CARNAVAL 2018 - Reisverslag uit Ruurlo, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu CARNAVAL 2018 - Reisverslag uit Ruurlo, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

CARNAVAL 2018

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Februari 2018 | Nederland, Ruurlo

Hallo lieve mensen

Maandag was het van alles opruimen en de hele dag een beetje rustig aan. Lekker carnaval gekeken op televisie en natuurlijk ook de Olympische Spelen. We hadden voor s avonds afgesproken om met een heleboel mensen uit de buurt te gaan eten bij Kapelkes Hof. Ook al een jarenlange traditie op carnavalsmaandag. Zo’n pakweg 15 jaar geleden hebben Peter en ik deze traditie ingeluid. Op de maandag was het altijd een beetje saai in de zaal, met een tombola en zo. Maar dat vonden wij geen carnaval en uit protest gingen we toen met een stuk of 10 buurtgenoten eten bij de Schatberg, en langzaam aan is de groep gegroeid tot 26 personen. Een aantal jaren zijn we niet mee kunnen gaan en 3 jaar geleden gingen we weer mee. Vorig jaar was Peter zo ziek dat het echt niet ging lukken en dit jaar wilde ik weer graag gaan. Peter had er niet zoveel zin in, maar ik vond dat we echt wel moesten gaan, dus werden de carnavalspakjes uit de kast gehaald en verkleedden we ons en waren we om 19.00 uur bij Kapelkes hof. Er stonden twee grote tafels voor ons klaar en aan de ene tafel zaten de heren en de andere de dames. Er was heerlijke goulashsoep en na de soep werden de tafels door elkaar gehusseld en zaten we door elkaar. Er was een stamppottenbuffet klaar gemaakt en dat was toch wel erg lekker. Peter vond het eten niet zo, maar ik zag hem kletsen en kletsen en genieten. Hij zat naast Peter Neessen en had goede praat. Er was nog een toetjes buffet en tegen 22.00 uur kwam Peter Neessen naar mij toe dat Peter een beetje moe begon te worden. Nou ik had net nog een rose en als ik die op had zouden we naar huis gaan. Maar toen was het toch nog bijna 23.00 uur geworden. In de auto had Peter veel te vertellen ja hij had met verschillende mensen gepraat en ja met Peter Neessen was altijd interessant!!
Dinsdagmorgen alle oefeningen en ook de behandeling met de wietolie en tussendoor keek ik even in mijn mail. Oeps een mailtje van Jos de advocaat, hij was bezig met de voorbereidingen van het hoger beroep en of ik even wilde reageren op de pleitnota van de bank op 20 november… Ja he het was toch carnaval…. Maar terwijl Peter zijn middagdutje deed, keek ik er toch nog maar eens na. En weer vielen mij nieuwe dingen op. Ik geloof dat ik de powerpointpresentatie van de bank al wel 100 keer heb nagelezen. Nou staat daar niet zo heel veel in. Het zijn 10 paginas waarvan 9 met koeienletters en dan staan er 3 regels of een grafiek op een pagina, maar pagina 9 die staat helemaal vol met kleine lettertjes en informatie en wat viel mij nu op……. Helemaal rechts onderaan stonden nog kleinere lettertjes en in een lichte tint grijs gedrukt. Was mij al die tijd nog niet opgevallen, zonder vergrootglas niet te lezen. Maar daar stond dus wel hele belangrijke informatie in. Dat de bank geen adviseur is en dat ze je aanraden om als je een swap afsluit toch ook een eigen financieel adviseur of jurist te raad plegen!!! Nou werkelijk het is toch van de zotte, voor het eerst in 10 jaar lees ik dit!!! Hebben ze ons ook nooit op gewezen. Nou aantekeningen van gemaakt en naar Jos gemaild en dat we er woensdag over zouden bellen. Pffffff…
Om 16.00 uur maakte ik Peter wakker en zouden we naar het kindercarnaval gaan. Daar was Peter vorig jaar ook niet mee naar toe geweest, mar dit jaar wilde hij beslist weer mee. Daar geniet hij echt van, carnavalsmuziek en de kinderen zien hossen en springen. We kwamen bij Leanzo binnen en daar zaten Giel en Els aan de bonnenkassa, Oh wat leuk Peter en Marlies, jullie zijn er weer. Heb je een stoel nodig Peter, zeg het maar en we halen er eentje voor jou!! Zo lief en behulpzaam!! Ik zei dat ik wel dacht dat Claudi voor een zitplaats had gezorgd maar als dat niet zo was dan zouden we ons melden. Langzaam liepen we naar voren en daar stonden Claudi en Johan met Niene en ja hoor hoor ze hadden een rkuk voor Peter geregeld. Robert en Johan hielpen Peter op de kruk en zo kon hij genieten van de kinderen. Meteen werd er drinken geregeld en het was supergezellig. Sien stond als vlinder te dansen en Pierke , Joep en Mees tolden door de zaal. Niene moest het eerst van een afstandje bekijken, maar later ging ze toch op de arm bij mij mee het feest in en ook zij genoot. Een topmiddag want het voelde als echt carnaval!!! Tegen 18.30 uur werd Peter toch wel moe en wilde hij graag naar huis en haalden we ons wat friet en gingen we die thuis opeten.
Op tijd naar bed en vielen we ook vrij snel in slaap, maar om 2.00 uur maakte Peter me wakker, hij moest plassen, oke opstaan helpen en plassen maar… maar helaas kon ik toen niet meer slapen… de mail van Jos begon weer op te spelen en ging ik maar naar beneden om alles wat me te binnen schoot op te schrijven zodat ik dat Jos allemaal kon vertellen.
Woensdagmorgen zou Wim komen om te behandelen maar die moest helaas wegens griep afzeggen, nou dan moest ik de oefeningen maar met Peter doen, maar eerst moest ik Jos bellen over mijn ontdekkingen en hij viel van de ene in de andere verbazing, en ook weer het bewijs dat de handtekening niet van Peter kan zijn op 30 november 2007 en dat die dus door iemand anders gezet is, maar waarvan de bank beweerd in hun pleidooi van 2o november dat die wel door Peter is gezet en dat er op 30 november 2007 een powerpointprensentatie gegeven is door de heer Colijn en dat Peter die papieren toen getekend heeft. Maar dat kan dus helemaal niet!! Ik vertelde Jos van de kleine lettertjes op pagina 9. Nou volgens Jos stond daar niets, waar had ik het over… Hij had dezelfde stukken als mij, maar op de computer staan en ik had ze uitgeprint en het origineel. Jos printte ze uit…. En hij viel bijna om zei hij, want nu zag hij ook dat daar wat stond, maar was voor hem onleesbaar, ik las ze hem voor met behulp van een vergrootglas… ongelooflijk!!!!! Wat een oplichterij, iets heel belangrijks zetten ze er zo onduidelijk in dat het gewoon niet opvalt en zonder vergrootglas onleesbaar is!!! En dan maar zeggen dat ze ons goed hebben voorgelicht!!!
S Middags hadden we een afspraak met Geertje van het afasiecentrum. Een evaluatiegesprek, maar heel veel viel er niet te evalueren want Peter is het afgelopen jaar weinig naar het afasiecentrum geweest, maar toch heel erg gezellig en wat nieuwe doelen aangeven voor de komende tijd, onder andere het omgaan met een smartphone, dan kan Peter ook appjes gaan versturen en fotos zelf binnen krijgen. Hij probeerde het met mijn telefoon , ja technisch ging het alleen nog leren hoe hij zon telefoon verder moet bedienen. Staat op de planning voor het nieuwe cursusjaar.
Tegen 1`6.30 uur werd Niene gebracht, want Joep mocht op voor zijn zwemdiploma A en dat ging meer als een uur duren, tja en om dan de kleine Niene in bedwang te houden… Eerst speelden we een poosje binnen met haar en toen ging ik met Niene naar buiten, schoentjes aan en buiten stappen, ja dat vond Niene wel heel erg leuk en ze wilde eigenlijk niet meer naar binnen. Ou dan nog maar de wandelwagen gepakt en een ronde gelopen. Ja en toen kwam het appje dat Joep geslaagd was voor zijn A diploma. SUPER!! Claudi, Johan Joep en Mees kwamen naar ons toe en brachten MacDonalds mee. Supertrots liet Joep zijn diploma zien !!! Samen gegeten en toen gingen ze weer naar huis, ik ruimde nog even op en moest nog wat op kantoor doen. Peters zusje kwam nog, maar Peter had de knollen helemaal gaar, hij was zo moe. Ja en toen moest ik om 21.30 uur nog een half uurtje op kantoor werken…..
Donderdagmorgen moest ik eerst boodschappen doen en Peter bleef thuis en toen ik terugkwam lag hij te slapen in zijn stoel, ja hij was nog moe van alles… Ik werkte de was bij, ruimde alles op, deed de betalingen en s avonds ging ik nog lopen met Willemien en natuurlijk werd er veel over carnaval gepraat en over de rechtszaak. En op de een of andere manier voelde ik nattigheid…ik moest nog ergens iets van bewijs zien te vinden. Ik wist toch zeker dat die Colijn niet op 30 november 2007 bij ons was geweest, het was toen een vrijdag en op vrijdag maakte Peter geen afspraken, dat was hier altijd een drukke dag bij de zeugen en er werden dan altijd varkens geladen , op vrijdag was er geen tijd voor voorlichters en bankmensen. Peter ging al naar bed en ik pakte de ordner nog een keer. Ik las de pleitnota van de bank nog eens door en wat ze over ons zeiden, die meneer Colijn was op 30 november 2007 bij de heer en mevrouw Nouwen geweest en in zijn bijzijn had de heer Nouwen getekend…. Bij toeval pakte ik ook de niet verstuurde brief van de bank, die brief rammelt aan alle kanten van de fouten en onwaarheden en de bank beweerde in januari 2017 dat ze die brief per post gestuurd hadden en in november 2017 beweren ze dat die brief per mail was verstuurd en dat het gek was dat de heer nouwen hier nooit eerder over geklaagd had… Ja hoe kun je nu klagen of opmerkingen maken over iets wat je niet hebt!!! GEK HE !!!! Maar goed ik las die brief nog eens heel aandachtig door… en ja hoor het ultieme bewijs gevonden. Want ze zeggen hierin hoe het gaat als er een swap wordt afgesloten. Je besluit om een swap af te sluiten, door de bank ons door de strot geduwd, en dan volgt er een telefonische bevestiging en vervolgens ontvang je de dag ERNA een swapbevestiging. Er welke datum staat er op onze Swapbevestiging ???!!!! inderdaad 30 november 2007. Dit wil dus zeggen dat er iemand van de bank op 28 of 29 november is geweest, en dat klopt ook, dat was Meneer V, die heeft een kleine uitleg gegeven, verschillende door elkaar gehusselde uitleggen gegeven van derivaten, waar we geen bal van snapten en vervolgens telefonisch de bevestiging laten doen en vervolgens hebben we dan die papieren met de datum 30 november gekregen. En nu beweerd de bank dus in de rechtbank dat de heer Colijn, treasury specialist ons op 30 november 2007 een informatie en voorlichtingsgesprek heeft gegeven en dat we aan de hand daarvan de knoop hebben doorgehakt en de papieren hebben getekend en ook de papieren waar de valse handtekeningen op staan, maar die vervalste papieren zouden dus minimaal 2 dagen voor de swapbevestiging getekend moeten zijn…. En dat kan dus niet!! TJAKKA!!
Dus vrijdagmorgen maar weer Jos gebeld en ook had ik hem al gemaild, genieus vond Jos het en hij probeerde het allemaal goed te verwoorden in het hoger beroep. Maar als ik heel af en toe twijfelde, was nu mijn twijfel helemaal weg, ze liegen en bedriegen dus bij die bank!!!
Wil kwam om met Peter te gaan zwemmen en dat was heel goed gegaan en s middags gingen we nog een poosje buiten lopen in de zon, beetje vitamientjes opdoen en s avonds deden we lekker niets meer.
Zaterdagmorgen was een vrije morgen, heerlijk lekker genieten van het niks doen en s avonds gingen we naar Piet en Marian in Sevenum, heel erg gezellig en oh wat was er veel te vertellen, ja dat is een lang verhaal en dan komen er bij mij veel jeugdherinneringen naar boven, heel erg bijzonder en iedere keer spreken we af dat we er nu niet zon lange tijd tussen moeten laten, maar op de een of andere manier lukt het niet om vaker af te spreken, maar zo blijft het eerlijk bijzonder .
En vanmorgen kwam Steef nog even met Pierke en Sien, Sientje moest de poncho passen die ik voor har aan het maken ben en nu is hij bijna af, nog wat kwastjes eraan maken en dan kan ze hem de volgende week meenemen en Pierke vond het zo leuk om bolletjes garen te maken, ja dat was toch wel knap van hem dat hij dat kon, want ja haken dat was toch nog te moeilijk!! SUPER!!!

MIDDEN IN DE WINTER
BEGREEP IK EINDELIJK
DAT ER IN MIJ
EEN ONOVERWINNELIJKE ZOMER HUIST

Veel liefs Marlies

• 18 Februari 2018 - 16:02

Truus En Herman:

Ha marlies wat weer n verhaal van de bank papieren je word wel heel erg goed als speurneus
    groetjes ook voor peter van ons

• 18 Februari 2018 - 20:14

Christel:

Jeetje zeg.....je hebt je beroep misgelopen geloof ik. In plaats van “boerin”, had je advocaat kunnen worden. Hoewel.....om altijd zó papieren te moeten lezen, daar krijg je toch ook een punthoofd van. Nee, blijf jij maar lekker gewoon Marlies, steun en toeverlaat van velen. En supertrotse oma !

• 18 Februari 2018 - 21:25

Hein Oet Wieërt:

Pffff wat weer een verslag deze week maar dat komt vooral door dat gedoe van de swap. Misschien wel goed dat jij niet meer hebt kunnen slapen nadat Peter moest plassen.
    Ik wens jullie weer een fijne week

• 18 Februari 2018 - 22:59

Loes:

Wauw wat spannend weer ,wat een verhaal en wat een speurneus.
    Zowieso een spannende week ,zeker voor de sportliefhebber,en dan dat bankverhaal erbij en de carnaval poeh .Hou vol ,en probeer ook nog even te genieten van alles.FIjne week en tot gauw .