57 RODE ROZEN - Reisverslag uit Zieuwent, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu 57 RODE ROZEN - Reisverslag uit Zieuwent, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

57 RODE ROZEN

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Oktober 2015 | Nederland, Zieuwent

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen moesten we een beetje op tijd op, want eerst kwam Steef met Sien al op tijd om de boekhouding te doen en om 10.30 uur zou er iemand van de zorggroep komen voor het PGB. Maar alles lukte en hadden we nog even tijd over om gezellig met Sien te spelen en brood naar Binky te brengen. Maar een kwartier te vroeg Kwam Jeanne van de zorggroep en ging Sien bij Steef op kantoor en konden wij onze aandacht bij de besprekning over het PGB houden. Er moesten 3 lijsten met vragen ingevuld worden en er werd ons verteld dat er wel het een en ander verandert was. We vertelden ons verhaal en welke zorg Peter nodig had. Hij kan inmiddels heel veel zelf maar bij alles is even een startmotortje nodig en dat kost wel tijd. Nadat Jeanne alles ingevuld had kwam zij tot de conclusie dat Peter 16 uur zorg per week nodig heeft verdeeld over 7 dagen. De oude indicatie was 10 tot 13 uur per week. Nou hier konden we wel mee akkoord gaan. Ze wist niet zeker of onze zorgverzekeraar hier mee akkoord ging, want CZ was niet zo meegaand. Nou ja we zouden wel zien. Ik moest nog 2 sets formulieren invullen en er een verhaal bijschrijven waarom Peter zorg nodig had en waarom ik die zorg moest leveren, dus dat s middags maar gelijk gedaan en voor 5 uur nog even naar het dorp gereden en de hele paperassen op de post gedaan. En dan zou binnen 6 weken de indicatie komen. Ruimschoots op tijd voor 1 januari 2016 want dan lopen alle PGB teneinde.
s Avonds kwam Wim nog om met Peter te gaan zwemmen, beetje inhalen van zaterdag en voorloper van woensdag. Terwijl hun zwemmen waren maakte ik vlees klaar voor woensdag. Het zwemmen had goed gegaan de conditie was nog niet optimaal, maar wat ze gedaan hadden was heel goed.
Dinsdagmorgen gingen we samen naar de fysio in Venray. Er was weer een stagiare bij ,maar die voegde niets toe. Het lopen ging supergoed, WAUW, wat een mooie passen!! De arm is heel los en de grondoefeningen gingen buitengewoon goed, ik was af en toe sprakeloos hoe goed het ging. Maar ook het weer opstaan, bijna geen hulp nodig. Oh denk ik dan iedere keer wat super dat Peter nog steeds fysio mag krijgen en dat er nog steeds vooruitgang is, nu ook weer liggend op de grond en dan de rechtervoet naar voren halen, de tenen op en neer bewegen. Weer iets nieuws selectief bewegen. PRACHTIG!!
Na de fysio was Peter wel moe en ik dacht dat ik de kinderen alleen uit school ging halen. Nee hoor Peter ging mee, eerst Sien uit de peuterspeelzaal en toen Pierke en Joep. Ze vragen dan meteen is Opa er ook, ja hoor OPa is in de auto. Jippieee!! En dan willen ze alledire heel veel vertellen tegen Peter. Samen gegeten en ik dacht dat Peter wel gelijk ging slapen, maar hij pakte de autosleutels en liep naar buiten... hij ging mee weer de kinderen naar school brengen, en dat was heel gezellig. Peter en Sien gingen hun middagslaapje doen en ik kon even het een en ander opruimen om vervolgens om 3 uur Sien wakker te maken en Pierke en Joep weer uit school halen, Joep zou eigenlijk met Claudi naar huis gaan, maar die vogel ging niet op, hij ging mee bij oma Liesje en Opa stok spelen en daar moest mama hem maar weer op komen halen!! Toen we terugkwamen vonden ze alledrie dat Opa ook op moest staan om samen te spelen. Sien speelde met het keukentje restaurantje en Peter was de klant, oh zo schattig om te zien en te horen, Opa wil je koffie, Ja opa wilde koffie, met koekje erbij , ja koekje er bij en dan moest opa betalen, ja 3 euro. Ja zegt Peter maar ik heb geen geld.... potje met kleingeld er neer gezet en oh wat hadden ze een plezier samen.. Pierke en Joep speelden met de duplo en ook die hadden veel plezier samen. Claudi kwam Joep weer ophalen en toen moesten wij nog even naar Meijel rozen halen en dat deden we met Pierke en SIen, Rozen voor mijn verjaardag, ja volgend jaar gaat Peter ze echt alleen halen... s avonds praten we nog veel samen, want woensdag was het een drukke dag, mijn nichtje Marietje (77) was overleden en de afscheidsdienst was uitgerekend woensdagmiddag, ik wilde hier heel graag naar toe, maar hoe dat het allemaal ingepland moest worden... maar Peter zou samen met Steef de gasten opvangen als ik nog niet terug was...
