2x keer negatief is heel positief - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu 2x keer negatief is heel positief - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

2x keer negatief is heel positief

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Juni 2008 | Nederland, Grashoek

Dag lieve mensen.

Ja hoor weer negatief , de tweede keer, nu nog een keer negatief en dan.... gaan dus alle deuren open!!!!
Nou die derde keer negatief zal ook wel zijn.
Gisteren(donderdag) gesprek gehad met de revalidatiearts dr. de Groot.
Eerst over de MRSA negatief status en jawel hoor als we de derde keer negatief zijn (uitslag uiterlijk maandag) mag Peter eindelijk het grote gebouw in. In principe mag hij dan overal komen, dus ook in de therapiezalen en zwembad. Ze vroeg wel of we toch nog wat terughoudendheid wilde tonen en niet met andere bewoners lichamelijk contakt wilden hebben, Geen enkel probleem, en de fysiotherapeut zal wel nog een schort en handschoenen aandoen. Ook geen probleem. Tja en als we het geen probleem vonden lieten ze Peter ook liever in het huisje, dat was zeker zo gemakkelijk voor hun. Nou voor ons ook, heerlijk toch, zoveel privacy als we daar hebben.

Over het herstel waren ze zeer tevreden en de verwachting is nu dat hij over 6 weken naar huis mag!!!Dus nu kunnen we gaan aftellen. We moesten ons ook gaan beraden over de therapie erna. Want die zal zeker dan nog niet afgelopen zijn, en of we dat eventueel in Venlo dagbehandeling willen doen. Dus als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben laat maar horen. In principe zijn wij voor dagbehandeling Blixembosch, maar daar krijgt hij ook weer te maken met andere therapeuten dus dan is Venlo toch een stukje dichterbij.

Peter wil het liefst de hele dag lopen nu, net een klein kind (haha) Iedere keer staat hij weer op en loopt weer een stukje. Buiten in de tuin van bankje naar bankje, en vanuit iedere plek kijkt hij verbaast om zich heen, en ziet hij steeds weer nieuwe dingen.

s Middags was er de ergotherapeute en zij was erg blij dat peter de volgende week naar de therapiezaal kan, daar waren zoveel meer mogelijkheden voor hem. Ik kan me er niet zo heel veel bij voorstellen en laat me verrassen. Ze gaf wel aan dat hij er eerder nog niet aan toe was geweest, omdat hij steeds zo verschrikkelijk moe was.

Zondag komt hij weer naar huis en het volgend weekend voor het eerst thuis slapen. Peter denkt dat hij dan zeker de trap op kan en in ons eigen bed slapen. Nou dat vertrouwen heb ik niet helemaal en toch maar net een bed geregeld bij het groene kruis. Dus slapen doet hij in ieder geval in Grashoek. Jippie.

Alles komt goed!!!!
Veel liefs Marlies

• 27 Juni 2008 - 14:01

Marie-louise:

het zou inderdaad geweldig zijn als hij volgende week alle therapieen krijgt die voor hem geschikt zijn.
    En dat hij in het huisje mag blijven is voor jullie ook veel gezelliger, hij zal alleen meer overdag bezig zijn met therapieen
    groetjes marie-louise

• 27 Juni 2008 - 17:25

Loes:

ha die liesje,
    Nu gaat het opschieten,met al die therapieen het klinkt allemaal superpositief,heerlijk weer eens thuis slapen en heel slim van dat bed.Wat zullen jullie blij zijn ,ik duim iedere dag en weet zeker dat alles goed komt.
    Ik wens jullie een heel heel fijn weekend en tot gauw.

• 27 Juni 2008 - 19:02

Marlies:

hallo lieve mensen

ik zit nu bij peter in het huisje. hij heeft een beetje spierpijn van het vele lopen vandaag.Hij kijkt nu televisie en ikke voor het eerst op de laptop. peter zegt: veel lieve groetjes van peter.

• 27 Juni 2008 - 20:11

Tanja,Mart EnMarloes:

Dat hij nog maar veel spierpijn mag krijgen he, ga zo door!
    groeten Tanja, Mart en Marloes

• 27 Juni 2008 - 20:13

Ton En Con:

ha Peter en Marlies,wat een fijn nieuws dat Peter nu eindelijk in de therapiezaal aan de slag kan!!!Peter zet hem op, we blijven je volgen via de berichten van Marlies.Groetjes van Ton Con Romy uit Tegelen en Roel en Linda uit Deurne

• 27 Juni 2008 - 22:33

Annemarie En Wil:

Ja, och wat is spierpijn? Vorige week een rondje met stok in de kamer en vandaag wel 200 meter gelopen!! En met Wouter de therapeut nog in een hoog tempo ook( zonder stok). Vandaag waren we bij de therapie en zijn later nog gaan wandelen/lopen met Peter. Wat een vooruitgang in zo,n korte tijd. En Marlies die mobiel gaat labtoppen; het moet niet gekker worden op één dag.
    Laat het ook maar eens alleen positief zijn ook al is het 2x negatief?!?!
    Doei, Wil en Annemarie

• 27 Juni 2008 - 22:48

Jan -thea:

wat fijn voor jullie allemaal het komt goed dat weet je van mij thea. wij wensen jullie samen een fijn weekend heel veel groetjes jan-thea .

• 28 Juni 2008 - 13:48

Babette:

Wat goed allemaal. Nou gaat het vast veel sneller allemaal als hij eindelijk van alles gebruik kan maken.

Dikke kus

Hier alles nog steeds rustig.

• 30 Juni 2008 - 13:52

Eefje:

hallo allemaal,
    Wat super om weer zo´n goed bericht te horen. Echt geweldig. Vind het ook super hoe jullie hier allemaal mee omgegaan zijn. Chapaue !!!
    Ik weet ook nog een plek waar peter evt. naar een dagbehandeling kan gaan. En dat is in Baarlo SGL de maashorst. Hier is ook een website van. Wat ik hier van weet is dat er heel veel te doen is. Zwemmen, therapieen, van alles.
    Nog heel veel succes en toi toi toi.
    groetjse eefje