Knackebrod met pindakaas - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Knackebrod met pindakaas - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Knackebrod met pindakaas

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Januari 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Eindelijk eindelijk is het zover. We gaan er bijna een paar daagjes tussenuit. Een paar dagen naar het land van Knackebröd, veel sneeuw en ijzig koud. Ja wie bedenkt zoiets!!!
Maar goed we hebben een heerlijk hotel midden in Stockholm en hier zal het beslist warm zijn.

Maar voor het zover is valt er nog een heleboel te regelen. Jesus wat een druk programma afgelopen week!!
Zaterdag stond het artikel over ons in het vakblad Stal en Akker, een erg goed verhaal, we zijn er zeer tevreden over en voor degenen die het blad niet kennen en het artikel willen lezen kun je kijken op www.stal-en-akker.nl
Zondagmiddag zijn we wat gaan rondtoeren met Wil en Marian en in Kronenberg lekker koffie gaan drinken. Dat is genieten voor Peter en ook voor mij.

Maandagmorgen ging ik met Peter naar de neuro in Eindhoven en Teun had overleg gehad met Ger en besloten werd om de sessie iets zwaarder te maken. Het had weer heel goed gegaan, dus oke!!
Maandagmiddag gingen we samen naar Eline, de dietiste. Ik had hier een afspraak geregeld, omdat ik denk ik wel alles af weet om af te vallen, maar niet met nog een cholesterolverlagend dieet erbij. Daar heb ik nog weinig kaas van gegeten. Het was een erg goed consult en met een heleboel adviezen en tips gingen we na anderhalf uur weer naar huis. Ja dan is peter wel erg moe. Hij wil alles volgen en kan dit ook, maar is vermoeiend.
Dinsdagmorgen eerst naar de fysio en s middags moesten we naar de internist in Ziekenhuis Venlo.
We hadden een gesprek met een "assistente" die alle bloeduitslagen en onderzoeken met ons besprak. Het cholesterolgehalte was 0.9 gezakt in 3 weken, gewicht 6 kilo minder(5 weken) Leverwaardes 30 % verbeterd, bloeddruk en urine geen afwijkingen. Hartfilmpje lichte afwijking. Zo dan krijg je effe veel voor je kiezen, maar wat is wijsheid.
Ze stelde voor om een cholesterol pilletje te gaan slikken, was verbaast dat dit niet al was gebeurt!! Maar ik had inmiddels best veel informatie over cholesterol verzamelt en ook in overleg met de dietiste, dat wij ervan overtuigd zijn dat we het nog even moeten aanzien en over een tijdje weer bloedprikken en kijken of het dan nog meer gezakt is. Deze juffrouw was het daar niet helemaal mee eens, maar uiteindelijk was het onze beslissing of we wel of niet dat pilletje gaan slikken. Ook moeten we nog naar de cardioloog voor een echo, maar dat kon ook over een paar weken. Al met al was het toch wel positief, en besloten we om die pilletjes toch maar te gaan halen en dan thuis nog eens rustig alles doorlezen en dan een besluit nemen.
Nou s Avonds las ik de bijsluiter eens goed door, en schrok enorm van de bijwerkingen. Ik weet niet of ik het nu allemaal verkeerd lees, maar denk wel: Hoe kunnen ze nu met de klachten die Peter heeft dit medicijn voorschrijven!!! Spierpijnen, verhoogde leverwaardes, dit medicijn niet gebruiken!!!
Conclusie: Nog niet beginnen ermee.

Woensdag met Peter naar de podotherapeut in Tegelen, want Tunne was de hele week niet in Helden en ik wilde toch graag voordat we een paar dagen weggaan dat de teen in orde is en zeker met de andere spalk en schoenen. Dus naar Tegelen toe.
Tunne was zeer tevreden over de teen en de gehele voet, de voetstand en de plekjes op de voeten. Het zag er allemaal erg goed uit. Deze spalk en schoenen ventileren beter, zodat hij minder last heeft van zweetvoeten, en dus minder (tot geen) huiduitslag heeft.
Woensdagavond nog gezwommen met Wil en ze hebben veel ontspanningsoefeningen gedaan. Zat wat meer kramp in zijn rechterkant.

Donderdag met Herm naar de neuro en weer veel verteld onderweg.
s middags nog naar de logopedie en ook hier weer heel positief. Het gesprek loopt zoveel soepeler, hij maakt zinnen van 5 woorden, en dan klopt echt niet altijd de opbouw en vaak het verkeerde werkwoord, maar ik begrijp hem meestal direct.
Als ik kijk vanaf 21 december, vanaf het moment dat de knop omging en er toch een heleboel kilos van af moesten, is er enorm veel vooruitgang geboekt. Voor die tijd gingen we ook vooruit, maar het leek wel of er een elastiek aanzat, die ons tegenhield, we wilden zo graag en blij met ieder beetje, en nu gaat het zo veel makkelijker, Peters houding, zijn wil om af te vallen en resultaat zien, en dan zoveel makkelijker lopen en praten. KLASSE!!
En nu vliegt morgen ook ons laatste meisje uit, ze gaan samen een nestje bouwen in Haarlem, Lonneke en Jaap heel veel geluk, en denk maar zo....

IEDERE DAG
WORDT JE AANGEREIKT
ALS EEN EEUWIGHEID
OM GELUKKIG TE ZIJN

Veel liefs Marlies

• 29 Januari 2010 - 14:46

Marie-louise:

Geniet samen van dit uitje
    wel lekker, even nergens aan denken
    En Lon en Jaap veel geluk gewenst in jullie nieuwe huis
    groetjes

• 29 Januari 2010 - 15:50

Tineke:

Hoi Peter en Marlies
    Heel veel plezier en Lonneke en Jaap heel veel geluk,en wat goed dat jullie dat pilletje niet gaan gebruiken,er zijn heel veel negatieve verhalen in omloop over cholesterolverlagende medicijnen met name Lipitor,is ook bij kassa of radar geweest een tijd terug,en als het zo met een dieet ook omlaag kan,waarom dan een pil slikken.Succes en nogmaals geniet ze en veel plezier.
    gr TINEKE

• 29 Januari 2010 - 18:29

Loes:

PETER EEN MARLIES GENIET van jullie reis,en lon en jaap heel veel geluk in jullie nieuwe huis.heel veel groetjes van Loes en Marius.

• 29 Januari 2010 - 20:02

Hein Oet Wiëert:

Wat een heerlijk reisverslag om te lezen.
    Geniet in Stockholm en probeer als Limburgers terug te komen en niet als halve Zweden. Veel plezier. Ook uit het weerterland wens in Lonneke en Jaap een voorspoedige vlucht naar Haarlem

• 29 Januari 2010 - 21:44

Tjeu:

Peter en Marlies heel veel plezier daar in Stockholm. Ik hoop voor jullie dat het weer een beetje meevalt.
    En voor Lonneke en Jaap, heel veel geluk samen in jullie nieuwe nestje daar in het verre Haarlem.

• 29 Januari 2010 - 22:10

Frans En Annie :

Marlies en Peter ook wij willen jullie een paar fijne dagen toe wensen, geniet ervan. En ook Lonneke en Jaap geniet van jullie nieuwe stekkie.

• 30 Januari 2010 - 15:58

Wil En Marian:

Veel plezier in Zweden. Geniet van de komende dagen; jullie hebben het echt verdiend!

Liefs, Wil en Marian.

• 31 Januari 2010 - 12:46

Tooske:

Ja en hoe is het daar in dat koude land?
    Maar hier is het niet veel anders, weer een flink pak sneeuw gevallen.En smaakt het knackebrued ook. En lon en jaap, maak het maar gezellig in jullie huisje.
    Veel geluk,en een dikke pakkerd.
    Groetjes.

• 31 Januari 2010 - 15:15

Babette:

Geniet van de vakantie. Dat hebben jullie wel verdiend.

Ha die bra!! of zoiets

• 31 Januari 2010 - 16:22

Marlies:

Ja lieve mensen het is hier schitterend!!!We genieten van de rust ruimte, en heerlijk eten.

Lieve groeten uit Stockholm

• 02 Februari 2010 - 15:31

Christel:

Marlies en Peter,
    samen naar Zweden. Wat een lekker idee. Even er samen tussenuit. Met een paar heel goede vrienden. Even andere tekst. Even andere omgeving. Wel vroeg donker daar. Maar Stockholm bij avond kan ook heel mooi en knus zijn. Ik hoop, dat jullie lekker genieten. Dan kunnen jullie bij terugkomst er weer vol frisse moed tegenaan. Want elastiek of niet, het gaat nog steeds vooruit. :)

• 03 Februari 2010 - 11:44

Thea-Jan:

Lekker weg geweest.Hoe is het met lon gegaan met de baan , ik hoop goed .(en de cake)
    En weer een beetje bij van Stockholm ,alles jullie het maar fijn hebben gehad.
    Peter je gaat goed vooruit pet af.
    groetjes thea.

• 04 Februari 2010 - 18:51

Lucia:

Ha Peter en Marlies,

Enne hoe was Zweden, anders koud?
    Ben benieuwd naar jullie verhaal!!
    Groetjes

• 05 Februari 2010 - 07:42