VASTELAOVEND!!!ALLAAAAFFF!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu VASTELAOVEND!!!ALLAAAAFFF!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

VASTELAOVEND!!!ALLAAAAFFF!!!!

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Februari 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja een dagje later als gebruikelijk maar wij mensen in het zuiden hebben nu iets andere bezegheden....
Maandagmorgen ging Peter al op tijd met Wil naar de fysio in Baarlo en zou hij met de taxi terugkomen. Ik wilde vlug aan het werk en even op de computer, helaas het internet lag er weer eens uit, naar het kantoor, stekkertje eruit en weer erin en maar hopen dat hij het dan doet, computer op kantoor opgestart PONGK gecrasht!! Hij deed niets meer. Jan opgebeld en daar konden we hem gelijk naar toe brengen, het internet deed nog steeds niets, nou dan maar eerst stofzuigen... PONGK de stofzuiger naar de mallemoer!! Deed niets meer!!! Niet meer te maken, ja dan maar even niets... Peter kwam terug van de fysio en dat had gelukkig allemaal weer heel goed gegaan. s Middags weer gebeld met de internetprovider en eindelijk na 3 maanden sukkelen met het "nieuwe" draadloze modum sturen ze nu toch een nieuwe. De podoloog belde dat de zooltjes klaar waren en dat we die om 17.45 uur in Panningen konden ophalen, ik vertelde John dat Peter gevallen was en of het nu wel zo'n goed idee was om nu andere zooltjes te gaan gebruiken, Tja dat was afwachten het zou ook positief kunnen uitpakken.
Om 17.30 uur naar Panningen, de voet nog steeds ingezwachteld en de nieuwe zooltjes passen. Peter vond het niet zo prettig, John vond het ook beter dat de voet niet ingezwachteld werd, nou nou ik zag het niet zo zitten maar toch maar proberen, maar dit ging dus echt niet en dinsdagmorgen weer de oude zooltjes erin en de voet toch weer zwachtelen en wat de zooltjes betreft nog een paar weken wachten totdat de enkel helemaal herstelt is.
Dinsdagmorgen kwam Pierke, lekker spelletjes doen en Pierke en ik even op de frisse lucht!! Jan belde dat de computer weer gemaakt was en konden we hem weer gaan gebruiken.
s Middags kwam Hannie even op de koffie en werd de data van de vakantie vastgezet, leuk vooruitzicht komende zomer een kleine week naar Jan en Luus in Frankrijk!!! Het weer werd wel heel erg slecht en we besloten om het lopen naar de woensdag te verzetten en kon ik s avonds al aan mijn vlees beginnen.
Woensdagmorgen lag er een dik pak sneeuw, dus eerst sneeuwruimen en verder met mijn vlees.Het zwemmen was naar de middag verplaatst en ging Peter s morgens op de hometrainer. Ja dat gaat nu toch een stuk makkelijker als op de driewieler Om 4 uur kwam Wim om met Peter te gaan zwemmen en tegen 6 uur waren ze terug, het was Wim niet tegengevallen, en Wim leek het toch ook beter om te zwachtelen zodat Peter meer steun heeft. Dus zwachtelde Wim de enkel van Peter heel mooi in. s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie, heerlijk koud, maar de wegen waren ook een beetje slecht en overal lag nog bevroren sneeuw en konden we niet onze hele route lopen. Na het lopen hebben Peter en ik een hele poos gepraat, ja 30 jaar geleden... het is zo mooi hoe goed we hier dan samen over kunnen praten, over de geboorte van Steef en dat we dat allemaal zonder mobiele telefoons deden, ik in het ziekenhuis en hij op de boerderij en dan maar hopen dat hij op tijd zou zijn... ja en dat is toen net allemaal gelukt!!
Donderdag was Steefs verjaardag en ging Peter alleen voor de middag naar het afasiecentrum, en moest ik nog de boodschappen doen en de 30 rozen halen, ja beslist, dat was traditie en die moest ik gaan halen. Dus naar Panningen, boodschappen, rozen halen en nog even naar de apotheek de medicijnen(die ik vrijdag besteld had) voor de komende 3 maanden ophalen, jawel hoor, niet compleet, de epileptiemedicijnen in een andere dosering, ja dan moest ik maar iedere dag een tabletje doorsnijden en dan klopte het wel ongeveer.... Nou de haren gingen bij mij rechtop.. Ja in week 23 (half juni) werden de medicijnenen weer in 100mg geleverd, en nu hadden ze alleen 200 mg!! Maar op aandringen van mij ging ze met een andere apotheek bellen... na 20 minuten kwam ze terug, ja vrijdagmiddag na 4 uur lagen ze in Panningen in de apotheek.. oef hoe moest ik dat nu weer doen... dan was Pierke er en Lonneke kwam en ik had het hartstikke druk.... Nou kunnen jullie ze dan niet bezorgen? Eh ja ja ja.... Ja we zullen ze dan wel bezorgen!! Nou Klaar dan!!
Tegen 1 uur was Peter terug uit Blerick, even lekker rusten en toen naar Steefs verjaardag, met de 30 rozen en de andere cadeautjes. Heel gezellig!! Tegen 8 uur dacht ik dat Peter wel moe zou zijn en naar huis wilde, maar hij zat lekker te kletsen met Roel van Dorrie over Rusland en de Oekrainie, en ik vond het gesprek, van wat ik ervan opving, wel erg positief voor mij, Roel waarschuwde Peter voor de Russen!!!
Vrijdagmorgen op tijd op, want Pierke kwam en ik had het erg druk met koken en voorbereiden voor de carnaval, maar toch ook even naar buiten en Peter op de driewieler, een klein rondje gefietst en Pierke moest heel goed kijken wat Opa allemaal deed, lekker door de plassen lopen en naar de varkens. s Middags kwam Thea spullen brengen en dronken we samen met Pierke koffie. Claudi kwam met Joep, Pierke ging met Robert naar huis, de medicijnen werden gebracht en daar om 5 uur was Lonneke er en kon het carnaval beginnen!!
Zaterdagmorgen kwam Wim om met Peter te gaan zwemmen, Lonneke ging met Steef en Pierke nog de laatste boodschappen halen en keken we naar de Zoepkoel!! Om 12 uur was iedereen weer thuis en had het zwemmen erg goed gegaan!! Gelukkig stukken beter als woensdag, wel was Peter erg moe en werd de enkel weer gezwchteld! s Middags maakten Lonneke en ik nog de soepen en hadden we om 5 uur alles onder controle!! Steef en Robert kwamen Pierke brengen ,maakten we er een gezellige avond van met chippies en limonade en door heel het huis lagen carnavalsspullen... toeters, ballonnen en andere prullaria!! HEERLIJK!!!
Zondagmorgen was Pierke al om 7.15 uur wakker en dat wil zeggen WAKKER!! Boekjes lezen en aktief zijn!! Opgestaan ontbijt klaargemaakt, Lonneke op, Peter op en gegeten, Peter deed zijn oefeningen en Lonneke en ik dekte de tafels in de kamer, want om 12.00 uur kwamen de Stuntelaers eten, al een jarenlange traditie... Carnavalszondag om 12 uur eten bij Nouwen, soep met ballen, spek met eieren, Karboet, gehaktballen in satesaus, tandorivlees, koude schotel, beenham, broodjes.... We begonnen ooit met 10 man, maar nu zijn het er 19 en zijn er inmiddels 6 kleintjes bij, waarvan er dus gisteren 4 waren, dus al met al zaten er in de kamer aan een lange tafel 22 volwassenen en 4 kinderen!!!Peter ergens in het midden, genietend van de sterke carnavalsverhalen.. En dit is zo gaaf, dit is zo SUPERLEUK!!!! Om 2 uur was iedereen weer weg, alleen Joep bleef om hier het middagslaapje te doen, Lonneke ging ook naar de optocht kijken en ik ruimde, onder het genot van limburgse carnavalsmuziek, de laatste beetjes op, maar wat vond ik het toch weer gezellig, wat een leuke traditie!! Joep was al weer vroeg wakker, even spelen, Lonneke kwam met Renee van de optocht terug en dronken we gezellig koffie, Claudi kwam Joep halen en wij zaten te kletsen en te kletsen, Lonneke en Renee besloten om ons op chinees te trakteren, Claudi kwam weer met Joep en was een beetje in dubio of ze nog weer terug ging naar de zaal... Als wij dan eens kwamen babysitten....dan sliep Joep in zijn eigen bedje en zo erg laat zou het toch worden... Nou en daar gingen Peter en ik om half 8 naar de Houwenberg.... babysitten... we moesten er allebei smakelijk om lachen, want hoe lang was dit niet geleden... babysitten!!!Ja dat is ook nostalgie!!! En dan morgen nog naar het kinderbal en dan zit de carnaval er weer op en kan de lente beginnen!!!

IK BESCHOUW GEEN ENKELE DAG
ALS VANZELFSPREKEND
IK HEB ALLEEN GOEDE DAGEN
EN SUPERDAGEN!!!

Veel liefs Marlies

• 11 Februari 2013 - 20:17

Joep:

Dag omi en opi! Gezellig he carnaval vieren met de kleintjes en grote!!
    Morgen lekker carnavallen bij Leanzo! Danke voor de nodige oppas uurtjes namens papa en mama!!
    dikke knuffel van Joep!!

• 11 Februari 2013 - 21:25

Hein Oet Wieért:

Eerst een felicitatie en ja veurdet men ut weit is vastelaovundj al aaf dus genaet nog van de weinige uurkus.. Met veul, hiel veul plezier de belaevenisse waer gelaeze en ik zegh tot besloet Fein waek weer.

• 15 Februari 2013 - 12:08

Christel:

Hoi...ik zie je verslag nu pas. Ja, dat komt ervan als je niet op tijd bent. :)
    Vastelaovend zit er weer op. Lekker genieten van die heerlijke muziek. En ergens blijft het toch altijd weer kriebelen. Het is toch een aparte tijd van het jaar. Nu is het tijd om te vasten. Doen we dat nog? De paus houdt er ook mee op. Verjonging in het Vaticaan! Zal nog wel een aantal decennia duren. Hier in Limburg geneete weej van het laeve. En det bliëve we doôn, zoëlang ut geit. Tot volgende week maar weer. Alaaf.......