Novemberstorm - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Novemberstorm - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Novemberstorm

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 November 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Was het vorige week nogal een emotioneel heftige week, ging deze week de storm in huis in ieder geval liggen en werd het een heerlijke week.
Maandagmorgen moest Peter weer naar de tandarts voor de vervolgafspraak en ondertussen ging ik maar wat shoppen in Panningen, helaas waren er niet veel winkels open, maar ja ik kreeg de tijd goed om. Ja het is soms een dilemma wat Peter wel of niet alleen kan en tekst en uitleg geven bij de tandarts is een beetje lastig, dus ga ik mee. Thuis aangekomen besloot ik om maar eens te gaan informeren naar de stand van zaken over de driewieler. Op 18 oktober hadden we schriftelijk bericht gehad van de gemeente dat alles goedgekeurd was en dat we binnen 10 werkdagen de driewieler thuis zouden hebben. Ja zwart op wit!!! Tot nu toe had het allemaal volgens de regels en het protocol gegaan, tja... en nu duurde het wel wat lang voordat de firma Ligtvoet contact opnam met ons. Gebeld naar de firma Ligtvoet in Venlo... Nee mevrouw, wij hebben geen driewieler voor U in ons bestand, want dat is overgegaan naar een andere firma(ben de naam even kwijt, maar is ook niet belangrijk), ja maar de firma Ligtvoet heeft hier de passing gedaan en de gemeente stuurt op 18 oktober een brief dat deze firma contact met ons opneemt over de levering... Nee onze firma heeft geen driewieler U vergist zich!!! TJAAA wat nu... Ik wist het 100 % zeker dat het de firma Ligtvoet was die hier op 26 september met een driewieler kwam... Oh in september al... dan ga ik eens kijken... en ja er was wel iets in het bestand, maar dan moest ik maar naar de firma Ligtvoet in Heerlen bellen, daar zouden ze me misschien meer kunnen vertellen. Firma Ligtvoet in Heerlen gebeld, nee hoor mevrouw we hebben voor U geen driewieler..... maar hebt U een brief van de gemeente??? JAAA !!!Oh dan ga ik het eens voor U uitzoeken en bel ik terug. Het zou ook eens allemaal in een keer goed gaan.... Na een half uur werd ik terug gebeld. Ja hoor de driewieler was gevonden... maar het duurde nu nog 10 werkdagen voor de fiets geleverd werd.... Raar... maar mijn boerenverstand zegt me weer als ik niet gebeld had was de fiets nog lang niet klaar geweest en als ik nooit gebeld zou hebben zou de fiets ook nooit geleverd worden. Oftewel je moet overal achteraan bellen en vragen!!!
s Middags gingen we samen naar de fysio in Baarlo, mooi op tijd waren we er maar Peter had toch veel last van zijn tanden, maar ondanks dat, en dat het er druk was ging het heel goed, oh het is zo nodig deze fysio!! Het looppatroon moet er echt iedere week ingeslepen worden en dan gaat het met hele kleine stapjes vooruit, ja en zoals ik steeds zeg, vele kleine stapjes maken een grote!!!
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en tegen 11.00 uur kwam Pieter de voorlichter, ik vroeg aan Peter of hij ook op het kantoor wilde koffiedrinken en er zou wel gepraat worden over de "nieuwe" biggetjes. Ja dat wilde Peter wel. Pierke en ik zorgde voor de koffie, dwz ik de koffie en Pierke de koekjes!! Poosje op kantoor zitten praten en we moesten op tijd eten want Steef en Robert moesten weg voor de 20 weken echo. Pierke bleef bij ons en na het eten wilde ik eerst opruimen en dan Peter en Pierke naar bed. Ik zei tegen Pierke dat hij maar even een boekje met Opa moest lezen.. ja er daar zaten ze aan de keukentafel, Pierke bij Peter op schoot, boekje erbij, Peter voorlezen, boekje uit, Pierke weer een nieuw boekje halen, gaat dan bij Opa staan, die tilt hem dan met een hand op schoot en dan lezen ze weer samen een boekje, ja dit is zo'n ongelooflijk mooi tafereel, dat had ik mijn stoutste dromen niet durven dromen. Hoe feilloos Pierke aanvoelt wat Opa wel en niet kan!!! Zo alles opgeruimd en de mannen naar bed gebracht. Steef en Robert kwamen later terug dan gedacht, ja en dan is het toch wel even spannend of alles goed is. Maar gelukkig alles was prima in orde en hebben we van deze baby ook een mooie foto van een mensje in wording!!
Woensdag was mijn vleesdag, maar ik had dinsdagavond al heel veel gedaan, zodat alles klaar stond als de mensen het vlees kwamen halen. Claudi kwam met Joep, ja ook al zo'n heerlijk manneke, maar blijft meestal niet bij Opa op schoot zitten, alleen met een koekje of zo, maar anders wil Joep rondkruipen en alles ontdekken, ja dat is ook superleuk!!
