WARM WARM WARM - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu WARM WARM WARM - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

WARM WARM WARM

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 Juli 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Tja nu wordt het wel heel erg warm in Nederland, het lijkt wel tropisch te worden!!
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in Baarlo. eerst werd de voet gezwachteld en werd er supergoed gelopen. Nog eens overleg met Richard over de schoenen en meer steun in de enkel. Het is iedere keer weer zo prachtig om te zien hoe makkelijk Peter nu informatie oppakt en verwerkt en toepast. Hij moest op een kruk gaan zitten en dan recht vooruit kijken en dan met de schouders draaien en dat moet dan strakjes toehgepast worden tijdens het lopen, en zal de balans beter worden. Deze oefening moeten we nu ook iedere dag thuis doen. Na een half uur werd de arm getapet en spraken we over de spiegeltherapie. Peter is er heel positief over en ik ook.
Na de fysio reden we naar het tuincentrum in kessel om preiplanten te halen, oeps waren er wel wat veel, 300 stuks en die moest ik smiddags poten. Het was tamelijk warm in de moestuin maar al gauw had ik er toch 100 gepoot, terwijl Peter sliep. Ik zat effe achter de computer, de koffie stond te pruttelen, hoorde ik een stemmetje Oma hier is Oepie... Dat was Claudi met Joep en Mees... Joep wilde niet slapen en naar Oma spelen. Samen met Joep ging ik Peter wakker maken, en die was heel verbaast want Pierke en Sien die zouden toch komen... ja die kwamen ook nog. Lekker buiten gezeten en gewandeld, Peter achter de kinderwagen, naar de moestuin, waar alleen nog babieaardbeitjes waren... en toen naar binnen Sientje de fles gegeven en samen met Pierke gegeten. wel een uur aan tafel gezeten, liedkjes zingen en lekker zitten kletsen. Na het eten was Peter heel moe... en bracht ik Pierke en Sien naar Frans en Annie, en toen ik terugkwam.. toch nog maar de rest van de preiplanten gepoot, want de kaboutertjes waren niet geweest....
Dinsdag kwam Steef met Pierke en Sien, wel wat later als normaal, zodat wij ons hele ochtendritueel hadden kunnen afwerken, bij de spiegeltherapie zie ik steeds meer beweging in de rechterarm, nu moet je niet denken dat die arm al op en neer gaat, maar als we heel geconcentreert bezig zijn zie ik steedes meer trillingen in de arm en vingers en dat was er nog niet, en het moet toch ergens gaan beginnen!!!
s Middags ging Peter nog grasmaaienen s avonds ging ik lekker lopen met Willemien, toen ik terugkwam zat Peter op het terras bij het zwembad en hebben we lekker de hele avond buiten gezeten.
Woensdagmorgen was er geen zwemmen en gingen we samen naar de Sligro in Venlo. s Middags belde Claudi of ik een paar handen vrij had, Joep wilde weer niet slapen en liep een beetje met de ziel onder de arm, dus de auto ingestapt en Joep gehaald. Opa wakker maken en die vond het wel grappig kon Joep samen met hem zwemmen want om 4 uur kwam John om te zwemmen. En zo zaten we samen met Joep in het grote zwembad, in het begin vond Joep het niet zo leuk maar na een kwartiertje kwam hij goed op gang, het zwemmen van Peter ging een beetje minder, de temperatuur van het water was 32 graden en de vloer was wat glad en daardoor kreeg hij meer kramp en ging het lopen wat minder, en hij werd toch wel afgeleid door Joep, maar de pret was er niet minder om. s Avonds kwamen Piet en Maria uit Kessel en werd ons meerdaags uitstapje naar Duitsland verder besproken. Ja hier hebben we ook heel veel zin in!!
He he donderdag eindelijk iemand gereageerd op de site, ik dacht al iederen ligt in de zon en vergeet een berichtje achter te laten op de site, maar gelukkig reageerde Hanny en even later Christel. Ja en een oproepje naar Hein, die al een paar weken niet meer heeft gereageert, ik ben je email adres kwijt Hein.. dus stuur effe een mailtje....
