een Lekker Hapje..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu een Lekker Hapje..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

een Lekker Hapje.....

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 September 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Wat was het toch een pet weer vorige week zondag. Het nodigde tot helemaal niets uit, en zin hadden we ook nergens in. Toch wilden we tegen de avond maar wat gaan rondtoeren en even wat boekjes wegbrengen. We stonden al met de jas aan toen er weer een enorme stortbui kwam, ja dam maar eerst eten.... We zaten samen aan de keukentafel en begonnen te praten, te praten.... anderhalf uur, en zo verschrikkelijk goed!! Over de toekomst en als Peter het rijbewijs heeft, wat hij dan allemaal zou kunnen en willen, ja dan moest ik zijn pilletjes inpakken en dan ging hij alleen met de auto richting Hamburg naar het bedrijf van Coen kijken (500km)!!! En als dat goed ging dan wilde hij ook wel met de auto naar Rusland... Ja dag, mooi niet dus. Hamburg wil ik nog wel over meedenken, maar Rusland Nee!!Uiteindelijk moesten we er samen om lachen..
Maandagmorgen kwamen er mensen van de bank praten en Peter zat er de heletijd bij, wel vermoeiend maar ook erg waardevol.
s Middags moesten we naar Eline de dietiste, toch weer 1,4 kilo eraf, niet zo veel in 3 maanden, maar toch eraf is eraf.
Dinsdagmorgen naar de fysio en Richard was weer terug van vakantie uit Italie. Hij was wel moe, maar minder als anders, ook had hij er Petra, een vriendin van Fien gezien.
Claudi kwam nog even binnen en Marie Louise was er om hem te behandelen.
Ja en toen... en toen... bewoog hij zijn duim weer bewust. (was al maanden niet meer gelukt) Ja lieve mensen en dan schiet ik vol. Zo mooi, zo vol vertrouwen!! Oh wat was dat een lekker hapje!!
Na het middagslaapje weer het gras gemaaid en s avonds heb ik mijn hoofd leeg kunnen maken tijdens het wandelen met Willemien.
Woensdag morgen zwemmen met John, nog steeds in het zwembad hier, waar de watertemperatuur 32 graden is.

Donderdagmorgen ging Claudi met Peter plantjes halen voor de moestuin. Ze gingen naar Hendrix in Kessel. Toen ze weg waren bedacht ik me dat het misschien wel een erg groot tuincentrum was en ze hadden geen rolstoel meegenomen.... Ja nou, Claudi zal wel een oplossing bedenken. Na anderhalf uur waren ze terug, met groenteplantjes, en alleen wat Peter lekker vindt, geen andijvie en geen brocolie, en ook nog bloemen en potten. Ja en Pap had alles gelopen, was wel ver, maar had heel erg goed gegaan. Klasse toch!!
s Middags een hele poos met Eric koffie gedronken, en toen kwam Wil de caravan terugbrengen... eindelijk terug van Corsica en ook weer een hele tijd zitten kletsen.
Vrijdagmiddag moesten we naar Leurs de opticien, Peter gaf al een week of twee aan dat er iets niet klopte met de bril of ogen, hij wist het niet precies. dus afspraak gemaakt en naar Panningen, ook nu weer geen rolstoel mee. Nee hoor kan ik goed lopen. Ja en dan loop je samen door Panningen, en merk je hoeveel je al gewonnen hebt. Ja dat is heel erg goed voor het zelfvertrouwen. De ogen werden opgemeten en eigenlijk was alles in orde. Maar het leesgedeelte wat in deze glazen zit is "moeilijk"te vinden en nu hij steeds meer gaat lezen vond Loeki het verstandiger om er een aparte leesbril bij te nemen, hij zette hem Peter op en het leek wel of er een wereld voor hem open ging... ja zo kon hij goed lezen..... Dus maar een nieuwe leesbril bestelt.
s Avonds gingen we met Wil en Annemarie de vakantie afsluiten bij de Galerie in Panningen, en weer liep Peter alles en hoe makkelijk.... als je maar geduld hebt en het in eigen tempo doet. We hebben heerlijk buiten op het terras gezeten en genoten van lekkere hapjes en drankjes.
Zaterdagmorgen zwemmen met Wil, 5 weken had John het gedaan. Peter ging al alleen het water in en begon met de oefeningen. Ik was erg benieuwd of Wil de vooruitgang ook merkte. Ja hoor dat was wel duidelijk, alles had een enorme plus en vooral de schouder/arm/hand. Onvoorstelbaar, maar oefening baart kunst!! Wil wilde Peter helpen met uit het zwembad gaan, maar Peter duwde hem weg. Kan ik alleen!!! Na het zwemmen praatte we nog wat na. Ook hoe het in het begin ging met in en uit het water gaan, 2 mensen helpen was eigenlijk te weing en nu helemaal alleen!!
s Middags gingen we samen naar Deurne om Steef en Robert van de trein te halen. Het was de eerste keer dat hij mee ging zomaar om iemand te halen, ja en hij wilde dat zelf, want het was ook de trouwdag van Steef en Robert, ja en dan 1 roos meenemen....
En vanmorgen ging het gesprek weer over het rijbewijs.... ja dat zou toch helemaal klasse zijn en hij dat zou kunnen...wel een auto erbij.... en dan zelf met de auto naar Haarlem, naar Lonneke en Jaap...
Morgen, morgen zullen we het een beetje weten, want om 10.00 uur de eerste rijles!!!

