Van alles en nog wat - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Juli 2008 | Nederland, Grashoek

Vrijdagavond

Hallo lieve mensen

eindelijk weer een nieuw bericht van ons. Ik had gehoopt dat ik jullie wat over de nieuwe therapien kon vertellen, maar helaas kan ik dat niet, want ik ben er zelf nog niet bij geweest en Peter kan me niet helemaal duidelijk maken waar de therapieen zijn geweest. Wel kon hij vertellen dat hij nu eet in de grote woonkamer, samen met 20 andere bewoners. Nu na een paar dagen begint het te wennen en leert hij de andere mensen een beetje kennen.

Dinsdagmorgen gesprek gehad met Dr de Groot en het nieuwe MRSA protocol gekregen. Het resultaat van 6 weken strijd is, dat dus versneld het nieuwe protocol is ingevoerd en dat Peter meteen nadat hij 3x negatief is het gebouw binnen mag er er bijna geen beperkingen meer zijn. Toen we op 8 mei naar Blixembosch gingen, gold nog dat hij minimaal 3 maanden negatief moest zijn om iets te mogen. Dus beste mensen bedankt voor jullie hulp in deze zaak.

Lonnekes verjaardag was uiteindelijk toch wel geslaagd. Het was allemaal een beetje vreemd en onwennig. Jammer dat het weer zo mottig was en daardoor Peter,en wij allemaal, heel erg moe waren.
Donderdagmorgen was hij ook nog moe maar wilde toch over het bedrijf praten en over de nieuwe stal. Ik ging best wel met een raar gevoel naar huis en een heleboel huiswerk voor mij.(heb ik vandaag allemaal afgewerkt)
De orthopedisch schoenmaker was nog geweest en nu maken ze voor hem aangepaste schoenen waar hij meer steun aan heeft, en deze zijn over 3 weken klaar.
Bij de fysiotherapie hebben ze heel veel aan zijn arm en schouder gewerkt. Vanavond was zijn rechterhand heel mooi dun en zat er geen vocht meer in. Wel had hij veel pijn in zijn schouder.Waarschijnlijk spierpijn. Ja dat hoort erbij.

Morgen komt hij naar huis, en voor het eerst na 11 weken 1 nachtje thuis slapen, wel nog niet in ons eigen bed, want hij mag(kan) de trap nog niet op, maar zondagmorgen zullen we weer thuis ontbijten. Dus weer een stapje vooruit.

De langste tijd in Blixembosch zit erop......Nu begint het al af te tellen en dan......komt alles weer goed.

Veel liefs Marlies

• 04 Juli 2008 - 22:28

Marie-louise:

hard werken wordt altijd beloond
    dat geld voor iedereen
    we maken er een gezellige zaterdag van
    groetjes

• 05 Juli 2008 - 09:09

Lucia:

Geniet samen van het weekend thuis!
    Groetjes van ons

• 05 Juli 2008 - 09:40

Tineke:

Een fijn weekend samen en geniet er van.gr Jan en Tineke

• 05 Juli 2008 - 12:14

Eefje:

Wat leuk maar ook spannend dat peter voor het eerst weer een nachtje thuis slaapt. Geniet van jullie weekend samen.
    gr. eefje

• 05 Juli 2008 - 14:20

Jan-thea:

lekker samen weer met ze alle genieten van het weekend .en lonnek alnog proficia .groetjes uit reuver jan -thea

• 05 Juli 2008 - 20:47

Henning V. Veldhuize:

Beste Peter,
    Hoorde pas vandaag van je infarct. Je laat we wel even schrikken, vooral omdat ik zelf ook een druk baasje ben. Gezien je instelling en de goede hulp van je familie zal je er wel weer boven op komen.
    Hoop je te kunnen zien op de reunie in september.
    Veel beterschap toegewest van Marijke en Henning van Veldhuizen uit Denemarken