September 2012 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu September 2012 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

September 2012

Blijf op de hoogte en volg Peter

09 September 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Zondagavond kwamen Claudi en Johan Joep brengen, want die bleef een nachtje slapen. Gelukkig kon Joep nu wel goed slapen en was smorgens niet al te vroeg wakker. Eerst een flesje melk boven op bed en toen naar beneden. Al een hele poos wil Peter iedere morgen douchen, eerder was dit om de een of twee dagen, maar hij voelt zich hier heel prettig bij, dus doen we het nu zo. Maar ja dan moest Joep wel in de box tijdens het douchen, de box tot aan de badkamerdeur geschoven en we maakten er een leuk kiekeboe spelletje van. Samen ontbijten en na het ontbijt ging Peter maar even buiten wandelen met Joep, dan kon ik de boel opruimen...Joep in de wandelwagen en dat gaat prima, samen liepen ze naar de loods en ik hoor dan hele verhalen van Peter, en Joep brabbelt vrolijk mee. Ja super!!! Tegen half 11 werd Joep toch wel een beetje moe en deed hij even een dlaapje, buurvrouw Jaan kwam op de koffie om het een en ander te bespreken en Joep sliep tot bijna 12 uur.. Na het eten kwam Johan Joep weer halen en Peter deed zijn middagslaapje.
s Avonds begon Peter erover dat Ton woensdag kwam... ja en dan wilde hij Ton een videoband laten zien van 16 jaar geleden en die moest ik zoeken.... poeh poeh... maar gelukkig heb ik nog alle data in mijn hoofd en ik dacht wel dat Peter de band bedoelde van augustus 1996, en laat ik die band nou meteen vinden... opgezet en Peter kijken en kijken en vertellen, ja toen bouwden we de groen-label stal en hadden we net een nieuwe videocamara gekocht, waar Peter iedere dag de bouw van de stal mee filmde en op het einde komen de varkens erin en daar stond inderdaad Ton op. Supergelukkig was Peter ermee en hij kon bijna niet wachten tot woensdag.
Dinsdag kwam Steef met Pierke, en Peter wilde met Pierke ook de videoband kijken, maar dit was Pierke niet helemaal naar de zin, want hij bleef maar voor Opa staan en zei dan Tubbie tubbie, dus toch maar weer teletubbies kijken.. en samen met de duplo spelen, kleuren benoemen en bouwen.
Woensdagmorgen zwemmen met John, naar de Schatberg, het was niet druk geweest en de oefeningen prima gegaan. Tijdens het eten vertelde Robert dat Frans Janssen kwam, inderdaad met een rijstevlaai, mooi dan hadden we ook wat lekkers bij de koffie, want om 3 uur kwam Ton.
Ik ging naar boven om Peter wakker te maken, maar dat hoefde niet, hij zat al rechtop, ja Ton was er al.. Ton heeft hier "vrooeger"altijd de varkens geladen, en Peter had hem zoveel te vragen en te vertellen. Ton had nu vakantie en zodoende kwam hij met Con mee vlees halen. Na de koffie werd de video aangezet en zo er waren wel wat veranderingen in 16 jaar.... wat minder haar en toch wel een beetje ouder geworden... maar super leuk, Peter vond het geweldig...
Donderdag naar het afasiecentrum en ik had besloten om naar de Sligro in Weert te gaan, zo daar kon ik mijn hart nog eens ophalen... Flink boodschappen gedaan en weer naar huis, samen met Robert geluncht en om half 5 was Peter weer thuis.. Hele verhalen, steeds beter en meer woorden, ja hij was weer naar de yoga geweest en dat was heel goed. In groepjes gepraat en ook weer zelf betaalt, want zijn portemonnaie had hij zelf meegenomen. Super!!
Vrijdagmorgen naar de fysio in Baarlo, Joost vroeg hoe het de afgelopen week had gegaan, ja supergoed, ik vertelde hem van het lopen en dat Peter er nu steeds op let om langer op rechts te steunen, linkerpas is één en dan rechterpas is twee drie, en dan zo een ritme opbouwen. Joost merkte ook al vooruitgang. Een half uur intensief bezig geweest en weer nieuwe opdrachten voor de komende week. Besloten is nu om voorlopig een keer per week naar de fysio in Baarlo te gaan en dan opdrachten mee krijgen om zelf te oefenen.
s Middags belde Mirthe van de WMO, zo dat was al binnen 1 maand dat er een besluit genomen was over de driewieler.. Ja en wat is het besluit????Niet te geloven we krijgen de driewieler met elek. ondersteuning helemaal vergoedt vanuit de WMO, Zo dat is een meevaller, ik had erop gerekend dat we een forse eigen bijdrage zouden moeten betalen, maar nee, we krijgen hem helemaal vergoed en nu gaat de aanvraag naar de firma Ligtvoet en dan nemen die met ons contact op, en dan zouden we waarschijnlijk over een week of 6 de aangepaste driewieler in huis hebben... Dat zou toch mooi zijn!!!Ik kreeg er toch zo'n goeie zin van!!
Zaterdag moest ik bbq"s klaarmaken en deze keer gingen Steef en Pierke ze mee wegbrengen, want Robert ging met onze auto lantaarpalen ophalen. De eerste brachten we weg naar Meijel, terug naar huis koffie drinken met Peter en toen de tweede wegbrengen in de Grashoek, samen gegeten en na het eten liep Pierke in de kamer, teletubbies kijken, hij kwam terug naar de keuken en ging bij Peter staan, Opapa, Opapa, tubbies?? Ja Peter moest mee naar de kamer om samen teletubbies te kijken, met een koekje ging Pierke heel lief tegen Opa aan staan en Peter pakte hem op schoot, nou dat was toch weer een mooi tafereeltje...Zo verschrikkelijk lief en ontroerend!!!SUPER!!
Ja en vanmorgen kwamen Claudi, Johan en Joep met fiets koffie drinken, ja en daar kon Joep achter het loopwagentje lopen.. We gingen naar buiten en Peter kwam ook gelijk, Anke kwam de bbq terugbrengen en die moest naar Johan thuis... ja dan maar gelijk in onze auto en zou Peter hem wel even wegbrengen, want achter op de fiets bij Johan, dat ging een beetje moeilijk.. .. En zo werd het weer een super week, met super lekker weer en een hele boel mooie, ontroerende momenten, lekker veel berichtjes op de site, want dat is iedere keer een verrassing wie er reageert en wat Peter hiervan opsteekt. SUPER!!!

GELUKKIG IS DE MENS
DIE NIET ACHTER HET GELUK AANZIT
ALS ACHTER EEN VLINDER,
MAAR DANKBAAR IS
VOOR ALLES WAT HEM GEGEVEN WORDT.

Veel liefs Marlies

• 09 September 2012 - 22:34

Ria:

Hallo Marlies en Peter.
    Eerst wil ik jullie,Steef. Robbert en Pierke proficiat wenssen met de gezinsuitbreiding.
    Wat leuk en goed nieuws allemaal en zoveel vooruitgang Wat fijn dat er steeds toch zoveel positiefs is en dat jullie zo kunnen genieten Helemaal goed.

• 10 September 2012 - 11:37

HEIN OET WIEËRT:

Wat weer heerlijk om dit verslag te lezen. En dan dat prachtige nieuws van het WMO dat er een driewielfiets komt. Nu maar hopen dat het tzt ook nog wat fietsweer wordt maar gelukkigmet electrische ondersteuning. Zeker als de wind uit de verkeerde hoek komtDat zal wel met spier- en zadelpijn gepaard gaan. Mooi ook dat nu ik dit typ Rowwen Hèze voorbij komt met het liedje Deze daag. Echt toepasselijk en nu gaan ze verder met Hard zinge is gezond. Maak er weer een fijne week van

• 11 September 2012 - 09:39

Hanny:

hoi Peter en Marlies
    wat goed van de fiets,nou Marlies Peter is dadelijk helemaal niet meer thuis ,hlaas hij is fietsen.maar dat is helemaal geweldig

• 11 September 2012 - 14:25

Christel:

Wat een heerlijk "rustige" week voor jullie doen. Ook wel eens lekker. Ik dacht al; waar blijft die fiets nou? Maar hij komt eraan. Ook al is het zomerweer even voorbij, dat zal Peter niet tegen houden. En dat is maar goed ook. Lekker de kop leeg laten waaien in de herfst. Heerlijk samen genieten van alle mooie kleuren. Wat kan hij hierna nog leren? Ik weet het even niet. Maar er komt zeker weer iets op zijn pad, waar hij zijn zinnen op zet. En dan gaat die trein weer verder. Lang leven het leven. :)