PASEN 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu PASEN 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

PASEN 2016

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Maart 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen.

Zondagmiddag moesten we naar het feest van Tineke en Jan, ja we hebben veel feestjes dit jaar, dat krijg je als jezelf 60 word... dan worden veel vrienden dat ook..... Bij Tineke en Jan was het heel gezellig en we zaten dan ook leuk te praten met veel bekenden, maar ook met mensen gepraat waar we al heel lang niet meer echt mee gepraat hadden en dat was heel boeiend,
Maandagmorgen moesten we weer op tijd op om naar de fysio in Baarlo te gaan. Hier was het ook druk, we moesten even wachten, tegenover ons zat een meneer, ja hij kwam mij bekend voor, en toen hij wegliep zei Peter die ken ik... maar ik kende hem even niet bij naam, Peter gaf allerlei uitleg, ja 30 jaar geleden bij ons stage gelopen en toen zei ik Mannie, ja zei Peter. En toen vroeg ik aan de mevrouw die er nog zat of Peter gelijk had en of het Mannie was. Jazeker zei de mevrouw dat was Mannie, de broer van Piet. Oha!! Richard tapete eerst de hand van Peter en omdat het nogal druk was werden de handoefeningen in het kleine kamertje gedaan en vervolgens liepen we naar het wandrek en toen zag ik Mannie weer, nu herkende hij ons ook en werd er even een praatje gemaakt. Leuk!! De oefeningen aan het wandrek gingen supergoed, steunen op het rechterbeen en dan het linkerbeen op het wandrek zetten, heel moeilijk voor Peter maar ging dus heel goed!!. Na de fysio moesten we nog even naar de Piet en Maria kaas op halen en dronken we een kop koffie en effe bijpraten. S Middags had ik nog een afspraak bij de kapper en daarna moest ik nog naar de neuroloog bellen voor het rijbewijs van Peter. Gelukkig kreeg ik nu wel de eigen secretaresse aan de lijn en die was heel vriendelijk en zij zou met dr. Pop overleggen of het nodig was dat er een aparte afspraak gemaakt moest worden of dat hij zo de papieren kon invullen. Bij de post was er weer een brief van het SVB waar ik weer niets van snapte dus ook maar weer bellen of alles nu misschien toch wel in orde is of dat er weer nieuwe contracten getekend moeten worden. Lonneke belde... ja ze hadden de sleutel van het nieuwe huis en waren ijverig aan het texen, maar alles zag er verder prima uit, hoefden niet zo heel veel te doen.
Dinsdag was het maar een nare dag, Robert kwam binnen met het nieuws over Brussel, en natuurlijk gingen we gelijk op tv kijken, nou eng allemaal, maar we waren ook weer wat zenders kwijt op de tv en daar ook maar weer over gebeld of ze alles weer eens goed komen instellen. Om 12 uur moesten we Joep uit school halen en die had s middags vrij zodat we hem na het eten meenamen naar Deurne om het vlees op te halen. De secretaresse van Dr Pop belde, ze hadden overleg gehad en we konden de papieren afgeven en dan zou dr Pop alles invullen en opsturen, dus geen aparte afspraak maken, het kon wel even een keer tussendoor. Joep vond het prachtig dat hij nu weer eens mee mocht naar Deurne en in de auto waren er hele verhalen over tractors, loaders, ploegen en cultivators. Anneke kwam om te helpen met het vlees en om half 7 waren we zo goed als klaar!! En s avonds keken we de hele avond het nieuws over Brussel.
Woensdagmorgen was ik alweer weer druk met het vlees en de voorbereidingen voor de paasmanden. Johan de oude dierenarts kwam en maakte een praatje, en Steef kwam even met Sien, s middags was ik ook nog druk met de paasmanden, maar gelukkig kwam Anneke ook nog 2 uurtjes helpen en zo kon ik om half 7 gaan lopen en peter zwemmen met John. Na het zwemmen dronken we samen koffie en toen hadden we allebei het pijpje leeg, maar toen kwamen de foto's en filmpjes van Lonneke en Jaap, kei mooi hun nieuwe huis en volgende week gaan we er een dagje naar toe, om alles in het echie te zien.
Donderdagmorgen kwam de man van de televisie al op tijd en na pakweg een kwartier had hij alle zenders weer opnieuw geprogrammeerd en had Peter eindelijk na een half jaar weer zijn favoriete zender RTL Z , deze zender keek hij iedere dag, alle economisch nieuw en alle achtergronden bij de beurzen, heel belangrijk voor hem om op deze manier op de hoogte te blijven. Om kwart voor 10 kwam de taxi om Peter naar het afasiecentrum te brengen en ik ging weer snel aan het werk met mijn paasmanden, ik lag nog steeds op schema totdat s middags Lonneke belde, of ik al gehoord had wie er dood was... nee.. Johan Cruyff ... ohhh , shit... Ja toen moest toch effe de televisie aan en even kijken....even van het padje af.. Om 4 uur kwam Peter thuis en die had het nieuws ook al gehoord en samen keken we weer even naar het nieuws, verschillende mensen belden nog en om half 6 had ik toch ook de soep voor Siens verjaardag klaar, Willemien kwam nog om onze voeten te pedicuren en de betalingen moesten ook nog gedaan worden..... en om half 10 was ik dan toch met alles klaar....
Vrijdagmorgen weer op tijd op, de paasmanden verder afgemaakt en allemaal mooi ingepakt, het streven half 11 haalde ik niet, maar Peter zat al te wachten in de auto, effe flink doorgewerkt alles in de auto en naar de Neerkant, alles uitladen en even tijd om een kop koffie met Frans te drinken...pffff.. effe nog wat boodschappen in de Neerkant en naar huis om een boterham te eten, Peter even rusten en alles voor Siens verjaardag in de auto en naar Sientjes 3de verjaardag. Oh wat was ons kleine meisje echt jarig, trots op alle cadeautjes die ze kreeg en je zag haar gewoon glunderen, zo lief!! Het was heel gezellig, maar om 8 uur gingen we toch naar huis om verder niet zo heel veel meer te doen.
Zaterdagmorgen stond er weer zwemmen met Wil op het programma en ging ik alleen aan de poets, maar het schoot gelukkeg wel open toen Peter en Wil weer terug kwamen en de erwtensoep warm was, was ik bijna klaar met alles. Het zwemmen had heel goed gegaan, in het begin was de hand een beetje stram geweest, maar later super los. s Middags kwam Robert nog wat spullen terugbrengen met Pierke en Sien en tegen de avond kwam hij nog een keer spareribs ophalen .,,, . vergeten ...
s Avonds kwamen Paul en Ine op viste en de avond vloog om, ja heel gezellig, maar we hadden wel een uur minder deze nacht en vanmorgen moesten we naar Eindhoven voor onze paastraditie. Steef appte al op tijd, ze had weer zon last van haar schouder, slijmbeursontsteking en ze wisten nog niet of zij wel naar Eindhoven konden gaan... er moesten nog medicijnen opgehaald worden bij de HAPIN Venlo en zij kon geen auto rijden en Robert moest nog naar de varkens... oef effe lastig, Peter en ik op tijd op, snel ontbijt en we besloten dat ik het beste alleen naar de HAP kon rijden en dan zou Peter in tussentijd zich verder klaarmaken en alles opruimen. Het was niet druk op de weg en ieder nadeel heeft zijn voordeel, want door de invalidenparkeerkaart kon ik de auto gelijk bij ingang neerzetten en wonderwel binnen 2 minuten aan de beurt, medicijnen mee en weer naar huis, Robert medicijnen me naar Steef genomen, Peter had alles opgeruimd, nog wat spullen in de auto, gelukkig had ik de spullen voor Lonneke gisteren al in de auto gezet... en hoppakee naar de paasbrunch in Eindhoven, en waren we maar 1 kwartier te laat. Claudi en Johan waren er al met Joep en Mees en Lonneke en Jaap ook al. Charlotte Alex , Georgie en Pip waren er gisteren al en Steef, Robert, Pierke en Sien, waren een half uurtje later en konden we beginnen met een heerlijke brunch, Manu kwam met Lienne en toen konden de kinderen eieren gaan zoeken, het weer was goed, de sfeer supergezellig, ja het was een heerlijke dag, veel lekkers, veel paaseitjes, veel gezelligheid, ja echt SUPER!! Tot slot wens ik iedereen nog hele fijne paasdagen, misschien nog een beetje zon en nog wat lekkere eitjes.....

ALLES HEEFT SCHOONHEID,
MAAR NIET IEDEREE ZIET HAAR

Veel liefs Marlies

• 28 Maart 2016 - 15:54

Hein Oet Wieërt:

Het was inderdaad een beetje een rare week hoor met die vreselijke aanslagen in Brussel. Wat nog raarder was, was het overlijden van Johan Cruyff omdat hij gestorven is op de sterfdag van mijn vader en die had iets met Cruyff. Dat was ook een raar iets en dan paaszaterdag de uitvaart van een tante van 95 dus ondanks dat het de Goede Week was, was het allerminst een goede week. Bij jullie is het wel weer een druk weekje geweest denk ik dan na het lezen. Ik wens jullie een fijne week en bezichtig ze

• 31 Maart 2016 - 15:04

Christel:

Eens kijken of het nu lukt om iets te plaatsen. Vorige week ook geprobeerd. Maar na op de knop "reactie plaatsen" was alles weg.
    Pasen is weer achter de rug. Nu gaan we voor het voorjaar. Zoals men voorspelt komt de zon. Dáár gaan we dan ook volop van genieten. We zijn er allemaal aan toe.
    De bureaucratie in Nederland loopt lang niet overal vlekkeloos. Jammer, dat je zoveel moeite moet doen voor je pgb. Maar ja, als het allemaal simpel was, had je ook niks re melden elke week.
    Houd de moed erin. Ze krijgen ons niet klein!