een beetje Herfst - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu een beetje Herfst - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

een beetje Herfst

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Augustus 2011 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja het lijkt al wel herfst, maar ieder jaargetijde heeft zijn charme en eigenaardigheden en vanmorgen rook ik de herfst al...
Afgelopen maandag was er in verband met het drukkende weer geen groepsfysio, maar dan doen we hier thuis toch wat extra therapie en ging Peter extra op de hometrainer, hij zit nu al aan 25 minuten en kost hem niet al te veel inspanning. s Middags kwam eerst Joep een poosje,zodat Claudi rustig boodschappen kon doen en daarna gingen Peter en ik samen naar het tuincentrum een plant voor Marie Louise kopen en die wilden we er ook meteen naar toe brengen. Helaas niemand thuis, maar de appeltjes langs het pad waren verleidelijk rood en zo "pikten"we er allebei eentje en die waren erg lekker!!!Na het eten nog in de tuin gewerkt en Peter gras gemaaid.
Dinsdagmorgen moest ik boodschappen doen en Peter bleef deze keer thuis om op Pierke te passen, Steef doet dan kantoorwerk en toen ik terugkwam was Peter met Pierke aan het spelen.Ja zo kan het ook....!!!
s Avonds ging ik niet lopen, Willemien zat in de lappenmand en ik begon al aan het vlees voor woensdag, ja want het zou een drukke dag worden, en Oppasoma en vlees.
Gelukkig had ik dus dinsdagavond heeel veeel gedaan want woensdag kwam er niet zoveel van.
Pierke kwam al om 8.30 uur en dan ben je er samen toch een poosje mee bezig, heel erg gezellig, maar kost ook tijd. Peter vindt het geweldig als het kleine mannetje in de box ligt en hij staat of zit er dan voor liedjes te zingen en Pierke schatert het dan uit, ja dan krijg ik vaak een brok in mijn keel... Zo waardevol, zoveel enthousiasme bij Peter, zoveel drive om alles te kunnen!!!
Wil kwam om 10.30 uur om met Peter hier te zwemmen en daar hoefde ik amper, eigenlijk niets, bij te helpen. Wel liep ik samen met Pierke naar het zwembad om te kijken, het water was "maar"28 graden en ik dacht dat ze er wel niet zo lang in zouden blijven, maar ze maakten de hele rit af en Peter had absoluut geen hinder van het "koudere"water. Zo wat een verschil met een jaar geleden, dat ging toen echt niet!!! Dan verkrampte Peter helemaal. En als je ziet hoe snel ze in en uit het water zijn.....
s Middags kwam Frans helpen met snoeien en nadat we samen koffie hadden gedronken gingen de mannen aan het werk.. ik was benieuwd wat Peter ging doen.....binnen blijven?? Nee hoor hoor hij ging ook naar buiten, gras maaien en na een klein uurtje de grasmaaier weer in de loods en liep hij naar Frans en Robert kijken bij het snoeien. En toen hij binnenkwam nog weer met Pierke spelen. ZO wat een energie vandaag....
Donderdagmorgen gingen we samen naar de groepsfysio en daarna zouden we samen naar Baarlo gaan voor de picknick van de afasiegroep. Was wat veel gepland deze donderdag.... De groepsfysio was erg intensief, maar oh zo waardevol. Voor Peter staat deze therapie bovenaan. Hij leert er zoveel!! Zoveel van de andere revalidanten en er woordt zo persoonlijk intensief getraint!! Peter moest lopen en dan de knieen steeds optrekken, dat was tot nu toe, buiten het zwembad, heel erg moeilijk en lukte meestal maar een of twee passen en nu... op en neer in de zaal!!! Miep en Jos stonden te klappen en te glunderen. Wauw Peter, SUPER SUPER. Ik praatte ondertussen met Lei, ja zegt hij ik was 4 jaar geleden toen ik hier kwam veel minder als Peter en nu... ik loop,ik fiets soms wel 60 km per dag, ik kan bijna weer alles, allemaal hier geleerd, Ja mensen en daar krijg ik dan weer een hoop energie van!!
Toen we naar de auto liepen om naar Baarlo te gaan ging het lampje van Peter toch langzaam uit. Oef iets te veel gedaan... Ja dan maar naar huis en de picknick afbellen.Ik wilde even aan de computer, weigerde mijn toetsenbord, nou dan maar gelijk naar Panningen en een nieuw toetsenbord, muis en monitor gehaald, want dat deed het allemaal zo nu en dan niet meer. Dus nu is de hele computer geupdatet en kan het er weer een poosje tegen. Na het middagslaapje was Peter weer helemaal fit... Na het avondeten togen we nogmaals met de plant naar Marie Louise maar weer niemand thuis, ja dan de plant er maar neergezet en deze keer geen appeltje gepikt. Ja wat doen we nu, we hadden nog een halfuurtje over en dan moesten we bij Steef en Robert vergaderen.. ja dan maar even naar Claudi, daar weer uit de auto en even met Joep geknuffeld en fotos gekeken die Claudi op de site had gezet en toen vergaderen op de Berkenhof. Nou en dat ging me toch een potje supergoed!!! Klasse Klasse!!
Vrijdagmorgen zouden ze weer hier zwemmen, maar het zwembadwater was gezakt naar 26 graden en dat was toch te koud, dus gingen Peter en Wil naar de Schatberg, en dat had weer super gegaan.
s Avonds ging ik met Annemarie een stuk lopen, heel fijn gepraat, over van alles en nog wat, maar het meeste toch over Peter en de vooruitgang... hoeveel we al bereikt hebben, dat we de energie die we erin stoppen dubbel en dwars terug verdienen, zoveel meer, zoveel meer waarde aan alles.
Zaterdagmorgen ging Peter alleen met de auto naar de Kronenberg om te tapen. Ja hoe gemakkelijk dat voor hem gaat, hij vindt het heel "gewoon"dat hij dat kan,voor mij toch nog spannend iedere keer en ben blij als hij dan weer thuis is: maar dan heeft hij ook steeds wat nieuws te vertellen als hij thuiskomt. Zo vertelde hij dat hij op de rotonde op de midden Peelweg een fietser had voorgelaten en die fietser was Bas, ja Bas Houben,Bas werken Toverland!!!
s Middags was ik de tuin boontjes aan het plukken en Peter liep een rondje om de loods, als hij dan achter de loods voorbij is kon hij mij zien en voor het eerst riep hij... Koekoek... koekoek... Marlies!! en begon te lachen... Ja mensen dit zijn dingen, daar word ik zo vrolijk van.. dit zijn de kleine dingen die er vroeger ook waren en die er 3 jaar niet geweest zijn...
s Avonds kwam Pierke een nachtje logeren... en hij sliep de hele nacht door tot vanmorgen half 8, Pierke bij ons in bed gelegd en het flesje klaar gemaakt. Peter wilde perse alleen de fles geven... Ja een beetje creatief zijn en met wat kussens een `zeteltje` gemaakt en zo kon Peter liggend de fles geven, en Pierke en Peter vonden het prachtig. Zo mooi...ja wie had dat gedacht dat ook dit mogelijk zou zijn. Met een dikke brok ik mijn keel heb ik fotos gemaakt!!



WE ZIJN NIET RIJK DOOR WAT WE BEZITTEN
WE ZIJN RIJK DOOR WAAR WE VAN GENIETEN


Veel liefs Marlies

  • 28 Augustus 2011 - 12:24

    Christel:

    Marlies, alweer zo'n spreuk waarin alles wordt uitgedrukt. Een waarheid als een koe.....genieten. Dat moeten we doen. Fijn hè, om zo terug te kijjken en te zien hoever jullie geduld en doorzettingsvermogen jullie heeft gebracht. Blijf vooral genieten en werken voor meer.

  • 29 Augustus 2011 - 09:31

    Thea En Jan:

    Het is SUPER ga zo door en bleef vooral GENIETEN.
    groetjes uit Reuver

  • 29 Augustus 2011 - 18:14

    Hein Oet Wieërt:

    Wow, wow, het is weer lezen met een brok in de keel . En inderdaad de spreuk is heel belangrijk. Geniet met volle teugen. Heb ik niet voldoende gekund afgelopen week maar dat was grotendeels eigen schuld maar heb ik achteraf genoten van de rust die in noodgedwongen heb moeten nemen. En eigenlijk is dit ook weer een leerproces voor mij en kan ik het de volgende keer beter en anders aanpakken. Och al doende leert men. Maak er weer een schooën week van

  • 30 Augustus 2011 - 20:09

    Nelly:

    Halloooo Marlies & Peter, wat fijn dat er steeds nog stapjes vooruit geboekt worden... SUPER.... Ga zo door en wat een knappe kleinkinderen zeg, leuk eerst Pierke, nu Joep, blijf er heerlijk van genieten. Ik /wij wensen jullie een fijne week toe zonder veel hobbels....

    Liefs Jan & Nelly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 690936

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: