DE ZOMER VOORBIJ..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu DE ZOMER VOORBIJ..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

DE ZOMER VOORBIJ.....

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 September 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Het lijkt erop dat de zomer voorbij is… morgen beginnen de scholen weer en zijn de vakanties voorbij, tijd voor het gewone dagelijkse leven en ook weer gewoon een bericht op de zondagmiddag…..
Maar de vorige week was het nog heerlijk zomer weer, een paar hete dagen en vrijdags kwamen Claudi en Johan weer terug van vakantie en natuurlijk kwamen ze hier even lekker zwemmen, het water was voor ons heel aangenaam , 26 graden maar Peter vond dit te fris en hij had s morgens al met Wim gezwommen op de Schatberg, het had niet zo goed gegaan, Peter had veel last van vermoeidheid , waarschijnlijk door de warmte. En hij vond het prima om lekker in de schaduw te zitten en te genieten van de capriolen van Joep en Mees. Joep en Mees wilden graag hier blijven eten en dat was wel gezellig, lekker frietjes eten bij opa en oma.
Zaterdag stond er dus niets op het programma en was ik druk met bbq en buffet maken en Peter was lekker in de tuin bezig, gras maaien en later hielp ik hem .Na het middagdutje dronken we buiten koffie en s avonds zaten we heerlijk bij het zwembad. Maar het weerlichtte overal en ik vond het toch wel een beetje eng, oei als er maar geen zwaar onweer kwam, want Robert was nog op vakantie en de nieuwe bedrijfsverzorger woont op 40 km afstand, tja en waar blijf je dan als vrouw alleen….
Om 10 uur gingen we maar alvast naar binnen en alle ramen en deuren gesloten en toen toch maar naar bed en even later barstte het noodweer los, nou het knetterde van alle kanten en ik was heel bang… pfff tegen 1 uur werd het rustiger, de pieper had niet gegaan.. zou er geen stroomuitval zijn geweest… toch maar weer opgestaan en alles gecontroleerd bij de stallen, nee niets mis. Toen toch wel goed geslapen en zondagmorgen liep ik naar de speelkamer, he de lampen doen het niet… Oepsie toch stroomuitval, gelukkig was Koen er nog en bleek alleen een aardlekschakelaar uit te zijn, ja dat was makkelijk te verhelpen. Weer geluk gehad, want later hoorden we dat er toch op veel plaatsen stroomuitval bij de bedrijven was geweest en voor veel schade had gezorgd.
Na het ontbijt moest ik snel aan het werk, salades afmaken en de laatste hand aan een buffet, Peter ging na alle oefeningen lekker buiten zitten, want binnen was het erg benauwd. Ik moest nog even wat druiven plukken en ik hoorde Peter praten… ja gezellig met zijn zusje die op de fiets was gekomen, maar veel tijd hadden we niet want we moesten de bbq wegbrengen en om 3 uur moesten we naar Eindhoven naar de verjaardag van Toos, het buffet moest mee, alles in de auto en naar Eindhoven, hier was het heel gezellig en na het eten namen wij weer alles mee en was het een geslaagde zondag.
Maandagmorgen weer een beetje op tijd op want we moesten naar de fysio in Baarlo, Richard had mij voor de vakantie ook ingepland, tja was dat nodig…. Afzeggen kon altijd nog, maar ik had toch al een paar dagen weer wat last van de schouder, dus kwam dat goed uit. Richard was weer terug van vakantie en Peter en ik hadden geconcludeerd dat Maljer een hele goede vervanger was, maar Richard is de beste!!! Nadat Richard mijn nek en schouders weer goed los had gemasseerd was het Peters beurt. De oefeningen aan het wandrek gingen heel goed, en in staande beweging deed Richard de handoefeningen en die gingen ook heel goed. Later ging ook het lopen al heel goed, hele mooie passen, ja Richard was heel tevreden!! Claudi appte of Joep en Mees s middags mochten komen, tuurlijk en dat die dan bij ons bleven eten en wij ze s avonds in hun eigen bed legden…
OM 3 uur werden Joep en Mees gebracht… nou die hadden allebei de turbo aan staan, wat een drukte, ik stelde voor dat we een ijsje zouden gaan eten in Kessel.. ja dat wilde ze wel…meteen. Oeps de pieper, die had Koen per ongeluk meegenomen en zou hem voor 6 uur terugbrengen dus daar moesten we nog op wachten…. En het duurde maar en duurde maar, nou dan eten we eerst een broodje… Weet je wat bij de televisie, een broodje en Bob de Bouwer op televisie…Nou hoe krijg je twee jongetjes rustig… zo dus. Koen bracht de pieper terug en konden we naar Kessel rijden… Onderweg zagen we regenhaspels en tractors, nou dat vinden Peter, Joep en Mees helemaal geweldig, bijna in extase als ze een haspel zien die sproeit, een tractor die rijdt.. In Kessel op het terras waren het ook al zon lieve jongetjes, mooi bleven ze zitten met hun ijsje en toen alles op was gingen we naar het veer kijken en even later naar de stuw, helemaal het einde en wat kan Peter dan veel vertellen, we kwamen langs de kaasboerderij en de boerderij van Piets broer, ja daar reed een John Deere tractor, dat moest Joep even aan Piet gaan vertellen en zo belandden we dus op de kaasboerderij, waar Joep en Mees weer veel te zien hadden. Ondertussen werd er met Claudi geappt nou als de jongens nog mooi rustig waren… hun waren bijna klaar met eten, dan waren we wel gelijk thuis… En zo leverden we Joep en Mees om 9 uur af bij Claudi en Johan en was het toch nog een zeer geslaagde middag.
Dinsdagmorgen werd ik om half 7 gewekt door de pieper.. shit alarm. Gekeken wat voor alarm, maar dat kon ik niet oplossen, een of andere klep kapot, gelukkig kwam Koen gauw genoeg en even later had hij de klep vervangen door een nieuwe en kon er weer gevoerd worden. Alles weer in orde en hadden we een uurtje over, en besloten we om even naar Steef en Robert te gaan die maandagavond van vakantie terug waren gekomen. Effe gezellig zitten kletsen en de mooie vakantie verhalen gehoord. Ze waren allemaal lekker bruin geworden.
Na het eten reden we samen naar Deurne om het vlees te halen , 1 varken om er weer in te komen… Anneke kwam helpen en zo waren we om half 6 helemaal klaar. Wim kwam Peter halen om te gaan zwemmen en ik was druk met de klanten die het vlees kwamen halen. Marij en Peter uit Tegelen waren nog hier toen Peter en Wim terug kwamen van het zwemmen. Wim vertelde dat het heel erg goed was gegaan en dat Peter ten opzichte van 1 jaar geleden wel 400 procent vooruit was gegaan… WAUW dat is een mooie opsteker!! En vooral de vooruitgang in de arm en hand> SUPER!!
Woensdagmorgen deden we een beetje rustig aan en om 14.00 uur haalden Steef, Robert, Pierke en Sien ons op voor een middagje uit. We gingen naar Roermond naar het Oolderhuuske, leuke speeltuin voor de kinderen en een heerlijk terras met uitzicht over de Maas. Het weer was prima en we genoten van alles. In Neer gingen we eten bij het Raadhuis en zaten we lekker op het terras, ik was mijn sigaretten vergeten, oei, om de hoek was een kleine supermarkt en samen met Sien liep ik er naar toe, want ja buiten eten en dan na het eten een sigaretje… mmm… Terwijl we naar de supermarkt liepen vroeg Sien waarom ik de sigaretten vergeten was, ja ja, gewoon .. Ja dan is oma een Soepkip, oke … In de winkel kocht ik er ook nog een aansteker bij, Waarom vroeg Sien weer, ja die is oma ook vergeten. Zegt ze keihard in de winkel, ja mijn oma is een Soepkip!! Och ja, het eten was heerlijk en we zaten er zo lekker, het was echt GENIETEN!!
Donderdagmorgen moesten we op tijd op want ik moest naar de opticien voor andere nieuwe lenzen en ik mocht niet de oude lenzen indoen en zo was Peter mijn privé chauffeur. Het was een heel gemeet en gedoe bij de opticien, en het duurde allemaal veel langer als gepland, maar waarschijnlijk ook de oplossing gevonden voor mijn steeds weer ontstekende oog. Verstopte talgliertjes, een nieuwe zachte lens werd aangemeten, druppeltjes voor het traanvocht op peil te brengen stonden we 2 uur later weerbuiten , en ik moet zeggen tot nu toe gaat het heel goed, geen last meer van ontstoken ogen!! Nog wel een paar keer terug voor de juiste sterkte, maar dat zal niet zo lang meer duren.
Vrijdagmorgen kwam Johan de klusjesman, samen met Joep en Mees, ik had allerlei kleine klusjes te doen en Johan wilde dat wel allemaal voor ons opknappen, een afvoer verstopt, een nieuwe horraam, een gordijnroede, buiten lampjes en zo nog van alles. Joep en Mees wilden naar buiten grasmaaien met opa, maar ook boontjes plukken en harken in de tuin, Mees helemaal blij bij opa op de grasmaaier, och dat kan hij uren vol houden, en dan maar broem geluiden erbij maken, prachtig, en Peter vindt dit helemaal het eind , want dat kan hij alleen, alleen met een kleinkind op de maaier en dan dan zie je hem echt genieten!! Heerlijk waren we buiten bezig en Johan kluste binnen, een oude kast eruit en een andere van Claudi erin,slaap kamer opgeruimd, heerlijk!!
Erik kwam nog even langs en s middags ruimde ik nog van alles op. Nog het een en ander opgestookt, weg met die rommel!!
Zaterdagmorgen was er geen zwemmen, en Peter zat aan de keukentafel terwijl ik bezig was met een bbq, ik gaf allemaal oude papieren van kantoor, die kon hij nakijken en wat weg kon weg ermee. Hij was er wel een uurtje zoet mee en vond ook dat hij heel nuttig werk had gedaan en s middags kwam Johan weer wat klussen en even later kwam Claudi met Joep en Mees en weer waren ze buiten bezig, met de tractortjes en de grasmaaier , oh wat hadden ze weer een plezier en als afsluiting haalden we pizzas en shoarma, en om 8 uur toen iedereen weg was had Peter helemaal de pijp leeg, maar het was weer SUPER Genieten geweest!!WAUW!!!

DEGENEN DIE HET MEEST DRMEN
ZIJN VAAK DEGENEN
DIE HET MEEST BEREIKEN

Veel liefs Marlies

• 05 September 2016 - 14:10

Hein Oet Wieërt:

Lachen, gieren en brullen met dat soepkip verhaaltje maar wat is Peter dan een aangebraden haantje? Hahahaha Verder commentaar is deze week overbodig dus wens ik jullie weer een pracht week toe

• 05 September 2016 - 17:01

Christel:

Jeetje zeg......wat was er veel te lezen. Weer als vanouds druk. Maar wat een bedrijvigheid en gezelligheid. Maak je maar niet druk om het weer. Voorlopig blijft het zomer. Joehoe.

• 06 September 2016 - 22:08

Toos:

Maar maar maar, wat een bedrijvigheid bij jullie. En wat lees ik, je moet ook het bedrijf in de gaten houden en OOK dat lukt Marlies,van alle markten is ze thuis. Blij dat de scholen begonnen zijn, misschien een beetje meer rust!! Maar ook fijn als je wat met de kleintjes kan doen.Marlies ga zo lekker door.