Woensdagmorgen een beetje op tijd op en Peter kwam zingend de keuken binnen, lang zal ze leven.... Ja jij bent jarig en in een keer het jaar goed ...57!! Anders begon hij altijd te tellen.. zo van 54..55...56... ja 57!!Heel apart is dit, maar nu in een keer 57. Steef kwam even langs met Sien en na het eten ging Peter slapen en ik ging op tijd naar Sevenum zodat ik ook een parkeerplaats had en alles rustig aan kon doen. En zodoende zat ik al om 14.10 uur in de kerk. Eerst was er wat instrumentale muziek, maar al gauw was er een zangeres die zong. WAUW wat was dat mooi. Geen kerkmuziek maar prachtige nummers van vroeger en nu. Ramona van de Bleu Diamonds, Du, The Carpenters. Oh ik zat met kippenvel te genieten. De dienst begon en nicht Marian was bij mij in de bank geschoven, I had a dream van Abba werd gezongen en oh er kwamen zoveel mooie herinneringen bij mij naar boven, herinneringen hoeveel ik bij nicht Marietje was geweest in mijn kinder en jeugdjaren, hoe een ongelooflijk mooie tijd dat dat was geweest , hoe bijzonder was dit allemaal op mijn verjaardag!! Tijdens de communie werd Roed roed zien de roeze gezongen en Geneet van ut Leave..... Na deze bijzondere dienst wilde ik nog mee naar het kerkhof lopen en even melden dat we niet naar de koffietafel kwamen.. ik zette mijn mobiel aan en schrok het was 16.07 uur ... bijna twee uur had ik in de kerk gezeten!! Nou dan maar snel naar huis en en morgen maar even contact opnemen .
Thuis aangekomen zat de keuken al vol met visite, Tineke was er al om 3 uur geweest en was Peter opgestaan en had gezellig met haar zitten kletsen, Steef, Pierke en Sien, Claudi, Joep en Mees en Loes en MAri waren er ook al en het was een gezellige boel, nicht Marian kwam ook nog even langs, en het oh ze hadden allemaal tekeningen gemaakt en leuke cadeautjes bij zich. Ja echt leuk!! Joep, Mees, Pierke en Sien zaten boven op de tafel bij Loes om verhaaltjes van de heksen te luisteren en oh wat hadden die een lol, Anneke kwam om te helpen en zij had een boek bij zich, heel bijzonder, was het eerste deel van een serie, en ik geloof dat ik al 5 jaar op zoek ben naar dat eerste deel en Anneke had het gevonden. Nou Kei leuk!! Wil en Annemarie kwamen en brachten de visschotel mee, Piet en Maria kwamen,Robert en Johan waren ook gearriveerd en kon er gegeten worden, Huub en Hanny, Peter en Christel, kwamen na het eten , en oh wat vond ik het allemaal gezellig!! En ook toen vloog de tijd voorbij en was het zomaar laat....
Donderdagmorgen een beeje brak, Peter ging met de taxi naar het afasiecentrum en ik begon een beetje op te ruimen, een paar boodschappen doen, wat op kantoor wat nakijken en zo bezig zijn tot Peter om 4 uur weer terug was van het afasiecentrum, met weer veel verhalen. en s avonds waren we allebei helemaal KO en gingen we op tijd naar bed!! Ik keek nog even op de Ipad en het verbaadse mij dat Hein nog niet gereageerd had en ook niet op facebook, das gek, Hein is altijd zo alert, zou er wat zijn.. ik maakte me een beetje ongerust..
Vrijdagmorgen weer op tijd op want ik moest naar de kaakchirurg in Weert, maar ik moest ook steeds aan Hein denken, was er iets...
Peter reed mee naar Weert en hij installeerde zich met de krant in het restaurant en ik ging naar de kaakchirurg, na 10 minuten was ik aan de beurt en nog geen 5 minuten later was ik alweer klaar, kies eruit een portie pijnstillers mee en konden we weer naar huis. Tja het viel allemaal reuze mee en de eerste twee pijnstillers heb ik uit voorzorg genomen, maar uhh.... verder niets meer. s Middags ging ik de post iuit de brievenbus halen ... post van het CZ... zal wel zijn dat ze de formulieren hebben gekregen, ik maak de brief open... en mijn mond valt open van verbazing.... de goedkeuring voor het PGB. 16 uren toegekend en dat binnen 3 dagen!!! Alleen was het niet helemaal duidelijk voor welke periode dus daar even over opgebeld en ze ook de complimenten gemaakt voor de snelle correcte afhandeling. En de indicatie is voor 5 jaar!! TOPPIE!! En s avonds was er eindelijk een berichtje van Hein .... Hij had lief bezoek gehad.....
Zaterdagmorgen stond er zwemmen met Wil op het programma en samen met Anneke ruimde ik de speelkamer op. Wil was heel enthousiast toen ze terug kwamen, een van de beste keren zwemmen het had allemaal zo supergoed gegaan. WAUW!!
En s avonds gingen we nog naar mijn achternichtje Marian en Piet in Sevenum, nog even bijpraten over de prachtige afscheidsviering en over de bijzondere dingen in het leven, het was een heerlijke gezellige avond.
En vanmorgen scheen de zon uitbundig, wel lekker fris maar heerlijk effe buiten gewerkt en toen belde Joep, Oma mogen wij vanavond frietjes komen eten... Natuurlijk... en dan gaan we weer genieten van ons prachtige stel kleinkinderen!! Want eerlijk is eerlijk dat is het allermooiste van alles!!



