POSITIEF DENKEN... POSITIEF LEVEN.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu POSITIEF DENKEN... POSITIEF LEVEN.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

POSITIEF DENKEN... POSITIEF LEVEN....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 December 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen op tijd op, douchen alle oefeningen doen en naar de fysio in Baarlo, zoals gebruikelijk is onze afspraak daar half 11, we namen de manden mee voor de kerstpakketten te laten bij de kaasboerderij en xouden die na de fysio even afgeven. We namen een kop koffie bij de fysio en Peter leest dan altijd de telegraaf, daar staan op maandagmorgen alle faillisementen in. We zaten er een minuut of 5 toen de secretaresse kwam vragen hoe laat wij onze afspraak hadden, half 11, zoals gebruikelijk, Jammert dan we stonden voor 11 uur ingepland, oeps foutje!! Nou dan gaan we eerst naar Piet en Maria de manden wegbrengen en komen dan terug. Een kort praatje gemaakt en afgesprolen dat we de manden op vrijdag weer ophalen en toen terug naar de fysio. Richard verontschuldigde zich, er was een foutje gemaakt bij de receptie, och wij hadden onze tijd goed benut en zoals altijd ieder nadeel heeft zijn voordeel, want nu was het heel rustig in de grote zaal en kon Peter supergoed zijn oefeningen doen, ja en het ging echt supergoed, het lopen alles!! Tijdens het tapen werd er van alles besproken en vooral de vooruitgang in de stand van de voet!! Ik merk het steeds met de schoenen aan doen, ze gaan nu zo gemakkelijk aan, alof er centimeters over zijn in de schoen. De voet werd mooi getapet en toen konden we naar huis. Eten, Peter slapen en ik wat aan het huishouden doen en de papieren van de WOZ goed doorlezen, want om 16.00 uur was er de afspraak met de meneer van de WOZ.Wat later als gepland kwam deze meneer en werd er goed gepraat over ons bezwaar over de hoogte van de WOZ taxatie. Een uur later hadden we er een fiks bedrag vanaf gekregen, de oude waardes waren ook echt niet reeel en nu lijkt het er beter op. Gaf een heel positief gevoel en zeker omdat Peter en ik dit samen hadden gedaan, want vooral Peter kon overal antwoord op geven, gek maar waar, waar het het bedrijf betreft, hoe oud en hoe groot de stallen zijn geeft Peter feilloos en snel de goede gegevens.
Toen moesten we nog snel naar de bieb in Panningen want daar was de termijn om en de boeken moesten ingeleverd worden. Op de terugweg was Peter toch wel heel erg moe, maar dat vond ik niks gek!! WAUW Peter wat was je goed vandaag!!!
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien, en als Sien in bedje ligt doen we gezellig spelletjes met Pierke, hij is verzot op Wie is het, en kent al bijna alle mannetjes bij naam, maar hij wil steeds papa Robert, want dat is de leukste!! En gek is het dat Peter niet door heeft dat hij steeds dezelfde moet raden bij Pierke, die link legt hij dan weer niet. s Middags wil Pierke niet slapen en mag hij een poosje op de iPad, terwijl ik opruim en om al voor 4 uur komen ze mijn vlees brengen, waar ik meteen aan begin en Peter Pierke en Sien bezig houdt en Steef nog wat kerstversieringen in de kamer en het halletje maakt.. Oh wat wordt het mooi en gezellig!! Ja dat is weer genieten. Tussendoor kijk ik even op de site en WAUW er staan al 6 reacties op, oh daar worden we helemaal vrolijk van!! Leuk om er met Peter over te praten en hij kijkt dan zelf ook en stelt weer vragen hierover en dat is weer goed voor zijn logopedie, dus mensen Peters slogan.... Die schrijft, die blijft!!!
Om half 7 moeten we even bij Claudi babysitten en ook dat doen we samen, als ik Mees het flesje geef houdt Peter Joep bezig, ook weer een spelletje doen, maar dat gaat een stuk wilder als met Pierke. Peter zit op de bank en Joep springt er bovenop en opa moet hem vangen en een lol dat ze samen hebben!! Om half 9 zijn we weer thuis en ga ik verder met mijn vlees en wordt het voor mij een latertje. Och gewoon een late dienst!!
Woensdagmorgen komen er al op tijd mensen hun vlees halen, maar toch hebben we alle oefeningen kunnen doen voordat Wim komt om met Peter te gaan zwemmen. Als ze terugkomen zijn ze allebei heel erg enthousiast, ja heel erg positief, door een of andere oefening die Wim uitgedacht had, was er veel meer aktiviteit in het been en voet. Peter straalde, ja er was een gevoel wat hij eerder nog niet had gehad en nu dus wel... SUPER!! Alles komt goed!!! Maar wel erg moe van geworden, dus lekker een middagslaapje doen.Wim en Marie Louise komen nog even langs en om 3 uur komt de familie Huibers hun vlees halen, en maken we er een gezellig koffieuurtje van, met ook weer heel veel praten van Peter. Een chauffeur met voer klopt op de deur, want hij weet niet precies waar hij moet lossen en hij kan Robert niet telefonisch bereiken, ik ook niet, dus ga ik Robert zoeken, maar dat kost wel wat tijd, maar gelukkig heeft Peter de gasten koffie ingeschud en alles verzorgd!! s Avonds ga ik nog lopen met Willemien en Annemarie en bereiden zij mij voor op het gesprek met de CIZ medewerkster voor as vrijdag. We hebben een aanvraag ingediend voor meer uren PGB, is nu 2 uur per week begeleiding en 4 uur per week verzorging, tja en die uren zijn meestal op dinsdag op en de rest van de week is het vrijwilligerswerk en liefdadigheid....
Donderdagmorgen staat er al om 8.45 uur een taxi voor de deur om Peter naar het afasiecentrum te brengen.... ik loop naar buiten en de chauffeur kijkt mij een beetje vreemd norsig aan, is Peter niet klaar? Nee want we hebben zoals iedere week de taxi voor 9.45 uur besteld!! De man kijkt nog eens goed op zijn lijstje en nog eens en verontschuldigd zich dan en zegt dat hij over een uur terug komt. En inderdaad een uur later komt de taxi weer en is Peter keurig klaar met alles en gaat hij naar Blerick. Ik ruim eerst van alles op en dan naar Panningen boodschappen doen, nog wat plantjes voor de kerst en als ik terugkom en mijn Amarylissen en hyacinten leuk heb neergezet kijk ik heel tevreden rond, ja het ziet er prachtig uit allemaal, het kerstfeest kan beginnen!! Ik zit even aan de computer en WAUW 8 reacties op de site, nou een record dit jaar!! SUPER!! Om 4 uur is Peter terug van het afasiecentrum en hij is weer heel positief, ja zo fijn is het daar, hij wordt er wel moe van maar is zo waardevol!! s Avonds praatten we nog over van alles en nog wat en bereiden we ons samen voor op het gesprek met Mevr Engelhart van het CIZ.
Vrijdagmorgen op tijd op, want we willen voordat Mevr Engelhart komt toch alles gedaan hebben wat we moeten doen en ze zou om 10.30 uur komen.. We wachten en wachten en ja hoor het is bijna half 12 als deze mevrouw komt. Ze stelt zich voor en verontschuldigd zich dat ze een uur te laat is, maar bij de eerste afspraak was het behoorlijk uitgelopen en vroeg ons begrip!! Tja op de een of andere manier klikte het en was het allemaal geen probleem, ze dacht met ons mee, had alle tijd, stelde veel vragen en legde veel uit wat er met het PGB kon en wat er mag. Maar al snel werd voor haar duidelijk wat ik allemaal met en voor Peter doe en dat dat allemaal bij het PGB hoorde en dat dat echt niet met 4 uur per week bereikt kon worden. Ze keek naar het totale plaatje, maar ook bv naar de schoenen en dat Peter weer op gewone schoenen loopt. Ze stelde dan ook voor om de persoonlijke verzorging 2 klasses omhoog te zetten en of wij ons daarin konden vinden. Ja dat lijkt er beter op, maar ze gaf ons zo n positief gevoel, dat we samen zo goed bezig waren, ja vaak complimenteerde ze ons. Pas om 1 uur ging ze weg en wij waren er zo vrolijk van geworden en positief alsof we de hele wereld aan konden. Goh wat zit er toch een verschil in hulpverleners, die kunnen je breken of maken, tja en nu hadden we dus een flinke dosis geluk en zij wilde er wat van maken!!!
s Middags kwam Annemarie even langs en belde Willemien hoe het gegaan had, ja super!! We hebben er vleugels van gekregen...
Na het middagslaapje gingen we samen naar Kessel om de kerstpakketten op te halen, ja supermooi gemaakt, een zuivelpakket. Nog lekker een kop koffie in de keuken bij Piet en Maria gedronken en een klein beetje bijgepraat, ja uitgepraat raken we nooit!! En toen naar huis, Piet ging met ons mee want die moest Sjuul ophalen in Maasbree en och dan rijden wij toch een klein stukje om... We besloten om dan maar gelijk naar Wil en Annemarie te gaan om alvast 1 mand af te leveren en dan de andere zaterdag... Tja en toen was Peter wel heel heel erg moe......
Zaterdagmorgen was er geen zwemmen en waren we allebei wat aan het prutselen een beetje dit en een beetje dat... maar helaas Peter viel in slaap.... en ik knutselde verder. Na het middagslaapje even bij Steef en Robert aan, daarna naar John en Willemien, kerstpakket brengen en onze voeten pedicuren. Om kwart over 6 naar huis, ik wilde graag even naar de verlichte truckerrun kijken, Peter eigenlijk niet, hij was moe en s avonds wilden we nog naar Wim en An, maar toch als we nu de stoet tegemoet rijden hoeven we niet lang te wachten en ja hoor om half 7 kwam hij op de Vliegertsdijk voorbij, en daar hadden we allebei geen spijt van, mooi leuk indrukwekkend!!! Tja en toen s avonds toch ook nog even naar Wim en An en hadden we een paar mooie uurtjes.
En vanmorgen was Wil er al op tijd om te gaan zwemmen, ik vertelde van woensdag en dat het allemaal supergoed gaat... en inderdaad heel enthousiast kwamen ook zij terug.. ... Peter was helemaal trots op zijn pols, een hele oefening lang had hij die mee bewogen, bewust, deed wel een beetje pijn, maar o zo positief!! SUPER SUPER!!
Zo en dan wens ik iedereen alvast een heel fijn kerstfeest en geniet er samen van, de mooie dingen in het leven en koester de mooie momenten!!

WANNEER ZIJ MAAR VOLDOENDE WORDEN HERHAALD
ZULLEN DE MEEST FANTASTISCH THEORIEEN
OPGEZOGEN WORDEN IN DE ONBEWUSTHEID
EN DRIJFVEREN WORDEN VAN ACTIE

Veel liefs Marlies

• 22 December 2013 - 18:29

Ria:

Nou wat een positieve berichten weer, wat heerlijk om toch weer een fijne week met goede berichten daar doe t allemaal voor, en ook wij wensen jullie fijne kerstdagen en alle goeds en veel liefde en gezondheid toe en bellen snel voor een bezoekje maar zal de eerste weken niet lukken met al de feestdagen en dan de verjaardag er achteraan

• 22 December 2013 - 19:31

Truus:

Hallo Marlies en Peter,
    Nou wat gebeurt er bij jullie weer veel positiefs.
    De vooruitgang bij Peter, (mede dankzij de hulp en liefde van Marlies) maar ook het plezier wat jullie hebben van de kleinkinderen !!!
    Wat in het vorige bericht stond over beelden in de kerststal, vond ik zo mooi, ik heb ook zo'n mooie beelden geërfd, ook zeker 60 jaar oud, en ieder jaar als ze te voorschijn komen ben je daar trots op.
    Ook willen wij, jullie allen, mooie Kerstdagen wensen.
    Piet en Truus Vercoulen.

• 22 December 2013 - 19:31

Ans:

Hallo Familie Nouwen,

Ik wist dat jullie veel reakties zou krijgen op het bericht van vorige week, dus ik dacht ik wacht tot deze week.
    Elke zondag kijk ik uit naar het bericht en elke week klinkt het heel positief, nog steeds vooruitgang, geweldig.
    We duimen dat de vooruitgang in 2014 dubbel zo hard gaat.
    En Lon, wij hebben de kerstboom ook in rood en goud versierd. Zal wel ouderwets Limburgs zijn.
    Je hebt gelijk, die kleuren staan het gezelligste gedurende de donkere kerstdagen.
    We hadden sneeuwbuien hier vandaag, maar helaas voorspellen ze geen witte kerst. Erg stormachtig weer hier, we sturen het jullie kant op!
    Tot slot wens ik jullie allen hele fijne kerstdagen en een geweldig 2014.

Ans

(Afasiecentrum Blerick)

• 23 December 2013 - 11:20

Rieky Leijssen :

Beste Peter en Marlies;

Ook vanuit Liessel/Asten wens ik jullie hele fijne en gezellige kerstdagen toe, en alle goeds voor 2014.
    Het winterwonderland gebeuren, zag er prachtig uit.

Vele groetjes; Rieky Leijssen

• 23 December 2013 - 12:57

Loes:

Hallo Peter en Marlies,
    Wat een geweldig positive berichten echt heel erg fijn ,voor jullie en voor iedereen eigenlijk want het kan ook positief uitpakken ,heerlijk om te lezen tussen alle vervelende berichten en akelijk nieuws.Leuk dat je zoveel berichten krijgt,ook dat geeft de burger moed.
    Wij wensen jullie hele fijne en gezellige dagen
    loes en Marius

• 23 December 2013 - 22:09

Hein Oet Wieërt:

Wat een positief verslag. leuk om dit weer te lezen en nu op naar wat het nieuwe jaar gat brengen. Eerst maar even genieten van weer een mooie groene kerst. Fijne dagen daar met zijn allen. Hou het vredig en maak er een fijne week van en pas op met de drank en anders voor de weegschaal

• 25 December 2013 - 10:58

Christel:

Zo, nu heb ik ook even tijd om te reageren. Eerste kerstdag en lekker rustig in Maasbree. De kinderen laten (gedeeltelijk) morgen hun neus even zien. Dus vandaag lekker samen genieten. En dus zitten we beide even alles bij te werken. Maar och, wat geeft dat.
    Super wat er weer allemaal bereikt is, de afgelopen week. Wat zal 2014 brengen? Wij wensen jullie alle goeds en zien ons gauw weer.
    Niet teveel eten, deze dagen. Maar wel lekker.

• 29 December 2013 - 14:28

Jan-Thea :

Hallo allemaal wij wensen alle mensen die hier op kijken ,de beste wensen voor 2014 ,en wij gaat weer door met de familie Nouwen ,samen STERK!!! Proost!! Heel liefde, warmte,en geluk samen!

• 29 December 2013 - 14:28

Jan-Thea :