TAATAATAA!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu TAATAATAA!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

TAATAATAA!!!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 Mei 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Wat een week, wat een week!!!
Maandagmorgen was er geen fysio, maar ging Wil met Peter zwemmen en dat had weer supergoed gegaan, Wil raakte de tel kwijt bij het aantal slagen, maar het waren er meer als 40 geweest. Peter zwemt dan in een soort ovaal, en het wordt steeds rechter doordat de rechterarm steeds een beetje meer meedoet. s Middags was ik in de moestuin bezig, wat boontjes gepoot en spinazie gezaaid, belde Lonneke, zomaar over van alles en nog wat, maar ik wilde graag mijn boontjes in de grond en zouden later nog een keer bellen. Effe later weer mijn mobiel, tja moet ik opnemen... ik halde mijn telefoon uit mijn broekzak en wat zag ik... Swapschade. Oei opnemen, maar met de handschoenen aan ging dat niet vlug genoeg. Nou dan maar even gelijk terugbellen, want dit kon wel eens heel belangrijk zijn. Ik meldde mij met de mededeling dat ik door dit nummer gebeld was. Oh zei de juffrouw, dan zal Pieter Lakeman U gebeld hebben, ik verbind U door. Nou ik stond te trillen op mijn benen en een paar seconden later had ik DE Pieter Lakeman aan de telefoon. Voor degene die hem niet kennen, hij was de grootte man achter de woekerpolissen en de ondergang van de DSB bank.Een korte inleiding dat de claim yegen de bank al 3 juni voor de rechter komt en dat de rechter graag wat concrete schadegevallen erbij had om te behandelen en nu was onze clkaim er uitermate geschikt voor, hij voldeed aan alle voorwaardfen en de kans van winnen was 99,9 %. Nou mijn hartslag ging pijlsnel omhoog en kon het niet helemaal bevatten, zo snel al!! Hij vroeg om onze medewerking en dat bestond eruit dat onze naam bekend werd gemaakt aan de andere partij, nou daar hebben wij geen enkele moeite mee, de bank heeft bij de rechter moeten beloven dat ze geen enkele represailles mogen nemen tegen klanten die een claim hebben ingediend, dus wie doet je wat!! Nou zegt Lakeman U hebt er zin in!! Nou wat we er zin in hebben!! Al 7 jaar hebben we het sterke gevoel dat we erin geluisd zijn, maar nooit konden we ergens iets bereiken, en werden we door de bank gekoeieneerd en moesten we steeds betalen en werden we vorig jaar nog weer geconfronteerd met een renteverhoging die naar onze mening ook zeer onterecht was, maar de bank deed het gewoon!! Geen poot om op te staan!! Ik vroeg of we die vervolgschade ook mochten claimen, jazeker, maar in hoeverre de rechters daar mee in gaan kon hij niet vertellen, maar noteert u maar alles en dan halen we eruit wa er uit te halen valt!! We bellen u nog voor een afspraak bij u thuis om ALLES nog eens goed door te nemen.Goedemiddag!! Nou ik was helemaal beduusd. Sta ik echt niet te dromen... als dit eens echt waar is!! Ik wilde Lonneke bellen maar dat lukte pas na 3x proberen, steeds deed ik iets fout... Robert gebeld en toen ging ik Peter wakker maken.. het was nog geen 3 uur maar ik had wel zo'n goed nieuws. Ik vertelde het Peter,... echt waar.. zal het echt waar zijn... Ja dan begin ik het ook te geloven!! Nou ik liep echt met mijn hoofd in de wolken!! Robert kwam even met Pierke en Sien, poeh wat een dag!! s Avonds was er bij Radar weer wat van de banken en zat daar zo'n man van de ABNAMRO over te hoge boeterrentes, ja ze hadden een foutje gemaakt en de mensen wie het aan ging kregen een nieuwe bereking... Nou wat een bal gehakt zeg. We hebben een foutje gemaakt en dat wordt zo afgedaan!!
Voor het eerst sinds lange tijd heerlijk geslapen en uitgerut wakker geworden. Douchen, ontbijten en toen kwam Robert binnen en moest er weer gepraat worden, Robert had alles opgezocht over Lakeman en begint er nu ook in te geloven. De hand-arm oefeningen schoten er deze keer bij in want om 10.00 uur moesten we bij de fysio in Venray zijn. En dat ging ook al supergoed!! WAUW Peter alle grondoefeningen gingen super, het gaan liggen op grond, vrijwel helemaal alleen, de bidgreep, de armen in de lucht, de buikspieroefeningen, het opstaan, ook weer bijna alleen, och we jebben vleugeltjes gekregen!!
s Middags ging ik maar even alleen naar het tuincentrum plantjes halen voor de stene bloembak buiten en ook maar gelijk gepoot, oh wat ziet het er gezellig uit!! Peter nog wat grasmaaien en s avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie. Heerlijk gelopen en gepraat!!
Woensdagmorgen was er geen zwemmen, hadden we maandag al gedaan, en nu gingen we naar de boerenbond in Panningen, cadeautjes kopen voor Pierkes verjaardag, nog even naar de supermarkt en naar de bieb, want het bestelde boek van Joris Luyendijk over de bankenwereld, was binnen. Oh zegt Peter Claudi is ook hier. Had hij Claudis auto al op het parkeerterrein gezien. Peter bleef in de auto en ik ging alleen naar binnen. Daar zagen Joep en Mees mioj, Oma oma, waar is Opa, ja opa is in de auto!! Oh zegt Joep, maar ik ga bij opa en oma in de auto. Mamma ik ga met oma mee!! Och natuurlijk mocht hij met ons mee. Mees was het daar niet helemaal mee eens, maar ja!! Toen we bijna thuis waren zagen we dat ze bij ons mais aan het zaaien waren. Nou Joep dan heb je geluk kun je het maiszaaien zien. Ja opa rij er maar naar toe, dan kunnen we samen kijken. Joep steld dan zoveel vragen... en Peter geeft antwoord. Op een gegeven moment waren ze achter de stal bezig en gingen wij naar binnen, maar Joep en Peter gingen weer naar buiten, want het zou niet lang duren en zou de maiszaaier over het erf komen en voor het huis gaan zaaien. Ik pakte de iPad om fotos te maken en te filmen... Nou een grote brok in mijn keel, zo ontroerend hoe ze langs elkaar stonden, Peter en Joep, naar het maiszaaien te kijken. Hoe Joep vragen stelt en Peter wijst met zijn stok, SCHITTEREND!!
