LENTE - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu LENTE - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

LENTE

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Maart 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja het is nu echt lente, heerlijk volop zon, lekker buiten genieten!!
Vorige week zondag moest ik een klein buffet maken en wegbrengen. Claudi kwam Joep brengen, want die bleef een nachtje slapen, maar Peter ging toch eerst mee het buffetje wegbrengen naar Helden Dorp.
Maandagmorgen naar de fysio in Kronenberg en namen we Joep mee. Tijdens de fysio liep ik met Til en Joep naar de appelenboer en toen we terug kwamen nog even bij de fysio gekeken. We hadden Joep voor de eerste keer in het autostoeltje gezet, want ik vind het een crime om de maxi cosi uit elkaar te halen en vast te zetten in de auto. Maar Joep vond het prachtig in het autostoeltje en hij lachte en lachte maar. Peter vond het ook geweldig want nu kon hij ook contact maken met Joep. Ondertussen praatten we over de site en dat er al zoveel mensen gereageert hadden. Leuk, zo hebben we weer heel veel gespreksstof, maar het belangrijkste nieuwtje voor Peter was dat Wil en Jose uit Zevenaar naar Rusland op vakantie gaan.
Dinsdagmorgen kwam Pierke, Steef moest een morgen extra werken, en smiddags waren ze samen hier. We waren net aan de middag koffie toen we onverwacht bezoek kregen van Joos, een oud klasgenoot van Peter. Dat was even gezellig bijbuurten. Het was prachtig weer en toen Joos weg was besloten we om nog een poosje in de tuin te werken. Peter grasmaaien en ik schoffelen en opruimen. Het ruikt allemaal zo lekker buiten, en je ziet iedere dag nieuwe dingen in de tuin!!
Woensdag was Pierke er weer en we wilden naar Panningen gaan voor nieuwe schoenen voor Peter. Pierke wilde smorgens niet slapen en zo gingen we om 10.00 uur al naar de Bruin, de winkel waar Steef werkt,in Panningen. Alweer nieuwe schoenen.... Maar nu weten we welke we moeten hebben en deze waren een poosje uit de collectie en gelukkig hadden ze ze nu weer en besloten we om in ieder geval van deze een paar reserve aan te schaffen, kunnen we nu een hele tijd mee vooruit!! Want deze Lowa's zijn de enige schoenen waar Peter GEEN uitslag van krijgt, GEEN ontstoken tenen, en vooral de enkel niet omslaat EN.... er ook nog goed op kan lopen!! We waren er dus deze keer zo mee klaar en kwamen we Claudi met Joep nog tegen en zij kwamen ook nog even bij ons een hapje eten. Pierke was doodmoe en viel onder het eten in slaap en sliep toen tot bijna 4 uur. Heerlijk, want na het slaapje van Peter en Pierke zijn tot bijna 6 uur buiten bezig geweest en allemaal goeie zin!!Grasmaaien, schoffelen en Robert met de nieuwe Loader. S Avonds belde Wil op, wat we hadden afgesproken over het zwemmen, ja niet iets heel concreets... Probleempje... Wil was gevallen en had de pols gebroken, dus geen zwemmen en John is op vakantie... Nou dan maar een keer extra op de hometrainer. Ik vertelde het Peter en die zei meteen, als Wil niet kan autorijden en hij moet ergens naar toe, dan ga ik hem brengen...
Donderdagmorgen naar de Kronenberg naar de fysio en eindelijk konden ze in de nieuwe gymzaal. Eerst kregen we een rondleiding en toen gingen we sfeer proeven in de grote zaal. WAUW, die is mooi geworden, ze hadden er een korfbalmand neergezet, een bank om over te lopen, ringen waar een schommel van was gemaakt en er werd gebruik gemaakt van de lijnen op de vloer. Peter moest tussen de twee blauwe lijnen (40 cm van elkaar) lopen en mocht de lijnen niet raken, even later de grote zaal door lopen en dan de gele lijnen tussen de voeten houden, en vooral rechtop lopen en dat