En toen werd het zomer..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu En toen werd het zomer..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

En toen werd het zomer.....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 Maart 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagmiddag na het middagslaapje gingen we naar de Houwenberg, Johan, Claudi, Joep en Mees ophalen, om samen pannenkoeken te gaan eten in Helenaveen. Ja knotsgezellig met die twee kleine mannekes erbij. Er was een grote speelhoek voor de kleintjes en Joep was al gauw met Opas stok bezig. Als een Sinterklaas liep hij langs alle tafels en dat was lachen natuurlijk!! De auto hadden we een eindje verderop geparkeerd en ik stelde voor om de auto te gaan halen, maar nee hoor Peter wilde zelf lopen, al gingen de laatste meters erg langzaam maar hij had ook al zoveel gedaan deze zondag!! En toch lukte het!!
Maandagmorgen op tijd, douchen, alle oefeningen en naar de fysio in Baarlo. Deze keer was er alleen voor Peter een afspraak, met mijn nek en schouders gaat het stukken beter, dus ik kon wel een weekje overslaan.
Nu werd er met de grote bal voor de spiegel geoefend. Peter moet dan op de bal gaan zitten en langzaam naar achteren rollen, maar dit vindt hij heel eng, hij heeft dan geen steun meer onder de voeten. Thuis kunnen we dit oefenen op bed. Tja en zo komt er iedere week een kleine oefening bij, waardoor ons thuisprogramma steeds intensiefer wordt, maar dat geeft niet, we komen iedere week een stapje verder!! De voet werd getapet, maar dat was niet zo goed deze keer, een beetje te strak.
s Middags kwam Steef gefietsen met Pierke en Sien en waren we lekker buiten bezig. Pierke wilde graag blijven, ja dan moest hij oma helpen met soep maken voor Sientjes verjaardag, maar dat vond hij geen enkel probleem. En samen met Peter en Pierke maakten we een grote ketel Italiaanse tomatensoep, die natuurlijk ook geproefd moest worden....
s Avonds deed de voet van Peter pijn en haalden we de tape er weer vanaf, jammer...
Dinsdagmorgen was het weer oke met de voet em nadat alle oefeningen waren gedaan, de spiegeltherapie en alle nieuwe oefeningen gingen we samen naar Cox Lenders om bloemen te halen voor Sientjes eerste verjaardag en na het middagslaapje gingen we naar Siens verjaardagsfeestje! We hadden een leuke houten poppenwagen gekocht waar Sien al achter kan lopen, maar Pierke vond hem toch ook wel heel erg leuk!! Het was heel gezellig, Claudi kwam toch ook even met Joep en een zieke Mees, ocherm, Mees had koorts en een beetje snotterig. De koorts ging een beetje op en af. Claudi ging naar huis met Mees en wij brachten Joep wat later naar huis. Maar wat was het gezellig geweest!! Thuis aangekomen moest ik de post nog uit de brievenbus halen... Verdorie ..brief van de bank... nou en toen was mijn vrolijke bui helemaal over, laaiend was ik, een brief die echt nergens op sloeg. Silvia gemailt en nog van alles nagekeken.
Woensdagmorgen kwam John om te zwemmen met Peter en ik had eigenlijk een vrije dag gepland, maar die liep door de brief van de bank helemaal in het honderd, de hele morgen telefoontjes plegen, en juridisch advies inwinnen. De perikelen met de bank gaan over een eenzijdige verhoging van de individuele opslag, waardoor onze rente met 1,5 % zou gaan stijgen!! En waarom..????? Omdat de bank haar buffers wil vergroten, en omdat het niet zo goed gaat in de varkenshouderij,.... enne.. we hebben een te lage rente... We worden hier zo moe van, het kost zoveel energie en je moet zo goed opletten wat ze gaan doen...en hoe ze je gaan mangelen. Maar goed met de boekhouder gebeld en met Silvia en nu maar kijken wat er gaat gebeuren, alles is in ieder geval in gang gezet!! Het zwemmen had heel goed gegaan en er was weer veel verteld. s Avonds nog lekker gelopen met Willemien en een heerlijke lentegeur opgesnoven!!
Donderdagmorgen ging Peter naar het afasiecentrum en hij had een voor hem bekende taxichauffeur, och dan heeft hij ook weer veel aan mij te vertellen. Ik moest boodschappen doen en misschien zou Mees nog een poosje komen, maar uiteindeliojk hadden Claudi en Johan het zelf geregeld en hoefde ik niet op te passen. Weer lekker buiten gewerkt en toen Peter thuis kwam zag het er allemaal al een stuk frisser uit!! Peter had veel te vertellen en aan de hand van de oefenblaadjes hebben we veel gespreksstof en zoals iedere week ben ik weerverbaasd over de grote vooruitgang!! Ja echt SUPER is het bij het afasiecentrum!!
Ja en vrijdag leek het echt wel zomer... wat een prachtig weer!! Voor de middag waren we al buiten bezig, Peter met de grasmaaier en ik spaaide een klein stukje van de moestuin om zodat ik mijn aardbeienplantjes kon poten en oh wat ziet het er dan al gezellig uit buiten, want smiddags werketen we nog een hele poos buiten, Robert had alle oude boomstronken uit de grond gehaald en alles gelijk gemaakt, Peter maaide en ik veegde en ruimde op, tja en s avonds waren we wel een beetje moe.... Maar moe en heel voldaan!!!
Zaterdagmorgen kwam John weer om te zwemmen en brachten Claudi en Johan Joep en Mees, die gelukkig weer helemaal beter was,om op te passen, Claudi en Johan vierden hun 10 jarige relatie en maakten wij er een klein feestje van met Joep en Mees!! Lekker lasagna gegeten, Mees wiel bijna in slaap onder het eten, dus die naar bed gebracht, en opeens zei Joep dat hij wel in Sientjes bed wilde slapen.. oke dan ook maar gauw naar bed gebracht en toen Peter naar bed geholpen en was het effe rust.... En ze sliepen en sliepen, ze sliepen allemaal tot bijna 4 uur, maar toen waren ze ook alledrie tegelijk wakker. Joep bij Peter in bed gelegd, Mees uit bedje gehaald, ja en die wilde ook wel helpen met aankleden van Peter, en Joep ook helpen, och we maken er gewoon een feestje van, duurt allemaal wat langer, maar wat maakt het uit!! Lekker koffie gedronken met een stukje vlaai.. en dan fietsen...??? Nee Peter wilde niet, maar wat zei kleine Joep... JAAA Opa op de grote fiets en Joepie op het kleine fietsen en Oma lopen met Mees in de wagen.... En Joep loopt naar de keuken en haalt de stok van Opa en hoppakee naar buiten.. Ik stond erbij en ik keer ernaar... Maar Peter ging naar de loods, de fiets op en fietsen maar en Joep zat zingend op zijn loopfietsje, Mees in de kinderwagen en daar ging de optocht. Ik stelde voor om over het betonpad naar buurvrouw Jaan te gaan, daar moest ik nog effe wat vragen.. oke dan... Toen we bijna bij buurvrouw waren zagen we Steef en Robert met Pierke en Sien op de fiets aankomen, effe bij buurvrouw gekletst en daar ging de hele stoet weer terug.Peter voorop, Pierke ging lopen, Sien bij Robert achterop en Joep sloot de rij met zijn loopfietsje!! Oh alles ziet er echt anders uit als de zon schijnt!!! Steef en Robert bleven niet zolang, daar was Pierke het natuurlijk niet mee eens, want Joep en Mees die blevem slapen, nou dan komen jullie morgenvroeg toch terug om te ontbijten... Oh ja dat was goed. Gegeten met Joep en Mees en nog wat spelletjes gedaan , chipies gegeten en om half 9 was alles rustig... en opa en oma ook heel rustig.....
En vanmorgen was de klok een uur vooruit.. zomertijd!!!, en weer waren ze alledrie tegelijk wakker, half 9 nieuwe tijd, och en als je gewoon rustig blijft lukt het allemaal.. Peter verzorgen, met Joep en Mees naar beneden, die verzorgen, broodjes bakken, koffie maken... en om half 10 kwamen Claudi en Johan ontbijten en een poosje later Steef met Pierke en Sien, en weer was het supergezellig....!! Johan ging naar huis met Mees en later bracht Peter Claudi met Joep naar huis.... en toen was het effe rustig, alles opruimen en konden wij ons soepie eten, en toen was ons nummer op de radio.... ROED ROED ROED ZIEN DE ROEZE.. We hielden elkaar vast en deinden mee, Peter zong de tekst helemaal mee. In gedachten zag ik ons door de keuken zwieren... ja over 5 jaar als we 40 jaar getrouwd zijn... dan zwieren we op ONS nummer bij Leanzo door de zaal!!!SUPER!!!

HUMOR IS JE ZWEMGORDEL
OP DE STROOM VAN HET LEVEN

Veel liefs Marlies

PS Dank je wel voor jullie vele berichtjes deze week, en ook al die berichtjes via de mail of telefoon!!! En ja hoor, ik lees wel eens vaker een bericht terug van een hele tijd geleden, en dan denk ik Oh wat een vooruitgang!! Wat ben ik blij dat we het doen zoals we het doen!!!KLASSE!!

• 30 Maart 2014 - 19:14

Loes:

Hallo Liesel und Peter.
    Wat een fijne week daar in Grashoek,en dan dat heerlijke weer,hoe geweldig kan dat zijn.
    Prima al die goede vorderingen van Peter en die aanwijzigingen van de kleinkinderen.
    Zo gezellig,leuker kan het bijna niet,
    Geniet van het weer,de vooruitgang en vooral van die vier kleine kleutertjes.
    Heel veel groetjes van Loes en Marius.

• 30 Maart 2014 - 22:06

Truus En Herman:

hoi marlies en peter
    hopelijk kunnen jullie genieten van het mooie weer en wij ook dan komen we ,n keer op de fiets he !!
    groetjes van ons

• 31 Maart 2014 - 11:24

Ans Lehane:

Hallo Marlies en Peter,

Ja het lenteweer (ofwel zomerweer) is al vroeg gekomen bij jullie. De aangename temperatuur en de zon maakt alles zoveel prettiger.
    Iedereen kan naar buiten en alles begint te groeien en te bloeien in de tuin. Daar krijgt een mens goeie zin en energie van.
    Die kleine Sientje alweer 1 jaar oud, de tijd gaat zo snel en het belangrijkste is dat Peter ook nog steeds vooruitgang maakt.
    Heel goed van Pierke dat hij opa met de stok achter de veren zit! En leuk dat opa dat dan voor hem doet. Peter is een geweldige opa en jij een geweldige oma.
    Geniet van het mooie weer.
    Groetjes
    Ans

• 31 Maart 2014 - 14:16

Christel:

Wat weer een week. Sientje alweer 1 jaar. Gefeliciteerd. De tijd vliegt en wij vliegen mee. Geen betere therapeut dan kleinkinderen. Wat zal Lonneke dit soms missen, daar helemaal in Haarlem. Gelukkig haalt ze alles dubbel en dwars in, als ze weer eens een paar dagen op de Grashoek is.
    Ga vooral door met elke vooruitgang.( En heel veel succes met het "gevecht" tegen de bank.)

• 31 Maart 2014 - 21:15

Hein Oet Wieërt:

Wat gaat een jaar snel voorbij. Nog van harte. Fijn dat ik iets lees over fietsen. Dat is toch niet na aanleiding van mijn reactie geweest maar het doet mij wel goed. Trouwens ik heb vrijdag een tocht van zowat 72 km gedaan en gisteren nog eens ruim 48 en binnenkort kom ik toch eens een keer richting de Grashoek. Dat ligt zeker binnen fietsbereik voor mij. Geniet van het weer ( hoewel er gerust een fikse bui regen zou mogen vallen ) en maak er weer een fijne week van

• 03 April 2014 - 07:42

Hanny:

hoi peter en marlies
    wat een heerlijk weer ,daar krijgen jullie natuurlijk veel energie van,en dan moet je wel buiten werken.
    en als het dan ook nog elke keer weer een beetje vooruitgang boekt, geweldig toch.

grtjes huub en hanny

• 06 April 2014 - 14:54

Marlies:

Hallo lieve allemaal

Vandaag nog geen nieuw bericht ivm leuke andere bezigheden
    Alles super naar wens

Groetjes Peter en Marlies