Geloof, hoop en liefde - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Geloof, hoop en liefde - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Geloof, hoop en liefde

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Oktober 2008 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ik wil jullie toch allemaal op de hoogte houden van de vooruitgang van Peter en ook een klein beetje hoe het hier reilt en zeilt, ondanks dat jullie niet veel berichtjes meer plaatsen, maar ik merk wel dat er heel veel mensen zijn die deze site lezen.

We gaan dus nog iedere dag vooruit, en hopen ook dat het nog heel lang blijft die vooruitgang.
Peter had er deze week weer een nieuwe therapie bij en dat was de valtraining in groepsverband. hij leert dan als hij dreigt te vallen hoe hij zijn rechterkant( de arm) moet beschermen, hij vindt dit wel een leuke training maar ook erg vermoeiend.
Met de logopedie heeft hij nog steeds de grootste moeite en dat merken we hier thuis ook. Gisteren waren er namelijk mensen van de AID hier voor controles op het bedrijf, normaal deed Peter dit altijd en vond hij dit niet de leukste werkzaamheden, maar nu was het gewoon afmattend voor hem hij wilde er toch een poosje bij zijn en het frustreerde hem dat hij de antwoorden niet kon uiten. Maar de mensen van de AID waren heel schappelijk en prezen ons dat het bedrijf er zo goed bij lag.

Zondagmiddag zijn we samen met het scootmobiel van het erf af geweest, Peter wilde dit eigenlijk niet, maar het was zo mooi weer en ik wilde wel weer eens fietsen, want ja hoor ik heb na 2 maanden mijn fiets weer terug, met heel veel moeite toch weer terug gekregen. We hebben samen een heel stuk rondgetourd en nu vond hij het toch wel leuk, en dacht dat hij het ook wel alleen kon. Ben benieuwd wanneer hij alleen op pad gaat.

Maandagavond ben ik met Steef, Lonneke en Claudi naar de bruidsmodeshow geweest en dat was heel bijzonder, daarna natuurlijk aan Peter vertellen en hij had wel zijn eigen mening over bruiloften en jurken

Dinsdag hoorden we dat Frans(de vader van Robert) naar het ziekenhuis was voor de transplantatie van een nieuwe nier!!! Peter bleef de hele tijd aan het vragen, hoe het ging, en pas aan het einde van de dag was de operatie, die de hele nacht duurde. gelukkig was alles goed gegaan en nu maar hopen dat dit ook blijft dan kunnen we er in september een mooi feest van maken. Vanaf deze plaats willen we Frans en Annie en de kinderen dan ook heel veel sterkte wensen.

En we blijven geloven,

IN JEZELF GELOVEN IS PAS MOEDIG
EN DAT KAN NIEMAND JE LEREN

Veel liefs Marlies

• 23 Oktober 2008 - 11:49

Marie-louise:

Om iemand te zijn
    moet je volhouden
    Deze spreuk kwam ik tegen en vond hem echt wel bij jullie passen,
    Want jullie vechten om vooruitgang op allerlei gebied
    groetjes, wim en marie-louise

• 23 Oktober 2008 - 16:40

Lonneke:

Vandaag ben ik samen met pap naar de therapie geweest. Eerst naar de logopedie. Dat ging erg goed, al was het bijna allemaal herhaling. Hij zag een woord en een aantal plaatjes en moest dit dan 'koppelen'. Daarna was er een combinatie van logo en activiteitenbegeleiding, waarin pap bepaalde zinnen moest zingen, om ze zo beter te onthouden en op te roepen. Na lekker geluncht te hebben was er ergotherapie, waarin pap verder is gegaan met een vogelhuisje en de therapeute vanalles heeft uitgelegd hoe de hersenen werken bij afasie en hoe pap in de toekomst nieuwe dingen kan leren. Daarna was er nog 'valtraining' waar we te laat waren.. Toen ben ik naar huis gegaan, en heeft pap na de valtraining de taxi gepakt. Al met al interessant om mee te maken! De therapeuten zijn ook wat wijzer geworden doordat ik dingen van de thuissituatie vertelde..

Liefs Lonn

• 23 Oktober 2008 - 19:12

Babette:

Hallo Schatjes,

Ben blij om te horen dathet steeds beter gaat. Hebben jullie nog mooie jurken gezien, heeft ze er al een uitgezocht?? Ben benieuwd.

Dkke kus

• 23 Oktober 2008 - 19:27

Eefje:

Hallo,
    Het is idd langer geleden dat ik een berichtje achter heb gelaten. Maar moet wel zeggen dat ik nog dagelijks op de site kijk en lees. Zo te lezen gaat peter nog steeds vooruit en genieten jullie van de kleine dingen. Weet nu zelf ook hoe het is om ineens met de neus op de feiten gedrukt te worden. En zo geniet je misschien anders en meer van de kleine dingen.
    Nog heel veel succes, sterkte volhoudings kracht.
    Groetjes Eefje

• 26 Oktober 2008 - 12:13

Mie En Jan Gommans:

De spreuken alleen al vind ik geweldig. Waar haal je ze vandaan? Ik zelf heb boekjes uit verschillende landen met oude wijsheden. in jezelf geloven dan bereik je denk ik het meest.meestal vergeet je die dingen weer te snel. Marlies waarom ben je tegen een lift? Je kunt er dan zelf ook lekker mee omhoog racen.Voor Peter geeft het meer onafhankelijkheid. en af en toe moet je ook rusten. Een mens geneest ook van rust.Even lekker luieren. Met zo,n herfstweer lukt dat wel. groetjes, Jan en Mie.

• 26 Oktober 2008 - 14:11

Christel:

Peter en Marlies, het gaat nog steeds vooruit. Dat is denk ik al heel merkwaardig en het waarderen waard. Geniet van de kleine dingen. En mijn spreuk: soms gaat het moeilijk, maar moeilijk gaat het ook.

• 26 Oktober 2008 - 19:34

Paul Cuypers:

Hallo,
    Misschien kennen jullie me niet maar dat maakt ook niks uit. Ik volg regelmatig jullie weblog, alleen heb ik er nog nooit op gereageerd. Nu dus bij deze. Er stonden de laatste tijd verschillende spreuken en gezegdes op jullie blog. Ik wil bij deze niet achterblijven. Ik vond vanmiddag toevallig een hele mooie op het net.

RECEPT VAN HET LEVEN

Een portie opgeruimdheid
    Een volle kan met lach
    Een blikje boordevol geduld
    Ook op de drukste dag

Wat kruiden en wat humor
    Ook wat blijdschap kan er in
    'n Mespunt verdraagzaamheid
    En heel veel goede zin

Spreid dan een beetje warmte
    Geef hier en daar wat licht
    Garneer het met wat vrolijkheid
    En met een blij gezicht

Groetjes, Paul.

• 30 Oktober 2008 - 08:01

Loes:

Ha die Pe Liesl en kids.
    Grote dingen ontstaan niet door kracht maar door volharding,deze spreuk vond zo toepasselijk,iedere keer toch weer een positief bericht,hardstikke fijn,ik bel gauw,Kus Loes