HITTEGOLF..... - Reisverslag uit Wachtendonk, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HITTEGOLF..... - Reisverslag uit Wachtendonk, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HITTEGOLF.....

Door: ,

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Juni 2017 | Duitsland, Wachtendonk

Hallo lieve mensen,

Zondagmiddag kwamen Claudi, Johan, Joep, Mees en Niene nog voor vaderdag , het was prachtig weer en Joep en Mees zaten de hele tijd in het zwembad en om 18.00 uur maakten we de barbecue aan. Claudi had ook van alles meegebracht en samen smulden we van al dat lekkers.
Maandagmorgen weer op tijd op en naar de fysio in Baarlo. We hadden 2 sessies voor Peter gepland en nadat Richad eerst de hand goed los had gemaakt en getapet gingen we lopen in de grote zaal eerst met de kruk en dat ging heel goed en later samen met Richard heel de zaal door zonder te stoppen. WAUW dat was lang geleden dat Peter zo’n stuk achter elkaar liep!! Hij was er wel moe van geworden, maar dat mag, moe en voldaan reden we terug over Kessel om daar nog even wat groenteplantjes te halen en toen naar huis. Het was inmiddels erg warm geworden en na het middagslaapje gingen we bij het zwembad zitten en ik ging in het water om het bad te zuigen.
S Avonds laat kregen we een mailtje van Brigitta van het afasiecentrum, Brigitta woont ook in Belfeld en kenden de mensen die wij in Maastricht steeds ontmoeten, zij had heel slecht nieuws, Jeu was overleden, wij hadden deze mensen de laatste keer ook niet gezien en zij vertelde ons dat Jeu van de trap gevallen was en aan de complicaties hiervan was overleden. Tjonge dat was even slecht nieuws verwerken, Peter en ik moesten er nog lang over praten. Dinsdagmorgen lazen we het overlijdensbericht in de krant en tijdens het ontbijt praatte Peter en ik er weer over. Na het ontbijt vond Peter dat ik nu toch echt wel Anke de kapster moest bellen voor een afspraak, zijn haar was nu toch echt wel te lang!! Ik belde Anke en toevallig was er om 11.00 uur een plekje vrij … ja Peter wilde beslist om 11.00 naar Anke toe, maar ik moest ook nog naar de Boerenbond chloor halen voor het zwembad, nou dan moest ik eerst maar even alleen aar de boerenbond en dan samen naar de kapper en dan weer naar huis en dan de kinderen uit school halen… Nou dat zou maar gedaan, want ik vond het al helemaal super dat Peter zelf met het voorstel van naar de kapper gaan kwam. En zo gingen we dus samen naar de kapper, ik durfde Peter nog niet goed alleen te laten gaan met de auto, dus gingen we samen en waren we net na half 12 weer thuis. Ik dacht dat Peter wel moe zou zijn en niet de kinderen mee uit school ging halen, maar jawel hoor hij reed de auto weer voor en haalden we samen Pierke, Joep, Sien en Mees uit school. Pffff wat was het al warm, maar heerlijke door Steef gemaakte soep gegeten en poffertjes erbij, ja dat lusten ze allemaal. IK bracht de kinderen weer naar school en haalde NIene op om bij ons in bed te leggen, normaal slaapt ze dan tot een uur of vier, maar nu was ze al voor 3 uur wakker en huilde…. Ja dat is gek want Niene huilt bijna nooit, maar ze wilde niet meer slapen en wel spelen, dus…. Om half 4 kwam Claudi met Pierke, Joep , Sien en Mees en gingen we lekker bij het zwembad zitten. Peter was inmiddels ook opgestaan, en we hadden een nieuw plekje bij het zwembad ontdekt, achter de grote boom in de schaduw en het volle zicht op het zwembad en hier waaide het ook nog een klein beetje. Peter genoot want nu kon hij ook echt alles zien in het zwembad en balletje en opduikspulletjes in het water gooien. Ja we genoten hier allemaal van. Niene werd wat zeurderig en we besloten om haar hier weer in bed te leggen en dan zou Claudi thuis gaan eten en na het eten Niene hier weer ophalen. Robert nam ook nog een frisse duik en ging met Pierke en Sien naar huis. En om 7 uur was Niene ook opgehaald en was het een beetje rustig in huize Nouwen. Oh zegt Peter ik geniet van de kinderen, wat spelen ze fijn in het zwembad, maar nu ben ik toch wel een beetje moe, vanavond niemand meer….
Woensdagmorgen kwam Wim om Peter te behandelen en de hand was erg soepel door de tape, maar langer als 2 dagen kan Peter de tape niet verdragen, dan begint het te kriebelen en te jeuken. Wim masseerde de hand en de arm nog verder los en werden er oefeningen mee gedaan.
Peter moest gelijk aan Wim vertellen dat hij weer naar de kapper was geweest, eigenlijk vertelde hij dat tegen iedereen en dan gelijk erbij dat hij helemaal kaal was geweest en maanden niet naar de kapper was geweest en nu weer de eerste keer. Blijkt dat de haargroei toch wel heel belangrijk voor hem is!! In februari maart maakte het hem niets uit, toen was hij zo ziek dat die haren hem echt niet interesseerde, maar nu hij weer zoveel beter is, wordt hij toch ook weer een beetje ijdel….