Na het middagslaapje ging Wim met Peter zwemmen, het was niet druk geweest en SUPER gegaan!! s Avonds ging ik lopen met Annemarie en heerlijk uitgewaaid en lekker gelopen.
Donderdag ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik inkopen voor pakjesavond doen. Om half 4 was Peter terug en kwam er nog iemand (diepvries)vlees halen. Peter vroeg gelijk of deze Gerard koffie wilde. Ja dat wilde hij wel, maar hij praat zo vlug achterhoeks dat je heel goed moet opletten wat hij zegt, maar het was wel erg lachen!! Tijdens het eten vertelde Peter over zijn dag op het afasiecentrum, ja heel goed en hij had een poosje met Geertje gepraat, ja en hij deed het toch wel allemaal heel goed.Ja veel vooruit gegaan. De telefoon ging, Ria belde, ze wilde s avonds een kop koffie komen drinken.... oef Peter was toch wel moe, een andere keer misschien... nee toch maar komen, gaat wel. Peter ging even in zijn stoel rusten en om 8 uur kwamen Ria en Wiel. Ja we moesten wel in de keuken gaan zitten want dat praattte beter en makkelijker voor hem... Eerste kop koffie op... Peter staat op en gaat de koffiekan achter halen, zoo... Ria dronk thee, of zij nog een tweede kopje wilde... Zo dacht ik bij mezelf, dan laat maar eens zien of je dat kunt... nou hij wist het niet precies, de theedoos??? Nee dat hadden we al, een zakje thee, nee de waterkoker moest hij halen.... Ja de eerste keer dat hij iemand een kopje thee inschenkt en dat ging dus helemaal goed!! Ja hoe simpel!! Maar hoe trots kun je op iemand zijn omdat hij met kokend water in de waterkoker kan lopen en een kopje thee inschenkt voor zijn gast!!! JA SUPERTROTS!! Wat later liep hij weer naar achteren.. Wiel een flesje bier... en dat ging hij achter uit de koelkast halen.. oh hoe goed allemaal en om 18.00 uur was hij zo moe.... Nou daar was de hele avond niets van te merken, want op een gegeven moment liep hij naar de kamer en haalde hij wel 7 boeken in een keer. Boeken van limburg en de oude Peel, ja daar moest Wiel maar eens in kijken.. Ja super!!
Vrijdagmorgen eerst douchen en alles doen en toen gingen we samen op pad naar Weert Sinterklaasinkopen doen. Bij Sligro moest ik wat halen en Peter wachtte in de koffieruimte. Tussendoor ging ik eens kijken en hij had de foldertjes doorgekeken en wees mij precies aan wat ik allemaal moest halen, we overlegden samen wat wel en wat niet. ZO dat gaf een goed gevoel!!! Hierna gingen we naar het centrum van Weert om te lunchen bij het bruine Paard. Peter was hier dus pakweg 5 jaar niet meer geweest... de auto geparkeerd, klein stukje lopen en daar stonden we voor het huis van Sinterklaas en het bruine Paard. Ja en dit riep zoveel herinneringen op.. Wauw ZO SUPER om hier weer samen te zijn, wij samen hier in Weert!! Zo gewoon, zo bijzonder!!! Dat is met geen pen te beschrijven!!! Na de lunch naar huis en nog even in Meijel iets halen, ja hoor rijden we gewoon langs... Thuis aangekomen was Peter toch wel moe en ging nog een uurtje naar bed, ik ruimde boodschappen op en de kadootjes inpakken, daar kwam Frans, de handelaar met een dikke vlaai... koffie gemaakt, Peter wakker gemaakt, vertelt dat Frans er was, oh hij stond weer op....
maar savonds was hij toch wel moe... nou ik anders ook hoor!!!
Zaterdagmorgen zwemmen met Wil, Robert had "oppasdienst" en vroeg of Pierke hier mocht slapen smiddags, Tuurlijk. Peter en Wil kwamen terug en Annemarie kwam nog een kop koffie drinken.. Lekker even zitten kletsen en met Pierke gespeelt en toen alles naar bed voor het middagslaapje, Lonneke belde of ze hier kon overnachten vanuit Maastricht, Tuurlijk, maar wij zijn wel weg vanavond, oh geen probleem ik vind het wel....
Ja want wij gingen naar Peter en Christel in Maasbree, kijken naar de nieuwe keuken en alles wat vernieuwd was... Om half 8 stond Peter al klaar om te gaan... ja effe wachten ik was nog niet helemaal klaar, ja dan moest ik maar een beetje opschieten... En zo waren we al heel op tijd in Maasbree, de nieuwe keuken en alles bewonderd en toen zitten praten, en praten en lachen en lachen, soms tot tranen toe, maar ook heel serieus. Ja een geweldige avond en oeps het was zomaar 1 uur, Lonneke belde, ze was al in de Grashoek, ja wij stonden al buiten en op het punt om te vertrekken... Thuis aangekomen nog even met Lonneke zitten praten en Peter praatte ook nu "gewoon" mee. Ja SUPERGOED!!
En vanmorgen ontbijten.. Steef kwam met Pierke gezellig meedoen.. en ja wat zijn we dan gelukkig!!! SUPERTROTS, SUPERTROTS op wat we bereikt hebben na al die jaren!! KLASSE!!!

WACHT NIET OP BIJZONDERE MOMENTEN
MAAR MAAK DE GEWONE MOMENTEN BIJZONDER

Veel liefs Marlies

• 25 November 2012 - 17:59

Lonneke:

Jaja, weer bedankt voor de hotelovernachting, met ontbijt en entertainment!! Tot volgende week.

x uit Haarlem (voor het geval mensen denk dat ik naar Maastricht ben verhuisd haha)

• 25 November 2012 - 19:46

Loes :

Hallo allemaal,
    Wat een gezellig weekje daar in Grashoek en wat fijn dat die fiets er eindelijk aankomt,
    en de foto van het nieuwe kleintje ,geweldig hoor. Ik wens jullie vanuit een stormachtig Dieden weer zo`n knusse en gezellige week.
    Heel veel groetjes aan allemaal .

• 26 November 2012 - 12:07

Christel:

ja, ja, dat was me het weekje weer. Marlies schrijft nu elke week. Maar ik hoorde, dat er ook nog ooit een boek komt! :) De titel hebben we samen bedacht. Op de driewieler naar Rusland. Hahahahaha.....
    We wachten af.

• 29 November 2012 - 06:12

HEIN OET WIEËRT:

Wat weer een prachtig verslag van allerlei belevenissen. gelukkig heb je nog aan die fiets gedacht, Marlies want ik was dat al vergeten. Het is gewoon te gek voor woorden dat zoiets kan. Ik zelf denk dat het komt omdat iedereen steeds meer in minder tijd MOET doen en dit gaat straks voor veel problemen zorgen. Op een gegeven moment is het op. Fijn dat jullie weer samen in Het Bruine Paard zijn geweest. Ik kan mij voorstellen dat dit emoties met zich meebracht. Fijne week weer