GELUK
IS DE HARMONIE
TUSSEN OMSTANDIGHEDEN EN BEHOEFTE


Veel liefs Marlies


  • 11 Oktober 2015 - 17:58

    Jan-Thea Dorssers:

    Wat weer een week,weer fijn on te lezen,de tijd vlieg voor bij ,bijna weer 1 jaar.
    Laat maar komen.
    Heel veel groetjes Jan-Thea

  • 11 Oktober 2015 - 21:03

    Christel:

    Zo, nu ben ik netjes op tijd. :)
    Weer een hele week achter de rug. Met voornamelijk leuk nieuws. Eén kies minder; kun je nooit meer met een mond vol tanden staan. Hahaha.....Gelukkig viel het allemaal mee.
    40 jaar vriendinnen: daar hoort iets passends bij. Ik bel je van de week om iets te plannen.

  • 12 Oktober 2015 - 00:06

    Ans Lehane:

    Marlies, nog van harte gefeliciteerd. Je hebt de 57 rozen zeer zeker verdiend. Geniet er nog van

  • 12 Oktober 2015 - 23:09

    Niek Van Hoof:

    Gefeliciteerd Marlies met je verjaardag.

  • 14 Oktober 2015 - 09:27

    Hein Oet Wieërt:

    Tjonge, tjonge wat weer een pracht verslag en nogmaals een dikke proficiat met je verjaardag, Marlies. Ik heb het laatste gedeelte weer met tranen in mijn ogen gelezen want die bezorgdheid over mij dat ontroert mij zeer. Ik denk dat ik toch maar mijn mobiel nummer even moet gaan doorgeven via een facebookberichtje zodat je evt kan bellen cq of een smsje kan sturen.. Ik had het dus ook erg druk ivm mijn eigen verjaardag- ik van 57 naar 58 dus - en zeer zeker ook door het bezoek van een heel lieve dame van maan- tot vrijdagavond. Ik ben zelfs niet toegekomen aan het verzenden van een felicitatiekaart naar de Grashoek. Sorry en vooral sorry dat jullie je zorgen hebben gemaakt om mij. Ik ga wat rusten nu omdat in gisteravond in een buurland naar Rowwen Hèze ben geweest. Op naar Roermond de volgende week en daarna de Slotconcerten met oa Normaal, Blof, De dijk en Jan Smit. Dat wordt daar een MEGAFEEST !!
    PS super die toekenning van die PGB uren
    Ik wens jullie verder nog een fijne week nog

  • 14 Oktober 2015 - 21:53

    Marlies:

    Hallo Marlies en Peter,

    Ha naamgenootje, alsnog van herte proficiat met diene verjeurdaag.
    En wat straolt d'r waer eine haup energie oet dien verhaol.
    Volges mich, kriegs dôw ipv minder, steeds mier energie.
    Haopelijk blief det in dien laeves jaor lekker zoë doorgaon.
    Hiel vuul groetjes van Bert en Marlies

  • 15 Oktober 2015 - 14:35

    Hanny Houben:

    hoi peter en marlies

    nou wat hebben jullie weer een goede week achter de rug.en veel leuke dingen. suoer gewoon ,maar dat komt wel veel door jou marlies, want je bent een doorzetter ,petje af.geniet ervan.

    grtjes hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zieuwent

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 690768

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: