Boer Peter - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Boer Peter - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Boer Peter

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 April 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Het dipje van de vorige week is gelukkig weer helemaal over. Maandagmiddag kwam Wil nog om te tapen en verder genoten we lekker van de rust en elkaar.
Dinsdagmorgen moesten we wat eerder opstaan, want de boekhouder kwam al om half 10, en we hebben nog steeds ongeveer anderhalf uur nodig om te wassen, aan te kleden, scheren, verzorgen, ontbijten en de oefeningen te doen. Ja, en dat moet allemaal met "beleid"gebeuren, anders loopt de hele dag in de soep.
Maar net voor half 10 waren we helemaal klaar en Steef kwam, zonder Pierke en Robert kwam uit de stal en zo kon het gesprek met de boekhouder en Susanne beginnen. De jaarrekening van 2011 werd besproken, en dat ging met Peter supergoed, hij zit er dan zo "gewoon"bij, en neemt zeer aktief deel aan het gesprek. Jammer dat het financieel resultaat weer tegenviel, maar de technische resultaten waren supergoed. Na het gesprek ging Steef Pierke halen bij Annie en belde Willemien, of we s middags konden lopen, want s avonds ging een beetje moeilijk en we hadden er echt behoefte aan, na 4 weken vakantie van Willemien. Dus ging ik s middags een stuk lopen met Willemien in de regen, maar ach we zijn niet van suiker en het was heerlijk. Na het lopen dronken we bij ons koffie, Peter stond gelijk op toen hij hoorde dat Willemien er was, ja hoe hadden ze het op Cuba gehad...
Woensdag was het weer oppasdag en nu had ik geen vlees en hoefde er niets, we konden zomaar iets met Pierke gaan doen... zullen we naar het tuincentrum in Maasbree gaan... Ja dat vond Peter wel een leuk idee, Pierke in de auto gezet en naar het tuincentrum.We zaten gezellig in de auto te kletsen en liedjes te zingen en Peter reed, ik dacht bij mezelf eens niets zeggen, ik heb hem thuis de opdracht gegeven, naar het tuincentrum, eens kijken of hij dan ook precies weet waar naar toe en hoe?? Jawel hoor, feilloos reed hij er naar toe, ja hij was er vorig jaar of zo nog een keer met Steef of Claudi geweest, ja en natuurlijk wist hij dat hij een stukje over de paralelweg moest....
Pierke in het karretje gezet en samen het hele tuincentrum door gelopen, prachtig!! Peter werd toch wel een beetje moe en ging een kop koffie drinken bij het terrasje, terwijl ik nog wat plantjes ging halen voor de tuin, en ik trakteerde mezelf op een nieuwe schop, of heet zo'n ding schep of spade in het nederlands ik weet het niet, en een leuke tuinkabouter voor de kindjes. We kwamen weer bij Peter en hij vond het een heel goed idee, die nieuwe schop, ja daar kon ik goed mee "spaaien" Nog 2 windmolentjes voor Pierke en Joep en toen hadden we alles bijelkaar. Zo dat was nog eens een leuke morgen!! Alle 3 erg tevreden!!
Na het middagslaapje ging ik met Pierke naar buiten, plantjes poten, Peter bleef binnen, het was koud, maar hij moest ook nog zwemmen s avonds... Om half 7 kwam Claudi Joep brengen, maar er kwam geen Wil om te zwemmen, opgebeld... oeps foutje in de communicatie... Peter vond het helemaal niet erg dat het zwemmen niet doorging, kon hij fijn met Joep spelen en Claudi bleef ook een nachtje slapen, na de volleybaltraining.
Donderdagmorgen lag Joep al vroeg bij ons in bed, ja lekker gezellig,
het gebruikelijke ochtendritueel en om 10.20 uur ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum in Blerick. Ik ging boodschappen doen in Panningen, maar nam allemaal wat meer tijd in beslag dan ik had gepland, maar och zoveel maakte het niet uit, hoe laat ik terug was.
Peter kwam rond 4 uur thuis en had hele verhalen, ja hij had een poosje moeten wachten op de taxi, maar dat was niet erg, want... hij had een bekende gezien. Ja wie?? Want dan ben ik wel een beetje nieuwsgierig, wie het was en of hij mij het duidelijk kan maken wie het is. Ja het was familie, 13 personen, Oh het was een nicht vanuit de familie Smets (Peters moeder) Ja het was een dochter van Ome Karel. Oke dat was duidelijk, maar toen vertelde Peter iets over lezen, iedere week, ik dacht dat het te maken had, dat deze nicht iedere week ook in Blerick kwam... Nee, nee... iedere zondag... bericht lezen... Oh zij leest iedere week onze site!!?? Ja precies!! Leuk!!
Ik vroeg hem hoe het verder was gegaan bij de afasie groep, ja Gomar had zijn kunstwerkboek meegenomen en Peter was erg onder de indruk, wat Gomar allemaal gemaakt had. Ja en Brigittas man was ook kunstenaar, ja en bij de floriade.
Na het eten was hij toch wel een beetje moe... ja dat is niet zo gek, toch, zijn wel meer mensen als een dag hard hebben gewerkt!!!
Om 21.00 uur kwam er nog een vrachtwagen het erf opgereden, een vracht Amydin(voer voor de varkens) brengen. De chauffeur klopte op de deur en vroeg waar hij moest lossen, ja eigenlijk is het lossen tussen 7.00 uur en 19.00 uur... , maar ja deze man was een landgenoot en sprak dus nederlands, vaak komen er buitenlandse chauffeurs, die frans, pools of tjechies praten, en geen enkel woord in een voor ons bekende taal en dan moet ik gaan uitleggen met handen en voeten waar ze moeten lossen, ja.... en daar heb ik dan niet altijd zin in... Maar och, deze man was heel aardig en ik belde Robert en zo kon ik de man snel uitleggen waar hij zijn vrachtje kon lossen. Ik kwam terug in de kamer, ja Peter wilde naar de chauffeur toe, kijken waar hij de amydin in loste, en of hij het goed deed. Samen liepen we weer naar buiten, naar het bijproduktenhok... en zo stonden we wel een half uur met de chauffeur te praten.... Ja, dat is Peter!!! BOER PETER!! Kijken wat er gelost wordt en of het ook allemaal netjes gebeurt!! Ondanks dat ik er een hekel aan hebt, het laat komen van vrachtwagens, voelde ik me nu zo vrolijk en blij, het voelde zo goed, Peter die uit zichzelf, zelfs na een zware dag, naar een vrachtwagen toe gaat...KLASSE
Vrijdagmorgen smste Claudi al op tijd, of ik zin had om mee naar Sevenum te gaan, de outletwinkel van Janssen-Noy... Joep had een zomerjasje nodig... Tja.. zou ik wel zou ik niet,... ja waarom eigenlijk niet... Peter bleef alleen thuis, en Claudi en ik gingen met Joep naar Sevenum, het jasje vonden we niet maar wel een paar andere leuke niet te dure dingen...we waren bijna klaar toen Robert belde.. broer Peter en Marleen waren onverwacht gekomen. Wij naar huis, jawel ze zaten al aan de koffie, en heel gezellig te kletsen. Claudi en ik schoven aan en zo was het weer een hele leuke morgen.
s Middags was het prachtig weer en ging Peter grasmaaien en ik schoffelen en mijn resterende plantjes poten met de nieuwe schop, en wat voelde ik me rijk!!!Want het leek wel of het allemaal vanzelf ging!! Alsof we allebei vleugeltjes hadden... en het zag er allemaal zo mooi uit, het gras keurig gemaaid... alles geschoffeld en de nieuwe plantjes ertussen.....
Zaterdagmorgen ging Peter zwemmen met John en met Wil, oeps dan is het extra belasting... en ik had net met Silvia gemaild dat we daar s avonds op visite gingen... Lonneke belde uit Haarlem en wilde komen, zomaar even een paar dagen naar het Limburgse... oeps en wij moesten weg... Peter kwam terug van het zwemmen en de vermoeidheid viel wel mee.
s Middags kwam Lonneke en Steef met Pierke gezellig op de koffie, Peter vond het zo fijn dat Lonneke er was...ja hij mist haar toch, Steef en Claudi ziet hij een paar keer per week, maar Lonneke zomaar onverwacht, nee dat komt niet zo vaak voor!!
Om half 8 gingen wij richting Tegelen en Lonneke ging naar Steef.
Ja het was de eerste keer dat we Theo en Silvia gingen bezoeken, zat al heel lang in de planning maar het kwam er steeds niet van.... Silvia kennen we vanuit het afasiecentrum en waren hier(2010) met het uitstapje van de afasiegroep, ja en hier is een heel bijzonder contact uit ontstaan. Ja een superavond was het !! Het elkaar kunnen helpen, het delen van ervaringen, de vooruitgang zien bij elkaar. Ja hier zijn amper woorden voor, maar met een super positief gevoel gingen we tegen 12 uur naar huis terug.
Vanmorgen samen ontbeten en Lonneke zou een stuk gaan wandelen met Steef en Pierke, maar daar kwam Claudi met Joep... en ... weer werd het heel gezellig!!!En Peter maar praten en vertellen en vertellen.....SUPER!!!

IN DE PUT IS GEEN RUIMTE OM TE WERKEN
DAAROM KRUIPT EEN IJVERIG MENS
ER VLUG WEER UIT
MAAR ALS JE VALT...
RAAP DAN TELKENS IETS OP

Veel liefs Marlies

• 15 April 2012 - 14:34

Babette:

Nou dat klinkt allemaal weer heel positief. Nog een paar daagjes en dan zien we elkaar weer. Dikke kus uit een zonnig Spanje

• 15 April 2012 - 17:48

Christel:

Hoezo, de meiden staan allemaal op eigen benen? Geregeld staan ze op de Lorbaan 43 op de stoep. MAAR WEL SUPER LEUK hoor. Ook bij jullie zal het niet zo vaak voor komen, dat ze allemaal tegelijk thuis zijn. Als dat dan weer eens gebeurd, is dat toch wel een beetje speciaal, nietwaar? En dan is het ook dubbel genieten van dat prachtige moment............Blijf dat maar lekker doen. Dát maakt het leven zo fijn. GENIETEN VAN DE KLEINE DINGEN. Want het zijn de kleine dingen, die het doen.

• 15 April 2012 - 19:23

Hanny:

wat was het weer een drukke maar geweldige week voor jullie fijn voor jullie en Marlies jij ziet overal het positieve in kei goed en geniet van de puzzels maken

groetjes Hanny

• 16 April 2012 - 09:39

Hein Oet Wieërt:

Prachtig. Het zijn en blijven de kleine dingen die het doen. Maak er een fijne en ja ook weer een gezellige week van. Geniet

• 17 April 2012 - 08:00

Lonn:

Het was weer gezellig! Ik zal wat vaker komen .. :)

• 21 April 2012 - 14:18

Thea-Jan:

Hoi Marlies - Peter
    Nou bij jullie klinkt het positief.
    Hier is het even niet , Jan heef monenteel een aantal weken de Hamstringscheuring,met diversebij komende onverklaarbare complicaties.
    Je weet wel dat je het dan druk heb maar het komt goed .

POSITIEF BLEVEN.net als jullie.

Groetjes uit Reuver