Het was wel erg warm deze dag en toch wilde Peter tegen de avond nog wat grasmaaien... ja lekker wat wind vangen!!
S Avonds kwamen Sylvia en Theo met Timon en Willeke op bezoek. Naar de varkens kijken en Peter neemt dan echt het voortouw, trots op zijn bedrijf laat hij zoveel mogelijk zien. Nog Lekker buiten gezeten en was het zo weer laat!!
Vrijdagmorgen eerst douchen en het verdere programma en naar Panningen naar de Bruyn, kijken voor nieuwe schoenen, we hadden het er met Richard over gehad en ik had Willemiens nieuwe wandelschoenen gezien en die waren van het zelfde merk als Peters schoenen maar dan hoger en geven meer steun om de enkel, wellicht dat dit voor Peter ook beter is. We werden goed geholpen door Dennis en door Steef en eigenlijk was het binnen 5 minuten bekeken. Dennis snapte precies wat ik bedoelde en haalde de schoenen in Peters maat. Aangedaan en ze zaten super en Peter kon er erg goed op lopen. YES!! Maar nu kijken of hij ze ook zelf aan en uit kan... ja dat ging eigenl;ijk ook wel goed, alleen het veters strikken daar moest nog wat op gevonden worden, maar dan gingen we wel even naar schoenmaker Bob, wellicht had die een oplossing. Nog wat shirtjes en een badpak voor mij gekocht en toen naar schoenmaker Bob, nou die snapte er in eerste instantie niet zoveel van, maar hij had wel een of ander stoppertje wat je aan de veter kan doen en dan achter een haakje en dan zat de veter ook strak.... Twee stoppertjes gekocht en nu kijken of Peter dat eenhandig kan. Nog naar de boerenbond en even naar de garage en waren we net voor half een thuis... Poeh poeh... maar wel alles gedaan wat we wilde en ook nog goed!!! s Middags de stoppertjes aan de veters gedaan en na het middagslaapje Peter de nieuwe schoenen zelf aangedaan en dat ging dus goed, nog even een beetje wennen met lopen, met name het opstarten na een lange zit, maar dan loopt hij echt goed!!!
s Avonds gingen we met Huub en Hanny naar Grubbenvorst een ijsje eten, lekker terrasje zitten en onze vakantie naar Frankrijk bespreken, ja en ook hier hebben we superveel zin in!! Voor het eerst sinds 5 jaar weer ver weg met de auto.....Wel spannend hoor!!!!
Zaterdag morgen op tijd op, want Wim kwam om te zwemmen, het was wel iets frisser, maar Peter wilde hier zwemmen, want op de Schatberg zou het beslist heel druk zijn, de watertemperatuur was 29 graden dus dat was geen probleem. Het ging supergoed, want de Robbie had aangestaan en nu was de vloer niet meer glad, maar bij het aankleden waaide het toch fris en schoot het rechterbeen dusdanig in de kramp, dat Peter de nieuwe schoen niet aan kreeg, een poosje gewacht, maar het lukte niet, dus de oude maar weer gepakt en na het middagslaapje lukte het wel, met de nieuwe schoenen, hij moet er ietsje meer moeite voor doen om hem aan te krijgen en het psychische effect is zo groot dat de voet in de kramp schiet en Peter ze dan niet aan krijgt, maar uit ervaring weten we dat dat over een paar dagen over is en dat het dan een fluitje van een cent is!! Om half 5 kwamen Claudi en Johan Joep brengen want die zou een nachtje komen slapen, nog even lekker gezwommen terwijl Petrer van de kant toekijkt, en samen met Joep gegeten, spelletjes gedaan en gespeelt. We gingen maar op tijd naar bed, want god weet hoe vroeg Joep al wakker wordt... eerst om half 5, even bij ons in bed... klaar zegt Joep en wij schrokken.. hij zou toch niet al op willen staan, dit is wel heel erg vroeg.... andere bedje.. en ik legde hem terug in het kleine bedje, hij draait zich om en slaapt vervolgens tot 9 uur... Om half 10 kwamen Steef, Pierke en Sien, en vervolgens Claudi, Johan en Mees, samen ontbijten en daarna een frisse duik in het zwembad met Pierke en Joep!!!TJAAAA... dat is SUPER genieten!! Dat is helemaal GEWELDIG, het allermooiste wat er is...... TOCH!!!

