moederdag - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu moederdag - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

moederdag

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Mei 2008 | Nederland, Grashoek

goeiemorgen allemaal

Gisteren hebben we moederdag "gevierd" in de revalidatiekliniek. Als ze me dit 3 weken geleden zouden hebben gezegd had ik het echt niet geloofd.
Het mooiste cadeau kreeg ik natuurlijk van peter. Hij zei: Ich bin so Glucklich.
Ik vroeg hem waarom, hij duidde dat ik bij hem geslapen had en voor het eerst in 3 weken was hij de nacht droog gebleven. Nou dat betekent dus heel veel
voor hem. We hebben samen buiten ontbeten,lekker met broodjes en verse jus d orange. Peter kon heel goed zeggen wie er de dag eerder was geweest en dat Charlotte er 2 keer was geweest en dat hij met haar samen had geoefend in woordjes en een lijstje gemaakt met tekeningen van wat hij moest. Goed gedaan Charlotte, en Toos had een Bosse Bol meegebracht.

Na het ontbijt zijn we samen in de grote tuin gaan zitten, er zat een revalidant, erg confronterend, want deze Zef, had maar een been. Peter keek hier naar en ik vroeg aan Zef wat er was gebeurt, nou een foutje en complicatie bij de operatie en hij had een week in coma gelegen, hij had wel 3 weken niet kunnen praten, peter keek hem heel verbaasd aan.Want deze man praatte nu perfect. Zef is een heel positief ingestelde man, hij was arbeidsdeskundige bij het UWV en hoopte gauw zijn nieuwe prothese te krijgen en weer aan de slag te kunnen.Hij vertelde ook dat er dichtbij een kroegje was met een terras, waar hij al met de rolstoel naar toe ging en dat Peter beslist over een week met hem mee zou kunnen. Nou geregeld toch!!!!
Peter werd toch moe en heeft een uurtje op bed gelegen zodat hij fit was als de kinderen kwamen.
)m half een kwamen Steef en Robert, Lonneke, Claudi en Johan. Even was het heel emotioneel en hebben we allemaal eens diep gezucht en ondanks alle ellende was het heel erg gezellig en hebben we ook veel gelachen. We zaten buiten en Steef heeft Peter de haren geknipt. Zef kwam ook langs en heeft een poosje bij ons gezeten.
Claudi en Lonneke hebben friet gehaald(peter had al die tijd geen friet gehad) en we hadden broodjes en vlees van Thuis meegenomen. Na het eten was Peter toch wel erg moe,Naar bed gebracht en wij zijn om 3 uur naar huis gegaan.Het was allemaal heel erg positief en je kunt je niet voorstellen welke fijne mensen hier in de verpleging werken, zo verschrikkelijk lief, dat je bijna denkt dat het niet kan, maar het is zo. Ze hebben echt alle tijd of het nu s nachts is of overdag. Het enige doel wat hun hebben is, om de "MENS PETER" het zo aangenaam mogelijk te maken.SUPER BLIXEMBOSCH.

Veel liefs Marlies

• 12 Mei 2008 - 06:40

Marie-louise:

hallo allemaal,
    geweldig dat het zo positief is in eindhoven, dit zal zeker doorwerken op zijn herstel.

En het is fijn zo'n leuke en lieve verpleging om je heen te hebben, die ook echt de tijd voor je neemt.

groetjes aan peter

• 12 Mei 2008 - 07:16

Loes:

En toen heeft peter[op moederdag] maar even geslapen,want om vijf uur waren marius en ik bij hem.We hebben een uur met hem in het zonnetje gepraat,wat een prachtige accomodatie,vriendelijk personeel,ja een beetje vakantieachtig,peter kon goed duidelijk maken wat hij bedoelde,af en toe moest hij zoeken naar het woord,maar samen kwamen we er altijd uit.Hij kreeg asperges [hoe toevallig]te eten en at helemaal zelf,vla toe,het smaakte hem prima maar hij was wel moe,daarom ging hij na het eten slapen,ik ben blij hem gezien en ook gesproken te hebben nu kan ik me ook beter een beeld vormen bij liesjes verslag ,van dag tot dag,ik weet nu ook zeker dat hij helemaal hersteld,
    hij kan nu al weer zoveel,en het is allemaal nog maar zo kort geleden.Heel veel groetjes en we blijven superpositief.