Tussen de middag at Robert hier mee en Peter en ik vroegen bijna gelijktijdig hoe de varkens het eigenlijk deden bij deze extreme warmte, hoe was het in de stallen. Nou het ging eigenlijk heel goed in de stallen, de warmte viel best wel mee en de varkens vraten ook nog goed. TOPPIE!!
S Middags waren er geen kinderen, maar ik nam wel even een verfrissende duik in het zwembad en toen kwam Peter uit zichzelf ook naar buiten en ging weer lekker in de schaduw zitten , Robert dronk nog een kop koffie mee en het was allemaal wel goed vol te houden zo. S Avonds ging ik nog een poosje lopen met Willemien en Annemarie.
Donderdagmorgen kwam Wil om Peter te behandelen en voordat Wil er was zat Peter al op de hometrainer, ja uit alles blijkt dat het een stuk beter gaat. Hij ziet er supergoed uit en de hele week voelt hij zich al goed, bijna niet eer misselijk of duizelig en het lijkt er ook dat er weer meer energie is. Wil St. kwam ook nog op de koffie en we praatten samen ook over zoon Nick die in 2004 overleed aan een hersentumor en dat ze toen als experiment een soort immuuntherapie toepaste maar dat dat helaas bij Nick niet mocht baten. Ja de wetenschap heeft nu grote sprongen voorwaarts gemaakt. Onvoorstelbaar als je er zo over praat en nadenkt wat nu al allemaal de mogelijkheden zijn en hoe ze mensen weer kunnen genezen. CHAPEAU voor de artsen en wetenschappers.
Om kwart over 3 haalde ik Joep en Mees uit school en ze wilden gelijk het zwembad in, maar eerst even opa wakkeer maken, Peter had zich nu onder de dekens verstopt , maar Mees had het toch wel gelijk gezien en vloog bovenop Peter, ja en dat mag allemaal van Peter, dat vindt hij helemaal geweldig stoeien op bed met de jongens.. Ik ging met Joep en Mees het water in en Peter ging weer lekker in de schaduw zitten, waar het ondanks de 36 graden heerlijk zitten was door de wind. Tegen 5 uur begon het toch wel hard te waaien en we besloten om het zwembad toch maar dicht te leggen en toch ook de sproeiers aan te zetten. Joep is helemaal weg van het kleine haspeltje. Ja oma zo’n haspeltje wil ik graag voor mijn verjaardag, en samen rolden we de slang uit en de sproeier eraan en Mees liep al naar de kraan om het water te laten komen. Helemaal gefascineerd zijn ze dan en kunnen ze samen met opa uren kijken naar de sproeier. Johan kwam Joep en Mees ophalen en weer moest Joep zeggen dat hij van opa en oma zo’n haspeltje wilde als oma had… nou opa en oma gaan wel bij de boerenbond kijken… duurt nog 6 weken voordat Joep jarig is…
S Avonds onweerde het even en ja hoor … we hadden 1 mm regen in de regenmeter, nou dat schiet ook niet hard op!!! Maar langzaamaan werd het binnen wel heel benauwd… dus niet zo goed geslapen en vrijdagmorgen wilde ik toch echt even naar Meijel boodschappen doen en ik moest hoognodig nog wat nieuwe kleding hebben. Gelukkig slaagde ik vrij snel en keerde ik met 2 broeken, wat shirtjes en de boodschappen na anderhalf weer naar huis. Peter vond het allemaal wel aardig en na het eten besloot ik om net als Peter even een klein slaapje te gaan doen tot half 3. Claudi belde net voor half 3, ze had een klein probleempje, Niene had wat koorts en lag net op bed en Joep moest naar de zwemlas gebracht worden, och en natuurlijk doet oma dat dan even. Dus Joep opgehaald, en het eerste wat hij zei, of ik ook wist welk haspeltje hij bedoelde….. ja dat wist oma wel, maar misschien kon hij dat haspeltje wel al eerder als zijn verjaardag krijgen… het was nu zo droog… hij moest toch eigenlijk nu al sproeien…. Joep bij de zwemles afgezet en was ik om kwart over 3 weer thuis. Ik vroeg aan Peter of hij gehoord had dat ik weg was geweest. Ja dat had hij gehoord, maar hij had ook gehoord dat ik heel erg gesnurkt had… haha ja ik had lekker een klein uurtje geslapen en dat had me goed gedaan. S Avonds kwam Peters zusje nog even en zaten we lekker onder het afdak bij het zwembad te kletsen.
Zaterdagmorgen kwam Wim om Peter te behandelen, en weer ging het allemaal heel erg goed. We aten op tijd en kon Peter op tijd naar boven voor zijn middagslaapje want om 3 uur kwam Neef Gustav op visite. In 2014 zijn we samen met Piet en Maria in Marktoberdorf ( zuid Duitsland) bij Gustav en Sigrun geweest en samen met hun ook naar de Fendt fabriek geweest. Gustav heeft daar vroeger gewerkt en ik had hem verteld dat Joep en Mees zo graag in de boekjes van de Fendt keken en dat die nu helemaal versleten waren. En wat had Neef Gustav bij zich… allemaal nieuwe folders en prospectussen van grote Fendt tractors , maar ook Peter vond dit helemaal geweldig en oh oh wat kan hij dan veel vertellen over de tractors. Het was heeel gezellig en om 7 uur namen we afscheid van hun. Tja nu was Peter toch wel helemaal ko, maar hij had ook zoveel moeten vertellen ,maar samen kwamen we tot de conclusie dat dit Peters beste week was vanaf december, ondanks de extreme warmte ging het supergoed. Zelf lopen naar het zwembad, zelf weer initiatieven tonen, ja echt helemaal SUPER!!!

HET GAAT NIET OVER
HOE HET ALLEMAAL HAD KUNNEN ZIJN
HET GAAT OVER
WAT JIJ ER NU VAN MAAKT

Veel liefs Marlies

PS. Jullie mogen best wel weer eens allemaal een berichtje plaatsen... vinden wij leuk!!!

• 26 Juni 2017 - 09:44

Marie-louise:

hoi Peter en marlies

het is elke week weer leuk om je bericht te lezen
    maar nu het zoveel beter gaat is het nog fijner
    heerlijk die vooruit gang
    het zijn kleine stapjes, maar elke stap is er een
    dat jullie zo positief zijn werkt daar zeker aan mee
    laat de zon maar schijnen in huize nouwen
    samen redden jullie het wel
    heel veel lieve groetjes, en kom snel weer aan
    marie-louise

• 27 Juni 2017 - 08:41

Hein Oet Wieërt:

Sorry, een beetje later dan normaal en waarschijnlijk omdat mijn hoofd toch te druk en/of vol was van het weekend. Afgelopen vrijdag even op en neer geweest naar de Marinedagen in Den Helder, zaterdag Utrecht oa naar het theater naar Pinkpop en dus pas zondag rond 18 uur pas weer thuis en dan die hitte van afgelopen tijd dus was en is het niet gek dat ik dit steeds vergat. Heb er wel aangedacht maar het kwam er steeds niet van en vergat het ook steeds.
    wat een verslag. Heel, heel veel dankbare en moeie momenten maar soms ook verdrietige die mij dan ook enorm raken maar alle bij alles ga ik het zeggen met een beetje aangepaste tekst van Rowwen Hèze:
    MAR LEKKER WAAS DE WEAK WAL
    Fijne week weer

• 29 Juni 2017 - 19:41

Loes:

Hoi Peter en Marlies.
    Wat een gezellige week daar in Grashoek.En wat fijn dat Peter weer een beetje ijdel is,
    goed teken hoor,enne Peter,je ziet er prima uit.
    Dat zwembad wat een gezellig en gezond plekje.ik hoor bijna het geplons.
    Hopelijk wordt dit weer zo`n prima week .Groetjes aan allemaal
    Loes