KOUDDDDD brrr...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu KOUDDDDD brrr...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

KOUDDDDD brrr......

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Februari 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen


Ja het is koud, ijzig koud!!!! Dat hadden we niet meer verwacht voor deze winter, dat de rayonhoofden voor de elfstedentocht bij elkaar zouden komen!!!
Zondag was het ook al koud en Peter wilde het liefste lui in zijn stoel blijven zitten, maar toch voor het avondeten uit zijn stoel en samen frietjes halen in Koningslust. He ja even op de frisse lucht en dat deed ons beiden goed.
Maandagmorgen naar de fysio in de Kronenberg, waar helaas deze keer niet zo goed werd gepresteert. Jammer!! s Middags moest ik op controle naar Venray en Peter ging mee. Gelukkig was de parkeerplaats bij de ingang nog vrij en waren we ruim op tjd. Peter liep wel zelf naar de wachtruimte en ik ging naar boven. Was zo aan de beurt en volgens de verpleegkundige zag het er allemaal goed uit. Nou ik vond het maar een bont en blauwe bedoening maar dat was normaal bij zo n spataderingreep. Blij dat het verband eraf was en ik weer gewoon kon douchen was ik na een kwartiertje weer beneden. Peter zat bij mensen aan een tafeltje. Benieuwd waar hij bij was gaan zitten liep ik er heen, Harrie Janssen uit de Grashoek en ze waren erg druk aan het praten. Nog even erbij gezeten en toen naar huis. We wilden eigenlijk nog even bij Ria en Wiel aan gaan, maar het weer werd steeds slechter en Peter toch ook wel moe, besloten we om maar rechtsstreeks naar huis te gaan.
Dinsdag kwam Steef met Pierke en belden ze s middags dat ik mijn vlees eventueel zelf in de late namiddag kon gaan ophalen in Asten. Brengen dat lukte niet, maar als ik mijn vlees al graag op dinsdag wilde dan zelf gaan halen. Ik vroeg aan Peter of hij dan mee wilde gaan. Tuurlijk, ja dat is leuk. Samen naar Asten, al 4 jaar niet meer geweest. Om 4 uur reden we richting Asten, ik vroeg aan Peter of hij nog wist waar het slachthuis was.... ja zo ongeveer.Nou als ik het moet uitleggen waar het is, is dat heel moeilijk, want achter een bedrijventerrein om een magazijnblok heen.... Maar eenmaal aan het rijden reed Peter er feilloos naar toe!!KLasse!!
Woensdag was het ook weer oppasdag maar mijn vlees had ik dinsdagavond al allemaal verwerkt en had ik alle tijd voor Pierke. Om 12 uur kwam Claudi nog met Joep en was het erg gezellig met eten. Peter geniet van de twee kleine mannekes!! s Avonds ging Peter nog zwemmen met Wil en ik lopen met Willemien. Het zwemmen had ondanks de kou toch goed gegaan. Het water was lekker warm geweest, alleen het kleedlokaal wat frisser.
Donderdag naar de afasiegroep in Blerick. Ik had Peter vertelt dat Marianne en Brigitta van de afasiegroep op onze site hadden gereageerd, maar kon hem niet duidelijk maken wie deze mensen waren. Zelf had hij de berichtjes ook gelezen en bleef maar aan mij vragen hoe ze eruit zagen of waar ze vandaan kwamen, maar dat kon ik hem niet vertellen. Ik had dit in het communicatie schrift geschreven en toen hij om 4 uur terug kwam, moest hij mij gelijk vertellen wie Brigitta was, ja kei leuk!! Marianne was er deze donderdag niet geweest, maar dat hadden ze hem ook uit kunnen leggen. Ja heel erg tevreden was hij over de therapie, ja en ook aan de computer. Ja steeds meer kan ik!!! Mooi dat mede door deze site zoveel reactie bij Peter loskomt en dat er dan steeds weer iets nieuws bij komt waar je over kunt praten en vertellen.KLASSE!!
Vrijdag was het wel heel erg koud geworden, en werd het zwemmen afgezegd. Te Koud om s avonds nog weg te gaan. Peter vond dit helemaal niet erg, lekker warm bij de verwarming en het LVK kijken.
Zaterdagmorgen naar de Kronenberg om te tapen. Gesprek met Ton over het tapen en dat ik dat ook wel zelf zou kunnen. Nou ik heb hier best wel moeite mee en ben een beetje bang dat ik dan iets fout zal doen. Maar wie weet in de toekomst!!! Vind het al heel wat van mezelf dat ik het aandurf met het elektrodenapparaatje, wat we zo n 4 avonden per week een kwartier toepasssen. Ja alles went!!
Ja en vanmorgen was Pierke er al op tijd. Steef moest naar de kerk, was een wake voor Oma Leanzo, zij was dinsdag op bijna 102 jarige leeftijd overleden. Pierke zou toch al komen vandaag want vanmiddag was het eten bij de prins en receptie in Helden Dorp. Na de dienst kwam Steef nog even koffie drinken met Marloes en was het wedereom gezellig. Peter demonstreerde nog even zijn handoefeningen, het staande optillen van beide armen en dan ook nog een zijwaartse beweging maken. Ja bijna klappen in de handjes!!! Pierke kraait en klapt dan in de handjes en Peter lacht en probeert ook te klappen. PRACHTIG!!!!


SOMS IS JE BLIJDSCHAP
DE OORZAAK VAN JE GLIMLACH
MAAR SOMS KAN JE GLIMLACH
DE OORZAAK VAN JE BLIJDSCHAP ZIJN

Veel liefs Marlies

  • 05 Februari 2012 - 16:30

    Theo En Sylvia:

    Koud was het zeker!

    Dat het een keertje minder gaat is niet zo erg want over het algemeen gaat het best goed.
    Binnenkort vraag/mail ik jullie om te vragen wat er met die electrode apperaat gedaan wordt want jij (Peter) bent wel een voorbeeld voor mij (Sylvia)op het gebied van therapieen.
    Bedankt hiervoor.. Groetjes Theo en Sylvia

  • 05 Februari 2012 - 18:21

    Christel:

    Hallo Marlies en Peter,
    wat weer een leuke, frisse week achter de boeg. Jong geleerd is oud gedaan, zeggen ze. Bij Peter komt alles weer terug met klappen in de handjes. Hoewel.............het zijn natuurlijk wel al handen. Dus wordt het klappen in de handen. Ooit, ooit, kan hij klappen als eigen applaus en applaus voor jou Marlies. Wat jullie samen al niet bereikt hebben! Super.

  • 05 Februari 2012 - 18:21

    Christel:

    Daar krijg je het spontaan weer warm van.

  • 06 Februari 2012 - 21:37

    Thea & Jan:

    Wat weer SUPER ,bleef maar lekker door gaan.
    groetjes thea

  • 07 Februari 2012 - 05:54

    Hein Oet Wieërt:

    Ondanks de wat mindere week is het net of het nu na het lezen minder koud is en dat de temperatuur hier inderdaad is gestegen. Ook ik ondervindt last van de kou en opvallend dat ik bijna iedere dag hoofdpijn heb maar och gewoon blijven ademhalen. Ook codolances ivm het overlijden van Oma Leanzo.
    Maak er ondanks de koude een lekkere warme week van

  • 09 Februari 2012 - 17:07

    Lenie En Har :

    Marlies en Peter
    Het is geweldig zo als jij je verhaal
    kunt weergeven en daar weer kracht uit haalt om er weer flink tegen aan
    te gaan !!!
    Groetjes,
    Lenie en Har oet Heytse..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 690858

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: