ORANJEKOORTS!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ORANJEKOORTS!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ORANJEKOORTS!!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Juni 2014 | Nederland, Grashoek

Halo lieve mensen,

Zo een beetje in de ban van het voetballen, was aan het twijfelen of ik nu of vanavond het bericht zal schrijven, maar nu zijn we nog in een overwinningsroes....dus nu!!
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in Baarlo, ik had geen afspraak, even een weekje overslaan, en zoals afgesproken ging Richard met Peter naar buiten, voor het gebouw is een grote parkeerplaats en met pilonnetjes werd er een cirkel gemaakt en moest Peter bochtjes lopen., dit ging nog moeilijk,een bochtje is een kleine pas en een grote pas, en dat moest even in het brein worden opgeslagen, maar oefening baart kunst!! Ook wered een flink gelopen, flink meters gemaakt en dat ging supergoed. Later werd de arm getapet, want s avonds moest de voet in de badedas en had het geen zin om deze te tapen.
S middags nog wat buiten gewerkt en Peter gras gemaaid, maar op tijd klaar om de de voetbalwedstrijd Nederland Chili te kijken. Tijdens het voetballen zat Peter met zijn voet in de badedas, op de grote teen zit een eelt/drukplekje en door het baden word het wat losser en kan Willemien het behandelen. Met 2-0 van Chili gewonnen en nu uitkijken naar de wedstrijd van zondag.
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien, Pierke heeft het kleine fietsje meegebracht en nu moest er natuurlijk buiten gefietst worden en Opa moest ook mee. Wat aardbeitjes geplukt en samen met Pierke en Peter alles in de tuin benoemd... en oh hoe gemakkelijk gaat dit nu... 3 jaar geleden had ik overal bordjes bij staan wat het is, en dan maar herhalen, maar nu weet Peter precies wat alles is en kan het benoemen en Pierke uitleggen.s Middags moest Steef extra werken en pasten wij op, en s avonds ging ik nog lopen met Willemien en Annemarie ondanks dat ik snipverkouden was. Na het lopen behandelde Willemien nog Peters drukplek en werd er een klein eeltplekje weggehaald.
Woensdagmorgen stond er niets op het programma, maar werkten Peter en ik rustig alle oefeningen af, en dat ging supergoed, ik werd er echt vrolijk van, want heel soms denk ik wel eens waar doen we het allemaal voor, het gaat zo langzaam vooruit.... maar dan opeens... jaaahh.. we oefenen al een poosje het doorzakken, een grote pas naar voren en dan door de knieien zakken, beetje naar voren helllen, en proberen de hak van de grond te krijgen. En jaaah dat lukt nu!! Peter werd er zelf helemaal blij van toen hij het het zag en voelde!! Nu kan hij afwikkelen en dat maakt een beter looppatroon!!
Tegen 11 uur kwam Claudi met Joep en Mees, die wilden naar buiten met Opa en Oma, oke dan deed Claudi wel eten koken en konden wij met Joep en Mees naar de loods. Ze wilden allebei op de tractor, dus Joep erop en Mees op de moterkap, en een lol dat ze samen hadden, oma mocht duwen, naar de stoep bij het huis en daar van alles in de tractorbak laden en dan langs opa , uitladen en weer iets nieuws halen, Ja dat was genieten voor allemaal. Inmiddels had Claudi het eten klaar en konden wij aanschuiven... Na het eten ging Claudi weer naar huis en Peter bnaar boven voor zijn middagslaapje en s avonds nog zwemmen met Wil, wat ook al heel goed had gegaan.
Donderdagmorgen de laatste keer naar het afasiecentrum voor de vakantie, ik ging naar Panningen boodschappen doen en trakteerde mezelf op wat nieuwe kleren... heb ik nooit zoveel zin in, maar was wel echt nodig, en in no time had ik een broek, 2 shirts en een jurkje voor mezelf!! Naar huis boodschappen opruimen en beginen aan de voorbereidingen voor de bbq in het weekend, want er stonden er 5 op het programma... dus beetje druk. Om 4 uur was Peter terug van het afasiecentrum, natuurlijk hele verhalen, maar ook blij dat het nu 2 maanden vakantie is, ja lekker een extra dag vrij in de week. Hanny kwam de bbq spullen van het weekend terugbrengen en een kop koffie drinken. Effe bijgepraat en ik moest weer aan het werk.
Vrijdagmorgen op tijd op, want het was oppasdag en ik moest voor de vrijdag 2 bbqs klaarmaken. Peter speelde met Pierke en Sien, en ik kon in de keuken aan de gang, en om half 11 kwam Claudi gelukkig nog een uurtje meehelpen, Sientje lag in bed en Pierke speelde met Peter. en om 12 uur waren we een heel eind klaar. Na het eten ging ik een poosje met Pierke en Sien naar buiten, op de grote kar, Robert helpen met takken rapen. Ja dat vonden Pierke en Sien wel leuk!! Om 3 uur bracht Robert Pierke en Sien naar Annie en Frans en kon ik de bbq afwerken, want om 5 uur kwamen ze de eerste ophalen en om 6 uur moesten we er eentje naar Maasbree wegbrengen. Zo dat was alvast gelukt!! en s avonds was er geen voetballen.... dat was effe wennen!!
Zaterdag weer op tijd op, John kwam om met Peter te gaan zwemmen, en ik was weer druk, nu een grote bbq die we s avonds naar Steyl moesten brengen. John en Peter waren tegen 12 uur terug, en John was heel enthousiast over de arm van Peter, die was vooruit gegaan.... Ja maar door omstandigheden had John 4 weken niet met Peter gezwommen en nu zag hij wel een heel grooot verschil... Zo das mooi!! Inmiddels waren er ook weer bbq spullen teruggebracht en had ik alles opgeruimd. Om 6 uur keken we Brazilie tegen Chili en om half 9 zouden we naar Steyl rijden, maar oh wat was die wedstrijd spannend..... verlenging... strafschoppen... maar de strafschoppen hebben we maar in de auto geluisterd.... anders waren we te laat... er was niet veel verkeer op de weg en waren we zo op de plaats van bestemming. Alles afgeleverd en terug naar huis, waar we nog een voetbalwedstriijd keken, maar die was niet zo leuk.
En vanmorgen weer op tijd op, nog 2 bbqs te gaan. Ontbijten Peter werkt zijn progrmamma af, en als alles klaar is doen we samen de spiegeltherapie en WAUW we ontdekten dat er gevoel zit in de handpalmen, noramaal duurt het hele programma 10 minuten, maar nu waren we zo enthousiast dat we er 20 minuten mee bezig waren. Heel erg mooi om te doen, en Peter werd steeds vrolijker, ja dat voel ik, ja dat zie ik!!! In de handpalm naar de vingers toe zat het gevoel en dat is nieuw en dat biedt weer perpectief!! Nog alle sta, en doorzakoefeningen gedaan en toen de auto inladen en naar de Reuver de bbq wegbrengen en op de terugweg in Steyl de spullen ophalen... Zo weer een mooie ronde gemaakt, Peter rijdt overal naar toe, wacht als een volleerde chauffeur, vraagt of ik alles heb afgeleverd, en noemt dan de hele riedel op, niks vergeten.. oke!! En zo doen we dat mooi samen!!! Thuis wat soep gegeten en toen kwam Claudi met Meesje de laatste bbq ophalen.... Zo alles geschaft, alles klaar en nu een oranje feestmuts op en gaan we hopelijk een mooie pot voetbal zien, met een mooi resultaat!!

