Winter, sneeuw, koud... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Winter, sneeuw, koud... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Winter, sneeuw, koud...

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Januari 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen weer op tijd op, maar ik had er zin in, bij alles een heel positief gevoel dus laat maar lekker gaan. Na het hele ochtendritueel samen naar de fysio in Baarlo, waar ik als eerste aan de beurt was. Er liep een stagiaire mee, en die deed het heel goed. Ze stelde veel vragen over Peter, en ik vond het hele goede vragen voor zo'n jong meisje. Ze vroeg oa aan Peter welk gevoel hij precies in de arm had, en of oefeningen als pijnlijk ervaren werden. Heel knap!! De arm van Peter werd goed losgemaakt en Peter kon precies aangeven tot hoever zijn gevoel ging in de armen dat het gevoel nu tot ongeveer in de vingers zit en dat dit een paar jaar geleden dus echt niet was. Ja iedere dag een klein beter meer.
Er werden oefeningen aan het wandrek gedaan, steunen op het rechterbeen en dan het linkerbeen op het wandrek plaatsen en dan steunen op links en het rechterbeen recht vooruit, zonder zwaai, op het wandrek. Dit kost heel veel energie maar lukt goed!! Hierna werden nog de loopoefeningen gedaan en als laatste de arm getapet.
Tijdens Peters middagslaapje zat ik op kantoor, weer van alles nakijken en opzoeken over de renteswap, oh en er vielen steeds meer puzzelstukjes op hun plek. Ik schrok van het totaalbedrag, een heleboel geld dus!! Tijdens de koffie hadden Peter en ik het er samen over. En Peter kon er steeds meer over vertellen, zo pakweg 6 jaar geleden probeerde hij mij ook hierover veel dingen duidelijk te maken, maar toen snapte ik het niet, door de gebrekkige communicatie toen en mijn gebrek aan kennis hierover hebben we het er toen maar bij gelaten, maar nu werden heel veel dingen duidelijk, en kwamen tot de conclusie dat de bank een grote Schweinerei is. Achteraf papieren laten tekenen met gewijzigde condities en in een taal die alleen voor een jurist duidelijk is.Schandalig!!!
Dinsdagmorgen hadden we wat "vrije"tijd en deden lang en goed de spiegeltherapie, die heel goed ging.Doordat de arm en vingers nog getapet waren gingen de oefeningen zo soepel en ja daar worden we vrolijk van. Jammer dat Peter de tape niet langer als 36 uur verdraagt, na 24 uur begint het al te kriebelen en wil hij de tape het liefst er al vanaf halen en zijn we blij als het nog 12 uur blijft zitten. Maar we hebben geduld en dat geduld zal eens beloond worden!!
Tegen 12 uur kwam Steef met Pierke en Sien , samen geluncht en Peter en Sientje gingen naar boven voor hun middagslaapje, en Pierke en ik deden samen spelletjes. Gezellig en om half 4 was alles weer wakker en werd er nog met de domino gespeeld. En s avonds ging ik lekker lopen met Willemien.
Woensdagmorgen stond er ook niet op het programma en na alle oefeningen ging Peter uit zichzelf op de hometrainer. Oh hij mocht wel een standje hoger staan, ja dat kon hij goed en ook meer als 30 minuten... Zo toen we begonnen was het stand 5 met moeite en dan 7 8 minuten en nu stand 9 en 35 minuten!! Ja ok hier zie je de vooruitgang.
Om half 2 bracht Claudi Joep en Mees, maar die wilden eerst naar buiten, het was koud maar wel lekker. Nadat we een poosje buiten waren geweest bracht ik Mees naar bed en gingen Joep en ik cake bakken en om half 4 maakten we Peter weer wakker en was Mees ook al weer present. Koffie gedronken, maar Joep en Mees wilden weer naar buiten, met de tractors op het erf rijden. Peter vond het te koud en bleef binnen en toen wij weer binnen waren moesten natuurlijk de tractor boekjes bekeken worden. Om half 6 kwam Claudi de mannekes weer ophalen en haddden wij een uurtje rust voordat Wil kwam om met Peter te gaan zwemmen. Ik pleegde nog wat telefoontjes en na het zwemmen werd er hier koffie gedronken met natuurlijk de zelfgebakken cake er bij. Het zwemmen had supergoed gegaan en Peter geeft dan aan wat hij nu al allemaal kan en eigenlijk zijn er iedere keer weer nieuwe dingen wat hij kan. SUPER!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik ging boodschappen doen. Effe heel veel winkels in en uit en later op de middag zat ik even aan de computer... zo 4 nieuwe reacties erbij... wie zal dat zijn. Oh ik kreeg kippenvel... Linda, Wiel en Frank van de iPad groep van Peter op het afasiecentrum, maar ook van Peter zelf een reactie. Oh SUPER, SUPER LEUK!! En wat was het eerste wat Peter zei toen hij thuis kwam... ik zelf geschreven op de waarbenjij.nu Ja ze hadden er allemaal samen op gekeken en gelezen. Ja heel leuk!
s Avonds was er een avondwake voor Ome Frans, getrouwd met een zus ban Peters vader, eigenlijk was het de bedoeling dat we samen zouden gaan, maar Peter was zo moe en het was zo koud, dus geen ik maar alleen. En maar goed ook want ik moest de auto heel ver weg zetten en de kerk was stampvol. Het was een mooie avondwake met mooie muziek. Ja het was goed zo! Toen ik na anderhalf uur weer thuis kwam was er gebeld geworden. Ja Peter had de telefoon opgepakt. Ik vroeg wie er gebeld had. Ja.... een aspergesteker, Grashoek, vlees. Oke..uh was het Piet Fleuren. Ja die was het , ik moest hem even terugbellen. Nog steeds vind ik dat gek, Peter geeft zoveel goede omschrijvingen, hij weet precies wie het is, maar kan dan niet de naam noemen en als ik dan de goede naam noem, zegt hij hem na, om hem vervolgens na 5 minuten weer vergeten te zijn en dan in dit geval weer zegt. Grashoek, aspergesteker, vlees. Fascinerend toch dat brein!!!
Vrijdagmorgen op tijd tijd, want het was onze oppasdag en Joep en Mees kwamen ook. Eerst kwam het verdrietige nieuws dat Opa van Loon, Roberts opa, die nacht op 90 jarige leeftijd overleden was. Dit zat er al een poosje aan te komen, maartoch.... Pierke en Sien werden gebracht en al gauw kwamen Joep en Mees ook. Het programma was een paar gewijzigd omdat Peter en ik s middags nog weg moesten, maar nu hadden we besloten dat Claudi Mees op 12 uur weer kwam ophalen en dat Joep hier mee bleef eten en dan na het eten ik de kindjes naar Claudi bracht. En unaniem werd besloten dat er wortelestamppot gegeten moest worden en oma moest in de kamer de piepers en wortelen schillen en wassen. Oh het was druk maar zo gezellig, met de dunschillers mochten Pierke en Joep de wortelen schillen, en zo maakten we er wortelenschillenstamp van!! Nou en toen we dat klaar hadden moest er naar gegaan worden, eerst Mees in de kinderwagen en toen in optocht naar de loods. Tractors , skelter, karretjes de hele mikmak naar buiten en ja hoor daar kwam Peter ook naar buiten met wat brood en schillen voor de paardjes. Lekker frisd kwamen we weer naar binnen en werd er gegeten, na het eten Peter even een dutje en ik bracht, Pierke, Sien en Joep naar Claudi, want om 3 hadden wij de afspraak bij de dermatoloog. Op weg naar het ziekenhuis toch wel een beetje spanning, algehele controle voor de moedervlekken en en een grote wrat. We hoefden amper te wachten voor we aan de beurt waren. Alles werd goed nagekeken en de wrat , was een gewone wrat, een ouderdomswrat, maar zag er verder goed uit, ook de rest zag er allemaal goed uit en als er zich niks geks voordeet over een jaar terugkomen coor controle. Opgelucht gingen we weer naar huis, nog wat opruimen en lekker niks meer!!
Zaterdagmorgen werden we verrast met en heel dik pak schneeuw, hartsikke mooi, maar wel weer extra werk voor mij... Maar gelukkig pakte Robert de loader en schoof een heel stuk van het erf schoon, zodat de autos er goed door konden. Wim kwam om met Peter te zwemmen en ondanks dat het wat drukker was geweest heel goed gegaan. Peter vertelde dat hij ook weer iets alleen had gedaan, lopen langs de rand en dan de voeten vooral rechtuit had gezet. Ja hij was zelf super tevreden!!
s Avonds gingen we naar Tegelen, op bezoek bij Bert en Marlies, ja s morgens dacht ik nog ik bel af met dit slechte weer. Maar niks hoor Peter wilde gaan en hij kon toch goed rijden!! Ja hoor het ging prima en hadden we een hele gezellige lange avond, want doordat we nog fotos gingen kijken over de pelgrimstocht van Marlies, werd het een beetje laat, maar supergezellig!! Vanmorgen wat langer blijven liggen, och we hoefden vanmorgen niets, we zaten nog aan het ontbijt, deh.. zegt Peter daar is Lomm, Ja en Lomm betekent Erik, en zo zat Erik hier al op de vroege zondagmorgen aan de koffie en dat was ook weer heel gezellig!!SUPER!!


PLUS QUE HIER
MOINS QUE DEMAIN
(meer dan gisteren
minder dan morgen)

Veel liefs Marlies



  • 25 Januari 2015 - 15:06

    Jan Dorssers:

    Wat weer een verhaal/week.
    Heel veel groetjes uit de Reuver.
    Jan-Thea

  • 25 Januari 2015 - 16:19

    Marlies:

    Hallo Peter en Marlies,

    Zo te lezen zijn jullie gelukkig, goed thuis gekomen vannacht.
    Maar met zo'n goede chauffeur als Peter,kan het eigenlijk niet mis gaan, toch?
    Het was zeker weer erg gezellig. Ook wij konden lekker uitslapen.
    Om 12.00 uur naar de repetitie van het passiespelen in de doolhof.
    Was bibberen. Gelukkig mochten we om 14.00 uur naar huis.
    Fijne week, groetjes
    Bert en Marlies


  • 25 Januari 2015 - 16:19

    Marlies:

    Hallo Peter en Marlies,

    Zo te lezen zijn jullie gelukkig, goed thuis gekomen vannacht.
    Maar met zo'n goede chauffeur als Peter,kan het eigenlijk niet mis gaan, toch?
    Het was zeker weer erg gezellig. Ook wij konden lekker uitslapen.
    Om 12.00 uur naar de repetitie van het passiespelen in de doolhof.
    Was bibberen. Gelukkig mochten we om 14.00 uur naar huis.
    Fijne week, groetjes
    Bert en Marlies


  • 25 Januari 2015 - 18:17

    Ans:

    Nou Marlies, ga maar flink te keer tegen de bank en dan alles met terugwerkende kracht terug proberen te krijgen. Jullie hebben het verdiend.
    Verder loopt alles op rolletjes zo te lezen en die Peter maakt nog steeds vooruitgang. Geweldig toch.
    Hij is een doorzetter en met jouw energie komen jullie er samen wel.

    Het beste voor 2015 voor jullie allen

    Ans

  • 25 Januari 2015 - 19:35

    Loes:

    Hallo Marlies en Peter
    Leuke week zo,alles prima gegaan,alleen die rotbank,maar dat komt goed,weet ik zeker.
    Geniet van de dagelijkse dingen en doe ze allemaal heel veel groetjes
    De dochters schoonzoons en de kleinkindjes.

  • 25 Januari 2015 - 21:52

    Hein Oet Wieërt:

    Eerst weer condoleances ivm de overlijdens.

    Ja, dat brein van ons dat is echt prachtig hoor. Ook ik heb daar soms last van hoor en kan ik kan er soms ook heel hard om lachen als ik opeens doorheb hoe het bij mij werkt en waarom ik iets gedaan heb op een bepaalde manier die dus verkeerd is maar wat ik dan eerst niet in de gaten heb. Als ik het direct doorheb dan begrijp ik meestal ook waarom iets zo gaat en hoe dat bij mijn brein werkt bv half tien is 30 en 10 dus schreef ik vroeger op mijn kalender 10.30 maar dat was dus fout en nu weet ik dat ik moet vragen of men 9.30 of 10.30 bedoeld. Gewoon prachtig hoe een brein werkt en ja ook prachtig om te constateren dat wat veel mensen automatisch doen zonder er bij na te denken dat ik er wel over en bij moet denken. Ik kan er als ervaringskundige misschien wel hele lezingen over geven denk ik maar of ik daar de energie voor zou hebben betwijfel ik weer.
    Ik wens jullie weer een fijne week

  • 27 Januari 2015 - 11:04

    Christel:

    Leuk hè, vooruitgang. Zeer fijn, dat je zelf ook de hele kleine stapjes kunt zien. En daar ook nog blij om kunt zijn. Vooral doorgaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 691009

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: