van alles wat... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu van alles wat... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

van alles wat...

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 Oktober 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja van alles wat, zowel positief als negatief....

Vorig weekend zat ik zelf met een behoorlijke ontsteking aan mijn kies en was blij dat ik maandagmorgen gelijk naar de tandarts kon. Wel op een beetje een ongelukkig tijdstip, maar het was niet anders. De ontstoken zenuw werd eruit gehaald en moest ik nog naar de apotheek voor een anti-biotica kuur en pijnstillers. Pas tegen half 2 was ik terug en had Peter keurig de tafel gedekt en op mij gewacht voor het eten. Hij was erg bezorgd om mij!!! Ja dat doet me dan enorm goed.
s Middags ging het al een stuk beter en waren we weer samen buiten bezig. Ja daar vrolijk je van op.
Dinsdagmorgen naar de fysio en ondanks vermoeidheid goed geoefend stond er in het schrift, s middags gesprek met de boekhouder en de voerleverancier, en Peter zat er eventjes bij. Ik vond het wederom niet zo n leuk gesprek en Peter was een beetje boos op mij?? of op iemand anders!!
s Avonds ging ik lopen met Willemien en Peter met John zwemmen, omdat er woensdag een rijles was. We besloten om samen te gaan en na het zwemmen en lopen gezellig met zijn vieren koffie gedronken op de Schatberg. Ja dat was heel bijzonder.
Woensdagmorgen rijles en Wim Lenssen ging met Peter mee. Ondertussen ging ik naar Panningen boodschappen doen en naar de markt. Wim was erg verbaasd over hoe goed dat de rijles had gegaan. Bijna niet te geloven dat Peter dit kan!! Van Venlo naar Baarlo en van Baarlo naar Grubbenvorst en over de autobaan!! Klasse!!
Donderdag naar de afasiegroep in Blerick en kwam Wil nog even langs want hij had met de fysio gepraat en wilde ons daar een kort verslag van doen. Ik zat een beetje in de piepzak, zouden ze de fysio willen verminderen.... Nee toch!! Wil begreep mijn angst niet zo goed, want er was nog zoveel te bereiken en van veminderen of afschaffen was toch helemaal geen sprake. Nadat Wil en Peter weg waren ben ik de zolder op gegaan, deze wil ik al 2 jaar opruimen maar het kwam er steeds niet van. Maar nu was ik toch wel heel erg nieuwsgierig wat er aan babyspullen lag, en of deze nog goed waren na meer dan 20 jaar!! Een heleboel dozen naar beneden gesjouwd en de spullen bekeken, ja een paar dozen kon ik weg gooien, want daar hadden de muizen aangezeten, maar gelukkig waren ook nog een heleboel spullen heel mooi intact en deze bewaren we dus. Toen Peter s middags thuiskwam liet ik hem de spullen zien. Hij vond het erg leuk en samen haalden we herinneringen op.

Vrijdagmorgen ging ik mee naar de fysio, waar we een gesprek zouden hebben met Richard en Helene. Eerst werden de oefeningen met de arm/ hand gedaan en ik zag een enorme vooruitgang met ruim 2 maaanden geleden. Hoe makkelijk dat de oefeningen gingen. Na een half uur gingen we even in een kamertje zitten voor het gesprek.
Richard was er nog niet en Helene begon het een ander uit te leggen. Ja er was niet zoveel vooruitgang, beetje stilstand en Peter was steeds erg vermoeid, ja we denken dat een keer per week fysio genoeg is om het nivo te behouden!!!
Nou het was of ik onder een koude douche stond en wel een hele koude!!!! Ik kon amper nog wat zeggen, wat een teleurstelling.(Nu ik het schrijf word ik weer boos en verdrietig) Ik had het er net van te voren nog met Helene over gehad, het gesprek met Wil daags tevoren en over hoe het bij Blixembosch en de logopedie was gegaan... en nu doen zij het ook!!! Ondertussen kwam Richard binnen en Helene zij dat ze ons het slechte nieuws al had verteld.Ik zei dat ik het er absoluut niet mee eens was, en dat ik wel degelijk heel veel vooruitgang zie, alleen dat je heel veel geduld moet hebben en dat het allemaal heel erg langzaam gaat, maar als je dan een periode terugkijkt zie je enorme sprongen vooruit!!De tranen prikte van woede en teleurstelling en ik wilde naar huis.NAAR HUIS, Peter zat er verdrietig en teleurgesteld bij. Ik vroeg of hij meeging, of dat hij met de taxi naar huis ging. Nee hij ging met mij mee. Ik gaf ze een hand en ging naar buiten. Op weg naar huis heb ik alleen maar gehuild. Boos verdrietig teleurgesteld.
Thuis belde ik gelijk Wil, maar die was even niet bereikbaar, maar gelukkig belde hij snel, hij schrok ook en snapte er niets van. Hij zou contact opnemen met Joost en dan mij weer bellen. s Avonds belde Wil weer en hij had contact gehad met Joost. Dit kon echt niet de bedoeling zijn en na de herfstvakantie hebben we een gesprek met Joost en wordt de verdere therapie besproken!! Dus nu maar afwachten.
S Middags moesten we weer naar de tandarts voor het gebitje van Peter en nu wilde ik niet gelijk weer naar huis, dus... gingen we naar de Bruyn. Steef zag ons al aankomen en vond het erg leuk dat we samen kwamen sjoppen!! 2 nieuwe truien voor Peter.
Zaterdagmorgen ging John met Peter zwemmen en die snapte ook al niets van het beleid bij de fysio. Hij zag wel degelijk vooruitgang bij het zwemmen en in alles!!

s Middags gingen we samen een stukje lezen. Een artikel in het Zondagsnieuws over een varkensboer en wietteelt in de garage. Peter las bijna het hele stuk hardop en foutloos, met een heleboel moeilijke woorden. Ja dat kon hij een paar maanden geleden echt niet!! Zo wat een opsteker!!!
Ja we komen er wel,langzaam en met heel, heel veel geduld en is het vandaag niet, dan morgen!!!


MET ELKE SECONDE BEGINT EEN NIEUW LEVEN VOOR ONS
LAAT ONS DIT MET VREUGDE TEGEMOET TREDEN
WE MOETEN DOORZETTEN
OF WE WILLEN OF NIET
EN WE ZULLEN BETER VOORTSCHRIJDEN
MET DE BLIK VOORUIT
DAN DAT WIJ VOORTDUREND OMZIEN

Veel liefs Marlies


  • 17 Oktober 2010 - 13:17

    Tooske:

    hallo doorzetters, wat kunnen sommige mensen toch bot zijn, ja daar moet het allemaal met de sneltrein gaan, anders geen verbetering.Maar marlies jij weet beter, en laat je niet afwimpelen, door wat zij zeggen,en kom voor jullie op!!!Ik weet je wordt er zo moe van, maar wat heb je al niet allemaal bereikt!!!

  • 17 Oktober 2010 - 15:16

    Tineke:

    Hoi Peter en Marlies
    Nu de hoop maar vestigen op Joost,die zal vast de vooruitgang wel zien,Kijk als het nu stil staat of er is achteruitgang,MAAR DAT IS NIET ZO.Gewoon maar weer DOORGAAN.gr Jan en Tineke

  • 17 Oktober 2010 - 15:54

    Theo En Sylvia:

    Hoe negetief al die therapeuten toch kunnen zijn!Ik wens jullie veel sterkte en kop op,het komt wel goed op een of andere mannier want jullie zijn doorzetters.
    Groetjes Theo en Sylvia

  • 17 Oktober 2010 - 17:14

    Marie-louise:

    Hoi Marlies en Peter
    Zo zijn er toch weer steeds dingen die tegen zitten.
    Maar we blijven knokken met z'n allen, en we weten echt wel waar we het voor doen.
    De vooruitgang bij Peter is nog steeds aanwezig
    groetjes

  • 17 Oktober 2010 - 20:54

    Thea-Jan:

    Ja Peter-Marlies het is ieder keer weer vallen en op staan , maar wij gaan met jullie weer DOOOOR.
    Peter-Marlies wat leuk voor jullie dat jullie OPA-OMA worden,Proficia.


  • 18 Oktober 2010 - 17:16

    Christel:

    Nou Peter zijn gebitje is klaar. Nu kan ook hij zijn tanden zetten in alles wat er nog te doen valt. En dat is dus niet niks. Maar daar zou je ook maar lui van worden. Daar heb je weer eens een dipje. Ik weet zeker dat ook "opa en oma" hier overheen komen. Samen de schouders eronder. Gewoon doorgaan met lezen, rijden en doorvechten tegen allen die denken, dat ze het beter weten. Net Don Quichot. Niemand kent de situatie beter dan jullie. Maar ja; jullie zijn maar leken, nietwaar. Of toch ervaringsDESKUNDIGEN??

  • 19 Oktober 2010 - 13:06

    Hein Oet Wiëert:

    Zeer benieuwd was ik omdat ik nu pas weer op de site kijk. Ik had verwacht om leuke dingen tegen te komen maar dit van de fysio zeker niet. Ik heb echt het idee dat er nog steeds vooruitgang in zit maar ja voor hun is dit voldoende maar wat de clïent en zijn omgeving zegt dat telt totaal niet. Hoe stomp je af maar blijf vooral zelf nieuwe doelen zoeken. Het is jammer dat je in zulke zaken zoveel energie moet steken die je veel beter in de genezing kunt steken. Probeer vooral zelf aan de genezing te werken en dan maar zonder "deskundigen". Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen. Veel sterkte maar weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 691780

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: