EN TOEN WERD HET LENTE - Reisverslag uit Ruurlo, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu EN TOEN WERD HET LENTE - Reisverslag uit Ruurlo, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

EN TOEN WERD HET LENTE

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Maart 2018 | Nederland, Ruurlo

Hallo lieve mensen,

Sinds een paar weken doen we s avonds douchen, Peter slaapt er lekker op en dan hebben we alle tijd, s morgens is het toch vaker wat haastwerk en het bevalt prima. En zodoende hadden we maandagmorgen een beetje tijd over, maar ik had niet zo goed geslapen. Het handtekeningen verhaal speelde weer door mijn hoofd en op de een af andere manier moest ik er toch achter zien te komen of men aan de hand van een kopie de echtheid van een handtekening kan vaststellen. Via de boekhouder had ik nog wat sites gekregen en ik besloot om er nu toch maar eens contact mee te gaan opnemen. Ik belde met het forensisch instituut van de Nederlandse overheid maar die onderzochten geen handtekeningen meer maar ze konden me wel verder helpen en gaven een site met telefoonnummers van goede handschriftonderzoekers en daar kon ik contact mee opnemen. Via een rechtstreeks telefoonnummer kwam ik in contact met een expert en legde hem de situatie uit. Ja hij kon vaststellen of een handtekening echt was of niet. Mooi!! Maar dan moest ik wel de originele handtekening hebben. Helaas kan ik hem die niet geven, want die is er niet. De bank heeft namelijk aan de hand van een kopie de handtekening van Peter laten onderzoeken. Oh zei deze man, maar aan de hand van een kopie kun je de echtheid niet vaststellen. Letterlijk zei hij: Aan de hand van een kopie kun je alles vervalsen !! Laat de bank maar met de originele handtekening komen en zolang die niet boven water is kunnen ze niets bewijzen. Nou een hele geruststelling voor mij, want er is geen origineel , dus blijft ook voor hoger beroep staan dat de handtekening van Peter is vervalst!! Terwijl Peter zijn middagdutje deed schreef ik het aanvullende pleidooi hierover en had ik er later nog contact over met Jos de advocaat.
Om 16.00 uur reden we naar Baarlo voor de fysiotherapie en daar spraken we nog een poosje met een mevrouw die ook een herseninfarct had gehad, zij was een beetje ongeduldig want het was al meer dan 1 jaar geleden. Oh zeiden wij bij ons is het al bijna 10 jaar geleden en we hebben nog zoveel winst behaald!! Richard deed oefeningen met Peter aan het wandrek en die gingen supergoed, maar ook werd er op mijn voorstel de bloeddruk gemeten en die was helemaal oke. Tja een beetje onzeker geworden door het gesprek met de huisarts, maar de bloeddruk is steeds helemaal oke geweest dus waarom een extra bezoek aan de huisarts…. Met nog wat verbeterpunten voor het lopen gingen we weer naar huis en deden de rest van de dag niet zoveel meer.
Dinsdagmorgen was een beetje gewoon alle oefeningen en kwam Jaap nog langs om vlees op te halen, even gezellig zitten kletsen en iets later als gewoonlijk gingen we naar Deurne het verse vlees te halen. Thuis gekomen ging ik snel aan de slag en toen Anneke kwam om te helpen hoefde er niet veel meer. Peter kwam steeds als er klanten kwamen even kijken en ook een praatje maken.
S Avonds kwam Wim nog om Peter te behandelen en hadden we ook nog een goed gesprek. Peter heeft erg veel last van jeuk de laatste 2 weken en ik weet niet zo goed hoe we dat eronder kunnen krijgen, wellicht in Maastricht ook nog eens aankaarten, maar Wim had altijd veel baat bij gewone ouderwetse uierzalf. Na de behandeling van Wim gaf Peter weer aan dat hij steeds meer gevoel krijgt in zijn arm, en hij beweegt hem ook steeds makkelijker, hij vindt dit zelf erg positief!!
Woensdagmorgen was het een komen en gaan van mensen, Natasja voor vlees, Robert voor koffie, Steef voor de boekhouding en ik wilde ook nog gaan stemmen. Met de machtiging van Peter erbij ging ik naar het stembureau, maar ja daar kom je ook weer veel bekenden tegen en ik moest nog even langs Claudi want die had een preitaart gemaakt en dat was onze lunch. Beetje later als gepland was ik weer thuis, geluncht en toen kwam Ron al gauw ons ophalen om naar Maastricht te gaan. Bloed geprikt en toen moest ik even naar de balie om nieuwe bloedprik formulieren te halen voor de volgende keer, nou allemaal een beetje moeizaam en verwarrend, nee Peter is onder controle van dr. Jansen maar die is ziek. Oh ja… Ja nu bij dr. Aarts maar die is er niet…. Misschien bij dr. Van de Kerkhof, nee die is er niet… Maar uiteindelijk kreeg ik toch de papieren mee voor 4 april. Ik word hier toch zo verschrikkelijk moe van….. dit kost zoveel negatieve energie. Maar hebben geen andere keus en dit maar te accepteren.
Peter zat in de ontmoetingsruimte en ik ging er lekker bijzitten met de Ipad. Wauw 2 nieuwe berichtjes op de site. Oh dit doet zo ongelooflijk veel goed, dat geeft weer een hoop nieuwe positieve energie. Dank je wel!!! Om 16.15 uur werden we geroepen om naar nivo 4 te gaan voor de kuur. Wilma en Thijs waren er en ik gaf aan dat Peter veel last had van jeuk… en wat zegt Peter Nouwen dan… Oh dat valt wel mee….. Ik werd toch me toch pissig!! S Nacht 3 a 4 keer eruit om hem in te smeren , jammeren dat hij er gek van wordt en dan nu zeggen het valt wel mee!! Thijs bekeek het en ik vroeg of het van de kuur kon komen omdat die de laatste keer zo snel was gegeven… tja dat zou kunnen, maar hij ging even overleggen met een arts. Ik ging even soepie halen en toen ik 5 minuten later terugkwam, hadden ze Peter al een pilletje gegeven voor de jeuk en zou er een arts langskomen om te kijken. Ik vroeg wat voor pilletje ze hadden gegeven en wat er de bijwerkingen van waren, bijna geen alleen wat suffig en hij mocht vandaag geen auto meer rijden, maar dat was niet belangrijk want meneer reed geen auto…… Stekel stekel stekel… Gelukkig hoefde Peter ook geen auto meer te rijden deze dag , maar anders…. Grrrr…. Ik bleef maar bij Peter zitten totdat de arts geweest zou zijn en na een minuut of 10 begon Peter te lachen… ja die leuke, maar ik zag nog niks en wie kwam er tot mijn verrassing binnen, die leuke dokter van de Kerkhof!! Maar die was er toch niet….. maar goed ik was allang blij dat hij het was en hadden we een goed gesprek, ja de jeuk, het zou kunnen dat het door de kuur kwam, en de hele rug zat vol met uitslag…. Hij adviseerde om een gewoon huis tuin en keukenmiddeltje te gebruiken en vooral niet de hormoonzalf, want dat had ik inmiddels ook ontdekt door de bijsluiter nog eens te bestuderen dat die ook veel huiduitslag kan geven. Ja uierzalf of gewoon de nivea uit het blauwe doosje. We praten nog even over dr. Jansen en dr. Van de Kerkhof vertelde dat dinsdag was besloten dat hij voorlopig de patiënten van dr. Jansen zou overnemen en dat er wel overleg zou zijn tussen de beide artsen. Nou dat was in ieder geval weer een pluspunt. Ik liep nog even naar buiten naar Ron en toen ik bij Peter terug kwam was hij al klaar, wel weer de langere tijd het infuus laten inlopen. Peter was heel erg suf en moe en op de terugweg had hij weinig te vertellen. Thuis nog een broodje gegeten en toen viel Peter in slaap. Peters zusje kwam nog een boeket tulpen brengen, heel lief, maar mijn energie level was tot onder nul…. Dan hoeven we nog niet eens zelf te rijden naar Maastricht, we worden opgehaald aan de deur met de taxi en in Maastricht voor de deur afgezet, maar het kost zoveel energie voor Peter en ook voor mij, en zeker nu de spanning er weer bij of het bijna de laatste keer is…. En het vertrouwen is nu een klein beetje weg doordat op de scan in januari dat stipje op de milt weer iets groter was geworden, hoeft niets te betekenen, maar ja…… onrust geeft het wel!!
Peter wilde het liefst naar bed, en dat deden we dan ook op tijd, hij kan bijna niet meer lopen , hij was zo suf en vermoeid!!
Donderdagmorgen werden we wakker en daar scheen toch zomaar de zon, letterlijk en figuurlijk!! We hadden allebei goed geslapen en de jeuk was een heel stuk minder, gelukkig. Het lopen ging meteen al een stuk beter, tja en dan gaat het met mij ook meteen een stuk beter!!! Ik ging boodschappen doen en bij de drogist uierzalf halen, ben benieuw of we het daarmee onder controle kunnen krijgen.
Om 15.15uur ging ik Joep en Mees uit school halen en die wilden met de knikkers spelen. Nou dan maar eens op zolder de doos met knikkers gehaald en die allemaal gewassen en een poosje mee gespeeld, maar Joep had ook nog een spelletje wat wij vroeger al deden met een dingetje gemaakt van vouwblaadjes. Hoe het heet weet ik niet maar dan moet je er een paar keer mee op en neer doen en dan zie je vier getallen en achter ieder getal staat iets. Joep had allemaal dierennamen en hij deed het met opa. En Joep vond dat opa dan het dierengeluid moest doen. En oh wat hadden ze een plezier, want ja welk geluid maakt nu een giraf… nou we lagen dubbel van het lachen, wat een rare geluiden!!! Om 18.00 uur haalde Johan Joep en Mees op en ging ik me gauw klaar maken om te gaan lopen met Willemien. Heerlijk gelopen en lekker het hoofd leeg gemaakt!!
Vrijdagmorgen moesten we naar de gemeente het paspoort van Peter ophalen, ja ook weer een hoop ergernis… geen parkeerplaatsen dichtbij… Maar goed paspoort is weer voor 10 jaar in orde!!!
S Middags ging John met Peter zwemmen en ik belde met mijn broer Peter, heel mooi gesprek mee gehad en dat was een geruststelling voor mij. Het zwemmen had niet zo goed gegaan, het is de week van de ups en downs geloof ik!!
Zaterdagmorgen scheen de zon uitbundig, oh het lijkt wel lente!! De ramen open de deuren open en nadat we binnen klaar waren gingen we naar buiten. En het lopen ging toch goed!! Naar de loods eerst aan de hand van mij en toen zelf met de kruk WAUW SUPER GOED!! Alles ziet er anders uit als de zon schijnt…… Ja dat geeft de burger weer moed!!! En s avonds hadden we nog een etentje met Coen en Marly en Herm en Joze bij de bistro in Panningen. Superlekker en heel gezellig, we waren er al om 18.00 uur en om 22.30 uur gaf Peter dat hij toch wel moe was en we hadden ook nog een uur minder s nachts.. ja en zondag was Sientje jarig en dan moest hij toch fit zijn!!
En zo waren we vanmorgen weer op tijd op, wel goed geslapen, maar toch een uur minder en gingen we naar de verjaardag van Sien, 5 jaar is ons Sientje al weer. En wat was het een jarig meisje, heel gezellig en wat geniet Peter dan van al die kindjes, want dat vind hij toch het allerbelangrijkste… zijn kleinkinderen, die geven hem zoveel positieve energie !! SUPER !! En ondanks alles proberen we het positieve te laten overheersen en volop te genieten!!! Laat de zon maar schijnen!!!

EEN OPTIMISTISCHE LEVENSINSTELLING
IS HET KRACHTIGSTE EN GOEDKOOPSTE MEDICIJN
DAT DE MENS OOIT TOT ZIJN BESCHIKKING HEEFT GEHAD

Veel liefs Marlies

• 25 Maart 2018 - 20:10

Christel:

Ha, daar zijn we weer. Natuurlijk zijn er soms twijfels. Hoe zal de uitslag zijn? 4 april komt nu heel dichtbij. De vorige keer was de hoop zó groot, en de teleurstelling zo mogelijk nog groter. Heel spannend dus deze keer! Houd moed. Jullie hebben alles gedaan wat mogelijk was. En......de bloeddruk is nog steeds oké! Bij jou ook Marlies?

• 25 Maart 2018 - 20:14

Christel. :

Nog even de aanvulling.

• 25 Maart 2018 - 20:15

Christel:

Nou typ ik niks meer. Slechts een gedeelte wordt geplaatst. Helaas

• 26 Maart 2018 - 13:52

Hein Oet Wieërt:

Wat een verslag weer. Heerlijk om al die downs maar ook de ups te lezen en die lente Dat is gewoon een kwestie van geduld. Trouwens wij hebben ook heel warme temperaturen gehad rond kerst dus mag het nu ook best wat minder. Het blijft desondanks een beetje raar en of het wel goed is voor de natuur dat weet ik ook niet. We zullen het ermee moeten doen. Ik wens jullie een heel fijne Goede Week deze week en succes met de voorbereiding voor Pasen.