HORDE TWEE POSITIEF !!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HORDE TWEE POSITIEF !!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HORDE TWEE POSITIEF !!!!

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 November 2017 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja een dagje eerder als jullie gewend zijn, maar dat heeft te maken met horde drie die we maandag moeten nemen!!
Zondagmiddag waren we nog even bij Willemien op de verjaardag, heel gezellig maar toen we naar huis wilden gaan had Peter heel veel last van trillingen in zijn rechterbeen en kon hij bijna niet meer lopen. Tja wat moeten we ervan denken, Peter ervaart het nog steeds als heel positief, maar voor het moment is het heel erg lastig.
Maandagmorgen kwam Steef voor de boekhouding en deden Peter en ik niet zo heel veel, hij had nog steeds last van zijn been en och we zouden s middags wel zien bij de fysio. Ik had een dubbele afspraak gepland dus…
Om 10 over 4 waren we in Baarlo en Richard stond ons al op te wachten, ja we waren laat, maar ik snapte er niest van. Ik stelde voor om het been te tapen en vertelde van de trillingen. Ja dat wist Richard ook niet precies, wellicht dat er heel veel werking in het been zat. Het been werd getapet en toen zei Richard dat de tijd al om was…. Huh… we hadden toch een dubbele afspraak, ja maar de tijd was een half uur eerder. Verdorie ik had me vergist in de tijd, Niet goed gekeken in de afspraken app. Jammer, maar ja omas mogen wel eens wat vergeten… De pakketdienst was geweest en er lag een briefje dat er een brief bezorgd zou worden die getekend moest worden en die brief konden we vanaf dinsdagmiddag ophalen op het postkantoor. Gelijk dacht ik dat is een aangetekend schrijven van de bank. Wat zouden ze nu weer in petto hebben. s Avonds had Peter heel erg veel last van zijn been en s nachts wilde hij de tape er weer vanaf, want de tape verergerde het nog meer.
Dinsdagmorgen deed ik allerlei klusjes en gelijk na het middageten reden we samen naar Deurne het vlees ophalen, snel aan de slag en na 15.00 uur kon ik de brief ophalen. Ik wachtte totdat Anneke er was en reed naar Panningen. En ja hoor een aangetekend schrijven van de Bank. Ze deden een compensatievoorstel conform het Herstelkader. We voldeden aan alle criteria en ze konden ons een voorschot, ongeveer 80 % bieden. Verder geen voorwaardes of zo, die kwamen pas bij het definitieve bedrag. Oh dat is goed nieuws hoor ik jullie denken… ware het niet dat het nog geen 15 % van de totale schade is, gewoon een aalmoes!!! Maar het mooie is dat de bank zegt dat we aan alle criteria voldoen om in aanmerking te komen voor deze, wat zij noemen coulanceregeling en dat dat toch wel heel mooi is. Nou mooi niet dus, de rechtszaak gaat gewoon door en als ze nu zeggen dat we aan alle criteria voldoen, kunnen ze gewoon 100% uitbetalen. Alles gelijk doorgestuurd naar de advocaat maar die hadden hierover ook al bericht gehad van de bank. Om 20.00 uur waren we klaar met het vlees en kon ik me gaan voorbereiden op Maastricht. Ja de zenuwen begonnen toch een beetje te kriebelen.
Woensdagmorgen waren we op tijd op, de taxi kwam om 8.45 uur en Annemarie ging deze keer met ons mee, spannend!! Gelukkig was Ron weer onze chauffeur en om 9.45 uur waren we in Maastricht en hoefden we niet lang te wachten bij het bloedprikken. De tijd vloog voorbij en natuurlijk werd er veel over de bank gepraat. Bij de Jansen liep het een beetje uit en toen hij een andere patient naar binnen riep legde hij de arm op Peters schouder en zei… de scan ziet er goed uit!! Jippie dat hebben we alvast och en dan maakt het ook niets uit dat we wat langer moeten wachten.