GELUK MOETEN WE ONDERWEG ZOEKEN
EN NIET AAN HET EINDE VAN DE WEG,
WANT DAN IS DE REIS AFGELOPEN

Veel liefs Marllies

• 29 Juni 2014 - 20:27

Els:

Ja, die spannende wedstrijd hebben jullie gekregen!!
    Héél mooi die resultaten met die spiegeltherapie!
    Ik had er nog nooit van gehoord en wil woensdag graag uitleg hoe het werkt.
    Ik kijk er naar uit om jullie te ontmoeten, tot dan.
    Groetjes Els.

• 30 Juni 2014 - 00:30

Jennie:

Ik wens jullie een hele fijne zomer. Groetjes, Jennie

• 30 Juni 2014 - 08:05

Hein Oet Wieërt:

Wat weer een spanning voor en door dat voetbal. Hier begint het langzaam zijn tol te eisen want sinds tijden had ik gistermorgen weer hoofdpijn en nog steeds. Waarschijnlijk ook koorts. Inderdaad Oranje koorts of zal ik het maar gewoon toeschrijven aan de spanning. Misschien is het ook wel spanning voor de Tour de France want die begint as zaterdag ook weer. Wat het is maakt ook niet echt uit want het zal net als die andere keren ook wel weer over gaan. Geniet, oefen ze en maak er een fijne week van

• 02 Juli 2014 - 12:02

Christel:

Ongelofelijk maar waar! Er is nog steeds vooruitgang. Menigeen zal het niet kunnen begrijpen. Maar dat hoeft ook niet. HET IS ER. En dáár doe je het voor. Veel oranjeplezier weer zaterdag. Hopelijk niet teveel af te leveren bbq's voor die dag. Want dan schiet het kijken er weer bij in. Al is de radio een goed alternatief. Kijken blijft toch spannender.