FANTASIE IS STERKER DAN KENNIS....
DROMEN ZIJN KRACHTIGER DAN FEITEN,
EN HOOP KAN ERVARING OVERWINNEN

Veel Liefs Marlies

• 05 September 2010 - 15:18

Tineke:

Hoi Peter en Marlies

Toch wel weer spannend hoor,een rijles en dan ook weer vol nieuwe plannen zitten,ga zo door het gaat nog altijd goed vooruit.
    groetjes Jan en Tineke

• 05 September 2010 - 17:05

Loes:

Peter heel veel succes morgen je kunt het dat weet ik zeker.
    Ik duim voor je toi toi toi.Groetjes ook van Marius

• 05 September 2010 - 19:13

Theo En Sylvia:

Geweldig dat het zo goed gaat!
    We wensen Peter heel veel succes morgen,alweer een nieuwe mijlpaal te gaan maar het gaat je zeker lukken.
    Groetjes Theo en Sylvia

• 05 September 2010 - 20:07

Hein Oet Wiëert:

Wat weer fantastisch om te lezen en rij ze (of beter probeer). Heel veel succes. Ik ga zeker duimen morgen om 10 uur. Zeker weten

• 05 September 2010 - 20:32

Ria En Wiel:

Hoi Peter en Marlies
    Wat is er elke week weer veel te vertellen, en altijd wel iets positiefs, we wenssen Peter veel succes morgen en dat er met enkele lessen weer een nieuwe uitdaging is Op naar de auto zelf weer besturen

• 06 September 2010 - 13:26

Jan-Thea:

WAT weer SUPER.
    Ga zo maar door ,het is fijn ,om dit te lezen. FANTASTISH,,SUPER,GOED,.
    Peter SUCCES voor morgen,maar het gaat je wel lukken.
    Peter en Marlies jullie gaan er weer voor samen SUPER ,.HET RIJBEWIJS.

Groetjes Thea.

• 06 September 2010 - 15:02

Marlies:

Lieve Mensen

Ja hoor het is gelukt, het gevoel wat wij beiden nu hebben is met geen pen te beschrijven!!! Peter heeft auto gereden en dat ging dus SUPER. Na bijna 2 1/2 jaar weer achter het stuur!! Een OVERWINNING met hoofdletters.
    Dit gevoel willen we nu al met jullie delen vandaar dit kort berichtje.

Veel liefs Peter en Marlies

• 06 September 2010 - 17:52

Carla:

wat een geweldig nieuws.
    jullie weten dat ik iedere dag op jullie site kijk, maar vandaag wel vaker dan een keer in de hoop op een zo positief bericht als jullie nu geplaatst hebben.
    het duimen heeft geloond.

SUPER.

• 06 September 2010 - 21:16

Tooske,:

Hallo supermensen,wat lees ik nu weer, de ene verbazing naar de ander.
    Autorijden of het niets is.
    Hier heb ik geen woorden voor, alleen maar bewondering.
    SUUUUUUUPPPPPPPEEEEERRRRRR.

• 07 September 2010 - 09:07

C:

hallo, daar ben ik weer. Terug in het hollandse weer. Na een week Mallorca is dat wel weer even wennen. Maar waar heb ik het over? Geen gezeur over het weer. Nog effe, dan gaat Peter Nouwen de wereld weer verkennen. Na de grasmaaier (wat al een grote overwinning was) nu verder voor de auto. Hou hem in de smiezen. Waar een wil is, is een weg. En Peter wil elke weg bewandelen, berijden of wat dan ook. Bovendien zijn er vele wegen. Een goed idee voor een tweede auto. Anders zit Marlies straks continu zonder vervoer. Nou ja, de fiets dan niet meegeteld. Laat die Peter maar schuiven. Sterke wil. Toppie. Ik ben totaal onder de indruk van jullie beider wilskracht. Voor velen zou het een opsteker kunnen zijn, om te lezen, dat je heel veel kunt bereiken. Als je maar niet opgeeft. En gaat het niet rechtsom, dan maar linksom of achterstevoren. Zoek je grenzen en verleg je grenzen. Dat maakt het leven waardevol.

• 08 September 2010 - 20:51

Jan & Nelly:

Hallooo Marlies & Peter,

wat geweldig al dat positief nieuws. Helemaal super hoor. SPANNEND..... Wij wensen jullie saampjes veel SUCCES...... met al die nieuwe uitdagingen/plannen!!! Peter rij ze!!!!
    Steef & Robert van harte gefeliciteerd, mooi dat pap & mam jullie samen kwamen afhalen. Wauw...... weer een dag om nooit te vergeten.
    Groetjes Jan & Nelly.

• 09 September 2010 - 05:24

Hein Oet Wiëert:

Helemaal niet meer gedacht dat er wel eens een berichtje zou kunnen staan over het rijden maar wat een heerlijk nieuws om te lezen op een vroege morgen. Dit doet mij goed en velen met mij. Op naar de examen straks met de CBR meneer. En nog bedankt voor de digitale bloemen.