel goed jaar mag worden.