ging toch goed. Sommige gingen op de schommel, maar er waren er ook die er niet op durfden, ik vroeg of Peter het wilde proberen en dan zou Jos hem van achteren vasthouden. Ja waarom niet... hij ging zitten en moest zichzelf met beide handen aan de touwen vasthouden, en toen duwde Jos hem voorzichtig aan... na een paar keer begon Peter te ontspannen en hij vond het heerlijk, dit is heel goed voor het evenwicht. JA SUPER!!! Na de fysio was hij helemaal KO. De rest van de dag eigenlijk niets meer gedaan, maar s avonds begon hij er weer over, ja dat was super geweest in de gymzaal en hij had zoveel moeten lopen en het schommelen...ja super. Ja dat ik dat ook weer ken en durf!!! Ik vertelde weer wie er allemaal op de site een berichtje had geschreven en dan is er een heleboel gespreksstof en het is zo leuk hoe hij de mensen herkent en welke link hij erbij heeft, ja heel goed voor de logopedie en voor alles, dus mensen, dank je wel en blijven schrijven!!!
Vrijdagmorgen eerst een extra ritje op de hometrainer en s middags kwam Claudi met Joep gewandelt, Martijn, oud werknemer, kwam op de koffie en zo zaten we heerlijk buiten te genieten. Peter was erg geinteresseert in Martijns nieuwe werk en nieuwe huis.
Zaterdagmorgen waren we nog maar net met het ontbijt klaar toen Steef en Robert met Pierke op de nieuwe fiets kwamen. Even lekker nog een bakje koffie en ging Peter zich klaarmaken om alleen naar de Kronenberg te gaan om te tapen. Ik kon en wilde deze keer niet mee gaan, want Loes en Mari kwamen langs om plastic en aspergesplanten te halen.Robert, Steef, Pierke en Peter waren nog maar net weg toen Loes en Mari al kwamen, Loes vond het heel jammer dat de kleine mannekes er niet waren, maar niet getreurt... Robert kwam later in de morgen nog even met Pierke, moest nog wat fotos maken van de oude loader en Steef moest gaan werken. Tegen half 12 was Peter terug, keurig ingetapet en had heel goed gegaan, wel erg druk op de weg, de A67 was afgesloten en daardoor veel meer verkeer op de Midden Peelweg.... Maar daar draait hij zijn hand niet meer voor om.... Gelukkig dat ik dat niet in de gaten had, want dan had ik me wellicht zorgen gemaakt en nu had ik en geen tijd om er over te tobben en kon ik het loslaten...
S Middags moest Claudi volleyen en natuurlijk ga ik dan kijken... ze konden kampioen worden, maar dan moesten ze zelf van aartsrivaal en nummer 2 Peelpush met 4-0 winnen en moest nummer 4 van nummer 3 winnen, ja en als ze kampioen werden of wij dan op Joep wilden passen... Normaal zijn er enkele ouders die komen kijken en nog wat jeugd maar er is altijd plek zat om te zitten en nu... ik was een paar minuten te laat en zat alles vol!!! Kei druk, kei spannend, maar de meiden van Grashoek wonnen en in de vierde set werd het duidelijk dat ze KAMPIOEN werden. SUPERGAAF, ja en dat betekende dat Joep bij ons kwam slapen, eerst even naar huis om het Peter te vertellen en te eten en inmiddels was Johan met Joep naar huis gelopen en alle spulletjes gepakt, en zo ging ik Joep weer ophalen. En lachen dat hij deed toen hij Peter zag, Ja dat is toch het allermooiste, het schaterlachen van je kleinkinderen!!! Nadat ik Joep het flesje had gegeven en naar bed gebracht, begon Peter weer over 100 km verder, man en vrouw naar Rusland, of ik nu alsjeblieft naar Wil en Jose wilde bellen, en een afspraak maken wanneer we er naar toe gaan, hij wil dan zijn Rusland fotos meenemen en hun laten kijken waar hij allemaal is geweest.. Dus gebeld en een afspraak gemaakt, ja en ze komen ook in dezelfde plaats waar Peter in 2006 een week is geweest... geeft de komende tijd weer een heleboel gespreksstof. En zo was het een heerlijke lenteweek!!

