VAN ALLES WAT... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu VAN ALLES WAT... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

VAN ALLES WAT...

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 September 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja wat voor een titel moet ik dit bericht meegeven, vaak weet ik al midden in de week welke titel ik het volgende bericht ga geven, maar deze week is het van allles wat. Er is eigenlijk niet specifiek iets gebeurt, maar wel weer een hele mooie week.
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in de Kronenberg, we moesten nog een apparaatje terugbrengen en nog een keertje koffiedrinken, en een beetje afscheid nemen van de groep. Er waren al wat mensen en ze hadden zich al afgevraagd waarom wij niet meer waren geweest, uitleg gedaan dat we eerst een poosje bezig zijn geweest met het fietsen in Venray, toen vielen er wat maandagen uit en dat we nu het besluit hebben genomen om vooral op de donderdag naar de afasiegroep in Blerick te gaan en voor de fysio weer terug in Baarlo bij Joost zijn gegaan, daar kunnen we onze tijden aanpassen aan de rest van het programma. Iedereen vond dat Peter enorm vooruit was gegaan in die bijna drie maande dat we niet geweest waren, vooral de spraak had een reuze sprong gemaakt!!!
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke, heel gezellig, maar smiddags wilde het kleine manneke niet zo goed slapen, voor s avonds hadden we een afspraak met Willemien om te pedicuren, maar het lopen werd verzet naar woensdag en had ik met Willemien afgesproken om dan s middags te pedicuren. Maar dan moesten wij wel naar haar komen, nou dat was geen enkel probleem en namen we Pierke mee. Ja en dat vond hij wel heel erg interessant, een elektrische vijl waar je nagels mee glad maakt... De voeten van Peter zagen er erg goed uit, en Willemien was er dan ook zo mee klaar.
Woensdagmorgen stemmen... Nou ik vond dat Peter deze keer heel goed zelf kon gaan stemmen, nou dat wilde hij ook wel. Dus samen naar het stemlokaal, Ja weer iets zelf gedaan!!! Heel goed!! Claudi stuurde een smsje dat ze op de markt was en of wij er ook naar toe kwamen. Tuurlijk, we hadden tenslotte een vrije morgen. Het was nogal druk in Panningen en we moesten de auto verder weg parkeren. Claudi kwam ons met Joep tegemoet gelopen, Joep zag ons al van verre en begon te kraaien, ja hij wilde door Oma gedragen worden, we kwamen nog oude buren tegen en langzaam kwamen we uiteindelijk toch bij de Intertoys, maar toen was Peter toch wel een beetje moe... tjonge een heel eind gelopen, dan maar samen koffiedrinken bij Da Kapello, maar eerst een klein loopfietsje gekocht voor de kleine mannekes. s MIddags belde de firma Ligtvoet om een afspraak te maken om met de driewieler te komen. Zo dat gaat lekker snel deze keer... Alles ruim binnen de termijn!! s Avonds ging Peter zwemmen met Wil en ik lopen met Willemien en Annemarie en na afloop dronken we samen koffie op de Schatberg.
Donderdag moest Peter naar het afasiecentrum en ik ging met Steef en Pierke naar Venlo shoppen, ja wat nieuwe spullen voor in de kamer kopen, ja Peter vond dat er ook wel een nieuw bankstel mocht komen... Ja dat was toch wel versleten... Voor een aantal dingen goed geslaagd maar een nieuw bankstel hebben we nog niet gevonden, tegen 12 uur waren we weer thuis en toen flink aan het werk, kamer poetsen en opruimen. Toen Peter tegen 4 uur thuis kwam, waren we net klaar, ja dat zag er al een stuk beter uit, maar waar waren de nieuwe spullen, het tv kastje en salontafel kunnen we volgende week ophalen en het bankstel, helaas nog niet geslaagd!! Tijdens het eten weer hele verhalen van Peter en het is gewoon zalig hoe makkelijk Peter nu praat, ja voor degene die hem niet kennen en er nooit mee praten en hem nu horen zullen denken, hoe kun je nu zeggen dat hij goed praat, je moet toch heel goed opletten wat hij zegt, maar als je bedenkt van waar we gekomen zijn, en hoe beperkt zijn woordenschat was, en hoe het dan nu is... ja een wereld van verschil en voor ons en velen een hele vooruitgang.
Na het eten kwam Johan Joep brengen, die bleef weer een nachtje slapen en vrijdagmorgen eerst douchen en Joep in de box, na het ontbijt ging Peter met Joep in de kinderwagen kijken naar de nieuwe poort, achter bij de stal, Peter vindt het helemaal geweldig dat hij ook alleen iets kan met de kleintjes. Ja en dat is ook super en zeker als je ziet dat de mannekes er ook heel veel plezier aan beleven!! Om 1 uur kwam Claudi Joep weer ophalen en na het middagslaapje moesten we naar Baarlo voor de fysio. Peter vond het maar erg koud en eigenlijk wilde hij een trui aan, tja tja, nee toch maar niet, de jas wel aan. Het lopen ging erg goed, Joost zag hierin een enorme vooruitgang, en de arm zat erg veel verkramping in. Peter dacht dat dit van de kou kwam, shit hadden we toch die trui aan moeten doen.... Maar uiteindelijk ging dit toch ook supergoed. Wil had na ons een afspraak en samen hebben we nog het een en ander besproken, ja er zijn nog heel veel mogelijkheden. Nog wat boodschappen gedaan en waren we pas tegen 7 uur thuis... De knollen helemaal gaar!!!
Zaterdagmorgen zwemmen met John en ik moest een paar bbqs klaarmaken, het was druk op de Schatberg geweest, maar ondanks dat heel goed gegaan. Na het middagslaapje liep Peter weer naar de nieuwe stal, want nu had Robert de poort erin gehangen, ja en Peter moest het even keuren!!! Nee hoor alles oke....
Na het eten kwamen Steef en Robert Pierke brengen, nou bleef hij een nachtje slapen... Natuurlijk eerst teletubbies kijken en met Opa in de stoel en de kist met duplo erbij, is het een prachtig tafereeltje.. Maar Peter wilde toch nog even naar buiten met Pierke en het loopfietsje, dan maar samen naar de poort kijken, het loopfietsje ging nog niet zo goed, dan doen we maar samen zingen en lopen, ja dit is genieten, er liep een egeltje over het pad, Peter zag het als eerste en zei ook meteen, Pierke Pierke daar een klein egeltje, samen gingen we kijken, en Peter weer een verhaal erbij, we plukten een maiskolf en maakten hem open, en weer vertelde Peter aan Pierke waarvoor de mais was. Na een klein uurtje waren we weer binnen, en mocht Pierke weer teletubbies kijken en hij kroop zo lief bij Peter op schoot!!! Ja dit was zo mooi!! We maakten het samen gezellig, met een kop koffie, limonade en een paar chipsjes, echt het zaterdagavond gevoel!!
Pierke sliep tot vanmorgen kwart voor 8, uit bed gehaald maar hij wilde niet meer bij ons in bed.... nee hoor spelen, hij zette Peter de bril op, haalde sokken uit de kast, klapte in zijn handjes en zei: Klaar!!! Nou dan maar opstaan!! Samen ontbijten en torens bouwen van de duplo, Pierke haalde een boekje en ging tegen Peter aan staan, ja hij wilde boekje lezen bij Peter op schoot, oh Prachtig en wat is Peter dan Supertrots!!! Ja wie had dat gedacht dat Peter zoveel met de kleine mannekes kan doen en dat deze dat zo feilloos aanvoelen wat er mogelijk is.SUPER!!!

GELUK MOETEN WE ONDERWEG ZOEKEN
EN NIET AAN HET EINDE VAN DE WEG
WANT DAN IS DE REIS AFGELOPEN

Veel liefs Marlies

• 16 September 2012 - 16:15

Theo En Sylvia:

Hallo Peter en Marlies,

Zo te zien hebben jullie een druk maar gezellige week gehad!
    En wat leuk dat de kleine mannetjes regelmatig blijven logeren, dat lijkt me erg fijn.
    Ik heb al een tijdje niet geschreven omdat we het erg druk hadden en volgende week gaan we op vakantie maar het is de bedoeling dat ik na de vakantie weer regelmatig reageer op jullie verslag,
    ok?

Groetjes

Theo en Sylvia

• 16 September 2012 - 17:48

Lonneke:

Kunnen we niet weer een hoekbank krijgen? Kunnen Pierke en Joep dan mooi op koprollen, net zoals wij dat vroeger deden :)

Liefs Lonn

• 17 September 2012 - 09:40

Tooske:

Hallo allemaal.

Ben het helemaal met lonneke eens, een hoekbank, Lon jij denkt ook aan iedereen!!!

maar wat gaat het toch goed in de grashoek. Wat een luxe die kleinkinderen, en wat een plezier en liefde je ervoor terug kriht.

Mensen, genieten, dat doe ik ook in Spanje, met mijn 3schatjes.

Groetjes je grote zus.

• 17 September 2012 - 12:29

HEIN OET WIEËRT:

Heerlijk weer om te lezen en dat kon ik wel gebruiken na afgelopen week. Ik wil even reageren op jullie kleinkinderen omdat zij toch anders kijken of andere antennes hebben als wij groten en zij hebben het voordeel dat ze je niet als niet NAH`er kennen. Ik denk dat daar het verschil in zit en wat mij altijd opvalt is dat ik veel gemakkelijker contact krijg met jonge kinderen. Heeft het met lichaamstaal of met intuïtie? te maken? Ik heb geen idee maar ik vindt het één van de grotere veranderingen die mijn herseninfarct teweeg heeft gebracht.
    Maak er weer een pracht week van
    Dae oet Wieërt

• 17 September 2012 - 19:19

Ans:

Hallo Grashoekers,

Op de eerste plaats gefeliciteerd dat jullie weer opa en oma worden. Hoop dat de zwangerschap goed verloopt voor Steef.
    Jullie krijgen het er volgend jaar druk mee. Zo fijn te lezen dat Peter steeds zelfstandiger wordt. De kleinkinderen zijn goede therapie voor Peter en straks weer zo'n kleintje erbij is zo leuk. We blijven jong en aktief van het achter hun aanrennen!!!!

Marlies, ik vind het geweldig dat je nog elke week een verslag schrijft, waar haal je de tijd vandaan?

Tot de volgende keer.

Groetjes