EFTELING LOONSE LAND WUNDERSCHON - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu EFTELING LOONSE LAND WUNDERSCHON - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

EFTELING LOONSE LAND WUNDERSCHON

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 Mei 2018 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandag was er veel regen en nadat we alle oefeningen hadden gedaan had Peter gelukkig veel minder jeuk. Terwijl Peter zijn middagslaapje deed werkte ik nog een poosje aan het nieuwe pleidooi. Even voor half vier reden richting Baarlo voor de fysio, in Kessel moesten we een flink stuk omrijden want er was een vrachtwagen gekanteld, maar gelukkig waren we precies op tijd bij de fysio. Het lopen ging erg goed, Peter maakte hele mooie passen, ja bij de fysio is hij altijd erg geconcentreerd en dat heeft hij echt nodig om mooie goede passen te maken. Richard maakte nog een opmerking hoe goed Peter weet hoe zijn lijf in elkaar zit en dat hij rechtop moet lopen dat het dan beter gaat, maar als de concentratie weg is of met wat anders bezig is gaat het lopen niet vanzelf en dat is toch wel jammer. Na de fysio reden we nog even naar de Phicoop in Kessel en daar kwamen we Maris nog tegen. Nog de geraniums gehaald en in de regen weer naar huis. Terwijl ik het brood smeerde aan het aanrecht keek ik naar buiten en … zag ik het goed…. Ja hoor de blauwe regen bloeide… eindelijk na zeven jaar hingen er weer bloemen aan… dus maar gauw naar buiten om er een foto van te maken!! En s avonds ging ik weer verder met het pleidooi.
Dinsdagmorgen waren we met van alles bezig en na da middag reden we naar Deurne om het vlees op te halen. Anneke kwam helpen en zo waren we op tijd klaar. S Avonds kwam Wim nog om Peter te behandelen en dat ging ook al heel erg goed.
Woensdagmorgen moesten we op tijd op, want de boekhouder kwam al op tijd om de jaarrekening van 2017 te bespreken en dat zag er allemaal positief uit, maar na anderhalf uur hield Peter het voor gezien, poeh dat was vermoeiend, opletten en cijfertjes, maar ook voor ons is dat heel vermoeiend en kost veel energie. S Middags kwam Steef nog even met Pierke en Sien , we bekeken nog wat Efteling filmpjes en ook de plattegrond van onze hut, nou die was niet zo groot als dat maar allemaal zou passen, met de campingbedjes en kinderstoelen….. en daarna maaide ik nog snel het gras, Peter was er te moe voor en s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie, heerlijk gewandeld en lekker koffie gedronken.
Donderdagmorgen ging ik alleen de boodschappen doen, de auto wassen en snel naar alle winkels. Terwijl ik alle boodschappen naar binnen bracht ging Peter even buiten lopen , een lekkere frisse neus halen. En na het avondeten wilde hij weer even naar buiten en daarna nog op de hometrainer, terwijl ik Toos even belde, die gelukkig goed nieuws had. IK moest nog van alles opruimen en …. De koffers gaan inpakken want we gingen op weekend. Maar er moesten ook allerlei etenswaren mee dus heel goed opletten dat we niks zouden vergeten, ieder had een lijstje gekregen wat we mee moesten nemen. Oh Peter had er zo’n zin in, ja samen met het gezin een weekend weg, de kinderen , de kleinkinderen, super vindt hij dat!! Nog een extra koffer van de zolder gehaald en alles verder klaargezet, de telefoon ging, Peters zusje, nog een poosje mee gepraat, nog douchen voor het naar bed gaan en dan heerlijk slapen en vrijdagmorgen op tijd weer op . Effe koffie gedronken met Coen de bedrijfsverzorger en toch alles onder controle, de auto ingeladen en we lagen precies op schema, want een paar minuten voor 10.30 uur appte ik dat we vertrokken waren, even later kwam er een appje van Claudi, ja ook zij waren vertrokken en nog geen 5 minuten later appje van Steef, ook onderweg. Bij Eindhoven hadden we veel files, maar toch maar al met al 15 minuten vertraging en vrijwel gelijk met Steef, Robert, Pierke en Sien komen we net voor 12.00 uur aan bij de ingang van Loonse Land. De auto op het parkeerterrein en samen met Steef en Robert lopen we restaurant binnen om te lunchen. Het is prachtig weer, maar we besluiten om binnen te lunchen, want daar is een leuke kinderhoek, een kwartier later waren Claudi, Johan, Joep , Mees en Niene er. Nog wat gedronken en toen was het tijd om naar de Efteling te lopen. Door het bos over een mooi pad en 10 minuten later stonden we voor de ingang van de Efteling Pierke en Sien wilden eerst naar Joris en de Draak, want daar waren Joep en Mees ook. Pierke wilde graag met mij erin, tja…. Dus in de rij met Robert en Sien. Steef bleef bij Peter wachten. Maar oei wat duurde dat lang…. En ik vond dat die achtbaan toch wel erg hoog en hard ging. We waren al over de helft van de wachtrij toen Lonneke belde. Zij waren ook bij de ingang van Loonse Zand en hadden nog geen kaartjes voor de Efteling oei dan moesten ze maar effe wachten, het begon toch wel te kriebelen in buik, maar Pierke was de reddende engel, hij moest heel nodig plassen, oh dan ging oma wel met hem eruit…. Gered!! Tja en om nu weer achteraan aan te sluiten…. Nee. Ik ging Lonneke, Jaap en Zoe tegemoet zodat zij ook naar binnen konden. Nog een apart pasje voor Peter geregeld zodat hij ook in de attracties kon en toen waren Lonneke en Jaap ook bij de ingang. Zoe lag met een stralende lach in de kinderwagen en we liepen snel naar Joris en de Draak om ons bij de rest te voegen. Die kwamen precies uit de achtbaan en samen gingen we verder. Naar de vliegende Hollander, naar de Python, Peter en ik genoten. Het was al 16.00 geweest toen Peter en ik met Lonneke en Claudi terugliepen. De auto op het parkeerterrein gehaald en naar onze hut gereden. Hut nummer 901 was onze hut voor de komende 4 dagen. WAUW wat was het mooi en gezellig ingericht en wat een verrassende ruimtes. Twee hele lange tafels bij het keukenblok waar we met 12 personen ruim konden zitten, Twee grote slaapkamers en twee kleinere, alles was van hout en natuurlijke materialen. Peter ging even rusten en Niene werd ook in bed gelegd zodat die ook even een slaapje kon doen en Zoe sliep in de kinderwagen. Lonneke , Claudi en ik laadden de autos uit en ontfermden ons over het avondeten en om 18.30 uur waren Steef , Robert, Pierke en Sien, Johan met Joep en Mees en Jaap ook terug uit de Efteling, Peter en Niene waren weer uit bed en zo konden we heerlijk smullen van al het lekkers dat we hadden meegenomen. Na het eten zaten we nog een poosje buiten te genieten terwijl de kinderen om het huisje speelden want daar was ook nog van alles te beleven. Om 21.00 uur lagen de kinderen allemaal in bed en hadden wij nog een hele bijzondere avond. Jaap vertelde over zijn werk en over de nieuwe plannen, Claudi over haar werk en de nieuwe plannen, Steef vertelde, ja wat was dat heerlijk zonder de kinderen, tijd voor naar elkaar te luisteren en het verhaal af te maken. Peter bleef tot het einde erbij, en in bed vertelde hij hoe bijzonder hij dit had gevonden. De bedden lagen goed en we sliepen heerlijk en tot mijn verbazing tot 7.30 uur en niet opgeweest en niemand gehoord!!
De broodjes voor het ontbijt werden voor 8.00 uur bezorgd bij het huisje en Jaap begon met het spek te bakken, de eieren waren we vergeten, maar die zouden we dan in de supermarkt moeten halen , en daar hadden we voor het ontbijt geen zin in, dus alleen spek bij het ontbijt. Heel gezellig allemaal en na het ontbijt bleven Peter en ik nog even met Zoe in het huisje, Lonneke moest even naar het dorp en de rest ging alvast naar de Efteling. Ik ruimde op en Peter deed zijn oefeningen terwijl Zoe in haar stoeltje zat te kijken. En even later liepen wij ook naar het park, we hadden geluk want het treintje stond net klaar en konden we zo in stappen en waren we er in een paar minuten. We liepen weer naar Joris en draak en Pierke wilde met mij in de Vliegende Hollander, Joep kwam een centimeter te kort om er in te mogen, dus dat was even verdriet. De vliegende Hollander was kei gaaf , Lonneke en Claudi hadden Peter gevraagd of hij ook ergens in wilde, ja hij wilde ook graag ergens samen in en zo werd er besloten om naar de Carnaval te gaan , via een aparte ingang konden we er met de rolstoel komen, en zo zaten Peter en ik met Sien in een karretje en achter ons zaten Robert en Lonneke. De rest zat een paar karretjes voor ons. Peter genoot samen met Sien. Hij vind dat helemaal geweldig een kleinkind tussen ons in en maar vertellen. We hadden s morgens broodjes gesmeerd en die aten we gezellig op in de zon en om 14.00 liep ik met Peter, en Johan met Niene terug naar het huisje. Johan vond het niet erg om bij het huisje te blijven en ik liep weer terug naar het park. Ik liep bijna te huilen van geluk, wat een prachtig weer, wat een geweldige accommodatie , het park, maar vooral wat een prachtig gezin, wat heerlijk dat dit allemaal kan, dat we dit SAMEN mogen beleven!!! SUPER!!!! Robert belde of ik kwam, want ze stonden in de rij voor de Piranja, oh wauw daar wilde ik zo graag mee in, dus stevig doorlopen, effe gevraagd hoe ik het snelste bij de Piranja kwam en 5 minuten later was ik er. Ik wilde Robert bellen, maar hij belde, oh ik zie je al, kruip maar even onder het hek door en ja hoor ik was weer bij de rest en zo konden we 5 minuten later met alle man in een bootje, de zon scheen uitbundig dus het was helemaal niet erg dat we er kliedernat uitkwamen. En wat een plezier hadden we allemaal!!! Toen nog naar de droomvlucht en nog een lekker ijsje en toen was het alweer 17.00 uur geweest en moesten we terug naar onze hut en klaarmaken om te gaan uit eten. Dat hadden we al een maand geleden gereserveerd bij het restaurant van Bosrijk . Peter uit bed gehaald en weer lopen naar het andere park. Heel gezellig gegeten, maar de kwaliteit was wat minder en toen we toen weer bij onze hut aankwamen was iedereen heel moe en gingen we allemaal op tijd naar bed. Peter had heel veel last van jeuk, dus hem nog helemaal ingesmeerd en toen toch goed geslapen.
Zondagmorgen hadden we spek met eieren bij het ontbijt en weer was het gezellig en na het ontbijt liepen we allemaal samen naar de Efteling. Joep had een paar extra sokken in zijn nu iets hogere schoenen en warempel hij was 1.20 meter en kreeg een blauw bandje zodat hij ook in een heleboel attracties meer kon samen met Pierke. Eerst in de Vliegende Hollander en toen naar de Python. Ik ging met Niene in de bootjes, Niene heeft helaas niet zo heel veel geduld dus in de wachtrij was het huilen, maar eenmaal in de bootjes klapte ze in de handjes en kraaide van plezier. Peter en ik wilde graag in de nieuwe attractie Symbolica en we besloten om er allemaal samen in te gaan. Robert en Lonneke gingen met Peter en Sien via de invalideningang en ik ging met de rest in de gewonen wachtrij staan. Bijna 3 kwartier moeten wachten, maar dan heb je ook wat. Prachtig!! Lonneke en Jaap namen afscheid en gingen met Zoe weer naar huis, en Peter gaf aan dat hij toch wel heel moe was en graag naar het huisje ging om te slapen. Ik liep alleen met Peter en steeds maar zei hij, Wunderschon, wat is het toch wunderschon, wat fijn allemaal zo samen, wunderschon wunderschon!! Ik bracht hem naar bed en vroeg of hij alleen kon blijven zodat ik weer terug naar de anderen kon gaan. Oh dat was geen probleem… Och en toen zag ik een opa met zijn kleinkind fietsen en toen kwam er even een verdrietig duiveltje in mij, want dat zal Peter nooit kunnen. Even slikken want we hebben het toch heel goed samen en wat kunnen we toch veel nog samen doen!! De rest stond bij de Pagode en ik ging er naar toe en ik wilde eigenlijk nog graag in de Fata Morgana. Er ontstond even onenigheid, want de anderen hadden net gezegd dat ze naar de binnenspeeltuin wilde…. Maar we gingen toch naar de Fata Morgana. De kinderen wisten niet wat het was , maar bij de Fata Morgana aangekomen konden we zo doorlopen en gelijk in een boot stappen, heerlijk koel en ze vonden het keigaaf. Toen we uitstapten stond Johan er met Niene die was weer wakker geworden en Johan stapte in en wij gingen gewoon nog een rondje mee. Mees vond het helemaal geweldig, donker en dan leeuwen, tijgers en krokodillen, Sien was hier iets minder van gecharmeerd en deed het tweede rondje niet mee. Toen nog even naar de binnenspeeltuin en liep ik als eerste weer terug om Peter uit bed te halen. Koffie gezet en toen kwam de rest ook gauw genoeg. We dronken samen koffie en toen namen Steef, Robert , Pierke en Sien afscheid, oma vroeg Pierke wanneer gaan we weer naar de Efteling, het was zo leuk!!!
Wij bleven nog een nachtje met Claudi, Johan, Joep, Mees en Niene , we besloten om als avondeten frietjes te gaan halen en nog wat restjes van de vrijdag op te eten. Lekker buiten gegeten en na het eten ging Peter binnen zitten. Johan en ik gingen de broodjes voor de maandag regelen en toen wilde Joep en Mees nog naar de hooiberg en schaapskooi waar ook loop en klimbruggetjes over het water waren. Claudi en ik gingen met Joep en mees er naar toe, terwijl Peter, Johan en Niene in het huisje bleven. Heerlijk op een bankje zitten te kletsen met Claudi en genieten van de ondergaande zon, ja dat vind ik zo mooi!!! Tegen 20.30 uur liepen we terug naar het huisje, Niene sliep al en Joep en Mees gingen ook naar bed. We zetten de televisie uit en de telefoons aan de kant en toen hebben we heel erg fijn zitten praten. SUPER!!! Nog een wijntje en een biertje erbij, helemaal TOP !!
En vanmorgen waren we op tijd weer op, ontbijten alles opruimen en Claudi, Johan, Joep, Mees en Niene gingen nog de Efteling in en Peter en ik reden om 9.45 uur weer richting Grashoek. Geen files geen oponthoud, en wat zei Peter steeds maar weer… WUNDERSCHON WUNDERSCHON, dit is GENIETEN… allemaal WUNDERSCHON, wat BIJZONDER… WUNDERSCHON !!! SUPER !! DANK JE WEL ALLEMAAL!!!

SAMEN GENIETEN
VAN ALLE MOOIE DINGEN
IN HET LEVEN
DAT IS HET GROTE GELUK !!

Veel liefs Marlies

• 07 Mei 2018 - 20:40

Christel:

Wunderschon. Meer valt er niet over te zeggen. Fijn dat jullie zomgenoten hebben.

• 09 Mei 2018 - 08:28

Hein Oet Wieërt:

Christel is mij voor met wat ik ook wou tikken dus dan maar toch maar wat anders bedenken dus daarom het volgende : 't leave is moei, moei, zo moei Schön toch

• 09 Mei 2018 - 08:29

Hein Oet Wieërt:

Nu vergeet ik nog: Fijne week weer