DAGJE AMSTERDAM... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu DAGJE AMSTERDAM... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

DAGJE AMSTERDAM...

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 Februari 2017 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zo nu op de vrijdagavond een bericht, ben even helemaal uit het ritme…. Maar zondag heb ik geen tijd om te schrijven en als ik wacht tot nu het weekend wordt het zo’n lang verhaal….
Vorige week donderdag was het best wel spannend, ho zou Peter de kuur verdragen, zou hij misselijk en duizelig worden, tja het is allemaal afwachten, maar we hadden goed geslapen en Peter was er redelijk goed aan, dus kon ik wel even de boodschappen gaan doen, moet toch ook af en toe gebeuren.
Om 12 uur kwam Claudi met Joep, Mees en Niene hier lunchen, Claudi bracht de soep mee en ik had voor de rest gezorgd, Op een gegeven moment moest Joep nar de WC en ik liep even mee om de WC bril effe schoon te maken, dit moet nu iedere keer nadat Peter het toilet heeft gebruikt gebeuren. Claudi vroeg of ik er Glorix doekjes voor gebruikte. Nee WC eend. Mees bleef bij Joep op het toilet, maar even later kwam hij de keuken in, oma ik kan het WC eendje niet vinden, hij keek zo beteuterd en wij kwamen niet mee bij van het lachen!! Na de lunch bracht Claudi Joep naar school en Mees wilde hier blijven, ja dat kon, want Peter voelde zich nog steeds goed en om kwart over drie haalden we Joep uit school en bracht ik Joep en Mees naar huis, weer snel terug naar Peter , maar die lag nog heerlijk te slapen, ja een klein beetje misselijk was hij wel, maar niet erg. Nee hij wilde nog geen pilletje. Er was een mail van de claim dat de wrakingsrechtszaak woensdag 15 februari was en Peter vond dat ik er wel naar toe moest gaan, maar ja kon ik hem wel de hele dag alleen laten. Ik zat ermee want eigenlijk vond ik dat ik naar toe moest gaan, maar ja Peter….
Vrijdagmorgen stond er niets bijzonders op het programma en maakte ik 15 liter erwtensoep, Peter kwam steeds naar de keuken gelopen en bleef van het vlees pikken, oh zei hij dan dat is toch zo lekker… eigenlijk smaakt al het warme eten erg lekker… dat is smullen, ja 12 uur op de dag was het lekkerste, daar verheugde hij zich de hele dag op, ja ik kon erg lekkere dingen maken. Nou mooi compliment toch!! S Middags kwam Annemarie om het een andere nog te bepraten en of ik nog aanvullende informatie naar claim moest geven. Annemarie stelde voor om woensdag samen met de trein naar Amsterdam te gaan en hoe het hier dan moest daar zou toch wel een oplossing voor te vinden zijn. Tegen 4 uur ging ik naar boven en zat Peter rechtop , hij was heel erg misselijk, maar hij moest ook heel nodig plassen en ik moest hem helpen, want alleen kon hij dat niet. Geholpen en verder verzorgt en toen toch maar naar beneden en toen wilde hij echt wel een pilletje voor de misselijkheid en wonderwel een piepklein pilletje deed wonderen want na een kwartier was de misselijkheid over en was hij er weer goed aan en weer drong hij erop aan dat we naar de rechtszaak zouden gaan en Willemien ook mee te vragen. Lonneke belde en die vertelde dat er rechtstreeks een trein van Deurne naar Amsterdam Zuid ging en dat we dan nog geen 5 minuten hoefde te lopen, tja nog een nachtje over slapen.
S Avonds genoten we van het LVK , Peter geniet echt van de carnavalsmuziek!!
Zaterdagmorgen had ik het besluit genomen, we gaan naar Amsterdam, even een appje op de familieapp en Steef en Claudi zouden Peter hier thuis opvangen en samen lunchen… in no time geregeld!!
John kwam om met peter te gaan zwemmen, en Anneke om mij te helpen, en tijdens de heerlijke erwtensoep vertelde John dat het heel goed had gegaan, alles was heel soepel geweest, alleen de conditie wat minder. Ja dat is ook een van de bijwerkingen van het bestralen nog, vermoeidheid en nu was dat bij Peter al erg, nu dus nog een beetje meer.
Zondag was het prachtig weer, maar s morgens waren we nog een beetje van alles aan het doen en ik stelde voor om s middags na het slapen een beetje buiten te lopen, Peter was redelijk op tijd weer op , maar hij had niet zoveel zin om naar buiten te gaan, oke dan drinken we eerst koffie…. Oha daar kwam een auto het erf op, en Peter begon te lachen, ha ha daar is Ysselsteijn.. Ja inderdaad het waren Wiel en Ria, Ria kwam naar binnen of het uitkwam voor een kop koffie, jaaaa zei Peter, dan hoefde hij niet buiten te lopen. Ria en Wiel waren zo blij dat de spraak bij Peter weer helemaal terug was, want begin januari waren ze ook hier en ze vonden het toen zo erg dat Peter bijna niet kon praten, daar hadden ze veel aan moeten denken en ik had wel geschreven dat dat helemaal terug was, maar nu ze het zelf gehoord hadden waren ze pas echt gerustgesteld!! Och dat hij bijna helemaal kaal is geworden…. Och dat komt wel weer terug!!
Het werd een heel gezellige middag al ging het veel over de rechtszaak en de renteswap!!
Maandagmorgen een beetje op tijd op en naar de fysio in Baarlo, de mooie boerenpet op en Peter reed zelf naar Baarlo, hij voelde zich erg goed en Richard besprak met ons zijn verdere plannen, wat kan wel en wat kan niet, want eigenlijk mag alles er is niet verboden, het enige wat Peter moet is 2 liter water of vruchtensap per dag drinken, maar verder kijken per dag wat kan. Alles goed door bewogen en even in de zaal gelopen en toen naar Beringe appels gehaald en naar huis en lekker rustig aan gedaan. Nog een mail van claim over de wrakingszaak en het weerwoord van de rechter, nou zeg….. als dat de rechtspraak is in Nederland!!! Noemt die rechter zichzelf een flapuit en ze had het zo niet bedoeld, dat was in haar emotie en ze had bedoeld te zeggen…. Ja zo lust ik er nog wel een paar….
Dinsdagmorgen lekker rustig aan en gebeld met Jos de advocaat, hij gaat zelf niet de wrakingszaak verdedigen, want deze rechter had hem twee weken eerder ook al aardig gekrenkt en hij vond het beter dat Rob dat ging doen, Rob was er die maandag ook bij en had een mooi pleidooi geschreven.
