ALAAFFFFFFF - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ALAAFFFFFFF - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ALAAFFFFFFF

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Februari 2009 | Nederland, Grashoek

Hallo Lieve mensen

Ja het is CARNAVAL 2009!!!! Hoe anders als vorig jaar......Gelukkig dat we vorig jaar zo goed gevierd hebben en er wel 2 jaar op kunnen teren.En volgend jaar zijn we gewoon weer van de partij, dan loopt Peter ook weer de polonaise.

Donderdagmorgen moesten we naar de neuroloog op controle en daar was verder alles goed, onze vragen werden goed beantwoord en zoals het er nu uit ziet mag Peter over een tijdje ook weer autorijden, volgens de neuroloog zijn er medisch gezien geen belemmeringen voor, wel zal hij opnieuw rijexamen moeten doen in een aangepaste auto. Hierna is Peter nog naar eindhoven geweest voor de therapie en had hij voor het eerst tijdens de therapie gevoel gehad in zijn rechterpink, dus ook weer Positief. Wel was hij de verdere dag heel erg moe, en dat was vrijdagmorgen ook nog, maar na het middagslaapje zat er weer een hele fitte Peter en deden we thuis nog alle therapieen. Ook logopodie op de laptop, hij moet dus alle letters weer vinden op het toetsenbord en wat voor ons heel snel en gewoon is, moet hij allemaal leren en lieve mensen hebben jullie er al eens over nagedacht hoe dat werkt!!?? Je zoekt de letter r op het toetsenbord. Jammer die kun je niet vinden want er staat een R op het bord, bij ons is dat een automatisme, bij Peter niet, dan toetst hij eindelijk de letter R in en dan verschijnt er een r op het scherm, en zo is dat met heel veel letters. Dus dat moet hij ook nog allemaal leren, hij weet dus eigenlijk goed wat de letters zijn, maar ze staan weer anders op het toetsenbord. Nu hebben we ze allemaal opgeschreven en leggen we dat naast de computer en nu gaat het al een stukje sneller.
Vrijdagavond kwamen Wiel en Ria nog visite en dat was heel fijn en gezellig.
Zaterdag ging hij s morgens zwemmen en toen hij terugkwam , was de Prins er met een fruitmand.
Om 4 uur kwamen de studiegenoten van Lonneke uit het westen van het land om hier weer Carnaval te vieren, ja en dan komt er leven in de brouwerij. Heel erg gezellig, wij gingen op visite bij Theo en Wilma en de meiden gingen naar Leanzo.We hebben een leuke avond gehad en Peter heeft erg veel gepraat.

Zondagmorgen kwam Rudie al om 9 uur ontbijten is ook al een jarenlange traditie en hij had zaterdag gevraagd of hij dit jaar ook weer mocht komen. Jazeker, das toch gezellig, en om half 10 zat de hele keuken vol, want de 5 meiden hadden ook wel al trek in een ontbijtje, we kregen alle verhalen te horen van zaterdag en zo proefden wij de carnavalssfeer toch.
Om 12 uur kwamen de Stuntelaers (vriendengroep van Steef, Robert, Claudi en Johan) hier eten en dat doen we ook al jaren.Ik zorg dan voor een lekkere maaltijd met soep, warm vlees, spek en natuurlijk Karboet. De hele kamer zit dan vol en dat is zo gezellig en bijzonder. Natuurlijk was het dit jaar wel in overleg met Peter, en hij vond dat deze traditie moest doorgaan en we zouden wel zien, waar het schip zou stranden.... Om 2 uur werd Peter moe en is voor het eerst in al tijd boven op bed gaan liggen, zijn stoel in de kamer was bezet en was het nogal rumoerig in de kamer, dus vandaar. Maar uiteindelijk ging toch iedereen naar de optocht kijken en waren we even alleen.Wij gingen voor het eerst in 30 jaar niet naar de optocht kijken. Na de optocht kwamen de meiden weer thuis om koffie te drinken en zich op te tutten voor het optochtbal.. en s avonds gingen wij nog op visite bij Herm en Joze, Wat ook weer erg gezellig was...

Zo hebben we toch een leuke Carnaval, maar heel bijzonder en anders.

MET EEN LACH EN EEN TRAAN
GAAN WIJ ER WEER TEGENAAN
ALAAF

Veel liefs Marlies

• 23 Februari 2009 - 12:58

Marie-louise:

Je hebt het inderdaad niet altijd voor het uitkiezen.
    Maar je moet er gewoon van maken wat er te maken is.
    dus geniet gewoon van de kleine dingen.
    En zolang er vooruitgang is gaat het goed.
    Het zijn vaak de kleine dingen die het doen.
    groetjes

• 24 Februari 2009 - 10:16

Lucia:

Inderdaad, Marie-Louise schrijft precies op hoe dat het is!
    Geniet!!

• 24 Februari 2009 - 13:21

Mie En Jan Gommans:

Zo,zo zo, al met al toch nog een druk programma. Wij zijn wel carnavalsgekken maar geen vierders meer.Dit jaar moest ik zo wie zo verstek laten gaan vanwegen een minuscusknie. Ik heb een week op krukken gelopen. Nu gaat het weer enigszins behalve s,nachts dan kan ik me niet verdraaien. Zoveel ongemak van een peuterig stukje kraakbeen. Maandag naar de orthopeed dan hoor ik wel wat er moet Ik heb het trouwens 2 keer eerder gehad zo,n kijkoperatie en ik ben niet zo,n fan. je bent dan weer een tijd afhankelijk van anderen dat is een opgave op zich., groetjes, Mie

• 25 Februari 2009 - 17:24

Tjeu:

Wat Marie-Louise zegt kan ik helemaal onderschrijven.
    Geniet van alles wat er op jullie pad komt. Neem bevoorbeeld morgen, dan is Peter jarig. Vanaf deze plek wens ik hem al van harte proficiat en maak er met z'n allen een leuke dag van!

• 26 Februari 2009 - 07:47

Lonneke:

Het was inderdaad erg gezellig! En volgens mij hebben we toch met z'n allen genoten van de carnaval, al was hij niet zo uitbundig als andere jaren! Maar euver ein joar is het weer carnaval en zijn we er gewoon weer bij!!

Liefsxx Lonn

• 26 Februari 2009 - 09:34

Thea-Jan:

Peter
    Proficia met je verjaardag
    Wij wensen jullie alle een hele fijn dag toe samen .

PETER -PROOST .
    Groetjes Thea-Jan.

• 26 Februari 2009 - 11:35

Wiel En Ria:

Heel goed toch proberen om weer alles mee te maken Maar vooral je verjaardag Proficaiat en veel gezondheid en geluk samen met z'n alle Maak er een fijne dag van

• 26 Februari 2009 - 17:03

Lucia:

Ha Peter,

PROFICIAT met je verjaardag en proost er maar flink op samen met Marlies en de kids.

Enne flink genieten!!

• 26 Februari 2009 - 19:10

Babette:

Gefeliciteerd!!!! Maak er een leuke dag van.

Kus