Bruiloft - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Bruiloft - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Bruiloft

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Juli 2011 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Zo een lekker drukke week ligt er achter ons met heel veel emoties, zowel negatieve als erg positieve!!!
Maandagmorgen ging Herm met Peter naar de fysio in Kronenberg en ook Herm vond het indrukwekkend wat er hier gebeurt. En ook dat peter weer heel veel vooruitgang had geboekt!! Met name in het lopen en conditie.
s Avonds ging ik nog even naar Steef en Robert om even met Pierke "te spelen" Peter wilde niet mee, hij was moe......
Dinsdagmorgen stond er niets op het programma, maar Pieter kwam en zodoende werd er over het bedrijf gepraat en dan zie je dat zijn spraak iedere week vooruit gaat. Steef kwam met Pierke, ja dat is altijd leuk, en ik laat dan alles even voor wat het is, zelfs mijn gedachten worden dan leeg....
s Avonds na het lopen kwam Willemien nog om Peters voeten te pedicuren en dat zag er allemaal goed uit.
Woensdagmorgen zwemmen met John en ik belde een hele poos met Toos. Lekker bijgekletst over de kleinkinderen en over de inbraak. De politie belde, ze wilden toch nog hier komen kijken en of ze nog sporen konden vinden. Onder het eten werd Peter een beetje boos... ik had te lang gebeld, dat was toch nergens voor nodig.. nou en toen knakte er iets in mij... ik werd toch boos!!Boos en verdrietig, op de situatie, de inbraak, de bruiloft van Johan en Claudi waar ik amper aan de leuke voorbereidingen heb kunnen helpen.. Maar alle shit komt op mij neer, alles moet ik regelen en dan bel ik eens een keertje voor de leuk en dan wordt meneer BOOS. Nou mensen het knetterde, een zware onweersbui was er niets bij.
Na het middagslaapje was de rust weer een beetje teruggekeerd en kwam de politie, ja... het was toch echt precies zoals ik het beschreven had en ze konden er niet echt veel mee.... Maar dat maakte mij weer kwetsbaar en verdrietig. Ze hebben van onze spullen of te blijven!!!
s Avonds kwam Claudi de trouwjurk brengen, die ze 1 week eerder gekocht had en s middags had opgehaald in Deurne. Ja supermooi!! Een echte trouwjurk!! Peter vond hem ook erg mooi en samen hingen we hem op de kinderkamer.
Donderdag nog zo n baaldag en s avonds naar Roberts verjaardag, even bij Claudi en Johan langs want er was een tent opgezet en eens kijken hoe de feestlokatie eruit zag. Ja dat zag er allemaal superleuk uit!! He he eindelijk een beetje in de bruiloftsstemming. Als nu het weer een beetje meezat.....
En ja hoor vrijdag 15 juli, Claudi en Johan geven elkaar het ja woord!!!
In 6 weken tijd is het hele gebeuren geregeld en was er in eerste instantie alleen maar sprake van gemeentehuis, etentje met ouders en zussen en klaar. Werd het nu toch een echte bruiloft!!! Een prachtige dag, na 3 dagen regen, scheen de zon uitbundig!!
Om 13.00 uur kwam Johan, strak in het pak, zijn bruid Claudi halen met de Jeep en gingen ze fotos maken, Lonneke en Jaap waren er inmiddels ook en om 15.00 uur gingen wij richting Gemeentehuis. Om 15.30 uur begon de plechtigheid en bracht Peter Claudi het gemeentehuis binnen, terwijl Linda, het zusje van Johan, Halleluia zong. Erg mooi, en ik moest toch even een traantje wegpinken. Ons kleine Claudje, 33 weken zwanger, aan de arm van Peter. WAUW!!! Na de plechtigheid gingen we met de familie fotos maken en eten in de Kronenbergerhof. Na het eten terug naar de Grashoek en zette Peter de "Bokkepruik"op Hij wilde niet naar de Houwenberg, maar naar de Lorbaan om te slapen, hij was moe en ik moest hem dan maar weer een keer komen halen... en daar had ik dan deze keer eens geen zin in. Hij kon bij Claudi op de bank gaan liggen en klaar!!! Mopper mopper, maar toch naar de feesttent en Peter op de bank. Na een uur ging ik kijken of hij op wilde staan. Nee. Ik werd even boos, maar toen ging de knop om. Bekijk het maar ik ga feesten!!! Intussen waren alle gasten gearriveerd en DJ Michel begon te draaien. Steef en Lon kwamen vragen of ik al heel veel alcohol op had. Nee hoor, ik ga dansen en feesten, leg alle zorgen naast me neer en morgen zien we wel weer. Inmiddels was Wil bij Peter geweest en was hij zonder mopperen opgestaan en stonden ze samen aan een pot bier.Ja het was supergezellig!!!Jammer dat er geen echte dansvloer in de tent lag en we het met vochtig gras moesten doen, maar plezier hadden we!!! Tegen half 2 vroeg Peter of we misschien toch naar huis gingen.... Ja misschien... maar ik was toch ook wel moe.
Ja wie had dat kunnen bedenken 6 weken geleden dat we zo n feest zouden hebben, dat Claudi het ook tot het einde zou volhouden, alhoewel er veel gasten dachten dat de baby misschien wel s nachts nog geboren zou worden..... na al het gehos en gespring!!!
Ja en toen waren we zaterdag toch allemaal een beetje brakkie takkie, smiddags weer naar Claudi en Johan en zaten we met de hele familie Theelen en Nouwen bij elkaar na te praten en foto s te kijken, de meesten met koffie en een enkeling met een flesje bier.
Ja en zondag het doopfeest van kleine Pierke!!!Ja een heel bijzonder moment, met nog de beide oma's en opa van Robert erbij. 4 generaties, Prachtig!!!

ALLEEN MET LIEFDE KAN IETS GROEIEN,
MAAR ELK MOMENT VAN HET LEVEN
DRAAGT HET ZAAD VAN GELUK IN ZICH

Veel liefs Marlies

• 18 Juli 2011 - 14:57

Babette:

Foto´s foto´s please.
    Ik ben erg beniwuwd hoe het er allemaal uitzag.

Ben blij Lies dat je zo´n leuke dagen hebt gehad en inderdaad heb jij ook het recht om af en toe stoom af te blazen, dat doet een mens goed.

xxxx

• 18 Juli 2011 - 19:26

Thea-Jan:

Wat fijn dat je ook eens aan je zelf denk.
    Maar jullie hebben alle een fijn feest gehad en nu weer op na de volgende. de klein .en we gaan weer door.hou je taai.
    gr thea

• 18 Juli 2011 - 20:01

Nelly:

Marlies & Peter, lieve mensen.... wat een week zeg.. Gelukkig hebben jullie samen toch nog ondanks alles kunnen genieten van deze bijzondere.... mooie... stralende dag. Heel anders als het zonnetje 's morgens al schijnt.
    Peter & Marlies, fam. allen van HARTE GEFELICITEERD en voor het Bruidspaar alles wat wenselijk is. Dus alweer een schoonschoon erbij, de fam. wordt alsmaar groter en groter........... Grappig... mooi zeg, geniet ervan!!!
    Voor deze alle goeds.... doe rustig aan.

Groetjes Jan & Nelly.

• 19 Juli 2011 - 07:24

Hein Oet Wiëert:

Eerst een felicitatie aan het kersverse bruidspaar.
    Wat een verslag,wouw, de Etna is er maar een vulkaantje bij. Nu weet ik ook wat de harde knallen de afgelopen week zijn geweest. Heel Limburg heeft het gehoord!! Boos worden kan en mag en ja ik heb enorme bewondering voor partners van NAH`ers. Het is niet niks en zeer heftig. Persoonlijk zeg ik wel vaker dat ik blij ben dat ik geen relatie heb maar je mist de warmte wel. Dus bij deze Marlies en ook voor andere partners van NAH`ers een hele, hele dikke pluim en een groot veldboeket. Jullie roeien ver en heel vaak alleen. Petje af.
    Maak er weer een fijne week van.

• 19 Juli 2011 - 09:20

Wiel En Ria:

Hallo Fam,Nouwen
    Eerst nog Proficiat met het huwelijk ook Voor Claudi en Johan En veel geluk en gezondheid en succes met de zwangerschap, ook voor de papa en mama van Pierke proficiat
    En ontluchten moeten mensen ook, dat maakt dat je er weer even tegen kunt.Na zoveel emotie is dit ook nog heel gewoon.
    Succes en tot weer.