9 september naar huis - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu 9 september naar huis - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

9 september naar huis

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Juli 2008 | Nederland, Grashoek

Dag lieve mensen

Vanmorgen gesprek gehad met het hele behandelteam en daar is dus 9 september als ontslagdatum gepland. Is iets langer als we gehoopt hadden, maar dat heeft een reden. Hij mag ook eerder naar huis, maar dan is de kans groot dat hij een paar weken geen therapie krijgt.
Hij wordt nu aangemeld voor de dagbehandeling/poliklinische behandeling en daar is een wachtlijst voor van 4 tot 6 weken, maar als er eerder plek is voor zijn programma is het natuurlijk eerder. Peter en ik waren het er beiden over eens dat de therapie in ieder geval door moet gaan. De dagbehandeling blijft ook in Blixembosch en zal 3 dagen per week zijn. Hoe lang.....is nog onbekend op dit moment.Zolang er nog verbeteringen te behalen zijn blijft de therapie.
Wel mag hij een dag langer naar huis in het weekend, dus 3 dagen thuis, 4 dagen Blixembosch.

Het weekend thuis was weer super. Gezwommen en oefeningen in het eigen zwembad was geweldig.Het in en uit het bad gaf zaterdag nog een probleem maar zondagmorgen ging dit heel goed.Ook het traplopen en zo gaat steeds beter. DE pijn aan zijn hand en been wordt ook minder dankzij Marie Louise. Dus een heel erg positief weekend gehad.
Natuurlijk zijn er momenten waarin je je afvraagt waarom, waarom, moest ons dit overkomen en hoe in godsnaam ziet de toekomst eruit,maar dat is zo onvoorspelbaar,dat je geen plannen durft te maken en leven bij de dag van vandaag, genieten van hele kleine dingen, moed putten uit de kracht van Peter die zo gemotiveerd is om helemaal beter te worden. Hij wil zo graag weer de Peter worden die hij was, en met hulp van ons allen moet dat toch lukken.

Veel liefs Marlies

• 28 Juli 2008 - 11:26

Ton Con En Romy:

hallo familie Nouwen,wat een positief nieuws, dat Peter dan al naar huis mag,de therapie moet zeker doorgaan!!!Het afgelopen weekend was natuurlijk ideaal om te zwemmen,fijn voor Peter om dit samen met zijn gezin te kunnen doen!en drie dagen naar huis is super!!de hulp en steun die jullie als gezin aan Peter bieden is de beste therapie!!laat de moed niet zakken!!!heel veel groeten,Ton, Con en Romy.

• 28 Juli 2008 - 11:30

Marie-louise:

Hallo allemaal
    het is wel prettig dat jullie nu een datum hebben dat peter naar huis toe mag
    al had hij zelf en jullie natuurlijk ook op nog 4 weken geteld
    de tijd vliegt, dus die 2 weken extra zijn ook weer zo om.
    en het weekend staat zo weer voor de deur en dan is hij weer 3 dagen thuis, al vindt peter de therapieen aan huis ook wel zwaar
    stap je voor stapje komt hij er wel
    groetjes wim en marie-louise

• 28 Juli 2008 - 13:21

Tineke:

Hoi Allemaal
    Dat is goed nieuws.Wat de toekomst is weet niemand,vandaag leef je .En daar halen jullie alle energie vanaf.Ga zo door.
    Groetjes Jan en Tineke

• 28 Juli 2008 - 15:19

Lucia:

Ha allemaal,

Dat is erg positief wat jullie te melden hebben.
    Ga zo door!!
    Groetjes van ons allemaal

• 28 Juli 2008 - 16:41

L,oes:

hallo marlies,
    wat fijn om te lezen,nu komt er echt schot in de zaak,wat zal hij het heerlijk vinden weer thuis bij jullie.Geweldig dat het zwemmen zo goed ging.
    wat een doorzetter.ik heb er goeie kijk op :zeggen ze hier in brabant.
    Hou vol en ga zo door.
    Dikke kussen van Loes en Marius..

• 28 Juli 2008 - 21:33

Jan-thea:

wat een positief nieuws.fijn voor jullie allemaal bleef positief.als peter thuis is maar veel zwemmen dat is ook therapie .gr jan -thea

• 29 Juli 2008 - 12:24

Eefje:

Wat fijn om te lezen dat er nu een definitieve datum is dat peter naar huis mag. Ook te weten dat hij nog de juiste therapie krijgt om ervoor te zorgen dat alles eruit wordt gehaald wat er in zit. Ik heb ook nog eens naar alle foto's gekeken. Wat een verschil hoe het in het ziekenhuis ging en nu thuis en in blixembosch. Wat een verschil !!. Leuk om die foto's te zien in het zwembad. Is er thuis ook goed gewerkt wordt aan zijn herstel. Echt geweldig.
    Ga zo door. Wie hard werkt wordt beloond.
    Groetjes eefje

• 29 Juli 2008 - 13:19

Babette:

Ik heb de fotos bekeken.
    Wat hebben jullie het mooi daar. Geen wonder dat Peter bij jullie thuis helemaal opknapt.Wat gezellig!!!

Sterkte