ALLES ZIET ER ANDERS UIT ALS DE ZON SCHIJNT.........
BLOEMEN BLOEIEN HET MOOIST
WAAR ZE RUIMTE KRIJGEN....
MENSEN OOK....

Veel liefs Marlies

• 25 Maart 2012 - 16:47

Wiel En Ria:

Hallo Marlies en Peter
    Wel leuk dat Peter dat fijn vindt om de reacties te volgen!
    Dus dacht ik, als vorige week er nogal reacties komen bewaar ik die van ons voor deze week hebben jullie dan ook weer wat te bespreken.
    Ik lees wel elke week je verhaal en denk dan wat een druk gezellig leven hebben jullie Steeds verrassend en de gezelligheid van de kleinkinderen en kinderen,dan het tape en zwemmen jullie weken vliegen voorbij(nou hier ook wel.)En dan nu weer de tuin kan Peter weer vooruit op de maaier ,
    Zo zie je maar toch ook waardevol om dit toch te kunnen beleven.
    En genieten van wat je heb en niet te veel denken wat je mist.Een fijne week en tot weer

• 25 Maart 2012 - 21:44

Ans:

Hallo Peter en Marlies. Op de eerste plaats een felicitatie voor de volleydames uit de grashoek. Kampioen geworden, geweldig.
    Ja, dat mooie weer hebben we hier ook. Iedereen goede zin en weer zin om lekker buiten in de tuin te klussen. Heerlijk op de frisse lucht. Hopenlijk gaan we zo de zomer door. Ik denk dat er binnenkort bij jullie een mooie schommel op het erf komt te staan, het excuus is dat die voor Joep en Pierke is, maar ik denk dat Peter er het meeste gebruik van maakt! Geweldig dat er nog steeds vooruitgang is. Ga zo door opa en oma.

• 26 Maart 2012 - 10:59

Christel:

Hoi allemaal. Daar zijn we weer. Even wat terugschrijven. Het gaat maar door en door met jullie. Ongelooflijk, dat er nog steeds zoveel te vertellen is en dat er nog steeds winst te behalen is. Peter kan weer crossen op de grasmaaier. Dát hoef je dan niet zelf te doen. Loslaten is wel moeilijk misschien. Maar Peter valt niet in 7 sloten tegelijk. Dus maak je niet al te druk Marlies. Hij komt altijd weer terug naar de Grashoek. Ook al moet dat soms met een omweg. In de loop van de tijd, moet je toch ervaren hebben, dat die Peter van jou, zijn mannetje wel staat. Schommelen. Wie had dat gedacht van onze varkensboer? Heerlijk relaxen en genieten van het weer, elkaar en de (klein)kinderen.

• 27 Maart 2012 - 09:18

Thea & Jan:

Heel veel groetjes uit Reuver.

• 27 Maart 2012 - 12:58

Hein Oet Wieërt:

Heerlijk zo`n lenteverslag. Ik krijg er de kriebels van zo ontroerend dat dit is en heerlijk dat jullie zo genieten. Ja, Marlies dat loslaten is zo moeilijk maar denk erom dat er genoeg NAH'ers zijn die niet in 7 sloten tegelijk lopen. Ik ken er minstens twee. Maak er een fijne week van en geniet van de zon en de andere warmte

• 27 Maart 2012 - 13:01

Hein Oet Wieërt:

Lees nu pas de reacties en ja ben dus niet de enigste die zo denk als ik Christels reactie lees. Maak er een mooie week van

• 29 Maart 2012 - 15:43

Brigitta V.d. Velden:

Hallo Peter en Marlies,
    Vanmorgen hebben we weer heel hard gewerkt in Blerick. Het is zo leuk om te zien hoe jullie 4 mannen elkaar helpen maar ook hoe goed jullie elkaar begrijpen en elkaar aanvoelen.
    En ja, wij lezen ook jullie verslag; de terugblik op de week is mooie gespreksstof.
    Hartelijke groet van Brigitta en Lino