BACK TO THE 70!!!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu BACK TO THE 70!!!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

BACK TO THE 70!!!!!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Maart 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Soms moet ik lang nadenken welke titel ik het bericht zal geven, maar deze keer kan ik er een heleboel bedenken, maar deze omvat alles!!
Zondagmiddag gingen we na het middagslaapje van Peter naar Johan en Claudi om samen met hun bij Wilmach Antiek te gaan eten. Joep kwam ons al tegen, Opa opa je moet komen kijken want ik heb een knalpijp op mijn tractor en natuurlijk ging Peter mee kijken. Ja hoor papa Johan had een pvc buis op Joeps tractor gemonteerd en het leek net een echte knalpijp. Joep helemaal trots en Peter glunderde ook. We gingen met een auto naar het centrum van Grashoek om daar te gaan eten, wij waren er al die tijd nog niet toe gekomen om bij Antiek te eten maar het was superllekker en heel erg gezellig!!
Maandagmorgen weer op tijd op en na alle oefeningen samen naar de fysio in Baarlo, daar aangekomen stond onze vroegere varkenshandelaar naast ons geparkeerd, even een leuk praatje gemaakt en toen naar binnen. We praten met Richard over de macaroni therapie en dat Peter er veel van merkt, het zijn tactyle prikkels, en al die kleine macaronietjes geven prikkels in de hand en handpalmen. Als we het samen hebben gedaan is zijn hand zoveel soepeler en losser, ja echt een groot verschil!! Eerst werd Peters hand getapet en het lopen ging weer supergoed. Tijdens de therapie worden de passen steeds groter, Peter is er dan erg geconcentreerd mee bezig en dan gaat het veel beter.
s Middags was Peter wel een beetje moe, maar toch ook samen buiten nog een rondje gelopen.
Dinsdagmorgen stond er verder geen therapie op het programma en werkten we allebei lekker rustig, samen naar buiten naar de brievenbus gelopen en tegen 12 uur kwam Math de voorlichter even langs, zomaar... ja een beetje wel, maar een intensief goed gesprek volgde. Poeh intensief voor Peter, maar ala dan mocht hij een beetje langer blijven liggen.... helaas... Daar kwamen Gert (oud klasgenoot van Peter) en Nonnie onverwacht aan... Dan Peter toch maar wakker gemaakt en moest er even veel verteld worden, Gert en Nonnie hadden niet zo heel veel tijd en na een heel gezellig uurtje stapten zij weer op, en konden wij nog even naar Tinekes verjaardag en om half 7 ging ik lopen met Annemarie, Peter helemaal ko van alle onverwachte leuke dingen en ik ging lekker frisse energie snuiven!!
Woensdagmorgen kwam Wim om met Peter te gaan zwemmen en ik deed allerlei klusjes in huis, het zwemmen had super gegaan, ja de hand goed soepel, oh heerlijk toch. Na wederom een kort middagslaapje moesten we om half 4 in Helden dorp de nieuwe zooltjes ophalen. Dez waren al een paar weken klaar, maar eerder was er geen plekje vrij om ze op te halen, maar nu kon het. De nieuwe zooltjes hebben aan de buitenkant van de voet een verhoging van 5 mm waardoor de voet wat rechter komt te staan. Peter vond het wel wat vreemd, het dwingt hem om een beetje anders te lopen, is even afwachten hoe dit gaat uitpakken. Het duurde niet zo lang en hadden we ruim de tijd om te gaan stemmen en nog even bij Claudi langs te gaan, effe gezellig met Joep en Mees geknuffeld en verteld en toen weer naar huis om s avonds naar de verkiezingsuitslagen te gaan kijken.
Donderdagmorgen was de taxi er al op tijd, en wat een verrassing Ine uit Neer was weer de taxichauffeur. Gezellig voor Peter, en ze hadden elkaar veel te vertellen. Ik ging snel wat boodschappen doen en tegen 12 uur was ik weer thuis. Post uit de brievenbus... oh wat een gezellig kaartje van Pierke en Sien, een hele leuke foto van het koekjesbakken met Pierke en SIen en ik erop. Kei leuk!!
s middags was ik nog druk met vanalles, kwam er een fietser, goh ik kende deze persoon, ja wel of niet. Nee maar wat een verrassing, Nicolien een oude schoolvriendin van mij. Ze was vanuit Breda met de trein en fiets naar Sevenum gekomen om via de Grashoek naar haar moeder in Maasbree te gaan. Nou echt kei leuk en wat hadden we elkaar veel te vertlellen, we kwebbelden en kwebbelden, net als in de jaren 70!! GAAF!!!
Steef kwam nog even met Pierke en Sien, en tegen half 5 kwam Peter thuis, en wat zei hij wie er was Nicole...., nee Nicolien, oh bijna hetzelfde. Nicolien en ik namen afscheid met de belofte dat we elkaar nu eerder als 7 jaar zouden zien... Even koffie gedronken en toen moest ik rap aan het werk, want om 6 uur kwam Claudi met Joep en Mees eten, heel gezellig wortelestamp met worst en spek en smullen dat de mannekes deden, maar natuurlijk moesten wel de tractorboeken er op tafel bijliggen en moest opa steeds vertellen welke tractors het waren. Zo schattig hoe Peter en Joep dan naast elkaar zitten en alle tractors aanwijzen.
