negatief is positief - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu negatief is positief - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

negatief is positief

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Juni 2008 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

ja negatief is positief. Dat wil dus zeggen dat we eindelijk MRSA negatief zijn. Het hele circus is dus niet voor niets geweest en wat bijna onmogelijk was blijkt dus toch te kunnen. Maar hoe nu verder???? Dat is de volgende vraag en daar heeft nu nog niemand een antwoord op.Het blixembosch team is nu in beraad wat de volgende stap is. Ons maakt het eigenlijk niet zoveel meer uit. Ieder nadeel heeft zijn voordeel en dat voordeel was dus de afgelopen weken het "vakantiehuisje" nu moeten we afwachten wat ze daarmee doen, of Peter nu volledig in de kliniek kan, of toch blijft zitten in het huisje. Einde van de week krijgen we hier meer informatie over.

Maar wat veel belangrijker is, is de enorme vooruitgang in het herstel de afgelopen dagen. Bijna niet te geloven hoe hard het nu gaat. De vermoeidheid lijkt helemaal over, het lopen gaat heel goed, het gevoel in de hand is terug en de fysiotherapie is ook hiermee begonnen.
Het masseren van de hand en oefeningen hiermee doen. Vanmorgen was ik bij de fysio en Titia denkt dat het ook met de hand vrijwel helemaal goed komt.Dus lekker positief. Zijn en dan geen minpunten meer????? Jawel hoor, zijn taal/afasie. Daar moet nog heel hard aan gewerkt worden. Het gaat wel steeds vooruit, maar langzaam. Ik begrijp Peter meestal heel goed, maar velen zullen dit nog niet doen. Dus dat is nog een lange weg.Maar we hebben al zoveel gewonnen. Jammer dat Oranje verloren heeft van de russen, maar voor Peter gaat het EK dus gewoon door, en zal hij donderdagavond genieten van de wedstrijd Spanje-Rusland.

Wij willen jullie ook allemaal bedanken voor de vele kaartjes in Blixembosch, dat doet Peter enorm goed, en de verhaaltjes erop zijn heel stimulerend voor hem, hij probeert mij dan ook uit te leggen van wie het is en wat erop staat. Dus weer positief. Ik had ook deze site uitgeprint en hem laten zien. Hij was heel erg verbaasd over de vele reakties en hoopt ze gauw genoeg allemaal te gaan lezen als hij meer "tijd" heeft.

Veel liefs marlies

• 24 Juni 2008 - 10:30

Marie-louise:

hallo allemaal
    Zo zie je maar dat hard werken wordt beloond.
    Fijn dat er zoveel vooruitgang zit in Peter zijn herstel.
    Laat de zon maar schijnen, hiervan krijgt Peter veel energie
    groetjes wim en marie-louise

• 24 Juni 2008 - 12:36

Tineke:

Nu kan er nog maar een"winnen"en dat is PETER,Fijn dat het zo goed gaat.
    Groetjes Jan en Tineke

• 24 Juni 2008 - 12:48

Tjeu:

Wat kan mij het Nederlands elftal schelen! Ik kijk bijna dagelijks naar de uitslagen op deze site en die zijn voor mij van meer belang als al het voetbal. Wederom een mooie uitslag. De hartelijke groeten aan Peter en tot binnenkort.

• 24 Juni 2008 - 14:13

Gijs&Leny:

Tot dusver hebben jullie : VET GEWONNEN!
    Wij gunnen Peter ALLE tijd om kaarten en zijn site te lezen !
    Juhuj Peter!!!!!..............

• 24 Juni 2008 - 19:48

H.gommans:

knap hoor van |Peter dat zijn vermoeidheid voorbij is, dat is bij mij nog een hele weg tegaan, maar ga zo door dan komt het wel goed.

• 25 Juni 2008 - 11:40

Christian:

Goed nieuws zeg,

De aanhouder wint is een gezegde wat wederom op jullie van toepassing is. Ga zo door Peter en Marlies en de kids met aanhang

• 26 Juni 2008 - 17:52

Christel:

ik vind het GEWELDIG. De eerste keer, dat hij moest leren lopen, heeft zeker langer geduurd dan 2 maanden.(ha ha...toen was hij nog een baby). Waarschijnlijk duurt het dus ook geen twee jaar voordat hij weer kan praten.:) Maar dat hij alweer kan lopen, is toch super!!
    Als je ervoor staat is de weg altijd lang. Maar kijk eens terug. In de afgelopen twee maanden is er ook alweer heel veel in het positieve veranderd. En dat gaat heus nog wel effe door. De wil is er. De moed misschien niet altijd, maar die komt wel weer terug. En anders wordt die moed er wel weer ingepraat, door deze of gene. Niet teveel tegelijk willen en positief kijken naar al hetgene je toch alweer kan. Geniet van het moment, geniet van elkaar, geniet van het mooie weer, geniet van alle hulp die je krijgt. Och, zo kunnen we nog uren doorgaan. Maar dan wordt het verhaaltje te lang. Dus mensen, hou vol. Wij volgen jullie nog steeds op de voet. Binnenkort maken we een afspraak voor een uitstapje naar Eindhoven. Tot zolang, hou je taai. Heel veel groetjes van ons allemaal.

• 26 Juni 2008 - 19:15

Gerda Wierink:

Hans en Gerda Wierink-Heeskens.

Marlies wat fijn om te lezen dat het zo goed vooruit gaat met Peter. Dat geeft weer goede moed voor jou en de rest van de familie. Heel knap van Peter dat hij zich zo blijft inzetten en positief staat tegenover de therapie en er zo hard voor werkt. Petje af. Samen komen jullie er wel.