moederdag - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu moederdag - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

moederdag

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Mei 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen moesten we om 11.00 uur naar de fysio in Baarlo, ik had het met Richard zelf geregeld dat hij Peter eerst zou tapen en vervolgens nog een half uur fysio zou doen. De vooruitgang met de tape is enorm het lopen gaat stukken beter en Richard vond het ook heel goed. Na het tapen werd er een half uur intensief fysio gedaan en dat ging supergoed. Na afloop stond ik nog even met Richard te praten en hij zag nog heel veel mogelijkheden, hij wilde nog wat "nieuwe"opties uit proberen en ik vertelde hem dat wij daar heel erg open voor staan. Laat maar komen!!! Komende week gaan hij verband om de schoen heen doen om de voetstand nog beter proberen te krijgen. Helemaal blij reden we naar huis terug, eigenlijk wilde ik nog even naar het tuincentrum, maar het was al een beetje laat, oh geen probleem dan rijden we vanmiddag toch weer naar Kessel!!
Na het middagslaapje reden we dus naar het tuincentrum in Kessel, bloemen halen voor de stenen bloemenbak... de auto helemaal vol plantjes reden we weer naar huis. Oef... nu moest ik wel allemaal die plantjes poten, maar het was prachtig weer en die vrolijke plantjes maakten me helemaal blij.
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien, Peter speelde eerst met Pierke terwijl ik de soep maakte en toen gingen we naar buiten, met Pierke en Sien in de kinderwagen. Peter duwde de kinderwagen totdat Sien sliep, ja een hele goede oefening voor Peter, we hadden het er met Richard over dat Peter eigenlijk iets moest duwen, waar hij twee handen op gelijke hoogte kon leggen, een rollator, of een winkelkarretje, maar wat is er nou leuker dan de kinderwagen duwen met je kleindochter erin...!!! Het weer was wederom prachtig en zo dronken we buiten koffie er werd het stoepkrijt voor de dag gehaald. Ja dat is ook een supergoede oefening, poppetjes tekenen, letters schrijven op de grond en later op de (houten) tafel, och het zag er allemaal zo gezellig uit!!
Pierke naar bed, Peter naar bed, Sien sliep in de kinderwagen en om 15.00 uur maakte ik Pierke wakker en vervolgens gingen we samen Opa wakker maken, dat is altijd een heel leuk tafereel.. sokken bij Opa aantrekken, de broek aandoen... Maar wat zag Pierke nu ... er zaten allemaal `pleisters`op Opa´s been, iek... die moesten eraf. Ik vertelde Pierke dat het tape was en dat Opa dan beter leerde lopen, en misschien wel zonder stok zou kunnen lopen. Pierke keek nog eens goed en knikte toen. Ja dat was goed. Ik ging met Pierke naar beneden, even een boekje lezen en wachten totdat Opa naar beneden kwam. Na een kleine 10 minuten kwam Peter naar beneden, Pierke rende naar Opa toe,, keek naar zijn been en zei... ja niet stok en klapte in zijn handjes. Ja dat was even een brok weg slikken voor mij. Zo mooi!!! Och was het allemaal maar zo kinderlijk eenvoudig!!!
Woensdagmorgen zwemmen met John, ze hadden op de Schatberg geregeld dat ze eerder in het zwembad mochten, normaal gaat het zwembad om 10.00 uur open, maar het was zaterdag enorm druk geweest en toen waren de badmeesters gekomen en hadden voorgesteld dat wij gewoon een uur eerder mochten zwemmen als hun nog aan het poetsen waren. Nou helemaal super, want nu hadden ze het hele bad voor zich alleen en alle oefeningen super kunnen doen. Wat heerlijk toch dat ze ons die mogelijkheid bieden!! Ik had een vleesdag en het liep allemaal op rolletjes. Om 5 uur was iedereen geweest en wilde ik even gaan zitten, maar daar kwam Claudi met Joep en Mees. Heel gezellig, Johan stond bij Antwerpen in de file en zou pas laat thuis zijn. Claudi stelde voor om haar ovenschotel thuis op te halen en die bij ons op te eten.... Zo gezegd zo gedaan. Joep naast Opa in de kinderstoel, Mees wilde ook eten... dus deed Peter Joep eten geven.. en een plezier dat ze samen hadden... ongelooflijk!!! Helemaal SUPER!!
Donderdag was het Hemelvaart en was er geen afasie. Ja een beetje zondag, een beetje een gekke dag. We moesten even naar Panningen om een brief bij de gemeente in de bus te doen, hier was haast bij dus maar extra rijden, maar de winkels waren open in Panningen dus gingen we even kijken voor een cadeautje voor Pierkes verjaardag. Ja we hadden samen wat bedacht en dat moest het worden. Helaas hadden ze dat niet wat we bedacht hadden en we besloten om dan vrijdag maar in Meijel te gaan kijken. Na het middagslaapje besloten we om naar Meijel te rijden, de winkels waren gesloten, maar we wilden al zo lang een keer naar Johan en Wilma gaan en daar had ik nu het goede adres van. Ja gevonden en Johan was thuis, Wilma was nog even weg maar die zou zo wel komen.. en het werd een supergezellige middag. Wilma vond dat Peter enorm vooruit was gegaan, zij had hem al een paar jaar niet meer gezien, wel in de beginfase in Blixembosch, maar toen eigenlijk niet meer. Ze vond het helemaal te gek en vooral dat Peter zelf weer auto reed.
Vrijdag had ik een echte shitdag, het liep allemaal niet zoals het moest, alles zat een beetje tegen, balen!!! s Middags wilde Peter naar Meijel om het cadeautje voor Pierke te halen, we hadden samen op de iPad gekeken en dat wat we zochten was nog te koop. Dus naar Meijel, maar hier hadden ze het niet op voorraad, maar konden het wel bestelllen... Nou oke dan, naar de bibliotheek in Panngen en toen weer snel naar huis, Peter was heel moe en ik, ik baalde van alles, ik was verdrietig en och...
Na het eten zat ik even achter aan de computer, kwam Peter naar achteren gelopen, ja we waren iets vergeten... he he wat nu weer.. ik heb er geen zin in... Ja weet je, roosjes halen voor jou, voor moederdag, nou en toen brak ik, ik moest zo huilen.. en hij troostte me zo goed!!! Alles kwam er even uit, en toen hadden we ook nog een heel goed gesprek!!We besloten om zaterdag de roosjes te gaan halen, want nu was het wel een beetje te laat geworden.
Zaterdagmorgen weer op tijd zwemmen met Wil, zouden ze ook op tijd terug zijn en konden we even naar Panningen om de roosjes te halen. Maar Annemarie kwam ook even op de koffie en vloog de tijd voorbij. Het zwemmen had supergoed gegaan, we praatte over het te volgen traject en de kansen die er nog liggen. Het was bijna 12 uur, maar Peter wilde perse voor het eten nog naar de bloemenman, in de stromende regen gingen we op pad.... ja dan moest ik toch maar even alleen naar binnen om de rozen te halen... ja wel 20 grote rode rozen... en de volgende keer mag hij tot de achterdeur rijden en dan hoeft hij maar een meter te lopen om binnen te komen...
En vandaag is het Moederdag, om 10.45 uur vanmorgen kwamen eerst Claudi, Johan, Joep en Mees even later gevolgd door Steef, Robert, Pierke en Sien, een hele invasie, met kinderwagen en maxi cosies, maar supergezellig, lekker koffie gedronken en geluncht , Lonneke belde even, want die komt volgend weekend weer naar Limburg als Pierke jarig is. Na de lunch ging alles weer naar huis en voelde ik me een gelukkige moeder en supertrotse oma!!

VIND DE EENHEID IN WANORDE

Lonn:

Fijne moederdag mama!! Dikke kus Lonn

• 12 Mei 2013 - 19:07

Thea-Jan:

Super mensen ,Fijn Moederdag voor jouw Marlies, en ga maar lekker door de zon komt . groetjes

• 18 Mei 2013 - 22:02

Hein Oet Wieërt:

Hoewel erg laat deze week is het toch nog leuk hoewel het nieuwe verslag al te trappelen staat in jouw hoofd, Marlies. Ik wacht daar maar op. Nu snel Anouk gaan kijken geloof ik