HEERLIJK AVONDJE .. HEERLIJKE WEEK !!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HEERLIJK AVONDJE .. HEERLIJKE WEEK !!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HEERLIJK AVONDJE .. HEERLIJKE WEEK !!!!

Door: ,

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 November 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Soms is het lastig om een titel te bedenken voor mijn bericht, maar deze keer kan ik het bericht wel tien titels geven... maar het was HEERLIJK!!
Maandagmorgen waren we op tijd op, douchen de oefeningen doen en toen kwam Steef met Sien, Sien roept al bij de deur... spelletje doen. Peter en ik zaten nog aan de keukentafel en toen moest er eerst een spelletje domino gedaan worden. En toen moest er gepuzzled worden. In een doosje zaten er twee van Nijntje van 9 stukken elk. Oh dat is leuk Peter eentje maken en Sien eentje... maar oef dat was even slikken want het was voor Peter heel moeilijk, nee dat zag hij absoluut niet en Sien had hem dan ook veel eerder klaar. Tijdens het eten hadden we het erover dat hij dit zo moeilijk vond, tja zei Peter ... dat kon ik 8 jaar geleden ook niet...s Middags moesten we Joep uit school halen en Peter wilde perse mee dus op tijd alweer uit bed en samen naar school. Joep had het hoogste woord in de auto en wilde graag knutselen, ja oma had ook verf gekocht en die mocht hij samen met opa gaan gebruiken, wc rolletjes erbij, verf op de tafel en kliederen maar. En oh wat hadden ze weer en plezier!! Maar natuurlijk moest er ook opgeruimd worden en weer hadden ze plezier, want al het water ging door de kamer... Om half 6 kwam Claudi Joep ophalen en moest Mees toch ook nog heel even knuffelen..
s Avonds keken we weer veel tv over de aanslagen in Parijs.
Dinsdagmorgen waren we alweer op tijd op pad naar de fysio in Venray. Peter moest de schoenen en sokken uitdoen en moest hij op blote voeten lopen, ja dat ging heel goed maar Peter was aan de voorzichtige kant, toch heel bang om het evenwicht te verliezen.Hierna werden de grondoefeningen gedaan en daar zie je iedere keer vooruitgang, steeds beter een opdracht begrijpen en uitvoeren. SUPER!! Maar wel vermoeiened en we hadden het nog zo druk..... Om kwart over 11 waren we thuis, snel de soep aangezet, tafel dekken en ik dacht dat ik alleen Mees moest gaan halen, maar nee hoor Peter ging toch mee. Eerst Mees ophalen bij opa en oma Theelen, vervolgens Sien bij de Peuterspeelzaal en als laatste Pierke en Joep bij de basisschool. Alle 4 in de auto, tettertetter en naar huis. Allles stond klaar en konden we zo aan tafel, wat een gezelligheid!! Na het eten allemaal samen Pierke en Joep naar school gebracht, naar huis , Peter, Sien en Mees naar bed gebracht en ik kon ik effe het een en ander opruimen en om kwart over 3 ging ik alleen Pierke en Joep weer uit school halen. Toen we terugkwamen was thuis alles nog in diepe rust, maar dat veranderde snel en gingen we pepernoten bakken, alle 4 op een stoel, een bal deeg en rollen maar... Het hele huis rook lekker en na een kwartier hadden we overheerlijke pepernoten bij de koffie!! En er moest gespeeld worden... vadertje en moedertje met de poppen, het keukentje, knutselen, kleuren... wat een heerlijke drukte!! Om half 6 nam Robert Pierke en Sien mee naar huis en kwam Claudi hier eten, want Johan was een paar dagen naar het buitenland, en om 7 uur was het weer een beetje rustig in huize Nouwen en maakten we ons voor e voetbalwedstrijd Duitsland Nederland... helaas die ging niet door...
Woensdagmorgen stond er niets op het programma, we konden van alles gaan doen, maar hadden allebei zoiets van... een morgen helemaal niks is ook wel lekker...
s Avonds ging Peter zwemmen met Wil en ik lopen met Willemien, tijdens het lopen besprak ik met Willemien het keukentafelgesprek wat voor vrijdag gepland stond. Ik had er zoveel over gelezen en zoveel negatiefs over gehoord dat ik er toch wel tegenop zag. Maar na het lopen had ik er toch wel vertrouwen in en och we zouden wel zien, als we het er niet mee eens zouden zijn konden we altijd nog bezwaar maken. We dronken met zijn vijven koffie op de schatberg en dat was weer heel gezellig, Peter vroeg aan Wil og hij ipv zaterdag vrijdag kon zwemmen, ja want eh zaterdag is het heel druk.. pakjesavond... KLASSE Peter, zelf geregeld dat je een andere dag wilt zwemmen omdat dat voor jou beter uitkomt!!SUPER!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest de laatste Sint cadeautjes halen in Panningen, eerst naar de boerenbond, de goede maat laarzen voor Steef, toen naar de dierenwinkel een krabpaal voor Jaap, naar de groenteboer, de gourmetgroenten ... en toen kwam ik Coen tegen, zwaaien en een paar minuten later ging mijn mobiel... Coen... he de koffie is klaar kom je koffie drinken... Ja waarom ook niet, ik moest alleen nog naar de supermarkt, maar dat kon ook na de koffie, en zo zat ik effe anderhalf uur heel fijn met Coen te praten. Over het bedrijf, over de swap, over de renteopslagen... ja eigenlijk over alles!! Nog snel even naar de supermarkt en naar huis alle cadeautjes inpakken en alles in de keuken bij de kachel neerzetten , oh het ziet er gezellig uit!! Tegen 4 uur kwam Peter thuis van het afasiecentrum, natuurlijk weer veel te vertellen, maar ik moest ook alles vertellen van mijn gesprek bij Coen, Peter vind dat heel fijn dat ik met Coen over alle bedrijfsperikelen goed kan praten, maar dat is al meer dan 35 jaar zo!! Ik keek even in de mailbox en zag een mailtje over de Swap... yes ze zijn bijna zover, eind november komt het voor de rechter!! Na het eten zijn we allebei toch wel een beetje moe en vallen we voor de tv in slaap.... oei maar ik moet toch nog even alle paperassen bij elkaar zoeken voor het keukentafelgesprek... toch nog maar even voorbereiden....