Om 12 uur gingen we Pierke, Joep en Sien uit school halen, en oh wat hadden ze al een plezier in de auto, maar waarom heeft opa een pet op, gek dat zagen ze meteen, maar niet dat opa helemaal kaal was geworden. Ik had lekkere tomatensoep met stokbrood gemaakt en daar smulden ze allemaal van. En na het eten brachten we Pierke en Joep weer naar school en Sien ging mee Peter naar bed brengen, effe lekker bij hem liggen knuffelen en toen Peter slapen en Sien en ik ook lekker voor de televisie en de iPad, effe rustig aan en om 3 uur weer Pierke en Joep uit school gehaald en was het tijd om te knutselen en te spelen, Sien verzorgde Peter steeds, oh als hij moe was mocht hij nog wel even in de stoel slapen, ze pakte een deken en stopte hem onder, en later ging ze lekker bij hem in de stoel liggen… en om 6 uur was iedereen weg en kon ik me gaan voorbereiden op de woensdag… Het pleitstuk van Rob was er via de mail en dat printte ik uit zodat Willemien en Annemarie dat ook konden lezen voordat we in Amsterdam waren.
Woensdagmorgen moest ik heel vroeg op, ik zorgde dat ik zelf klaar was en toen maakte ik Peter wakker, verzorgde hem en zo waren we al om half 8 allebei beneden in de keuken om te ontbijten en net voor 8 uur waren Willemien en Annemarie bij ons en konden we naar Deurne vertrekken, waar we om half 9 de trein naar Amsterdam hadden. De reis ging heel voorspoedig, er werd flink geappt met het thuisfront en het pleitstuk en andere zaken werden nog eens goed besproken.
Inderdaad waren we net na tien uur op Amsterdam Zuid waar we een korte afspraak hadden met Juul en toen liepen we richting rechtbank, he daar zag ik die advocate van de bank lopen, dus die zouden ook wel bij de rechtszaak aanwezig zijn. We waren er zo en net voor de rechtbank zagen we Rob de advocaat lopen, hij nam ons mee naar binnen en we moesten in zaal 9 zijn, daar zaten de anderen al allemaal te wachten en een hartelijke begroeting volgde. Jos was er niet, hij kwam later als we klaar waren, hij was pisnijdig, maar had wel samen met Rob een mooi pleidooi geschreven . Klokslag 10.45 uur ging de zaal open en mochten we naar binnen. 3 nieuwe rechters en Rob en Bert zaten links voor en rechts voor zaten de 3 gewraakte rechters. Rob las zijn pleidooi voor en toen vroeg de rechter of de gewraakte rechters wat wilde zeggen, de voorzitter zei onderuitgezakt een paar woorden, ja ze had er een paar dingen uit geflapt, maar ja zo was ze nu eenmaal, maar had verder niet veel in te brengen. Bert aan onze kant vroeg het woord en hij hield een mooi pleidooi over het MKB en wat wij als ondernemers allemaal moeten doen en aan welke eisen onze producten moeten voldoen en het kan dan toch niet zo zijn dat je als fruitbomen kaal geplukt wordt door de staat en door de bank en vervolgens niemand die daar weer toezicht op houdt. Tja en toen was het na een klein uurtje alweer afgelopen en gingen we naar het lunchcafetje aan de overkant, ik liep samen met Mark de orchidieen kweker, ja hij had thuis van alles na zitten kijken, hij was onder de indruk geweest van mijn pleidooi en bevindingen en nu bleek dat er bij hem ook van alles niet kopte qua data en zo, en hij hoopte dat alles over gedaan mocht worden zodat hij zich ook beter voor kon bereiden. Lonneke kwam nog naar het cafetje om samen met ons te lunchen, maar het was zo prachtig weer dat we besloten om op het terras de lunch te gebruiken . Jos was er inmiddels ook en was erg blij dat we er allemaal waren en dat het zo goed had gegaan. Na de lunch liepen we weer naar het station en hadden om 13.30 de trein terug in de trein werd er heftig gediscuteerd, en we zaten met zijn drieen niet op een lijn en om 15.30 uur waren we terug in de Grashoek, Peter moest even vertellen, ja het was heel druk geweest, Claudi was s morgens met Niene geweest, ja Claudi had Niene hier gevoed en ook Wil was geweest en om 12 uur waren Steef, Pierke en Sien geweest om te lunchen, Peter had de soep warm gemaakt en Steef had allemaal lekkere broodjes meegebracht. Willemien, Annemarie en ik dronken nog een wijntje en Wim kwam om met Peter te gaan zwemmen., was heel goed gegaan en Wim merkte op dat de knobbel in de hals een stuk kleiner was geworden….Ik belde Jos nog even en dat gaf helderheid in mijn visie op de gang van zaken bij Claim. En s avonds was ik helemaal op….. de pijp net zo leeg als die van Peter.
Donderdag morgen belde Peter D nog en daar had ik een lang gesprak mee , ook wee heel verhelderend, maar Peter en ik moesten ook nog naar de Sligro dus reden we samen naar Weert en Peter voelde zich heel goed, de boodschappen opgeruimd en de rest van de dag een beetje rustig aan gedaan, nog wel het een en ander nagekeken, maar ik vond overal parkeerplaatsen voor… waar ik langdurig mag blijven staan….
En vanmorgen stond er ook niets op het programma, DR Wesseling, de radioloog van Maastricht belde nog hoe het allemaal ging, ja eigenlijk gaat het heel goed, ik vertelde dat Peter wel kaal was geworden, maar zei Wesseling, dat zou gauw genoeg weer terug komen, en dat de spraak van Peter nog nooit zo goed was geweest, tja dat wist hij ook niet of dat met het bestralen te maken kon hebben of met de dexamethason, maar was wel een prettige bijkomstigheid!!
En vanmiddag gingen we nog even naar Meijel en kaartjes op de bus doen, kaartje voor Dimitri en Tessa en voor Peter en Christel, want die waren woensdag opa en oma geworden van Emma Faye, tja en wat is er nou nog mooier… ja precies even naar onze eigen kindjes, dus even naar Claudi, Joep en Mees waren buiten aan het spelen en Niene lag heerlijk te slapen in de wandelwagen, Joep en Mees kwamen naar binnen en weer vroeg Mees waarom opa een pet op had!! Samen een boek van de wilde dieren gekeken en warempel Joep bleef bijna een half uur bij mij op schoot zitten, ja dat vond hij interessant en was het voor ons heerlijk genieten!!!

HOE LANG DE WINTER OOK DUURT
ER VOLGT ALIJD WEER EEN LENTE !!!!

Veel liefs Marlies

• 18 Februari 2017 - 10:18

Hein Oet Wieërt:

Pfffff wat een week weer. Ik mis alleen iets in je verslag deze keer Marlies. Wanneer is de uitspraak over de wraking? Wat een prachtig verhaaltje over dat wc eendje . Ik denk dat jullie daar nog heel vaak mee gaan lachen. Het leverde hier zelfs een schaterlach op. Die verhalen van de jeugd zijn ook iedere keer weer heerlijk om te lezen. Verder geen nieuws onder de zon dus wens ik jullie weer een pracht week en succes met alles

• 18 Februari 2017 - 10:32

Marlies:

Uitspraak van de rechter is binnen 2 weken, en dan zou onze zaak binnen 3 maanden weer voor de rechter kunnen komen

• 18 Februari 2017 - 16:46

Thea-Jan Dorssers:

Wat weer een week.
    Maar ja het treintjes gaat weer door .
    Heel veel groetjes uit Reuver

• 19 Februari 2017 - 21:20

Niek Van Hoof:

Marlies, hartstikke lief dat je ondanks al je eigen trubbels nog aan een lieve kaart voor het overlijden van mijn moeder hebt gedacht. Wij hebben een mooie herdenkingsdienst gehad op donderdag 9 februari. Natuurlijk zijn we verdrietig maar O wat is het fijn dat er aan haar lijden een einde is gekomen. Als ik jouw verhalen lees over het spreken van Peter dan moet ik altijd aan mijn moeder denken. Zij had zo erg afasie door Alzheimer en dat frustreerde haar zo erg, dat ze er heel verdrietig en vooral eenzaam van werd. En voor ons was het frustrerend dat wij echt niet konden begrijpen wat ze bedoelde. Dat zal jou wel bekend voorkomen. Ik duim voor je inzake de wraking en de claim.