HAARLEM - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HAARLEM - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HAARLEM

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Oktober 2011 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja zondag was het dan eindelijk zover.... een paar dagen naar Lonneke en Jaap in Haarlem. Vakantie... genieten...
De voorpret is tegenwoordig niet meer zo leuk... "vroeger" kon ik hier enorm van genieten, maar nu is het vooral de spanning of ik niets vergeet en of allles wel goed gaat, waardoor het genieten van de voorbereidingen een beetje stress geeft!! Maar uiteindelijk geeft het positieve gevoel toch de doorslag en willen we vooral gaan....!!!
Na het douchen en ontbijt vertrokken we richting Haarlem, Peter wilde zelf rijden en we zouden onderweg wel zien hoe ver hij kwam en dan kon ik verder rijden. De zon scheen uitbundig en toen we eenmaal aan het rijden waren, kwam er een enorm geluksgevoel over mij heen. Samen op vakantie, samen.. Peter achter het stuur, wat een overwinning!!! Na ruim een uur rijden waren we den Bosch voorbij en begon Peter een beetje moe te worden.. nou dan stoppen we toch even en rijd ik verder. Bij een tankstation gestopt, even wat gelopen en reed ik verder.. hatsjikiedee... file.... 5 km.... Nou het voelde of we de route soleil reden.. en aanschoven bij al die autos die richting zon en strand gingen!! Tegen 1 uur waren we bij Lonneke en kwam ons al gelijk de parkeerkaart van pas, er was maar een plekje in de straat vrij en dat was een invalidenparkeerplaats. Mooi!! Lonneke had heerlijke soep gemaakt en zaten we lekker buiten in de tuin te genieten, na het eten liepen we naar het hotel en kon Peter zijn middagslaapje doen, en hierna gingen we naar Zandvoort. Lonneke had contact gehad met Charlotte en die was ook op het strand met baby Georgina. Lonneke en Jaap kwamen ons nu met auto ophalen bij het hotel en hup naar Zandvoort. Hier was het overvol, we konden bijna geen parkeerplaats vinden, maar op en heel gunstige plek was een invalidenparkeerplaats vrij. Ja ieder nadeel heeft zijn voordeel!!! Auto geparkeert en naar het strand, en zowaar hier vonden we ook een heel mooi plekje, Charlotte met een vriendin en kindjes zaten in het zand te spelen en voor ons een mooi tafeltje in het zand waar we konden zitten, zitten en genieten van het uitzicht!! Prachtig de laatste zondag van september en dan zo'n mooi weer!!!
Nadat we in Zandvoort hadden gegeten reden we terug naar Haarlem om daar nog een afzakkertje te nemen in de stad. Het was moeilijk om een parkeerplek te vinden en Lonneke liet ons uit de auto en zij gingen de auto bij hun in de straat parkeren. Peter in de rolstoel, die op een lichte helling stond, en ik wilde nog wat pakken, de rolstoel niet op rem, en daar schoot hij achteruit... bijna de straat op. Ik kon hem op het nippertje vastgrijpen... meteen stopte er een auto, Mevrouw kan ik U helpen, en stonden er 2 jonge knullen om te helpen. Zo lief!!!
Maandagmorgen gingen we alleen met Lonneke op pad, de Haarlemse hofjesroute en naar de markt, reuze gezellig, terrasje aan de Spaarne, ijsje op de markt, heerlijk!! Tegen 1 uur brachten we Peter naar het hotel om te rusten en gingen Lonneke en ik shoppen. In een roes beleefde ik alles, het was zo fijn!!! Het voelde zo "gewoon", moeder en dochter, en Papa goed verzorgd achter gelaten!!
s Avonds kwamen Charlotte en Alex naar Lonneke en Jaap en gingen we met zijn zessen thuis chinezen. Ook weer heel bijzonder!!
En om 10 uur liep ik met Peter in de rolstoel alleen naar het hotel en snoof de heerlijke zwoele avondlucht op, en waande me in Salou!!
Dinsdagmorgen weer naar Lonneke gelopen en gingen we de noordelijke route per auto maken. Eerst naar Amsterdam en langs het huis waar Charlotte woont gereden en toen naar de Landmarkt, een supermarkt waar ze streekprodukten verkopen. Heel interessant en leuk!! Hierna gingen we naar Volendam, Edam, Purmerend,Zaandam, IJmuiden en alles binnendoor terug naar Haarlem. Kei leuk, maar Peter was helemaal aan de pin, dus even rusten in het hotel en ik een poosje met Lonneke op het terras gezeten en een goed gesprek gevoerd, voordat zij naar huis ging om te koken voor ons. Rond 6 uur waren we weer bij Lonneke en Jaap en rook het heerlijk. Ja lekker gegeten en toen gingen Lonneke en ik nog om de hoek een lekker ijsje halen, terwijl Peter en Jaap met een diepvries ijsje thuis bleven. Toen wij terugkwamen zaten de mannen gezellig te kletsen, ik bekeek het een poosje voor de raam, en het tafereeltje wat ik zag ontroerde mij. Zo mooi, zo echt!!! Ja dan merk ik dat ik van heel veel hele kleine dingen intens kan genieten!!