Vrijdagmorgen wer bijtijds op, alles klaarzetten en toen wachten... oeps afspraak was pas om 11 uur ipv van half 11... beetje tijd over, maar een paar minuten over 11 kwam er toch een medewerker van de gemeente, oei, ik dacht dat er een mevrouw zou komen.. er werd het een en ander verteld, gevraagd, uitleg gegeven, maar stelde eigenlijk niet zo heel veel voor, ja begeleidingsuren en het afasiecentrum lopen via de WMO, nee de uren die we hadden waren minimaal, nee daar gingen ze echt niet op korten... Oh.. das goed nieuws!! Nee hoor, zei M, ik zie wel dat jullie het heel goed doen en vooral zo doorgaan, hij dacht ook echt mee en had veel kennis van zaken en vond dat er vooral in de zorg naar het totaalplaatje gekeken moest worden en niet alles apart, en dat het geen zin had op bepaalde uitgaven te korten om vervolgens een bak met geld uit te geven om de zaken weer recht te breien, en als voorbeeld werd genoemd, het willen korten op de fysiotherapie, mensen gaan achteruit en vervolgens moet het met een heleboel "ander"geld weer gerepareerd worden. Maar goed na een uur waren we klaar en wordt alles verlengt met 5 jaar op basis van wat we nu hebben. SUPER!!
We wilden eigenlijk nog naar de kaasboerderij, maar dat ging niet meer lukken, wellicht vanavond nog, want om 4 uur kwam Wil om te gaan zwemmen en Annemarie kwam even op de koffie, na het zwemmen zaten we aan de erwtensoep en damen naar het huisgekeken wat Lonneke en Jaap op het oog hebben en dat was wel heel inspannend voor Peter, want toen Wil en Annemarie wegwaren zei hij... nee niet meer naar de kaasboerderij... te moe..
Zaterdagmorgen niet al te vroeg op, lekker rustig aan krantje lezen, maar ik moest toch al gauw aan het werk, alles klaarmaken om te gourmetten, vlees , salades, sausjes stokbrood.. Wat een prulliewerk, dat schiet echt niet op, samen met Anneke een tafel uit de keet gehaald en alles in de keuken klaargezet, broodje gegeten en Peter naar bed, gourmetstellen op tafel, laarsjes aan, oh wat ziet het er gezellig uit.. Peter uit bed gehaald en om half 5 komen Claudi, Johan, Joep en Mees als eerste...Oh zwarte Pier is al hier geweest, allemaal cadeautjes, oh die snoetjes.. even leter komen Lonneke en Jaap, en daar was ook al een zwarte Piet geweest... en als laatdte kwamen Steef, Robert, Pierke en Sien. De Sinterklaasliedjes aan en het feest kan beginnen, de vier kleintjes mochten voor het eten al ieder een cadeautje openmaken, oh dat was leuk,,, en toen gourmetten... het was intens genieten.. het was lekker het was gezellig, iedereen genoot... maar natuurlijk waren Pierke, Joep, Sien en Mees eerder klaar en mochten ze weer ieder een cadautje open maken, Pierke had Poepie Knor, Joep een kunstmest strooier, Sien een prinsesseboek en Mees een Poepton, nou konden ze weer even vooruit... maar er lagen nog meer cadeautjes en nu mochten ze de laatse ronde doen, Pierke een lettermagneetbord, Joep het spel Rara wie ben ik , Sien een poppenstoel en Mees een grote speelmat. De speelmat werd in de keuken uitgerold en gingen we het spel Wie ben ik spelen, ze deden allemaal mee, ik zat met Lonneke, Claudi en de kleintje op de grond, Peter op een stoel en de rest stond er om heen, Peter deed intensief mee en ik zat er met een grote brok.... een INTENS geluksgevoel stroomde door mij heen, ja dit zijn momenten die wil je nooit meer vergeten, Zo PUUR, zo oprecht, de lach op Peters gezicht, je zag aan alles dat hij super genoot, af en toe ging er een kleine bij hem op schoot zitten, samen raden wie je bent, hilarische taferelen en Mees die dan ineens het plaatje zie en roep.. das een koe... of das een schaap. PRACHTIG!!
Om 8 uur werden Pierke en Sien naar huis gebracht en ik moest Joep naar bed brengen, Meesje werd naar bed gebracht en toen konden de grotenm aan de cadeautjes beginnen, maar het was al zo gezellig, och die cadeautjes deden er helemaal niet meer toe, maar klapperdeklap, we vielen allemaal van de ene verbazing in de andere, in een bertekkelijk korte tijd, was het allemaal gellukt, Peter en ik waren heel erg benieuwd wat Johan van zijn cadeau zou vinden, Claudi had ons dat ingeseind en na heel lang zoeken hadden we dat vorige week in Weert kunnen kopen, een bouwpakket van een Fendt tractor, die Johan dan helemaal zelf met 420 schroefjes in elkaar moet zetten... en Johan vond het te gek, en dan zie je Peter glunderen... dat hebben we toch maar mooi geregeld samen!! Maar ook voor ons waren er prachtige cadeaus van de kinderen, voor mij een nieuwe naaimachine en voor Peter een nieuwe houten regenton . Ik was er gewoon beduusd van... een hoge keukenstoel voor de kleintjes ook al heel erg mooi.. ja alles was super en later op de avond ook nog supergezellig. Om 12 uur was iederen naar huis of naar bed, en ik ruimde nog een beetje op.... OH wat een heerlijke avond!! SUPER.
En vanmorgen samen met Lonneke en Jaap ontbeten, ook weer heel gezellig en veel gepraat over het huis wat ze morgen gaan bezichtigen, een huis MET een tuin, Lonneke wilde nog iets meenemen en vroeg of we dat hadden een oude oranje broodtrommel, die hadden we toch ooit.. nee die was bij Oma Grashoek en die heeft hier later op kantoor gestaan, ja die hebben we die nog... Lonneke en ik gingen zoeken en ja hoor die stond ergens achter in een kast..... nou en daar zaten papieren in... kranteknipsels, boekjes... van alles ... we namen het mee naar de keuken lieperde de trommel om, die moecht Lonneke meenemen en de rest werd in de kamer gelegd, ja en daar ging Peter eens voor zitten, ik was achter nog aan het opruimen en toen ik weer in de kamer kwam was Peter heel erg ontroerd, kijk eens wat ik allemaal gevonden heb en zie je hier dat boekje... een programma boekje van een Trekkerbehendigheidswedstrijd uit 1980 bij de familie Mertens... Nu onze kaasboerderij en daarbij een krantenknipsel, eerste bij de trekkerbehendigheidswedstrijd Peter Nouwen uit Grashoek, oh SUPER, echt KEI GAAF!! Ja en tijdens het eten hadden we zoveel te vertellen, ja het was INTENS GENIETEN, lieve schatten DANK JE WEL, dat we dit alles SAMEN mogen beleven en dat we dit nog HEEL lang SAMEN mogen doen!!


SAMEN
SAMEN GENIETEN
VAN ALLE MOOIE MOMENTEN IN HET LEVEN


Veel liefs Marlies

  • 22 November 2015 - 19:22

    Truus En Herman:

    Hoi Marlies en Peter wat weer een mooi verhaal vol gezelligheid en dat is nog maar sinterklaas de kerst enz komt ook nog geniet met z,n alle van die dagen samen lieve groet van ons

  • 22 November 2015 - 22:41

    Piet En Maria:

    Hoi Peter en Marlies

    Wat weer een prachtig verslag.
    We lezen het iedere week met plezier en zeker als jullie samen (en met de kids) zo genieten, te gek zeg.
    Ga zo door kanjers!!!
    Liefs, de Mertussen

  • 23 November 2015 - 12:19

    Jan-Thea Dorsses:

    Wat weer een super week.
    Wat als je samen kunnen genieten ,en dan ook nog met kleinkinderen .
    GENIETEN dat is het ook.
    Heel veel groetjes Jan-Thea

  • 23 November 2015 - 13:36

    Christel:

    Als je dan het hele weekjournaal hebt doorgelezen, valt er niks anders meer te zeggen dan: men krijgt wat men verdient.

  • 23 November 2015 - 14:05

    Hein Oet Wieërt:

    Wat een verslag. De vrolijkheid en het plezier spatte hier van het scherm en bij mij spatte ook wat namelijk de tranen uit mijn ogen. Heerlijk om te lezen hoe jullie genoten hebben met zijn allen. Wat een familie of kan ik beter typen: Van je familie moet je het hebben. Fijne week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 690830

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: