WESTDORPE HULST - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu WESTDORPE HULST - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

WESTDORPE HULST

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 Juli 2018 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Vorige week maandagmorgen toch maar eerst weer de apotheek gebeld om te vragen of het met de bloedverdunners nu wel klopte en mevr. De Apotheker zelf verzekerde mij dat het goed was zo. Toch maar op vertrouwen. De diarree is duidelijk minder geworden en de huiduitslag ook ondanks het warme weer. S Middags moesten we naar de fysio in Baarlo en vanwege de warmte had ik maar een afspraak gemaakt en deden we het vooral kalm aan.
Dinsdag was het nog een dagje hard werken en gelukkig konden we al voor de middag het vlees ophalen in Deurne en werkten Anneke en ik hard door en zo waren we om 17.00 uur klaar met alles.
S avonds kwam Wim nog om Peter te masseren en die kreeg de arm/hand weer helemaal los. Zo en nu kon de vakantie beginnen… alleen maar leuke dingen voor de boeg…..
Woensdagmorgen kwam John om met Peter te gaan zwemmen en dat had supergoed gegaan en na de middag was het hier een zwemparadijs. Claudi kwam met Joep, Mees en Niene en ging Niene samen met Peter een dutje doen, even later kwam Helga met Sebas, Dani en Robbe en Peters zusje Roos met Desiree en Anne. En na een half uurtje kwam Steef met Pierke en Sien. Ja volle bak in het zwembad, de bootjes in het water en wat hadden ze allemaal een plezier. Super genieten !!! De grote parasol op het gras gezet en daar zaten wij lekker onder. Om 15.00 uur waren Peter en Niene ook weer present en was heerlijk toeven in de tuin in de schaduw. Lekker geplonst en een beetje af gekoeld.
S Avonds belde ik Willy in Zeeland en regelden we nog wat dingen en hoe we de dagen gingen indelen. OH wat hebben we er zin in , een paar dagen naar Zeeuws Vlaanderen, voor het eerst in een bed en breakfast, tja hoe zal dat gaan, we zullen het maar op ons af laten komen en vooral gaan genieten.
Donderdagmorgen is het om 10.00 uur al 31 graden, echt niet meer normaal, ik moest nog wat boodschappen doen, de betalingen doen, maar naar buiten gaan….. pffff om te puffen.
Om 15.30 kwam Claudi nog even wat verkoeling in het zwembad zoeken met Joep, Mees en Niene. In het zwembad was het heerlijk, maar Peter wilde er liever niet in, hij vertrouwd het niet zo erg met mij alleen, maar onder boom bij het zwembad hadden we voor hem een mooi plekje gecreëerd. Tafeltje, stoeltje en een bak met koud water voor de voeten en dat was ook zeer aangenaam. Tegen 17.00 uur kwam er dreiging van regen en onweer, dus toch maar weer naar binnen, maar uiteindelijk viel er hier geen druppel. Ik moest nog even naar John de podoloog Peters zooltjes ophalen en daarna was het koffers inpakken…. Alleen maar luchtige kleding hoefde er ingepakt te worden, want de weersvoorspellingen waren zeer warm… 38 graden voor de vrijdag en oh wat verheugden we er ons op, geen diarree meer alles klaar ervoor…. Maar ja toen werd er toch wee even roet in het eten gegooid en ging het s avonds mis…. Te laat bij het toilet en Peter was zo moe van alle warmte… nou dan maar douchen en op tijd naar bed.
Ondanks de warmte heel goed geslapen en zo werden we goed uitgerust vrijdagmorgen op tijd wakker. Alles onder controle en Peter voelde zich heel goed, ja hij had er zon zin in, maar we zouden toch nog maar even langs het Kruidvat rijden om Imodium te halen en wegwerpwashandjes, want ja het vertrouwen was weer even weg en stel je voor dat het weer mis zou gaan. Maar even voor 10.00 uur was alles toch geregeld en konden we richting Zeeuws Vlaanderen gaan.
De eerste keer in 10 jaar dat we samen met zijn tweetjes op vakantie gaan.3 nachtjes weg en zelf de bed en breakfast geregeld. We hadden allang besloten dat we op het Nederlandse zouden blijven en niet over Antwerpen te rijden, maar over Breda en dan de tunnel naar Terneuzen. De airco in de auto deed het prima , heel aangenaam en de temperatuur buiten was 37 graden. Beetje file bij Tilburg en bij de Vlaakertunnel maar verder ging het prima totdat we uit de tunnel bij Terneuzen kwamen….Google maps stuurde ons alle kanten uit en voor ons gevoel kwamen we steeds weer bijzelfde rotonde uit…Op een gegeven moment over hele smalle binnenwegen naar Westdorpe en toen zij een stemmetje dat we op Graafjansdijk waren…… oh maar dan waren we er vlakbij want daar woonde Conrad en Marga. Maar goed die weg was heel lang … maar uiteindelijk waren we toch om 13.00 uur in Westdorpe en 5 minuten later stonden we voor de Molenkreek onze B en B. Maar ja waar was nou de ingang… effe gebeld en Patric de eigenaar stond voor de ingang te zwaaien. We werden hartelijk welkom geheten en even rondgeleid. Het zag er allemaal prachtig uit en een hele grote kamer met een super bed. Peter wilde even gaan rusten want hij had tenslotte 3 uur achter het stuur gezeten. Ik ging heerlijk in de tuin zitten, lekker bij de kreek, lekker windje erbij, och wie doet je wat, zwembad in de tuin. Schitterende locatie. Om 16.00 uur maakte ik Peter weer wakker, ja hij had heerlijk geslapen, even naar het toilet…. Maar wat was dat… er viel REGEN !!! REGEN en niet zon beetje we konden nog niet eens naar de auto lopen… dus een kwartiertje gewacht en toen naar de auto en gingen we op weg naar Hulst naar Willy en Marina. Willy en Peter hebben 5 jaar samen in Den Bosch op de HAS gezeten, samen bij zelfde hospita en het contact is altijd gebleven.
Een hartverwarmend welkom was het dan ook in Hulst, maar daar had het geen drup geregend, we zaten buiten in de schaduw, maar was het wel nog puffen. Conrad en Marga kwamen ook naar Hulst , Conrad zat ook bij Peter en Wlly in de klas, maar met Conrad hadden wij eigenlijk nooit veel contact, tot de laatste reunie en afgelopen januari de 40 jarige bruiloft van Gert en Nonnie in Vianen en toen werd er afgesproken dat we deze zomer naar Zeeland zouden komen. Peter had zijn fotoalbum meegenomen van 1974 , toen ze in de hele natte herfst uien hadden geraapt ergens in de buurt van Hulst… Heel gezellig die fotos bekeken en het was zo mooi had ze daar samen over praatten en wat Peter er ook nog allemaal van wist. SUPER. Marina had lekker gekookt en kregen we een heerlijk 4 gangenmenu buiten geserveerd. Ach het was allemaal geweldig en toen we tegen 22.00 uur naar Westdorpe terugreden zeiden we, och wat er nu ook nog komt het is nu al geslaagd !! We spraken af dat we de zaterdagmorgen naar de boerderij van Conrad en Marga zouden gaan en smiddags weer met zijn zessen naar een museum en bbqen bij Conrad en Marga.
Zaterdagmorgen werd ik om 7.30 uur wakker… oh de hele nacht doorgeslapen… oh eens even kijken of Peter nog wel ademt… Ja hoor.. We waren er allebei verbaasd over… 8 uur aan een stuk geslapen, nergens voor op geweest, maar het was ook zon heerlijk bed. We hadden met Patric afgesproken dat we om 9.00 uur zouden ontbijten. De tafel was op het terras gedekt en was er voor een heerlijk ontbijt gezorgd. Echt super. Patric vroeg of we het leuk vonden als hij en Ilse erbij kwamen zitten, oh dat vonden wij wel heel gezellig … Er werd verteld en verteld, de andere gasten waren al vroeg vertrokken en zo zaten wij zomaar een uur te ontbijten. Na het ontbijt gingen we naar de boerderij van Conrad en Marga en daar werden ook al heel hartelijk ontvangen. Conrad leidde ons rond en soms leek het of de tijd hier 50jaar stil had gestaan. In de schuren gekeken, oude landbouwmachines, tractors, met de rolstoel naar de paardenwei, SUPER, op een gegeven moment ging ik bij Marga zitten en liet ik Peter en Conrad alleen, en dat was ook al heel erg fijn. We zaten onder een grote boom waar een lekker windje was. Om 12.30 uur had Marga voor een heerlijke lunch gezorgd soep met broodjes alles even lekker. Ja het was 200 % genieten!!! Na de lunch gingen Peter en ik terug naar de B en B en kon Peter even rusten en ik ook een klein beetje . Maar na een klein uurtje zei Peter dat hij er klaar mee was, we moesten toch om 15.00 uur weer klaar zijn om naar Sas van Gendt te gaan, waar Willy en Marina ook naar toe zouden komen. Precies om 15.00 uur waren Conrad en Marga bij ons en reden we met onze auto naar Sas van Gendt. Peter wilde perse weer zelf rijden en Conrad gaf aanwijzingen hoe we moesten rijden. Het was maar een klein stukje naar het industrieel Museum en daar waren Willy en Marina ook al. Heel interessant ws het museum over hoe het vroeger was in Zeeland en de opkomst van de industrie langs het kanaal van Gendt naar Terneuzen. Na twee uurtjes hadden we het allemaal wel gezien en waren er veel indrukken voor allemaal. We gingen weer naar de boerderij van Conrad en Marga en daar zaten we onder de boom heerlijk te bbqen. Heel veel herinneringen van de HAS werden opgehaald en wat de andere klasgenoten allemaal nog deden. Oh wat was het super gezellig, maar om 21.00 uur was Peter toch wel heel erg moe en ik zag dat hij veel last had van zijn rechterarm. Ja die deed behoorlijk pijn. We hadden eigenlijk nog willen douchen, Patric had een stoel voor Peter neergezet bij de Welness, maar Peter was toch te moe om te douchen en hij wilde naar bed. Nou dan maar naar bed, maar ik was er niet helemaal gerust op, hij wilde ook paracetemol voor de pijn in de rechterarm.
Na een beetje onrustige nacht, waar ik vaak Peters rechterarm pakte en die dan toch heel losjes en soepel aanvoelden waren we zondagmorgen al om 7.30 uur op. Peter wilde nu wel graag douchen en dat ging supergoed. Ja nu was hij weer helemaal fris en klaar voor het ontbijt. Patric en Ilse hadden weer voor een heerlijk ontbijt gezorgd met speciaal voor Peter een omelet erbij . Nu waren er ook andere gasten en samen met hun ontbeten we. De andere gasten gingen na het ontbijt weer weg en wij vroegen waar we konden tanken. Patric legde ons uit dat we dan het beste naar Zelzate konden rijden en dat deden we dan ook na het ontbijt. En via Sas van Gendt reden we weer terug en deed Peter een klein dutje , want we hadden voor de middag met Willy en Marina afgesproken. Om 14.00 uur waren we weer in Hulst en gingen we met Willy en Marina toeren door het Zeeuwse land, naar Ijzendijke, door de polder en Willy en Peter maar praten en vertellen en herinneringen ophalen, over de Koewacht er daar was nog een persoon die op de Has had gezeten, zo mooi om dat alles te horen en Peter genoot en genoot. Uiteindelijk reden we naar Cadzand en Nieuwvliet en daar zaten we op het terras in de REGEN , maar dat boeide niet. Met de rolstoel door de duinen en het kon allemaal. SUPER. We waren aan het overleggen waar we s avonds zouden ten en toen zei Peter Naar de Chinees. Oh zeiden Willy en Marina dan gaan we in Sluiskil naar de chinees wokken en buffet. En zo zaten we dus weer van een heerlijk buffet te genieten in Sluiskil!!! Nog koffie gedronken en toen weer naar Hulst. Maar toen was het kaarsje helemaal op bij Peter en namen we hartelijk afscheid van Willy en Marina en reden Peter en ik moe maar heel voldaan terug naar Westdorpe naar de B en B . SUPER!!! Bij de B en B aangekomen zei Peter ik heb helemaal geen pijn meer in de arm…. Oh dat is mooi, dat is helemaal SUPER!!
En zo werden we vanmorgen weer pas om 7.30 uur wakker van de wekker… en het eerste wat Peter zei… kijk mijn arm ik heb geen pijn meer…..
Weer heerlijk ontbijt en Patric en Ilse kwamen er weer bij zitten.. super gezellig en ik vertelde van deze site, ja ik vertelde eigenlijk heel veel en Patric en Ilse zeiden dat ze dat ook zo gezellig vonden met de gasten, en bijna een uur later als gepland reden we na een hartelijk afscheid weg bij de Molenkreek, een super B en B waar zeker nog naar toe terug zullen gaan. Een echte aanrader !! www.benbdemolenkreek.nl We gingen nog even naar de boerderij van Conrad en Marga. Daar waren 2 kleinkinderen te logeren dus nog even kennis gemaakt met Liv en Duuk en gezellig koffie gedronken met Marga. Conrad was op het land sjalotten rooien en nadat we afscheid genomen hadden van Marga reden we nog even langs Conrad op het land om daar ook nog afscheid van te nemen en de belofte dat we het zeker nog een keer over zullen doen. Want lieve mensen wat was het geweldig, wat hebben we genoten van alles en och wat maakte het uit dat we op de terugweg nog een heleboel files hadden…. Nee SUPER GENOTEN VAN ALLES !! DANK JE WEL WILLY EN MARINA, CONRAD EN MARGA, en natuurlijk ook PATRIC EN ILSE, HET WAS GRANDIOOS, WIJ KUNNEN ER WEER EVEN TEGEN