• 12 Mei 2008 - 07:32

Fam Spreeuwenberg:

hallo,

Goed om dit positieve nieuws te lezen.
    We hopen op een spoedig herstel. Heel veel sterkte gewenst.

groeten,

Tanja, Mart en Marloes

• 12 Mei 2008 - 09:24

Lucia:

Ha Peter Marlies en meiden,
    Genieten van het Brabantse land en van het lekkere eten, het zonnetje en van elkaar!! Morgen een gewone dinsdag en een druk programma vol therapie. Als je zo goed op je plaats zit daar lukt die therapie vast nog veel beter! Succes met alles, en dat geldt ook voor Marlies en de kids!!
    Peter veel succes!
    Groetjes
    Adrie Lucia en kids

• 12 Mei 2008 - 09:50

Tineke:

Fijn dat jullie samen zo'n fijne dag gehad hebben,nu nog een dag rustig aan en dan kan de voortgang volop beginnen.
    Groetjes Tineke

• 12 Mei 2008 - 14:19

Lei En Agnes:

Vandaag bij Peter geweest, was erg opgewekt, veel verteld, zag er goed uit, lekker gegeten en had het goed naar z'n zin. Samen door het bos gelopen, deed hem goed. Na allemaal deze activiteiten weer tijd voor een dutje. Lei en ik gingen met een voldaan gevoel naar thuis, samen vechten we voor z'n herstel.

groetjes Lei en As

• 12 Mei 2008 - 14:49

Hanny En Huub:

harstikke fijn dat Peter nu al in Eindhoven zit ,kan het echte werk beginnen,ik hoorde pas gleden dat je een berichtje achter kon laten ,dus maar meteen doen heel veel sterkte jullie allemaal maar met zo'n familie moet dat lukken groetjes

• 12 Mei 2008 - 19:03

Fam. Spreeuwenberg:

Ook wij hebben de site gevonden. Wat je leven in een seconde kan veranderen. We wensen jullie met z'n allen kei veel sterkte toe. Laat de moed niet zakken. Veel succes in Blixembosch.
    groetjes Paul, Petra, Anke en Loes

• 12 Mei 2008 - 19:30

Marjan En Piet Gom.:

Lieve Peter marlies, en kids.
    Vorige week hoorde we wat er met peter gebeurd is. We zijn enorm geschrokken.
    En willen jullie namens deze weg, heel veel sterkte en kracht wensen. Hopelijk
    zal jullie liefde en saamhorigheid een positieve uitwerking hebben op Peters herstel.
    Wij denken aan jullie, heel veel lieve groetjes. Piet, marjan, Anique en Rick,
    en Joep.

• 13 Mei 2008 - 12:51

Bregje & Bas:

Jeetje!

Wij hoorden afgelopen weekend pas wat er gebeurd is... (Naar aanleiding van een bord vol Nouwen-asperges!)

Gelukkig dat alles langzaam weer vooruit gaat. Wij wensen jullie allemaal heel veel sterkte in deze roerige tijd en Peter natuurlijk heel veel succes met herstellen! We denken aan jullie!

Knuffel van Bregje & Bas

• 13 Mei 2008 - 18:02

Martine:

Na een week ardennen en dus internetloos te zijn geweest heb ik weer alle verhalen ingehaald! Ben blij dit alles gelezen te hebben en te horen dat het de juiste richting op gaat! Jullie doen het super met zijn alle, echt!

Tot snel,

Groetjes Martine

• 13 Mei 2008 - 20:07

Niels Geraedts:

Hej Femielie,

Zoe as iderein ben ich d'r auch wear goot van geschrokke ! Mer zoe te leaze goan jullie dr allemaol perfect met um. incl. ome Peter. As ge zoe verder got zit Peter weer zoe op de stal wat dr gear duit. We leave met uch met!

Beaterschap Niels en Désirée!!