Tegen 11.30 waren wij aan de beurt en aan mijn arm liep Peter naar binnen. Ja de scan zag er erg goed uit, in het hoofd waren nog 3 kleine stipjes van 3, 4 en 5 mm . De vierde hadden ze nu ook weer niet gezien, dus die is weg. In de milt was het nog maar de helft, van 12 naar 5 mm en in de oksel ook meer als 20% geslonken. In de hals was niets meer, maar dat was nog een beetje twijfelachtig, omdat het niet helemaal duidelijk was of de scan daar goed genomen was, maar dat moet dan de volgende keer blijken. Het voorstel was nu om nog 6 kuren te doen en dan stoppen met kuren en vervolgens iedere 3 maanden een scan maken . Dr Jansen was erg tevreden en wij helemaal blij en opgelucht. Peter vooral omdat de uitzaaiingen in het hoofd weer minder geworden waren en er nu nog maar 3 waren. Supergoed nieuws, zo belangrijk, , dr. Jansen vroeg nog hoe het verder ging en of Peter last had van bijwerkingen, nee helemaal geen, niet meer misselijk, geen verstoppingen . De bloedwaardes waren ook allemaal prima!! Annemarie en ik gingen even iets halen in het restaurant om te lunchen en toen we terug kwamen in de ontmoetingsruimte en net koffie hadden genomen , riepen ze al dat we naar kamer 8 konden. Zo dat is lekker snel. Verpleger Rob was er en ook Daisy kwam effe kijken. Alles werd aangesloten en we hoefden maar even te wachten toen ze de kuur ook al aansloten. Annemarie en ik gingen naar buiten en Peter sliep als een roos. En zo waren we net na twee uur al helemaal klaar en konden we weer naar huis. En toen kakte ik even helemaal in elkaar, alle spanning en emotie van de laatste dagen….. dat duurde een uurtje maar Peter pepte mij weer op. En toen kwam Claudi met Joep ,Mees en Niene , ja en dan is helemaal feest!! Maar puf om te gaan lopen had ik echt niet meer!!
Donderdagmorgen ging ik effe alleen de wekelijkse boodschappen doen, maar oh wat kwam ik veel bekenden tegen…. Maar goed toch op tijd weer thuis, een kleine lunch klaargemaakt en toen kon Peter naar bed en ik ging aan de slag met de papieren van de bank. Nog gebeld met de accountant en de advocaat… je krijgt er toch een punthoofd van!!!! Maar goed na het middagslaapje van Peter gingen we naar de verjaardag van Johan, heel gezellig en om 18.00 moesten we allemaal de mond houden, alle kindjes zaten voor de televisie want het Sinterklaas journaal begon!! Ja en dat moeten alle opas en omas ook kijken want anders weten ze niet dat er storm op zee is en de pakjes weggewaaid zijn.
Vrijdagmorgen zouden we samen wat Sinterklaasinkopen doen, maar we moesten om 12.00 uur ook Joep en Mees uit school halen en het was allemaal een beetje haast je rep je, dus stelde ik voor dat ik even alleen naar de boerenbond zou gaan en daar wat cadeautjes halen en dan s middags samen naar de intertoys en Reijnen. Oh dat vond Peter wel een strak plan, om 12.00 uur haalden we samen Joep en Mees uit school, Mees was doodmoe en wilde eigenlijk niet eten, maar uiteindelijk at hij toch en om 1 uur bracht ik ze weer naar school, he zei Mees nog een keertje naar school en dan niet meer…. Om half 5 gingen we dan toch samen naar Panningen en Peter liep met de kruk, WAUW wat liep hij ineens goed !! Bij Reijnen in de winkel en liep eens langs alle schappen en hij bekeek wat dingen, vroeg van alles , ja hij vond het prachtig. Ik kon ook alles vinden wat op mijn lijstje stond en na een half uurtje waren we hier klaar en liepen we naar de auto, nee hij ging niet meer mee naar de Intertoys dat moest ik maar even alleen doen. En ook daar slaagde ik voor alles wat op mijn lijstje stond. Nog een paar lekkere broodjes gehaald bij Bakker Bart en toen naar huis, alles goed opgeborgen en na het eten toch maar weer de papieren van de Swap erbij gepakt, nog maar een keer alles nakijken…. En weer deed ik een nieuwe ontdekking een belangrijk document waarvan de bank zegt dat we dat al op 30 november 2007 hebben gekregen…. Maar wat staat er in hele kleine minuscule lettertjes onderaan dit document getypt… 01/2008. Het is dus een document van na 30 november 2007!!! Dus maar weer een mail naar de advocaat, je moet al die documenten ook met een vergrootglas lezen, en voor het inhoudelijke 6 woordenboeken erbij nemen om het te snappen.
Vanmorgen kwam Wil om met Peter te gaan zwemmen, en oh wat had dat goed gegaan, SUPER, alle oefeningen en zelfs het alleen zwemmen was weer gelukt. SUPER!!!
En dan kunnen we ons nu gaan voorbereiden op de laatste grote horde van dit jaar!! De rechtszaak, die begint maandagmorgen om 9.30 uur in Amsterdam en duurt tot 16.30 uur met een uur pauze. Van de ene kant denk ik, we hebben alles heel goed voorbereid en alles wijst in het voordeel van ons, maar o wee wat zal de bank nog uit haar hoge corrupte hoed toveren… met welke leugens en onwaarheden zullen ze ons bestoken waar we dan even geen antwoord op hebben…. SPANNEND…. HEEL ERG SPANNEND!!!!

AL IS DE LEUGEN NOG ZO SNEL
DE WAARHEID ACHTERHAALT HEM WEL
EENS ZAL HET RECHT ZEGEVIEREN

Veel liefs Marlies

• 18 November 2017 - 15:24

Marianne Hollaar:

Hallo beiden,

Dat is voor Peter lichamelijk goed nieuws. Nu maandag nog afwachten. Groeten Marianne

• 18 November 2017 - 17:44

Truus En Herman :

Hoi Peter en Marlies wij kunnen jullie alleen maar heel veel succes wensen voor maandag hou je hoofd koel al zal dat niet mee vallen groetjes van ons Doei

• 19 November 2017 - 13:51

Sylvia Postma :

Hallo Marlies en Peter

Wat fijn dat het een stuk beter gaat met Peter!
    Hoop dat het maandag ook goed voor jullie uitpakt, hebben jullie verdiend.
    Groetjes ☺

• 19 November 2017 - 13:51

Sylvia Postma :

Hallo Marlies en Peter

Wat fijn dat het een stuk beter gaat met Peter!
    Hoop dat het maandag ook goed voor jullie uitpakt, hebben jullie verdiend.
    Groetjes ☺

• 19 November 2017 - 19:23

Ria:

Hallo Marlies en Peter succes voor morgen! En wat fijnde vooruitgang van Peter .Houd moed en alles komt goed.!

• 19 November 2017 - 19:45

Christel:

Gelukkig brengt Sinterklaas weer veel gezelligheid en gezonde spanning voor de kleinkinderen. Want oh jee, wat is deze rechtzaak spannend. Hopelijk kan er gauw eens een punt achter worden gezet. Maar geniet nu nog maar even van kleine Zoë. En GOED SLAPEN vannacht. Met piekeren kom je toch niet beter beslagen voor de dag. Hoe de uitslag ook uitvalt, je hebt je uiterste best gedaan. Uiteraard hoop ik, dat de uitspraak in jullie voordeel is. Maar het recht is niet altijd rechtvaardig. Dus kop op, ga ervoor en blijf vooral trots op jezelf!

• 19 November 2017 - 21:50

Marlies:

Hallo Peter en Marlies,

Zet um op morge! Weej staeke ein kerske veur uch op, en de t het rech maar meug zegeviere!!!!!!!

Leefs van ós

• 19 November 2017 - 22:49

Willy:

Peter en Marlies dat morgen de Zeeuwse spreuk `Luctor et emergo` mag klinken ; succes in Amsterdam , groeten van Willy en Marina.

• 20 November 2017 - 11:52

Hein Oet Wieërt:

Omdat ik dit nu pas lees ma 11.52 uur ga ik direct beginnen met duimen en laat ik een verdere reactie even achterwege. Succes en zet hem op