SAMEN GENIETEN
INTENS GENIETEN
VAN ALLE MOOIE MOMENTEN IN HET LEVEN

Veel liefs Marlies

• 30 Juli 2018 - 18:46

Niek:

Leuk verhaal weer, Marlies. Als je nog eens naar Zeeland gaat, neem dan op de A 58 de afslag naar Bosschenhoofd, dan kom je vanzelf in Oudenbosch terecht. Dan kom je eens bij mij op de koffie!
    En toen ik Sas van Gent las moest ik gelijk aan Fieke denken, die kwam daar vandaan voor ze bij ons op school kwam, weet je nog?
    Wat heerlijk dat jullie samen zo kunnen genieten.

• 30 Juli 2018 - 18:46

Lonneke:

Wat klinkt dat heerlijk! Voor mij ook alweer zooo lang geleden dat ik in Zeeland was, maar als ik dit zo lees moeten we er snel een keertje heen

• 30 Juli 2018 - 18:56

Peter Nouwen:

Ja Niek nog weer een reden om volgend jaar terug te gaan naar Zeeland en dan bij jou een kop koffie te doen.....

• 30 Juli 2018 - 19:55

Christel:

Zo zeg, weer helemaal opgeladen. Wat een mooi verhaal! Wij genieten mee.

• 01 Augustus 2018 - 09:51

Hein Oet Wieërt:

Wat een heerlijk verslag om te lezen Ook wel een beetje jaloursmakend Zeeland is gewoon erg mooi en zeker een bezoekje waard dat heb ik afgelopen oktober ook gemerkt Ik wens jullie nog een fijne rest van de week en sterkte met de hitte Ps en wat regen zou ook zeer, zeer, zeer welkom zijn Wel geen plensbui maar gewoon een mals verkoelende buitjes en dan liefst s'nachts

• 08 Augustus 2018 - 07:03

Hanny Houben:

hoi peter en marlies

fijn dat jullie zo genoten hebben,ga zo door.

grtjes