Later op de avond kreeg Peter ineens heftige kriebels in zijn rechterbeen, eerst schrok ik een beetje, maar Peter zei dat het positief was en allemaal nieuw gevoel was!! NOU SUPER!! Hij wist niet zeker of het met de nieuwe zooltjes te maken had of dat de macaroni zoveel prikkels doorgeeft!! Maakt niet uit waar het van komt als het maar komt!! Maar hij zei steeds is heel positief!!
Vrijdagmorgen hebben we een redelijk rustige morgen en zo kunnen we samen alle oefeningen doen en met de emmer macaroni is gewoon ongelooflijk, hoe simpel, hoe goed!! En uit zichzelf gaat hij op de hometrainer, maar ook dit is effe wennen door de nieuwe zooltjes en moet ik een paar keer helpen omdat de voet niet goed op de pedaal staat, maar och wat maakt dat uit.
Om half 7 komt Wil om met Peter te gaan zwemmen en ga ik naar een avondwake op de Neerkant, bijna gelijktijdig zijn we thuis, Kop koffie , effe vertellen en dan.... koffer inpakken.. oh wat hebben we er zin in!!!
Zaterdagmorgen, eindelijk 21 maart, en gaan we met Piet en Maria naar Dusseldorf, naar een concert van ABBA gold, ABBA Peter favoriete band in de jaren 70 en later, eigenlijk nu nog steeds!!
Om 10 uur vertrekken we richting Kessel om Piet en Maria op te halen en dan gaat de reis naar Dusseldorf. We kunnen de auto bij het hotel parkeren, maar nog niet op de kamers en zo gaan we naar de Koningsallee, de sjieke winkelstraat, ja inderdaad keisjiek en kei duur. Jammer dat het regent, maar we vinden een leuk plekje om een kop soep te eten, we lopen nog wat door de regen en gaan maar weer ergens koffie drinken, heel gezellig allemaal, en om half 3 lopen we naar het hotel, het ziet er van buiten niet echt toppie uit, maar als we op de kamers komen.... WAUW... een supergroot bed, alles design, een luxe badkamer, helemaal het einde!!!SUPER!! We gaan even rusten en om 4 uur ga ik met Piet en Maria kijken waar we s avonds een hapje kunnen eten, ja bij Drubrovnik, de joegoslaaf... We gaan Peter ophalen en eten heerlijk en dan gaan we langzaamaan naar het hoogtepunt. Het theater is naast ons hotel, we moeten een hoge trap op, geen probleem voor Peter en dan is het 8 uur en kan de show beginnen. Vanaf minuut 1 is het alleen maar WAUW!! Bijna in trance genieten we van alles, alle liedjes van ABBA, Waterloo, SOS , The winner takes it All, Super Trouper, en bij Fernando krijg ik het bijna te kwaad en moet ik menig traantje wegpinken, het nummer uit 1976, toen Peter en ik elkaar leerden kennen, het nummer met zoveel herinneringen!! Peter gaat staan, doet met alles mee, handen in de lucht, vingers in de lucht alles precies zoals ABBA het vroeger deed, SUPER SUPER, We genieten met volle teugen alles is perfect, wat een show, wat een avond, Dancing Queen en iedereen staat te swingen, ik heb er geen woorden voor wat er gebeurde, maar het was zo overweldigend!!SUPER!!
Na afloop dronken we nog een paar afzakkertjes in het hotel en later op de kamer in het supergrote bed raakten we nog niet uitgepraat, wat een heerlijke dag!!
Vanmorgen een beetje uitgeslapen en toen een overheerlijk ontbijt en een bezoekje aan de altstad van Dusseldorf, ook heel mooi!!We besloten om via Bruggen en De witte steen in Reuver terug te rijden. Peter reed, ja hij heeft alles gereden en Piet gaf aanwijzingen, en ook dit vond Peter hoogst interessant langs de duitse grens over allerlei binnenweggetjes naar Reuver rijden.Piet kende hier ieder plekje en wist wie er woonde en had er wel een verhaal bij, zo dat brein van Peter heeft veel te verwerken komende dagen. Bij de Witte Steen nog lekker gegeten en toen met het veer naar Kessel om Piet en Maria naar huis te brengen, daar nog een kop koffie gedronken en toen was het tijd om afscheid te nemen. Piet en Maria...Dank je wel voor dit SUPER weekend!!

THE WINNER TAKES IT ALL!!!

Veel liefs Marlies

• 23 Maart 2015 - 07:48

Hein Oet Wieërt:

Dat was allesbehalve Ah bah dus deze week. Muziek is vaak een heel krachtig,machtig en soms ook zeer emotioneel instrument en kan zoveel mooie momenten maar ook droevige herinneringen te voorschijn toveren. Hier staat sinds november 2014 NPO Radio5Nostalgia aan en ja wat een zender is dit met hun voornamelijk jaren 70, 60, 50 en soms nog oudere muziek. Soms zit ik hier met een traan maar meestal met een hele brede lach maar bovenal is het driedubbel genieten. Maak er een opnieuw een fijne week van

Thank you for the music, the songs I`m singing

• 24 Maart 2015 - 17:38

Christel:

Ik heb geen woorden om te reageren. Alles super. Geweldig. Ga vooral zo door. Kan het been ook niet in de macaroni?

• 30 Maart 2015 - 13:33

Truus Verhoijsen:

Hallo Peter en Marlies,

Pure nostalgie heerlijk he? Wat hebben jullie toch een druk programma. Leuk de verhalen van de kleinkinderen. die houden je bij de les! Peter geniet er volgens mij met volle teugen van.