s Middags kwam Claudi met Mees op de fiets om Joep te halen, maar uuhhh... ze moesten eerst nog op de tractor en Peter ging gras maaien.. Mees rende naar Peter toe... Opa opa ikke ikke. En Peter tilde Mees op de grasmaaiertussen zijn benen. En daar stond de kleine man 2 handjes aan het stuur.. broem broem.. en wel een half uur met Peter gras gemaaid. Oh en dan glundert Peter van oor tot oor, dat kan hij toch maar mooi samen met kleine Mees doen, dan blijft hij wel mooi stil staan!! SUPER!!
Donderdagmorgen kwam Steef gefietsen met Pierke en Sien, het was lekker weer en we dronken buiten koffie, Pierke wilde letters schrijven, hij was tenslotte al 2 morgens naar de basisschool geweest. We waren aan het tekenen en dan woordjes schrijven en wat het meest opviel was dat Peter alle woorden direct en snel kon zeggen en ook op de kop. WAUW!!Wat goed zeg!!Wat een vooruitgang!!
s Middags gingen we naar Dieden naar de verjaardag van Loes en Mari, het was ondanks de slechte voorspellingen heel mooi weer en konden we lekker buiten zitten. Heel even zat ik bij Peter en toen ging ik bij anderen staan. Ik stond gezellig te kletsen en ik zag dat Maria het zusje van Mari, naast Peter was gaan zitten en voerden zo te zien een boeiend gesprek. Mooi om te zien Loes had een heerlijk buffet gemaakt en we zaten smakelijk in de tuin te eten. Na het eten was Peter wel een beetje moe enhij had het ook een beetje koud gekregen, en was hij zelf in de kamer gaan zitten, Ik had nog helemaal geen zin om naar huis te gaan, ik was nog lang niet klaar met praten, het gezelschap verplaatste zich naar de keuken en raakte ik met Maria aan de praat. Wauw, was is Peter vooruitgegaan, ze stelde mij een paar vragen en zei ja precies zo vertelde Peter het ook en zo heb ik het dus goed begrepen!! Peter kwam er ook weer bij zitten in de keuken en was het nog supergezellig, maar om 11 uur gingen we toch maar naar huis, want het is toch ook nog een uur rijden. En ook daar draait Peter zijn hand niet meer voor om, we hadden natuurlijk wel veel te vertellen in de auto en och hij had nog wel een uur erbij kunnen rijden.SUPER!!
Vrijdagmorgen, toch wel een beetje brak, maar Anneke kwam helpen en we gingen het plafond in de keuken poetsen. Veel werk, maar met Dasty kregen we het wel schoon, Peter ging op de hometrainer en daar ging mijn mobiel.... iemand van de swapschade.. taataadaa!!! Ze wilden hier komen praten op zeer korte termijn, om alle schade, vervolgschade, emotiionele schade op te nemen , en de claim voorbereiden voor 3 juni, dus afsrpaak gemaakt voor volgende week.. Poefff en weer was ik het padje even kwijt.. het gaat nu allemaal wel heel erg snel... een echte achtbaan!!! Nou ja plafond moest maar even wachten... s Middags een paar uur op kantoor gezeten, correspondentie met de bank opgezocht , nog eens gelezen en mails uitgeprint, ja en dan zie je weer nieuwe feiten, en onrechtvaardigheden!!
Om half 5 bracht Robert Pierke en Sien, want die kwamen een nachtje logeren, lekker buiten bezig geweest, bloemen water geven, water in de ton achter de tractor en sporen trekken over het erf. ja dat was leuk en Peter met de grasmaaier voorop!! Na het eten nog in badje, Sien in het aanrecht, en Pierke in een babybadje op het aanrecht, oh oh wat een lol!
Om half 9 naar bed gebracht en binnen 5 minuten sliepen Pierke en Sien en toen ik beneden kwam... sliep Peter als een roos in zijn stoel!!
Zaterdagmorgen ging om 6 uur al de pieper, shit alarm, opgestaan gekeken, ventilatiealarm, wellicht ergens een beetje te koud, of te warm, toch maar ook buiten gekeken en naar de nieuwe stal gelopen, ik kon niet echt iets heel geks ontdekken, Robert gebeld, maar die pakte niet op. Dan maar weer naar bed en om half 8 kwam Pierke hij had de slaap uit en iwilde een boek lezen! Mickey Mousse, pakt hij altijd, staan grote letters in en leuke plaatjes. Tjee daar ging de pieper weer, ik naar beneden en toen Robert gebeld, ja hij zou gauw komen, maar waaarschijnlijk gewoon een graadje te koud in de stal. toen ik boven kwam, lagen Peter en Pierke mooi naast elkaar, Pierke had Peter de bril opgezet en nu moest opa voorlezen... ik stond op de gang te luisteren en kreeg kippenvel... WAUW Peter wat goed, wat ben je vooruitgegaan!! Nu nog wat oefenen op de intonatie en dan is het helemaal SUPER!!
Sientje werd inmiddels ook wakker en gingen we naar beneden, tafel dekken ontbijten, supergezellig, Wim kwam om met Peter te gaan zwemmen, en ik bracht Pierke naar de gym, Sientje naar huis , gebak ophalen bij Claudi en weer naar huis, plafond nog afwasssen, het een en ander opruimen en s avonds kwamen Piet en MArian uit Sevenum op visite. Nou had ik tegen Peter veteld dat Piet en Marian kwamen, niet Sevenum erbij, en hij was helemaal in de veronderstelling dat Piet en MAria van de kaasboerderij kwamen.... Maar dit was ook gezellig, ja het was echt supergezellig... en dan is Peter ook niet moe... gek he.. Nee helemaal niet gek, want hij praate en praatte, paar biertjes erbij.... helemaal te gek! SUPER!!!

EUVERAL LEED GELOK VERBORGE
WANT D´R KUMPT STEEDS EINE NIEJE MORGE
WAT DEEN DAAG AUCK BRINGE MAAG
IK HALD VAN BLOOME,
iIK HALD VAN VANDAAG!!!

Veel liefs Marlies

• 17 Mei 2015 - 20:40

Jan-Thea :

Wat weer een week,maar het komt allemaal op zijn pootjes.
    Heel veel groetjes van ons.

• 18 Mei 2015 - 08:49

Tineke:

Wauw wat een week, en wat spannend 3 juni.SUCCES. Tineke

• 18 Mei 2015 - 13:48

Joyce:

Hoi Marlies,
    Zou je in de stal&akker wat meer willen vertellen over de swapschade en de gevolgen? Misschien dat één van mij collega's kan aanschuiven bij het gesprek?

Mvg Joyce Cornelissen

• 18 Mei 2015 - 13:53

Hein Oet Wieërt:

Wat een week daar bij huize Nouwen. Wow en ik had eigenlijk ivm die Swapschade direct een liedje van Rowwen Hèze in mijn hoofd en het heet: Deeze Daag en dan vooral de zin : En ik droemde, ik droemde van deze daag en waarschijnlijk ga ik nu voor altijd denken aan jullie bij het horen van dit nummer. Fijne week weer

• 18 Mei 2015 - 16:57

Christel:

Ik dacht al: wat zie ik toch? Maar Marlies is in de wolken. Wij hopen , dat dit hele gebeuren met de bank voor jullie een goede afloop zal hebben. Houden de vingers gekruist. Ná onze vakantie moeten we toch echt ECHT bijpraten. Daar was het gisteren een beetje te druk voor. MAAR WEL SUPERGEZELLIG.

• 18 Mei 2015 - 21:26

Marlies:

Hallo Marlies en Peter,

Wat een verhaal over die Lakeman.
    Dat het recht maar mag zegevieren!!!!!!!!!
    Spannend hoor.
    Fijne week nog.
    Groetjes, uit Tegelen.

• 18 Mei 2015 - 21:48

Niek Van Hoof:

Toevallig ben ik het boek van Joris Luijendijk ook aan het lezen. Wat een wereldje. En maar graaien. Het is voor ons gewone mensen, die moeten werken voor hun geld , toch niet te snappen.

• 25 Mei 2015 - 07:11

Hanny:

hoi Peter en Marlies

wat een spannende week voor jullie, en nu hopen op een goede afloop.en heerlijk om te horen dat Peter elke keer weer vooruit gaat ,super.

grtjes Huub en Hanny

Tags: ;