Ja en toen was onze minivakantie alweer voorbij!!! Blij en gelukkig dat het allemaal zo goed had gegaan, dat er nog heel veel, met name jongeren zijn, die heel erg behulpzaam zijn, ja deed ons enorm goed. Want zo liepen we woensdagmorgen naar de auto die nu een paar straten verder geparkeert stond, de weg voor het hotel was opengebroken, en ik stond te kijken hoe we het beste naar de overkant konden komen, de rolstoel, het rolkoffer, mijn tas en natuurlijk Peter, veilig naar de overkant over een brede loopplank... Maar meteen stopte er een jong meisje met de fiets, Meneer.. Mevrouw... lukt het jullie of zal ik even helpen... Nou het gaat wel lukken hoor, maar dank je wel!! Eerst de rolstoel en rolkoffer naar de overkant en toen terug om achter Peter te lopen. Ja hoor gelukt, Peter weer in de rolstoel, maar toen lukte het niet zo goed om het rolkoffer nog te trekken (de straten zijn een beetje ongelijk in Haarlem) Kom maar, zei Peter, als ik het met mijn linkerhand trek en jij duwt de rolstoel, dan moet het lukken!!! Ja hoor zo kan het dus ook. Samen komen we er wel!!
Ik begon met rijden en vanaf den Bosch reed Peter weer, ondertussen had Claudi gebeld, wat we wilden eten... dan zou zij met Joep in ons huis zijn en het eten klaar hebben.
Ja en zo waren we rond 1 uur weer terug in de Grashoek, hadden Steef en Robert dinsdag het een ander opgeruimd en verzet, (commode naar boven, kastje naar beneden) bloemstuk in de kamer) en Claudi het eten klaar. Wauw wat een thuiskomen... wat relaxed!! Wat een bijzondere kinderen hebben wij!!!
Donderdagmorgen weer samen naar de fysio in de Kronenberg, Peter aan het"werk"en ik lekker buiten gezeten en met de vrouw van Harrie zitten praten.
s Middags gingen we naar Steef, hadden Pierke al 5 dagen niet gezien!!! Ja een grote glimlach verwelkomde ons!!
Vrijdagmorgen moest ik een paar boodschappen doen, onder andere verf halen voor het babybedje, en vroeg aan Peter of hij mee ging.... ik verwachtte eigenlijk van niet. Jawel hoor, als ik naar Kranen in Dorp ging, ging hij mee. Ja maar ik moest ook nog even naar de supermarkt... nou dan wachtte hij wel in de auto!!
Ja lieve mensen, sinds Peter zijn rijbewijs terug heeft is er een wereld voor ons open gegaan, zijn eigenwaarde enorm gestegen, zoveel meer aktiviteit in alles, super!!!
s Middags moesten we even op Joep passen, en het weer was nog steeds erg goed. Ja naar buiten, met de kinderwagen, en Peter liep er maar achter te zingen, en ze hadden zoveel plezier. Joep was wakker en lachte steeds naar Peter, zo lief!! En Peter genoot, want hij wilde eigenlijk naar binnen, en besloot toen om nog een rondje te lopen...
Ja en zaterdag kwam Pierke weer, Steef moest werken.Wil en Marian kwamen op de koffie, maar Peter was met John zwemmen en naar Kronenberg om de arm te tapen. Ton was erg tevreden, over de soepelheid van de arm/hand. Nu zit er na 4 weken rust, weer tape op. s Avonds gingen we wokken in Horst met het bestuur van de buurtvereniging, ja erg lekker en gezellig, we hadden twee grote tafels en die waren met een paar treden naar beneden, ja en dan denk ik, wat ben ik blij dat Peter dit kan,die treden naar beneden, dat hij dit allemaal beetje bij beetje geleerd heeft, dankzij ons doorzettingsvermogen en hoe belangrijk die kleine stapjes voorwaarts in het dagelijkse leven zijn en vanmorgen met de handoefeningen, stelde Peter vast dat hij door de tape toch weer net iets meer kon met de hand en vingers... nog een paar maanden en dan kan ik .... tjoep, tjoep, alle vingers op en neer!!
Steef, Claudi, Pierke en Joep kwamen, Joep bleef bij ons en de rest ging even naar de stad. En toen ze terug kwamen zaten we buiten in de zon te genieten....SUPER!!!

EIGENWAARDE IS DE KRACHT
WAARDOOR JE GEZONDE KEUZES KUNT MAKEN
NIETS IS ONMOGELIJK
ALS WE HET SAMEN DOEN

Veel liefs Marlies

• 02 Oktober 2011 - 14:17

Christel:

Nou Marlies, dat was me het weekje wel weer. Wat een geluksvogels zijn jullie toch. Alle kinderen, die aan alle kanten voor julie koken en zorgen. En kleinkinderen geven natuurlijk. Wat dat kun je echt niet zelf.Heel fijn om te horen, dat je de dip weer te boven bent. En hoe?! Mooi, mooi, mooi.......Ga zo door. Kanjers.

• 02 Oktober 2011 - 16:52

Lonn:

Heerlijk toch! Wij vonden t ook super dat jullie er waren! Jullie mogen vaker komen ;) maar zo'n mooi weer kan ik niet nog een keer bestellen... hihi!

Kus Jaap & lonn

• 02 Oktober 2011 - 19:29

Babette:

Wat een leuke week, geniet ervan!!!

• 02 Oktober 2011 - 21:41

Tooske:

wat hebben jullie een heerlijke vakantie gehad, het weer kon niet beter, een hartelijk ontvangst van dochter, schoonzoon, nichtje en man en dan ook nog van georgie.Ja wie krijgt daar geen goed gevoel bij, jullie kunnen weer de wereld aan, heb je daar even kunnen opladen. En dan de hartelijke ontvangst thuis, toe maar het kan niet op. Dit heeft lang niet iedereen!!!! Dus zusje, als je het eens niet ziet zitten, denk dan aan deze momenten, en de zon gaat weer schijnen. Dikke knuffel.

• 03 Oktober 2011 - 10:46

Hein Oet Wieërt:

Wat een verslag! Net als het weer stralend. Dit had ik net nodig vandaag want ik ben verkouden. Wow. Zal wel een kermisgriepje zijn maar ja toch teveel gevierd en genoten afgelopen week maar net als dat je zus al schrijft: Ik denk er met plezier aan terug.
    En nu op naar onze verjaardagen en ja ik ben eerst!

• 08 Oktober 2011 - 08:16

Hein Oet Wieërt:

Even hier ook wat plaatsen.Ben het gisteren vergeten.

Van harte en nog vele jaren.
    Ik kreeg gisteren nog een kaart en daar stond een spreuk op die ik heel toepasselijk vindt voor alle jarigen en die wilde ik hier even plaatsen:

" De mooiste jaren van het leven,
    beginnen elk jaar opnieuw ".