DUIK
IN DE KOLKENDE ZEE
VAN DE PASSIE
EN AL JE VERDRIET VERDWIJNT!!!!!!

Veel liefs Marlies

• 22 Juli 2013 - 13:31

Christel:

hoi Peter en Marlies. Deze week dus maar wat eerder een berichtje plaatsen. Inderdaad schiet het er wel eens bij in. Maar nu dus niet.
    Zomer is het zeker. Wat een warmte. Maar heel rustig blijven en voor jullie; lekker in je eigen zwembad.
    Dus de familie gaat eerst naar Duitsland op vakantie en dan ook nog naar Frankrijk? Toe maar.
    Wat een familie als de hele meute binnenvalt! Het zijn heel wat namen, die iedere keer weer voorbijkomen. Dat kan omdat zowel Steef als Claudi dichtbij wonen. Geniet er maar lekker van. De tijd gaat snel. Hou je rustig met dit weer, goed drinken (hè Peter) en lekker afkoelen in het zwemwater. Misschien wel weer met de (klein-)kinderen. Het bad is groot genoeg voor héél de familie.

• 22 Juli 2013 - 13:49

Claud:

Altijd dolle pret bij oma en opa!! Plons..plons..plons!!!

• 22 Juli 2013 - 15:35

Marlies:

Ha naamgenootje en Peter, wat leuk om te lezen dat jullie met de spiegeltheraphie bezig zijn.
    Wie weet wat het op de duur jullie nog brengt!! Geniet maar lekker van de warmte, en neem regelmatig een verkoelende duik in jullie mooie zwembad.
    Groetjes, Bert en Marlies

• 22 Juli 2013 - 19:06

Loes:

Ha die liesje en peter,
    Ik ben weer helemaal bij,en wat een gezellig verhaal.jammer dat we er met vakantie niet meer bij zijn,.maar het wordt vast geweldig voor jullie en wie weet gaan we nog wandelen samen in Schotland.
    Hoe het er nu uitziet zit het er wel in.Ik wens jullie een superweek,veel groetjes aan al het kleine grut en de mama`s en papa`s.
    Loes

• 24 Juli 2013 - 08:24

Hanny:

hoi Peter en Marlies

ik geloof dat we het allemaal warm hebben dit is geen weer voor een blanke,ben wel blij met de regen wij hebben ook zin in Frankrijk,samen met jullie worden er weer grenzen verlegd,

groetjes Hanny

• 24 Juli 2013 - 10:37

Hein Oet Wieërt:

Hallo iedereen en met name Marlies,

Ik ben inderdaad even afwezig geweest omdat ik alweer in Turkije op vakantie ben geweest. Ik ben al 2 weken terug maar had totaal geen zin, fut en tijd om te kijken en te lezen. Ja, dus duidelijk over mijn grens gegaan maar een heerlijke vakantie gehad. Veel, veel gezwommen en genoten van het bakken. Nee, niet in de zon maar in de schaduw. 43 graden is mij toch echt te heet net als dat van de laatste dagen. Hopelijk heeft niemand zo`n noodweer gehad als hier gisteravond want het was gewoon beanstigend. Ook doordat ik de tour gevolgd heb en andere verplichtingen maakte dat ik weinig belangstelling voor de pc had.
    Het is fijn om alle verslagen te lezen en te lezen dat alles zo goed gaat.
    Maak er weer een fijne week van
    Lieve groeten Hein